Gå til innhold

LovelyMonroe's mamma og treningsdagbok ♡

LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Om du går inn og leser på de ulike løpene, så står det mer detaljert om alder og hva som foregår. Kan jo variere noen uker fra eller til, litt etter om ungen er født til termin eller mye før/etter f.eks. Men hos oss stemmer kalenderen ganske så bra. Jeg ble også tipset om den her inne, gull verdt :Nikke: Etter hvert sprang så ser man gjerne at ungen mestrer ting bedre, gjerne nye ting som også dukker opp. Og man får tilbake blidfisen sin :P

Jeg synes det blir bare bedre og bedre for hver mnd som går, vi blir bedre kjent og jeg klarer fortere å lese hva det er han egentlig vil. Samtidig kan det være litt mer utfordrende ettersom han vil vise mer og mer av egen vilje etter hvert, men er herlig å se personligheten hans i utvikling ;)

Her er det også en del sikling, men mindre enn for noen mnd siden. Da var det snakk om våte bodyer som måtte byttes konstant. Det modnes jo i munnen uten at man kan se noe også, så greit å la de få noe å gnage på for å lindre kløen.

Så bra at dagen har vært bra så langt, og at du fikk hvile mens mannen stod opp med henne :) Det er SÅ godt innimellom. Min sov helt til halv åtte i dag, følte meg nesten som et nytt menneske :laugh: Sjalet blir sikkert varmt etter hvert ja, kanskje greit å droppe noen klesplagg når hun er i det? Vet jo ikke hva hun har på fra før men, om det blir veldig varmt er det kanskje nok med bare bleie eller en kortermet body?

Synes den appen virkelig var gull verdt, føler jeg tar dagene litt mer positivt, på en måte, siden jeg vet hvorfor hun er sånn, stemte hvertfall veldig, og gleder meg til det kanskje blir litt bedre om 10 dager :ler:

Veldig kjekt at de blir litt blidere etterpå! Men i dag har det gått ganske så greit, men hun er mer sutrete på kvelden enn på morgen og formiddag da... men ledd masse og det er herlig!! :hjerte:

Ja - er vel slik at noen ting blir letterere, mens noen ting vanskeligere, men gleder meg uansett til hun blir eldre og eldre, er så spennende :nigo: Men var på senteret her om dagen og guuud så mye skrikerunger det var, fra sånn 3 års alder og oppover, og da kjente jeg at jeg er glad mini er 4 mnd :ler: ...

Hvor lenge pleier han sove? Er veldig opp og ned med mini, men som oftest mellom 7-9, og i det siste har klokka faktisk blitt 10...hahah! Men da har jeg nok ammet en del ganger på morgenen for å få hun til å sove litt lenger :lur: ...

Ja, kortermet body var lurt! Det skal jeg ta på imorgen om jeg skal ha på sjalet, kommer sikkert til å bruke det siden mannen er vekke :( ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var treningen unnagjort i dag også, og gjett om jeg er stiv og støl :fnise: Var mye tyngre i dag siden jeg var så stiv etter i går, er nok best med en fridag i mellom kjenner jeg, men skal jeg få trent så må det bli sånn nå når mannen har jobbuke, så heller litt ekstra stiv enn lite trening :lur:

Gullet er lagt, og har sovet helt siden leggetid til nå, så det er bra mtp at hun de to siste ukene har våknet mange ganger frem til vi legger oss...

