SmartCookie Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #381 Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) åh, litt sent ute, men er veldig deilig å se at andre er like "kjipe" som meg mtp på andre bloggere og tidsperspektiv, men vi vet jo alle at det er mer enn bildene som er redigerte. og joha, utrolig fornøyd, veldig mykt og godt, har en fra reflex også, den er god. har en lillelam-bukse, den er supermyk og varm, sånn sparkebukse Nei, gi meg en blogg som er ekte! Er så lei av at det pyntes på både kropper og hverdager.. Ja, alle snakker varmt om Janus! Hadde en pysjamas i ull, men kjøpte størrelse 62 og det var mer som en 74? Fikk liksom aldri brukt den fordi det ble for varmt for ull når Mini først passet i den. Sparkebuksene til Lillelam ser veldig deilige ut, holdt på å kjøpe men fikk kalde føtter Kjøpte veldig mye annet da, både ulldress, lue, votter, jakke, bukser og bodyer Endret 17. oktober 2014 av SmartCookie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #382 Del Skrevet 16. oktober 2014 Åh, sånne dager er virkelig noe pes! Og baby som ikke får søvnen sin er ikke noe sjarmerende i det hele tatt Vet knapt hvor en skal gjøre av seg eller ungen i sånne tilfeller. Føler så med deg! Hadde det vært her hadde jeg nok klikka på mannen og sagt at fordi han ikke hadde justert selene som lovet ble ikke turen som forventet og ungen fikk ikke sove Hvilken vogn har du med så vanskelige seler? Irriterende! Merker det blir ganske trangt nedi vogna når både dunposen er på plass og han har ulldressen på. Ja, dette har virkelig vært en slitsom dag! Typisk at en dårlig natt blir etterfulgt av en dårlig dag Er ikke det beste underlaget å takle en slik dag når man bare har sovet 3 timer med halvkvalitetssøvn! Vognen er egentlig helt topnotch den altså Er bare jeg som syns det er slitsomt å styre med seler og slikt. Har en Bugaboo Cameleon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 16. oktober 2014 #383 Del Skrevet 16. oktober 2014 Enig med deg angående Hust&Claire Kjøpte faktisk Reflex på tilbud sist gang vi var innom Barnas hus. Var rimelig ribbet, men fikk tak i en body og to bukser i rosa Janus har jeg ingen erfaring med, kjøpte en slags pysjamas/helbody i fjor men størrelsene var helt på bærtur så fikk aldri brukt den Kjøpte den vel på Coop tror jeg. Hvor får man ellers kjøpt det? Sjekket nettbutikken? Barnas hus altså. Men er jo greit å få kjent på klærne først. Jeg har kjøpt Janus hos Coop og en butikk som er i Babycare kjeden. Mener sparkjop.no også selger merket, men mulig jeg husker feil. Ellers har de egen nettbutikk Ja, dette har virkelig vært en slitsom dag! Typisk at en dårlig natt blir etterfulgt av en dårlig dag Er ikke det beste underlaget å takle en slik dag når man bare har sovet 3 timer med halvkvalitetssøvn! Vognen er egentlig helt topnotch den altså Er bare jeg som syns det er slitsomt å styre med seler og slikt. Har en Bugaboo Cameleon Synes ofte nettene legger opp til hvordan dagene blir :\ Ihvertfall har jeg mye dårligere tålmodighet osv om han har hatt mange oppvåkninger. Aha Jeg drømmer om en bugaboo, riktignok buffalo da men. Er det ikke ganske små hjul foran på cameleon? Drømmer vel egentlig om ca alle vogner, nesten, hadde jeg hatt råd hadde nok bodene våre vært fulle av vogner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter #384 Del Skrevet 17. oktober 2014 Ta notater til psykologtimen.. Jeg må alltid gjør det til legetimen. Skriver på mobilen så husker jeg å få det med meg også Høres ut som fæle netter. Mini her er også et mareritt å samsove med. Han er all over the place!! Har dere vurdert å legge ho på eget rom? Hvis dere har et rom til da Korterma ullbidy finner du på smartkids.no fra joha Mini her sover heller oppå dyna enn under den, og blir så kald. Så da er ullpysj best om vinteren føler jeg. Vinduet er lukket på rommet hans, men jeg lufter alltid før han skal legge seg, og før vi legger oss Eneste er at jeg skulle