Gå til innhold

Nok er nok! Nei til barn i butikker!


YoyoMa

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Nå har jeg enda bare en 2-åring som det går an å avlede i mange tilfeller, men innimellom så går selvfølgelig ikke det, og sånne sinnautbrudd oppstår.

Kan ikke akkurat gå i fra ungen i bilen, og noen ganger MÅ man bare få handla.

Hadde jeg kommet så langt som til kassa før hun slo seg vrang, så hadde jeg blitt stående og fått fullført handleturen, kan ikke bestikke henne ved kassa gang på gang, da blir det grin HVER gang man kommer til kassa fordi forventingen om å få noe blir sterkere og sterkere.

Må bare lære småunger så tidlig som mulig at det ikke nytter å skrike seg til ting, selv med irriterte og grinete folk rundt en.

kanskje man skulle gjort som med hundene. Feste et bånd rundt magen på ungen som man knytta fast i en lyktestolpe. Haha. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde i hvert fall ikke være lov med barn uten oppdragelse i butikker. I følge mamma var jeg og søsknene mine en drøm å ha med i butikken, da vi aldri spurte om å få noe - vi bare fulgte etter mamma og holdt munnen igjen. Alt som trengs er oppdragelse, men det finnes altfor mange late foreldre som gir faen i å oppdra barna sine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Burde i hvert fall ikke være lov med barn uten oppdragelse i butikker. I følge mamma var jeg og søsknene mine en drøm å ha med i butikken, da vi aldri spurte om å få noe - vi bare fulgte etter mamma og holdt munnen igjen. Alt som trengs er oppdragelse, men det finnes altfor mange late foreldre som gir faen i å oppdra barna sine.

barn får ulik personlighet og ksn bli vanskelige i butikken tross god oppdragelse. Man kan ikke forme barn som leire til å bli nøyaktig slik man vil ha dem til enhver tid..
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dette er jo helt urealistisk, man kan ikke forby barn i butikker. Men.. det hadde vært utrolig godt!

Jeg jobber i klesbutikk, hvor vi har barneavdeling (og masse tilbud = mange foreldre med barn), og jeg kan ærlig innrømme at jeg ofte nok har lyst til å slå de med en kleshenger innimellom. De hyler, skriker, river ned ting, roter, klager og hyyylgriner når de ikke får viljen sin. Jeg takler det ikke innimellom :bond: Rømmer til den andre delen av butikken, men vi alle vet at når de først starter å hyle og grine så hører man de uansett.



Anonymous poster hash: 16c68...61f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dette er jo helt urealistisk, man kan ikke forby barn i butikker. Men.. det hadde vært utrolig godt! Jeg jobber i klesbutikk, hvor vi har barneavdeling (og masse tilbud = mange foreldre med barn), og jeg kan ærlig innrømme at jeg ofte nok har lyst til å slå de med en kleshenger innimellom. De hyler, skriker, river ned ting, roter, klager og hyyylgriner når de ikke får viljen sin. Jeg takler det ikke innimellom :bond: Rømmer til den andre delen av butikken, men vi alle vet at når de først starter å hyle og grine så hører man de uansett. Anonymous poster hash: 16c68...61f

Da sier du fint og høflig til foreldrene at det hadde vært fint om barna var litt forsiktige med klærne, og tok litt hensyn mtp støynivået av hensyn til andre kunder. Pleier funke fint å si slikt, foreldre er ikke dumme, men kanskje litt døve for skrikingen de konstant hører på ;)

Anonymous poster hash: 06f05...86f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må handle mat for å overleve. Det er en menneskerett å ha tilgang på mat. Det er ikke en menneskerett å ta med den uoppdragne ungen sin med på butikken slik at han kan forstyrre morgenroen for alle oss andre. Neste gang dette skjer skal jeg seriøst kjefte på ungen og moren. Så skal vi se om de tør å vise seg i butikken igjen.