Jeg får sååå vondt i hoften,nedover lårene og leggene når jeg ligger å ammer om kvelden... skjønner ikke hva det er, hjelper ikke med pute mellom beina. Kjennes ut som jeg er skikkelig sliten inni leddet/sjelettet i hoften, er veldig smertefullt, og verre etter jeg har trent men kjenner det utenom treninga og :( ... går over om jeg ligger på rygg osv, men klarer ikke på siden... :(

Og hmm... jeg har et lite problem som jeg ikke skjønner hva kommer av, og det er at jeg får vondt i underlivet til tider, og det er jo fire mnd siden fødsel nå.. Får vondt i underlivet når jeg skal nr 2 på do, dvs trenger ikke presse egentlig, men bare sitte på doen og da får man sikkert et trykk nedover eller noe for da får jeg vondt, klarer ikke helt forklare hvordan. Er nok ikke sting og sånn, kjennes ut som det er lengre inni der enn det... og svir ofte når jeg tisser og(er nok ikke uvi). Fikk kateter etter fødsel for å tømme, kan de ha "skadet" noe der? Kjedelig å ha vondt hvertfall, gjør at jeg ikke kan gjøre nummer 2 uten å få vondt. Får ikke vondt der bak da, men foran når jeg presser(og ikke presser). Føles ut som noe kommer ut foran. Men når jeg var på kontroll sa hun jeg ikke hadde livmorfremfall, men var en ung lege(student?) da..... så vet ikke hva hun kunne og ikke...

Haha, holder på å daue av latter her til tider, det er SÅ morsomt med mini, for vi har noen plastikk hortensia blomster i gangen, ganske store og fargerike og når vi holder hun bort mot dem så går hun helt amokk, hun blir helt vill og vil bort til dem og hun drar i dem og river de ut av potta og blir helt gal liksom. Er såååå morsomt. Hun er jo bare fire mnd, så er ganske "stort" syns jeg at hun drar de ut og kaster de på gulvet, er sååå utrolig morsomt, hun blir helt giiiira. Positivt liksom :P ... hahahah!!!

Imorgen drar jo mannen på jobb og kommer hjem lørdag morgen, dere vet jo jeg gruer meg til å være alene, spes nå når mini er i sånt dårlig humør. Håper det går seg til. Tenkte ta til meg tips som Favole og flere har kommet med, dra litt ut. Hun må ha nye pysjer så tenkte å ta meg en tur på senteret og bruke litt tid der, høre om en vennine, eller broren min vil være med kanskje :)

God nattaklem fra oss :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Har ikke helt fått tid til å oppdatere meg på KG i det siste.. Men leser i dagboka di innimellom :jepp:

Håper dagene frem til mannen kommer hjem igjen går greit :)

Du får lufte deg her på KG om det er noe du trenger å få utløp for :fnise:

Planer for dagene med mini nå da? :) og hvordan er nettene dere for tiden?

Har du latt henne smake på noe annet enn mm?

PS: ang vondtene dine i underlivet, så hørtes ikke det mye greit ut :( kanskje du skulle fått det sjekket opp hos legen eller en gynekolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt fått tid til å oppdatere meg på KG i det siste.. Men leser i dagboka di innimellom :jepp:

Håper dagene frem til mannen kommer hjem igjen går greit :)

Du får lufte deg her på KG om det er noe du trenger å få utløp for :fnise:

Planer for dagene med mini nå da? :) og hvordan er nettene dere for tiden?

Har du latt henne smake på noe annet enn mm?

PS: ang vondtene dine i underlivet, så hørtes ikke det mye greit ut :( kanskje du skulle fått det sjekket opp hos legen eller en gynekolog?

Hei vennen! :hjerte:

IKKE tenk på det! Aner ikke hvor mange ganger jeg ikke har fått svart på KG på 1-2 uker, fordi det er mye som skjer :)

Ja, merker dagene blir så mye lengre. Hadde mini vært litt lettere om dagen hadde det kanskje gått litt bedre, men må vel tenke positivt... er så tungt når man ikke kan bytte på ting, må jo bysse hun mange ganger om dagen, og det er ikke rolig byssing, her snakker vi knebøy og alt mulig, blir bra svett :P

Planen er vel at jeg håper dagene går så fort som mulig, og håper jeg får tatt meg en tur på et senter, så litt timer går unna der og sånn, også er det jo kjekt. Men har ikke hatt mini med dit alene enda, har alltid hatt noen med meg på senter. Kan jo dra alene og men kos om en venninne vil være med. Men hun hater bilturen da! Har heldigvis et senter som er ganske nærmt. Tips til andre ting jeg kan finne på? Hun er på en måte mye mer sutrete( men er nok pga utviklingssprang), så ting er litt vanskeligere å finne på :P

Kun hele morgendagen da igjen, for han kommer hjem lørdag morgen.. så er det to dager hjemme før det er tre døgn vekke og komme hjem morgenen dag nr fire :( ...