hatt en ullpysj med fot siden ungen alltid drar av seg sokkene.. Ikke lenge igjen til jobbstart. Spennende gleder eller gruer du deg? Ja det er fæle netter, synes faktisk litt synd på meg selv om dagen Joda, vi skal snart ha Mini på eget rom. Vi har bare ikke innredet ferdig og jeg vil ikke legge henne inn på et kjipt rom Men ting begynner å komme på plass nå. Jeg håper det blir bedre, selv om jeg tror det også kan bli slitsomt. Nå er det så enkelt å trøste og sjekke henne når hun piper, men kommer hun på eget rom må man jo opp og ut av sengen osv.. Men samtidig begynner jeg å tro at mannens snorking er årsak til at Mini sover dårlig. Kanskje hun rett og slett blir litt redd? Takk for tips til nettbutikk Og jobb, ja det blir spennende. Veldig usikker på om det blir trist eller deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter #385 Del Skrevet 17. oktober 2014 Sjekket nettbutikken? Barnas hus altså. Men er jo greit å få kjent på klærne først. Jeg har kjøpt Janus hos Coop og en butikk som er i Babycare kjeden. Mener sparkjop.no også selger merket, men mulig jeg husker feil. Ellers har de egen nettbutikk Synes ofte nettene legger opp til hvordan dagene blir :\ Ihvertfall har jeg mye dårligere tålmodighet osv om han har hatt mange oppvåkninger. Aha Jeg drømmer om en bugaboo, riktignok buffalo da men. Er det ikke ganske små hjul foran på cameleon? Drømmer vel egentlig om ca alle vogner, nesten, hadde jeg hatt råd hadde nok bodene våre vært fulle av vogner Ja de har kanskje bedre utvalg på nett, men ser ikke ut som de har tilbud lenger Jeg får se etter Janus neste gang jeg er på Coop. Vil gjerne se det i virkeligheten før jeg kjøper Ja kanskje du har rett, at nettene gir en pekepinn på hvordan neste dag blir. Noen ganger tenker jeg at natten er en refleksjon på hvordan dagen har vært. Men hva kom først? Høna eller egget? Natten eller dagen? Ikke godt å si Mini ble født på kvelden, så jeg vet ikke hvordan jeg skal starte tidslinjen hennes? Kanskje jeg legger litt for mye i det nå Men man kan jo spekulere seg gal når man er midt oppi sånne slitsomme perioder! Hva slags vogn har du? Cameleon har små hjul ja! Helt super som storby- og shoppingsentervogn Ikke fullt så god som terrengvogn, men pytt pytt Buffalo har større hjul ja! Jeg ville ha den som var minst og lettest, hadde angst for vognmonstre - sånne schvææære, tunge greier som er uhåndterlige. Jeg ville ha noe lite og handy I ettertid ser jeg kanskje at Buffalo kanskje er et litt smartere valg med tanke på at vi bor i nordlige strøk, men nå har vi kjøpt terrenghjul til Cameleonen så da får vi håpe denne vinteren blir litt enklere. Ulempen er at de hjulene ikke er svingbare, noe jeg elsker på vognen. Det er noen andre småting som er annerledes på Buffalo også, som f.eks. brems/låsen og hvordan man justerer setet. Sånne ting gadd jeg ikke sette meg inn i da vi kjøpte. Jeg var mer sånn "Kommer den i rosa?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 17. oktober 2014 #386 Del Skrevet 17. oktober 2014 Ja de har kanskje bedre utvalg på nett, men ser ikke ut som de har tilbud lenger Jeg får se etter Janus neste gang jeg er på Coop. Vil gjerne se det i virkeligheten før jeg kjøper Ja kanskje du har rett, at nettene gir en pekepinn på hvordan neste dag blir. Noen ganger tenker jeg at natten er en refleksjon på hvordan dagen har vært. Men hva kom først? Høna eller egget? Natten eller dagen? Ikke godt å si Mini ble født på kvelden, så jeg vet ikke hvordan jeg skal starte tidslinjen hennes? Kanskje jeg legger litt for mye i det nå Men man kan jo spekulere seg gal når man er midt oppi sånne slitsomme perioder! Hva slags vogn har du? Cameleon har små hjul ja! Helt super som storby- og shoppingsentervogn Ikke fullt så god som terrengvogn, men pytt pytt Buffalo har større hjul ja! Jeg ville ha den som var minst og lettest, hadde angst for vognmonstre - sånne schvææære, tunge greier som er uhåndterlige. Jeg ville ha noe lite og handy