Gå til innhold

Nok er nok! Nei til barn i butikker!


YoyoMa

Anbefalte innlegg

Nå har jeg enda bare en 2-åring som det går an å avlede i mange tilfeller, men innimellom så går selvfølgelig ikke det, og sånne sinnautbrudd oppstår.

Kan ikke akkurat gå i fra ungen i bilen, og noen ganger MÅ man bare få handla.

Hadde jeg kommet så langt som til kassa før hun slo seg vrang, så hadde jeg blitt stående og fått fullført handleturen, kan ikke bestikke henne ved kassa gang på gang, da blir det grin HVER gang man kommer til kassa fordi forventingen om å få noe blir sterkere og sterkere.

Må bare lære småunger så tidlig som mulig at det ikke nytter å skrike seg til ting, selv med irriterte og grinete folk rundt en.

Endret av Tilim
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ut fra at dette ikke på Kiwi; der har du jo ikke lov til å handle lenger.



Anonymous poster hash: a02a0...f52
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hørtes sur og gretten ut. Spis frokosten din før du går ut døra på morran så du slipper å få så lavt blodsukker at du forbanner deg over alt og alle. Problem solved!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at dette ikke på Kiwi; der har du jo ikke lov til å handle lenger.

Anonymous poster hash: a02a0...f52

Bra jeg stort sett handler på Kiwi, da.. :fnise:

Endret av Tilim
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Jeg må handle mat for å overleve. Det er en menneskerett å ha tilgang på mat. Det er ikke en menneskerett å ta med den uoppdragne ungen sin med på butikken slik at han kan forstyrre morgenroen for alle oss andre. Neste gang dette skjer skal jeg seriøst kjefte på ungen og moren. Så skal vi se om de tør å vise seg i butikken igjen.

Ikke bare hadde jeg turt å vise meg igjen, men jeg hadde tatt med meg alle naboungene også!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må handle ja, men det må denne moren også. Hun hadde vært en dårligere mor om hun gikk fra barnet for å handle. Dette må du rett og slett bare holde ut.

Anonymous poster hash: d5d83...ece

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Sukk* Voksne unger.



Anonymous poster hash: f0f53...0e2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YoyoMa er en legende!



Anonymous poster hash: b82d7...975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så der står jeg i en kassakø 9 på morgenen med lavt blodsukker og en veldig tom mage. Foran meg står en merr med en handlevogn og en liten drittunge på ca. 4-5 år som vil ha alt han ser av godteri og tegneserier. "Mamma kan jeg få det?! Mamma jeg vil ha det!!!" Hun tar selvsagt ikke hensyn til oss andre i køen og nekter ham å ta noen ting. Så han begynner å hylgrine og den forbanna merra ignorerer ham og later som ingenting.

Hvorfor er dette greit? Hvorfor er det helt ok at en person lager et jævla lurveleven 9 på morran bare fordi han er en unge, og hvorfor i alle dager blir ikke han og moren kastet ut? Hadde jeg gjort noe lignende på et utested ville jeg blitt kastet ut. Hadde jeg stått i kassa og skreket for full hals "JEG VIL HA IS!!!! JEG VIL HA IS!!" så kan dere pokker være sikre på at politiet hadde blitt tilkalt. Men når det er snakk om mødre med sine uforskammede uoppdragne unger som lager faenskap i butikken så er det liksom helt greit. NOK ER FAEN MEG NOK! Neste gang noe sånt skjer skal jeg kjefte på ungen og moren hans også. Så skal vi få se om han tør å grine i offentlighet igjen.

Er det ikke nettopp derfor foreldre ikke gir etter? For å unngå at barnet blir ett voksent menneske som ikke tåler frustrasjoner?

Men jeg forstår at det kan bli ubehagelig for andre kunder... Hørselsvern kan jo være en idé, til neste gang du skal på butikken ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få opp blodsukkeret før du går ut og lar deg irritere over andre mennesker.

var dette så forferdelig, så kunne du jo bar lagt fra deg tingene dine og gått?

eller du kunne snakket på en hyggelig måte til barnet?

Ha en pose havregryn i skapet og kok vassgraut før du går ut når du har stått opp med feil fot først.

Anonymous poster hash: 5f344...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo blitt festlig om vi skulle forby alt vi ikke liker. Jeg skulle gjerne blitt kvitt skrikerunger i butikker jeg, i tillegg synes jeg følgende grupper er minst like irriterende:

- folk som stinker svette

- de som har brukt alt for mye parfyme

- gjenger med tenåringer

- tyggisslafsere

- sånne som ikke evner å tenke litt forbi sin egen nesetipp og setter fra seg handlevogna der den er mest i veien. Eller slår av en prat med naboen sånn at de sperrer veien for alle andre

- gamlinger som skal betale med mynt

- eksene mine

Nei til alle disse i butikken. Først da er butikken tilpassa meg og mine behov. Skulle bare mangle at den var det, egentlig Anonymous poster hash: 0e93f...1de

-personer som er sure fordi dem ikke har spist frokost

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen... Trådstarter har jo et lite poeng. Jeg er ikke enig, men jeg ser greia.