Nettene er grei, vi samsover enda(planer om det en god stund til), og tror hun ammer til normale tider nå, haha, jeg får ikke helt med meg hvor ofte for sjekker ikke klokka og sovner mens jeg ammer ofte. Men ja, nettene vil jeg si er ok! :)

Hun har SMAKt(type suttet på,slikket på) en del frukt og noe grønt, men ikke fått noe ned i magen liksom :) ... Så mm er det hun får :) du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen steder det er fint å trille turer rundt der du bor? Evt. noe tilbud om babysang, babysvømming el.l.? Har du en barselgruppe du kan være litt sammen med, gå turer eller dra på kafé sammen med?

Hvis du har bæresjal eller bæresele, kan du jo også bære litt rundt i den og se om hun blir roligere.

Lykke til LovelyMonroe, dette går kjempefint! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag av de to døgnene mannen er vekke :(

Høres sikkert patetisk ut for noen at jeg synes det er så kjipt. Men før vi fikk baby og, så synes jeg alltid det er så vanskelig når han er vekke, har alltid savnet han veeeldig mye og bare trippet til han skulle komme hjem igjen. Liker ikke å være alene. Når vi har mini, som fortiden krever mer enn til vanlig, mye byssing/knebøy til vi blir svett og tjohei, så er det ekstra kjipt når han drar. Lange dager. Han jobber i ambulansen, så det er bare sånn.. han har ofte nesten en uke fri da etter å ha jobbet 2-3 døgn. Men nå skal han kun ha to dager hjemme før det er 3 døgn igjen. Da sover de på stasjonen(40 min utenfor byen ca), også har han dagvakter innimellom på stasjon nær oss og da er det sånn 7-18 om kvelden, så liker det mye bedre, men er sjelden han har dag egentlig.

Uansett, imorgen satser jeg på å tenke positivt, prøve å få meg en tur på et av sentrene i nærheten, kanskje gå en litt lengre tur med hun og hunden en plass osv. Tips på ting å finne på mottas med takk :P

Hittill i dag har det gått ok, litt sutring, men i vognen var hun faktisk eksemplarisk, når vi var ute med hunden. Lå der helt i ro, tittet på meg hele vegen mens hun suttet på sutten... hun pleier liksom å spenne opp dynen, ikke ville ha smokk osv...

Meeeeeen tror kanskje jeg vet hvorfor.. hehe.. når jeg kom hjem og skulle skifte fikk jeg dagens sjokk, bleia var så FULL av bæsj at det ikke var noe hvitt igjen på den jo. Hadde gått utover body og alt. og jeg skiftet RETT før jeg gikk ut. Så har vel komt en ladning fra hele forige uke :P Kanskje derfor hun var så salig i blikket og fornøyd, fått ut alt det der, og kanskje derfor hun ikke ville sovne på turen til tross for at hun var trøtt :P

Så etter skiftet og ny body så tok jeg et par 80-100 knebøy sånn at hun sovnet ( :ler: ), og la hun ned i babynestet, så nå sover hun der. Tenker meg hun sover en times tid, så er det vel mat når hun våkner :)

Men herregud så søt hun er :hjerte: Spesielt når hun sover :fnise: ...

Liker dere best pysj med eller uten bein? Jeg likte med bein da hun var mindre, men nå liker jeg ikke de, føler hun har for store bein for de fleste ift str på body, og redd det skal "gnage" der nede med tærne. Så liker best de pysjene uten bein så har vi bare sokker på om natta.