I ettertid ser jeg kanskje at Buffalo kanskje er et litt smartere valg med tanke på at vi bor i nordlige strøk, men nå har vi kjøpt terrenghjul til Cameleonen så da får vi håpe denne vinteren blir litt enklere. Ulempen er at de hjulene ikke er svingbare, noe jeg elsker på vognen. Det er noen andre småting som er annerledes på Buffalo også, som f.eks. brems/låsen og hvordan man justerer setet. Sånne ting gadd jeg ikke sette meg inn i da vi kjøpte. Jeg var mer sånn "Kommer den i rosa?" Ikke greit å vite hvilken rekkefølge ting går i, håper ihvertfall dagen her blir bedre enn natta Akkurat nå triller vi rundt med en mountain buggy cosmopolitan, har også urban jungle. Ganske fornøyd egentlig. Begynte med en emmaljunga edge, den eneste brukbare vogna til nordnorsk vinterføre Den ble fort for stor, tung og tok for mye plass. Men veldig stor og god bag da, det savner jeg med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter #387 Del Skrevet 17. oktober 2014 I dag har jeg vært hos shrinken og det føles så befriende. Er så utrolig godt å få lettet på trykket hos noen som ikke kjefter på deg eller dømmer deg. Eller sier feil ting. Kom ikke noe mirakuløst ut av det, men det hjelper å bare vite at det er noen som er der og lytter. Godt å kunne si det man tenker ut høyt, for ofte får man litt mer perspektiv over ting. Når tankene bare kverner kan det fort spinne ut av proporsjoner. Dagen min startet 05:30 så nå er jeg ganske klar for sengen. Mannen sitter og banner ved siden av fordi Mini har ødelagt fjernkontrollen og han får ikke til å se på sin precious fotball. Er vel vi som må ta skylden for den da, kan jo ikke klandre Mini. Håper vi alle får en god eller grei natts søvn. Mannen skal sove på sofaen i natt for å utelukke om det er snorkingen hans som gjør at Mini våkner om natten. Men nå får jeg avslutte for kvelden, nå klaget nemlig mannen på meg "Hva er det du skriver? Novelle?" Neeeei svarer jeg, jeg skriver ROMAN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. oktober 2014 #388 Del Skrevet 18. oktober 2014 Jeg sier det igjen; MANNFOLK ass... Godt å få tømt seg hos psykologen Håper natten ble god!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #389 Del Skrevet 22. oktober 2014 Åhh.. nå er jeg helt tom. Jobbstart var mye vanskeligere enn jeg hadde forestilt meg. Jeg vil vel si at jeg egentlig gledet meg til å komme tilbake! Det ble ikke helt som jeg hadde forventet meg. Får vel gi det noen dager og uker til, men det ble en liten nedtur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 22. oktober 2014 #390 Del Skrevet 22. oktober 2014 Uff Ikke noe hyggelig at du føler det sånn. Hva er det som ikke sto til forventningene med jobbstart? Å være borte fra Mini? Slitsomt å kombinere mammarollen og jobb? Sender deg en stooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 22. oktober 2014 #391 Del Skrevet 22. oktober 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 22. oktober 2014 #392 Del Skrevet 22. oktober 2014 Det blir bedre altså, nesten garantert Jeg gråt hver eneste kveld i iallefall ei uke(sånn hele kvelden av og på), og var helt fra meg første måneden ca. Men det gikk gradvis bedre, spesielt siden jeg visste ungen var hjemme med pappaen. Hva var det du synes var det kjipeste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 23. oktober 2014 #393 Del Skrevet 23. oktober 2014 Bare innom og sniker, har vært uten internett en uke. Håper det går bedre å jobbe fremover Jeg kjenner at flere timer alene med mini er veldig slitsomt nå, så skulle jeg ennå hatt permisjon så burde han vært yngre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 23. oktober 2014 #394 Del Skrevet 23. oktober 2014 Nå oppdaget vi at fjernkontrollen til tunern ikke fungerer Så gubben dro rett på butikken etter nye batteri, krysser fingrene for at det er bare det. Men fant den under sofaen, minis hobby for tiden er å dytte ting under sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siyha