Anonymous poster hash: 55d76...efe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, merkelig nok kan ikke en 19-åring (deg) stå og skrike at han vil ha iiis, på samme måte som en 4-åring. Utrolig rart, assa! Det som er enda merkeligere, nå skal du høre, det er: at du ikke forstår forskjellen på en "voksen" person og en liten unge, og sammenligner de på en merkelig måte.

Når det er sagt, har alle like mye rett til å være i butikker og handle som alle andre. Både de som bråker, og de som ikke bråker. Ønsker du ikke å omgås andre mennesker, kan du sikkert få noen du kjenner til å handle for deg?

Er YoyoMa 19 år? :hakeslepp: Jeg trodde han gikk på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SoccerPlayer

Barn kan jo ikke få alt de peker på. Da blir de noen bortskjemte unger. Så klart barn hyler, og bråker når de ikke får det de vil ha.

Barn hyler og skriker ute blant folk for de er små og vet ikke bedre, men voksne mennesker burde ha litt mer vett i hodet enn et barn. Derfor er det ikke greit at voksne driver og lager leven, hyler, og plager andre med det.

Visst et voksent menneske står å skriker "jeg vil ha iiiiiis" så hadde nok de fleste rundt h*n trodd det var noe som feilet det menneske.

Endret av SoccerPlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok om vi bare forbyr hele konseptet fysisk butikk. Matvarehandelen burde pålegges å kun ha internettbestilling med hjemlevering på døra.

Selvsagt må det da være ok å reservere seg mot leveranser fra ansatte som:

-svetter

-puster for høylytt eller er forkjøla

-som er for høye/lave/slanke/fete

-Som har feil hårfarge

-som har/ikke har barn

og definitivt fra ansatte i godt humør. Ingenting er verre enn å få dagens kneip levert hjem av en snørrhoven kar som sier "god morgen" med smørblid stemme. :sjokkert:



Anonymous poster hash: 56154...955
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det moren burde gjort var å si at pga barnets oppførsel så ble det triste brødskiver til middag og så dratt hjem. Barnet må lære at sånn oppførsel ikke er greit og kommer med konsekvenser.



Anonymous poster hash: f890e...33d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det moren burde gjort var å si at pga barnets oppførsel så ble det triste brødskiver til middag og så dratt hjem. Barnet må lære at sånn oppførsel ikke er greit og kommer med konsekvenser.

Anonymous poster hash: f890e...33d

...Ja.. Bruk mat som straff! Da blir'e bra :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det moren burde gjort var å si at pga barnets oppførsel så ble det triste brødskiver til middag og så dratt hjem. Barnet må lære at sånn oppførsel ikke er greit og kommer med konsekvenser.

Anonymous poster hash: f890e...33d

Ennå bedre er vel om moren bare gav vekk barnet til nestemann i køen (ts)? En beskjed om at "grinete unger vil jeg ikke ha, så nå får du klare deg selv" fører sikkert til at griningen stopper. :danse:

Anonymous poster hash: 56154...955

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Så der står jeg i en kassakø 9 på morgenen med lavt blodsukker og en veldig tom mage. Foran meg står en merr med en handlevogn og en liten drittunge på ca. 4-5 år som vil ha alt han ser av godteri og tegneserier. "Mamma kan jeg få det?! Mamma jeg vil ha det!!!" Hun tar selvsagt ikke hensyn til oss andre i køen og nekter ham å ta noen ting. Så han begynner å hylgrine og den forbanna merra ignorerer ham og later som ingenting.

Hvorfor er dette greit? Hvorfor er det helt ok at en person lager et jævla lurveleven 9 på morran bare fordi han er en unge, og hvorfor i alle dager blir ikke han og moren kastet ut? Hadde jeg gjort noe lignende på et utested ville jeg blitt kastet ut. Hadde jeg stått i kassa og skreket for full hals "JEG VIL HA IS!!!! JEG VIL HA IS!!" så kan dere pokker være sikre på at politiet hadde blitt tilkalt. Men når det er snakk om mødre med sine uforskammede uoppdragne unger som lager faenskap i butikken så er det liksom helt greit. NOK ER FAEN MEG NOK! Neste gang noe sånt skjer skal jeg kjefte på ungen og moren hans også. Så skal vi få se om han tør å grine i offentlighet igjen.

Er jo ikke mødrene sin feil at ungen hyler etter godteri. Hun kan jo ikke gi unhen alt han vil ha for å få han til å være stille. Husk på at dette garantert er mer irriterende for henne enn deg som sikkert må slite med en skrikende unge hele veien hjem..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det moren burde gjort var å si at pga barnets oppførsel så ble det triste brødskiver til middag og så dratt hjem. Barnet må lære at sånn oppførsel ikke er greit og kommer med konsekvenser.

Anonymous poster hash: f890e...33d

Nå er det jo ikke sikkert hun var der for å kjøpe middag. En unge ser uansett ikke nødvendigvis sammenhengen mellom vanskelig på butikken om morgenen = brødskiver til middag mange timer senere som "straff" for oppførselen sin.

Kan jo hende hun var der for å handle viktige ting, som dopapir f.eks.

Anonymous poster hash: aff5f...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...