Bruker dere sovepose på deres? Mini spenner ooooofte av seg dynen, så vi vurd å ha en sånn. Ser ut som en kjole på de, men da har de jo alltid det varmt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen steder det er fint å trille turer rundt der du bor? Evt. noe tilbud om babysang, babysvømming el.l.? Har du en barselgruppe du kan være litt sammen med, gå turer eller dra på kafé sammen med?

Hvis du har bæresjal eller bæresele, kan du jo også bære litt rundt i den og se om hun blir roligere.

Lykke til LovelyMonroe, dette går kjempefint! :klem:

For det første, såååå søtt bilde på avataren din :hjerte:

Ikke rett utenfor døren, må evnt kjøre en plass, men finnes mange fine plasser. Men ikke til å gå med hund og vogn da, for min er såååå intr i andre hunder at han skal hilse på alle og det er litt vanskelig med vogn, men har jeg hun i sjal på turen går det bedre. Kanskje jeg kan gå tur med en venninne, det er jo litt koseligere :) Barselgruppa er ikke særlig sveiset, fikk ikke vært med på første møtet siden det ikke passet den dagen så har ikke møtt de enda, tror heller jeg vil "finne" en annen barselgruppe :) Er babysvømming, men først i september. Hva er babysang? :)

Du er så god vennen :) Er så godt å høre at andre sier det kommer til å gå bra. Hvertfall en med baby nr 3 ;) ... det er godt å vite at det hele blir bedre :)

Bæresjal og sele liker hun :)

Klemmmm :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å ha KG, merker jeg blir mye mer positiv til dagen når når hun er som hun er, når jeg leser her inne og alle de fine svarene deres :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipe med å ha dyr er når de vekker mini. Hater det :( Nå la hunden seg ned på gulvet og da skrapte klørne i gulvet så hun våknet ... :( Altså, han kan ikke noe for det men kjipt. Ble ikke lange luren :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor er babysang i regi av Kirkekontoret, men det er bare et uformelt treff for de som er hjemme med babyene sine, der man synger barnesanger, rim og regler (sikkert litt kristne sanger, men ikke sånn over-the-top liksom, er jo for alle uansett om man er religiøs eller ikke) og kan prate med andre mammaer over en kopp kaffe etc.

Du kan jo f.eks. google babysang + stedet der du bor og se hva du finner? Nå er det jo sikkert sommerferie da, men går jo an i hvert fall til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Hei søta!

Sender gode tanker nå som mannen er på jobb. Det ER tungt å være alene med baby!

Har lest alt du skriver, men er dårlig på å svare. Håper ikke du synes jeg er en stalker på grunn av det! Vil bare si at jeg kjenner meg igjen i mye av det du opplever med at baby er sutrete osv. Sånn var det her også akkurat da mini var rundt 4 måneder. Men for vår del har det gått seg veldig til nå den siste måneden!

Gutten vår har en stund bare vært fornøyd hvis han blir båret rundt og får kikke på ting. Han kan kikke på nesten hva som helst, det viktige er bare at han ikke vil ligge stille/sitte i fanget. Så vi har brukt mye tid på å bare gå rundt i huset... Litt frustrerende når det står på, men det positive er jo at det betyr at babyen er interessert i verden rundt seg!

Ellers har vi funnet en sang som hjelper hver eneste gang babyen begynner å sutre - og det er den der Trond Viggo-sangen med masse rare lyder: "Det var en gang en... og en ..." Den elsker han, og blir rolig både i bilen, på leketeppet og i senga. Helt merkelig. Vi må synge den for ham selv, da, CD er ikke bra nok :ler:

Og så støtter jeg at du bør komme deg ut av huset! Sørg for å ha ett ærend hver dag - om det så er å reise til senteret for å kjøpe nye pysjer og drikke en kopp kaffe den ene dagen, og så å reise dit igjen neste dag for å kjøpe siklesmekker og et glass iste ;) Viktig å komme seg litt ut, ellers blir dagene så lange!