Må bare kommentere denne:

Hvis du hadde stått det å kjeftet på ett lite barn og hans mor for ett raseriutbrudd hadde jeg jammen lurt på om du hadde tørt å vise deg på butikken igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du komme bort til meg og bedt ungen min om å holde kjeft, så hadde jeg gitt deg en skikkelig lekse altså. Man sier ikke sånt om barn. Du har vært barn du og TS. Tipper du var en skrikerunge som ville ha alt du pekte på. :)



Anonymous poster hash: f75ff...102
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Så der står jeg i en kassakø 9 på morgenen med lavt blodsukker og en veldig tom mage. Foran meg står en merr med en handlevogn og en liten drittunge på ca. 4-5 år som vil ha alt han ser av godteri og tegneserier. "Mamma kan jeg få det?! Mamma jeg vil ha det!!!" Hun tar selvsagt ikke hensyn til oss andre i køen og nekter ham å ta noen ting. Så han begynner å hylgrine og den forbanna merra ignorerer ham og later som ingenting.

Hvorfor er dette greit? Hvorfor er det helt ok at en person lager et jævla lurveleven 9 på morran bare fordi han er en unge, og hvorfor i alle dager blir ikke han og moren kastet ut? Hadde jeg gjort noe lignende på et utested ville jeg blitt kastet ut. Hadde jeg stått i kassa og skreket for full hals "JEG VIL HA IS!!!! JEG VIL HA IS!!" så kan dere pokker være sikre på at politiet hadde blitt tilkalt. Men når det er snakk om mødre med sine uforskammede uoppdragne unger som lager faenskap i butikken så er det liksom helt greit. NOK ER FAEN MEG NOK! Neste gang noe sånt skjer skal jeg kjefte på ungen og moren hans også. Så skal vi få se om han tør å grine i offentlighet igjen.

Hvordan hadde du tenkt deg at folk med små barn skulle få gjort innkjøp uten å ha barna med seg? Mener du at de skulle blitt igjen hjemme? Det er i hvert fall fullstendig uansvarlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du fint og høflig til foreldrene at det hadde vært fint om barna var litt forsiktige med klærne, og tok litt hensyn mtp støynivået av hensyn til andre kunder. Pleier funke fint å si slikt, foreldre er ikke dumme, men kanskje litt døve for skrikingen de konstant hører på ;)

Anonymous poster hash: 06f05...86f

Hadde de bare snakket norsk så.. haha.

Anonymous poster hash: 16c68...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du komme bort til meg og bedt ungen min om å holde kjeft, så hadde jeg gitt deg en skikkelig lekse altså. Man sier ikke sånt om barn. Du har vært barn du og TS. Tipper du var en skrikerunge som ville ha alt du pekte på. :)

Anonymous poster hash: f75ff...102

Tror du jeg er redd deg eller leksa di? Du vet ikke hva jeg er i stand til din butikkterrorist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Tror du jeg er redd deg eller leksa di? Du vet ikke hva jeg er i stand til din butikkterrorist.

Du virker svært ustabil. Jeg refererer også til andre tråder du har opprettet. Jeg tror du trenger profesjonell hjelp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du jeg er redd deg eller leksa di? Du vet ikke hva jeg er i stand til din butikkterrorist.

Og hva, eksakt, er du i stand til å gjøre om du kom i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: a5bea...29b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du jeg er redd deg eller leksa di? Du vet ikke hva jeg er i stand til din butikkterrorist.

Hadde gjort deg meg noe i butikken, så hadde jeg tilkalt de ansatte eller tilkalt politiet. Du har ikke lov til å true andre på den måten og særlig ikke barn. Du høres igrunn ut som en skikkelig ekkel fyr.

Anonymous poster hash: f75ff...102

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så der står jeg i en kassakø 9 på morgenen med lavt blodsukker og en veldig tom mage. Foran meg står en merr med en handlevogn og en liten drittunge på ca. 4-5 år som vil ha alt han ser av godteri og tegneserier. "Mamma kan jeg få det?! Mamma jeg vil ha det!!!" Hun tar selvsagt ikke hensyn til oss andre i køen og nekter ham å ta noen ting. Så han begynner å hylgrine og den forbanna merra ignorerer ham og later som ingenting.

Hvorfor er dette greit? Hvorfor er det helt ok at en person lager et jævla lurveleven 9 på morran bare fordi han er en unge, og hvorfor i alle dager blir ikke han og moren kastet ut? Hadde jeg gjort noe lignende på et utested ville jeg blitt kastet ut. Hadde jeg stått i kassa og skreket for full hals "JEG VIL HA IS!!!! JEG VIL HA IS!!" så kan dere pokker være sikre på at politiet hadde blitt tilkalt. Men når det er snakk om mødre med sine uforskammede uoppdragne unger som lager faenskap i butikken så er det liksom helt greit. NOK ER FAEN MEG NOK! Neste gang noe sånt skjer skal jeg kjefte på ungen og moren hans også. Så skal vi få se om han tør å grine i offentlighet igjen.

Sto ungen i veien for sjokoladen? Du kunne jo bare ha brøytet deg bort til ungen og skreket "Hvis du får alt du peker på blir du som meg; sur og overvektig! Vennligst klapp igjen og oppfør deg!" Da hadde nok både ungen og mora innsett alvoret. Muligens butikksjefen også men kanskje ikke helt i din favør.

Anonymous poster hash: 2f007...c7f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker svært ustabil. Jeg refererer også til andre tråder du har opprettet. Jeg tror du trenger profesjonell hjelp.

Synes du fremviser psykopatiske tendenser. Bruk av hersketeknikker, stalking, personangrep mm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hva, eksakt, er du i stand til å gjøre om du kom i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: a5bea...29b

Hadde tatt meg en neve med smågodt og dyttet den i kjeften på den uoppdragne ungen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du fremviser psykopatiske tendenser. Bruk av hersketeknikker, stalking, personangrep mm.

Nå synest jeg du er barnslig, rett å slett!!. Jeg synest du fremstår som en idiot som svarer folk på denne måten. Er du frisk?

Anonymous poster hash: f75ff...102

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dette er jo helt urealistisk, man kan ikke forby barn i butikker. Men.. det hadde vært utrolig godt!

Anonymous poster hash: 16c68...61f

Vel, i USA skjer dette på barer og restauranter. Folk går på slike plasser for å nyte en god middag/ noe godt å drikke, og ble lei av at dette ofte ble avbrutt av en eller annen skrikerunge. Nå har flere restauranter og barer forbud mot barn, og flere har også forbud mot barn under 18 år, mens andre har lagt forbud etter f.eks kl 19:00

Barnes & Nobles, en kjent bokhandel. Nå har de lagt det slik at vognene må parkeres, og mor må ta barnet på armen. Store protester kom, for hvordan skulle nå mor kunne ha en latte i en hånd og kikke igjennom bok med andre handa?!

Kilde The Economist

Anonymous poster hash: 1b130...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Så der står jeg i en kassakø 9 på morgenen med lavt blodsukker og en veldig tom mage. Foran meg står en merr med en handlevogn og en liten drittunge på ca. 4-5 år som vil ha alt han ser av godteri og tegneserier. "Mamma kan jeg få det?! Mamma jeg vil ha det!!!" Hun tar selvsagt ikke hensyn til oss andre i køen og nekter ham å ta noen ting. Så han begynner å hylgrine og den forbanna merra ignorerer ham og later som ingenting.

Hvorfor er dette greit? Hvorfor er det helt ok at en person lager et jævla lurveleven 9 på morran bare fordi han er en unge, og hvorfor i alle dager blir ikke han og moren kastet ut? Hadde jeg gjort noe lignende på et utested ville jeg blitt kastet ut. Hadde jeg stått i kassa og skreket for full hals "JEG VIL HA IS!!!! JEG VIL HA IS!!" så kan dere pokker være sikre på at politiet hadde blitt tilkalt. Men når det er snakk om mødre med sine uforskammede uoppdragne unger som lager faenskap i butikken så er det liksom helt greit. NOK ER FAEN MEG NOK! Neste gang noe sånt skjer skal jeg kjefte på ungen og moren hans også. Så skal vi få se om han tør å grine i offentlighet igjen.

Sånn som du framstår her inne, nå som voksen, regner jeg med at du var selve definisjonen på drittunge da du var liten. Både på butikken og ellers.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...