Skrevet 23. oktober 2014 #395 Del Skrevet 23. oktober 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 26. oktober 2014 #396 Del Skrevet 26. oktober 2014 Hvordan går det med deg? hjalp det at mannen sov på sofan? Hva skjedde på jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #397 Del Skrevet 28. oktober 2014 Takk for omtanke jenter Her har dagene virkelig gått i ett kjør siden jeg begynte å jobbe. Har virkelig ikke hatt ett sekund til overs for å sette meg ned med pc'en. Det går kanskje litt bedre enn sist uke jobbmessig, men personlig og helsemessig føler jeg at jeg er ganske langt nede. Det er så utrolig utmattende hverdag med en Mini som sover dårlig om nettene og våkner 05:00, lange dager og en utslitt pappa i pappapermisjon! Han takler det langt dårligere enn meg, har et større behov for søvn og er mye småsyk. Dagen begynner jo grytidlig, og jeg må forsøke å passe på Mini mens jeg gjør meg klar for jobb. Jeg gir henne mat osv mens mannen sover en halvtime ekstra før jeg må dra. Så løper jeg avgårde til jobb (ca 06:30) og er hjemme ca 16:45. Da må jeg ta Mini mens mannen sover ut noen timer. Så er det legging av Mini, gjerne mens jeg lager middag. Spise og kanskje se 30 min tv, og så må jeg legge meg. Og så er det en natt med en urolig Mini som våkner 3-4 i løpet av natten og til slutt ender i vår seng fordi det er det eneste som roer henne. Hadde vi enda sovet godt, men hun spreller mye, legger seg på tvers og det ender med at jeg legger med nederst ved enden av sengen før jeg til slutt må legge meg på sofaen. Sliter sånn med innsovingsproblemer, så når jeg blir vekket kan det ta lang tid før jeg sovner igjen. Jepp, sånn er dagene. I tillegg ser Mini ut til å være ute i enda en forkjølelsesrunde, og jeg hangler også.. har vel gjort det av og på siden august.. Samtidig har vi et hus vi aldri får vasket, ryddet og tusen ting som burde vært gjort - alt fra å pleie vennskap, til lage fotobok og klippe håret. Slik går no dagan! Jeg er møkksliten, trist og lei.. og synes det er skummelt at jeg og mannen aldri får hyggelig tid sammen. Ikke fordi jeg mener jeg må ha det, men for forholdets del. Forhold trenger pleie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 28. oktober 2014 #398 Del Skrevet 28. oktober 2014 I feel you, akkurat sånn har det vært her og. Men, jeg har begynt å sove alene om natten fordi jeg har fått nokså langvarige søvnproblemer, og det hjelper litt. Dette med "trenger mer søvn" er ikke en luksus noen kan unne seg om det går utover den andre, så kanskje dere skulle prøve å dele opp nettene mer? Er mer fornuftig at begge får sove noe enn begge ingenting. Jepp, jobbstart var definitivt hardt når en legger på søvnmangel deluxe i tillegg Men forhåpentligvis går det seg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 28. oktober 2014 #399 Del Skrevet 28. oktober 2014 Signerer Allis her! Kanskje du har et gjesterom eller noe du kan sove på. Så kan mannen ta mini om natten? Du skal jo holde ut på jobb i mange timer. Hvordan gjorde dere det når mannen jobbet og du gikk hjemme? Jeg synes den som jobber trenger å få sove mest mulig. Det er neimen ikke lett det Småbarnslivet altså. Særlig når de er såpass krevende. Snørra hos A er kommet tilbake her også. Virker som hun aldri skal få slippe unna! Hvordan var det med barnevaktmuligheter for dere? Kanskje dere kan få fri noen kvelder i måneden til å finne på noe med venner, ut å spise, kino eller lignende? Forhold trenger pleie, det er sikkert og visst, men absolutt ikke lett å gjennomføre til tider! Ikke nøl med å be om å få gradert sykemelding hvis du føler du trenger det. Ikke gunstig å gå deprimert og lei over tid :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 28. oktober 2014 #400 Del Skrevet 28. oktober 2014 Kan ikke annet enn å signere både Allis og ara her. Oppdeling av netter høres ut som en god løsning som er verdt å forsøke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå