Gå til innhold

Venninne sur etter uskyldig prank


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når du drikker lettbrus lurer du kroppen til å tro at den får sukker. Den svarer med å produsere insulin som kroppen da altså ikke trenger og blodsukkeret ditt blir lavere.

De store herrer lurer på om det er skadelig å lure kroppen sånn men de har ingen bevis sist jeg sjekket

Det finnes ingen studier med statistisk signifikante resultater som viser at kunstig søtning som finnes i lettbrus påvirker insulinopptak. Studiene på lettbrus viser derimot at man må opp i absurde mengder (4-5 liter per dag over tid) for å få negative konsekvenser av lettbrusdrikking, med unntak av tannskader. Negative konsekvenser av vanlig brusdrikking, derimot, kommer umiddelbart.

Anonymous poster hash: ca8aa...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedra

Med den mengden normale drikker, tenker jeg personlig at det er hipp som happ.

Jeg drikker brus med sukker hvis jeg en sjelden gang vil ha brus, for jeg vil ha minst mulig kunstig inn i kroppen uansett om de mener det er sunt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Nei.

Anonymous poster hash: df07b...1d4

Nei??

Jo, det er skadelig for kroppen!!

Hvor har du fått din informasjon fra?

- the coca cola company?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du drikker lettbrus lurer du kroppen til å tro at den får sukker. Den svarer med å produsere insulin som kroppen da altså ikke trenger og blodsukkeret ditt blir lavere.

De store herrer lurer på om det er skadelig å lure kroppen sånn men de har ingen bevis sist jeg sjekket

Jeg vil gjerne at du viser til en kilde som beviser dette du nå skriver.

Anonymous poster hash: 0a3db...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du er barnslig, og unødvendig teit, og hun sikkert har innsett at hun ikke får noe ut av å være venn med deg. Jeg gidder ikke teite venner jeg heller.

Anonymous poster hash: a54ec...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi

Jeg vil gjerne at du viser til en kilde som beviser dette du nå skriver.

Anonymous poster hash: 0a3db...113

Du bør vel heller fortelle med egne ord hvorfor kunstige søtningstoffer ikke er farlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vært på diett i årevis og skrytt av at hun ikke har drukket annet enn lettbrus på fem år.

Så jeg tok og helte cola oppi en tom cola zero-flaske, og satte på bordet. Og hun drakk, uten å merke noe spesielt, og så avslørte jeg det. Hun ble rasende og nå vil hun ikke snakke med meg.

Lite overreaksjon eller? Det er jo ikke så at hun har noen religiøse grunner, og man ødelegger vel ikke kroppen av et glass med sukkerholdig brus! Hva synes dere, ville dere blitt sure pga noe sånt som dette?

Anonymous poster hash: 850ee...26b

Tror du bør fortelle ho at lettbrus er verre enn vanlig brus uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Noen år siden dette nå, men hun har altså est ut en del siden denne episoden. Og skylda? Den har jeg fått med meg at hun gir til meg, dvs. vi er ikke på talefot. Som om det er jeg som tvinger henne til å trykke i seg langt flere kalorier enn hun forbrenner. Hun hadde sikkert est ut uansett, men trenger bare noen å skylde på for sin dårlige viljestyrke.

Anonymkode: 9c72e...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle være morsomt med det? Ser ikke humoren i det hele tatt.

Anonymkode: 03cbc...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Sånn lett-brus er vel ikke videre sunt det heller.

 Dersom man ønsker å gå ned i vekt og leve sunt, så er vel ikke lett-brus det beste alternativet...

Anonymkode: acc4e...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen år siden dette nå, men hun har altså est ut en del siden denne episoden. Og skylda? Den har jeg fått med meg at hun gir til meg, dvs. vi er ikke på talefot. Som om det er jeg som tvinger henne til å trykke i seg langt flere kalorier enn hun forbrenner. Hun hadde sikkert est ut uansett, men trenger bare noen å skylde på for sin dårlige viljestyrke.

Anonymkode: 9c72e...86a

Nice try, ikke-TS.

Anonymkode: 6a242...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nice try, ikke-TS.

Anonymkode: 6a242...b8d

Hun kan ha fått seg ny bruker da. Tråden er 2 år gammel. 

Anonymkode: 56af5...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan ha fått seg ny bruker da. Tråden er 2 år gammel. 

Anonymkode: 56af5...7a1

Jeg har samme bruker, så hvorfor anonym bruker-koden har forandret seg må eventuelt moderatorene svare på, de kan sikkert sjekke og bekrefte at det er jeg som er Ts. Kan kanskje være fordi det er så lenge siden?

Anonymkode: 9c72e...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nice try, ikke-TS.

Anonymkode: 6a242...b8d

Ser at anonymkoden er endret, men det er nok jeg som er Ts, ja. Se for øvrig svaret i innlegget over.

Anonymkode: 9c72e...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Another 2015 study published in the Journal of the American Geriatrics Society found that people who drank diet soda gained almost triple the abdominal fat over nine years as those who didn’t drink diet soda. The study analyzed data from 749 people ages 65 and older who were asked, every couple of years, how many cans of soda they drank a day, and how many of those sodas were diet or regular.

 

 

Those answers ended up being extremely predictive of abdominal-fat gain, even after the researchers adjusted for factors like diabetes, smoking and levels of physical activity. People who didn’t drink diet soda gained about 0.8 in. around their waists over the study period, but people who drank diet soda daily gained 3.2 in. Those who fell in the middle — occasional drinkers of diet soda — gained about 1.8 in.

Anonymkode: f2dfb...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...