Ooog når det gjelder pysjer har vi sluttet med de med fot nå. Fikk samme problem som dere med at de ble stramme rundt føttene, og det er IKKE bra. Gutten vår er veldig varm av seg, så nå i sommer bruker vi bare sånne "jumpsuits" med korte armer og bein. Men til vanlig er det pysj uten fot som gjelder, og her bruker vi ikke sokker heller.

Håper dagen har vært bra til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge han sover varierer veldig, men nå for tiden står vi som regel opp rundt åtte. Han er våken og spiser en gang iløpet av nattmorgenen da, men det er jo ikke noe problem.

Skjønner godt at du ikke liker å være alene med hund, baby og alt. Jeg ville heller ikke likt det. Håper dagene fremover går bra :klem:

Ang pysj så sover han med pysj uten fot nå dersom han har pysj på seg. Nå sover han kun i drakt med kort arm og fot, eller bare bleien, alt etter hvor varmt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ bare legge meg nå,selvom jeg vil svare :fnise:

Så tar svaringa og oppdatering av dagen imorgen...

TAKK for svar dere, jeg er virkelig så utrolig takknemlig for dere jenter jeg har her på KG :sjenert: dere er såååå gode :sjenert::hjerte:

God natt! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden innleggene er litt lange svarer jeg etter jeg har vært på senteret med en venninne, for nå sitter jeg på mobil og har baby sovende på skulder og null strøm på Mac.

Gruer meg litt, første tur på senter "alene" , har dratt med mannen eller min mor før. Skal jo med venninne, men... er litt redd for at hun skal grine eller sutre. Men som Roseduft sier så er det jo bare til å amme/gi kos, bor uansett kun ti min kjøring unna. OG hun har sovet 1,5 time nå så er nok uthvilt :-) måååå slutte å stresse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Stress fører ingenting godt med seg :kose:

Tipper turen gikk sååå mye bedre enn forventet? :)

Gråter hun, så er det bare til å gjøre som du ellers ville gjort hjemme.. Bysse, amme, holde opp og kose med :jepp:

Det siste som betyr noe er vel folkene rundt, og babyen merker nok om hu mor blir stressa vil jeg tro.. Er vel lov å bli litt varm i topplokket, men det er ingen krise med gråtene baby :)

Så hvordan gikk det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Husker selv jeg stressa en del noen ganger jeg skulle ut på trille tur.. For det hendte hun våkna og bare grååååt.. Holdt meg derfor i nabolaget og stakk hjem med en gang hun våkna. Men fant fort ut at man trenge vel ikke være hjemme for å ta seg av babyen på samme måte ett annet sted :)

Er man ute og det er kaldt, ta opp babyen med dyna/teppet rundt.. Og sleng ut puppen om det trengs :ler:

Bæreselen har herved blitt min bestevenn som er med over alt, for når mini nekter vogna, har fått pupp og ny bleie, og jeg ikke har krefter eller tid til å stå å bysse knebøy-style (kjenner godt igjen hva du mener), så er det rett i selen, og der sovner hun hver gang :)

