Gå til innhold

Venninne sur etter uskyldig prank


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Allergikeren

Hæ? Idiotien jeg reagerte på var antydningen om at dersom sukkerholdig brus er en bagatell så er vold også en bagatell. Hva har det å gjøre med at jeg skrev at utroskap er verre enn å få lurt i seg sukkerholdig brus?

Anonymous poster hash: 850ee...26b

Slik jeg forstod det, var du først ute med den "noen gjør det ene, noen gjør det andre". Så tar en annen bruker den samme vinklingen med andre ord, hvorpå du reagerer på det:

Skikkelig dårlig gjort, ja. Noen ligger med typen til venninner, andre lurer dem til et glass med brus. Sistnevnte skulle vært forbudt ved lov, ikke sant? Folk tar sånn på vei over bagateller nå om dagen. Trodde hun var et unikt tilfelle men ser jo her at det finnes utrolig mange hysteriske personer.

Anonymous poster hash: 850ee...26b

Det at det går an å være enda slemmere mot vennene sine, gjør ikke det du gjorde greit. Du burde være glad jeg bare slo deg ned, det finnes tross alt folk som knivstikker! Folk tar sånn på vei over bagateller nå om dagen...

Du vet å sette ting i perspektiv. Et glass brus likestilt med vold og drap nå plutselig. Tror vi har det for bra i dette landet, når man blir så satt ut av ikke-saker.

Anonymous poster hash: 850ee...26b

Noen bidrar til utroskap, andre får en brus"avholder" til å drikke brus. Noen slår deg ned, andre knivstikker deg.

Men mulig jeg misforstod, altså.

Jeg skal nå heller si meg enig i at å ikke drikke sukkerholdig brus på fem år ikke akkurat er neste kandidat til Guiness' rekordbok, det fins andre bragder som jeg vil tro krever litt mer. Men for henne var dette med sukkeret (i brusen) tydeligvis veldig viktig. Kanskje det var en dårlig uvane som hun var veldig fornøyd med å endelig bli kvitt. Siden du nevner dietten hennes, har det sikkert en sammenheng med den. Da er det surt å få den rekorden ødelagt bare fordi noen vil ha det moro på hennes bekostning. "Jeg drakk ikke sukkerholdig brus på fem år, helt til ei veninne fant ut at det var kjempemorsomt å late som om jeg fikk lettbrus! DRITKULT ass!"

- Hva er denne dietten hennes, forresten, og hva er grunnen til at hun går på den fast? Det tror jeg har mye å si. Eller skal alle andre grunner enn religiøse og medisinske være "ugyldige"?

Og igjen, for mange handler dette om mer enn bare sukkerbrus vs lettbrus. Det handler om tillit, og respekt for hva som er viktig for den andre. Noen vil virkelig holde seg unna enkelte matvarer, og jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så morsomt å lure noen til å tro at de blir tatt hensyn til. Kjøp en MFK-lue til en ihuga Aafk-supporter på spøk, og gi vedkommende en Aafk-lue etterpå, så skal jeg heller være enig med deg. Eller et Justin Bieber-album til noen som ikke liker JB, for den saks skyld.

Det kunne like gjerne vært en narkoman bekjent til kjæresten som skal servere (hasj)brownies til meg som aldri har prøvd annen rus enn alkohol, og som akter å ha det slik resten av livet. Kjempefestlig å ha prøvd hasj uten å vite det, ikke sant? Det er jo bare hasj, en liten bit tar jo ikke livet av deg. Snart er det jo lovlig i Norge også, siden det blir lovlig flere og flere steder i USA. No biggie! Noen kompiser puler dama til kompisene, andre serverer hasjbrownies. Poteto potato.

Eller å helle litt sprit i vannglasset til noen som er tørrlagt alkoholiker på femte året. 5 ml med 40% har da aldri tatt livet av noen?

Det handler forresten også om å kjenne sitt publikum. Noen kan du drite ut i det uendelige, andre foretrekker å drite ut seg selv en og annen gang på egne premisser. Men en grunnleggende greie må vel være at begge parter skal syns det er morsomt? Eller er alt lov så lenge gjerningsmannen syns det er greit?

Jeg lurer på det samme som noen lenger bake i tråden: Hvor går grensen din for når det ikke lenger er greit å kødde med sånt?

Endret av Allergikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig frustrerende at du ikke ser at det for henne ikke handler kun om et glass brus, men 5 år med å ikke ha gjort det. Så bler det ødelagt for en spøk?!

Anonymous poster hash: 4ea36...344

Vi hørte deg første gangen.

Hvorfor er dette så frustrerende? Sånn teit symbolikkopplegg?

Anonymous poster hash: 850ee...26b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan venninnen reagere på dette, men å ta så på vei høres merkelig ut. Det er nok noe annet som ligger bak. Kanskje handler det om kontroll fra hennes side og det miste den...

Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var tafatt av *vennina* di og ikke merke smaks forskjellen. Synes ikke det var fullt så tafatt av deg og bytte brus. Synes reaksjonen til *vennina* di var, vel hva skal man si, tafatt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte du ikke finne på en morsommere prank? Nei synes at det er å gå over streken når man gjør noe med matvarer. Forstår venninna di godt jeg så du må nok bare krype til korset. Hun har brukt mye tid på å gå ned i vekt virker det ut som og det er ikke ok å sabotere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg irriterer meg over at du ikke klarer å se hennes side av saken her. Pranks skal være uskyldige og morsomme, det var det tydeligvis ikke for venninnen din og det bør du respektere.

For en stund siden var venninnen min og noen andre her på en rolig vinkveld, jeg lot mobilen min ligge åpen pga vi styrte musikken over min spotify. Mens jeg var på do hadde hun funnet vibratoren min og snappet den til alle på listen min med tejsren "i kveld skal jeg kose meg". Hun skjønner ikke den dag i dag at det ikke var kult for meg (på over 30 år...) at kollegaer og slektninger fikk denne. Fikk forøvrigt se sexleketøyet til min kusine og min bror ble dritsur... pranks har jeg lite sansen for!

Anonymous poster hash: 3d2c3...d04

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne TSen evner tydeligvis ikke å se hvorfor det reageres, men ser kun på detaljen om 1 glass brus vs helheten...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme TS. Der er som å bytte ut farse med kjøtt til en som er vegetarianer

Anonymous poster hash: 6cfd4...847

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hørte deg første gangen.

Hvorfor er dette så frustrerende? Sånn teit symbolikkopplegg?

Anonymous poster hash: 850ee...26b

For samtlige her sier det var en dårlig ide og umoden ting å gjøre. Men du nekter jo å høre å sier det var jo bare et glass brus. Da forstår du ikke hvorfor hun er sint! Det er en grunn til at de fleste her hadde reagert da :)

Anonymous poster hash: 4ea36...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje blitt gretten for at noen ødela rekorden min, men ikke noe mer enn det! Men slenger meg på de som ikke kjenner forskjell! Jeg drikker hovedsakelig vanlig cola, fordi sukkerfri smaker jo drit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er det. Er glass brus.

Men så er hun jo en som aldri har opplevd ekte motgang i livet, så da er det klart at denne brusen må ha vært en traumatisk opplevelse.

Anonymous poster hash: 850ee...26b

Du virker svært usympatisk TS. Jeg skjønner godt venninna di som ikke gidder å snakke mer med deg. Det hadde ikke jeg giddet heller, med mindre jeg fikk en skikkelig unnskyldning.

Det handler ikke om "et glass brus", men om at du oppførte deg fullstendig respektløst. Hun har gått på diett i årevis og har holdt seg unna vanlig brus, så dette er tydeligvis viktig for henne. Det betyr kanskje ikke noe for deg, og du syns helt åpenbart at det er teit, men det betyr noe for henne. I min verden viser venner interesse og forståelse for det som er viktig for den andre. Her sviktet du totalt.

Anonymous poster hash: febca...32b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være kjipt å ikke kunne stole på at ens mat og drikke kan stå trygt når du er i nærheten lenger, TS!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har brukt mye tid på å gå ned i vekt virker det ut som og det er ikke ok å sabotere.

Ja, tenk om hun la på seg 50 gram pga. dette..

Anonymous poster hash: 850ee...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenk om hun la på seg 50 gram pga. dette..

Anonymous poster hash: 850ee...26b

Wow, du eier jo ikke evnen å se lengre enn din egen nesetipp! :sjokkert: Nesten komisk :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk om hun la på seg 50 gram pga. dette.. Anonymous poster hash: 850ee...26b

Du må være noe totalt blottet for vanlig dannelse.

Tipper at hvis noen gjør prank mot deg så blir sur,

men alle andre må finne seg alt mulig idioti fra deg.

Anonymous poster hash: 8e06b...25d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, du eier jo ikke evnen å se lengre enn din egen nesetipp! :sjokkert: Nesten komisk :)

Hva, mener du det er fare for ar brusen vil lede til en kjedereaksjon som vil føre til fedme på sikt? Nei, hva?

Anonymous poster hash: 850ee...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, mener du det er fare for ar brusen vil lede til en kjedereaksjon som vil føre til fedme på sikt? Nei, hva?

Anonymous poster hash: 850ee...26b

Det handler ikke om 1 glass brus, 50gr ekstra fett på kroppen, noe sukker fra eller til- det handler om at du ikke respekterte din venninne. Det er kommet ganske så tydelig frem i tråden hvorfor din venninne ble sur. Og likevel forstår du ikke det...

Om hun overreagerer eller ikke spiller ingen rolle, den typen pranks er bare råttent gjort når det er tydelig hun var så godt igang med noe som hun var fornøyd med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Det handler ikke om 1 glass brus, 50gr ekstra fett på kroppen, noe sukker fra eller til- det handler om at du ikke respekterte din venninne. Det er kommet ganske så tydelig frem i tråden hvorfor din venninne ble sur. Og likevel forstår du ikke det...

Om hun overreagerer eller ikke spiller ingen rolle, den typen pranks er bare råttent gjort når det er tydelig hun var så godt igang med noe som hun var fornøyd med.

Dette.

Har du noe i livet som er viktig for deg? Noe du er fornøyd med å ha avstått fra, eller klart å holde ved like over tid? En urtehage som er blitt stor og fin etter mye stell? At du aldri har prøvd å røyke? Et prinsipp om å holde avstand fra noe? Eller kan man lage pranks av alt i livet ditt som er mindre alvorlig enn vold og utroskap ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...