Litt lettere også da, uten å trille vogna i med en hånd og bære snuppa i den andre :P fikk erfare det her i forrige uke når det var så varmt, og hadde glemt bæreselen.. Var ute å gikk, hun våkna og hyyyylte..trolig pga varmen. Roa seg med en gang jeg tok henne opp, men gråt like mye når jeg la henne ned igjen. Så ble en tung tur hjem med henne i en arm og styre vogna i den andre :P måtte ringe mannen etterhvert for å komme å hente :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i dag ( og turen til senteret ) har gått veldig fint!! Det gikk over ALL forventning på senteret :danse: Jeg var jo litt stressa, som jeg skrev her. Hun fikk sover godt før vi dro( sov hele 1 t og 45 min! ) og fikk spist og skiftet på før vi dro. Lå og blidfiset seg i vogna rundt på senteret og bare lo og så seg rundt. Lille skatten :hjerte: Så ble hun litt småsutrete og tenkte hun var sulten så da trillet vi opp på en koselig café og der lå hun ganske lenge i vognen og pludret før hun maste etter mat. Så fikk hun mat etterhvert. Det var så utrolig kjekt! Og å amme hun der gikk veldig fint, satt oss litt innerst i en krok, og ryggen "mot resten av senteret", så det var bare ok. Så gikk vi ned på et stellerom og skiftet etterpå, og ble overrasket over hvor fint det var! Trodde det skulle være en WC med et stellebord. Men var et eget rom(heldigvis uten noe WC) og der hadde de to store sofaer, noe lekegreier, mikro ( til flaskebarn ), og flere stellematter og sånn papir man kan ta over(men hadde med selv), veldig greit, og tenker det er greit å amme der og om man heller vil det. Såååå etter det så bar jeg hun litt på armen rundt og merket hun ble trøtt og da vet jeg det ikke er vits å prøve vogna så da tok jeg hun oppi bæresjalet og etter 5 knebøy ellerno' så sovna lille gullet! :nigo: Også gikk vi ikke så lenge etterpå ( bilturen hjem, og resten av kvelden hjemme var et kapittel for seg selv)...

Altså, hunden måtte ut med en gang, og jeg er jo alene hjemme nå med hun, så måtte amme hun litt for så å ta hun i sjalet siden vogna var i bilen og hun var våken i den og baaare makket seg. Så midt på turen(bare en kort kveldstur) så måtte jeg bare ta hun utav og bære hun i ene hånda og ha hunden i andre :vetikke: Var ikke noe annet å gjøre... men gikk veldig fint og var ikke mange meterne igjen til huset. Men var mye styr og hun ville ikke sovne nå om natta og blabla, men nå sover hun da og jeg har endelig fått spist... hadde spist EN banan i hele dag(!!!!!), aaaaner ikke hvorfor, tror jeg bare har glemt å spise! også kaffe da :P

Så, dagen har egentlig vært veldig fin den :nigo: Og merker at jeg blir så mye mer selvsikker som mamma i slike situasjoner, nå når det har gått veldig fint de gangene vi har vært på senter og i dag når jeg var alene med en venninne der. Jeg tenkte mye på det jeg har blitt fortalt her inne at det eeer jo bare å amme/ta hun opp, er ikke noe "verre" enn om hun skulle begynne å grine hjemme som roseduft sier :)

Ah, innholdsrik dag, for en nybakt mamma som har vært innenfor husets vegger de siste 4 mnd omtrent :hoho:

**

Imorgen tidlig kommer mannen hjem :hoppendeglad: Og da kan han ta hun litt så jeg får sove lenge :lur: Også skal jeg møte en annen venninne imorgen og da drar jeg alene til hun. Det blir spennende, siden sist jeg "dro vekk" så ville ikke mini ha flaske og var helt kokkelimonke, men det er en mnd siden da og hun hadde fått vaksine den dagen. Tror jammen vi skal gi flaske en eller to dager i uka så hun liksom vender seg til den og ikke glemmer den. Heldigvis bor venninna mi 10 min unna med bil så jeg er ikke langt unna om noe skjer. Kanskje vi skal prøve med flaske til et av måltidene som er før jeg drar. Sist fikk jeg jo ikke vist han skikkelig følte jeg, han må huske på å gi hun litt tid, la hun "leite" litt etter flasketuppen osv. Og søndagen tenkte jeg også å dra ut litt, da var planen å dra til hun jeg var med i dag for å ha litt spa-formiddag. Manikyr og pedikyr, ansiktsmaske og bare ta det helt med ro, det gleder jeg meg til!!!! :hjerte: Deilig det nå før det er tre dager sammenhengde alene med bebis igjen :P

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det bra? :jepp:

Ja, over all forventning :nigo: Skrev en del i svaret over her :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, over all forventning :nigo: Skrev en del i svaret over her :hjerte:

Så det, det var jo kjempebra! :jepp:

Må jo føles fantastisk når det gikk så greit, mtp at du stresset litt med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...