@lfakrøll Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #361 Del Skrevet 29. januar 2006 T-19 Kjenner jeg begynner å bli klar nå. Jeg som har skrytt av å sove godt om natten etc. Dt tror jeg er slutt nå Har vridd og vrengt meg i hele natt, har smerter i bekkenet - kjennes ut som ungen snart har trengt seg helt ut jo Jaja, ny kontroll straks .... så får vi se på ståa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. januar 2006 #362 Del Skrevet 29. januar 2006 Au au au....jeg husker den følelsen der. Håper du får minikrøllen din snart nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 29. januar 2006 #363 Del Skrevet 29. januar 2006 Hvordan går det med "Møøøsa"? Takk for hyggelig tur, neste gang vi kommer er det en liten krøll i armene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #364 Del Skrevet 29. januar 2006 Møøsa har det helt fint - har spist endel "hare" idag Mannen ler av lille Ida enda..... :grine2: :grine2: Takk for hyggelig besøk - ja snart, snart har vi en liten krøll på plass. Idag har vi vært og hentet vuggen som har gått i "arv" i familien på pappas side. Så nå står den nyvasket og skinner ... Må avgårde iløpet av neste uke og kjøpe madrass til den - gjett om jeg gleder meg til å re den opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 29. januar 2006 #365 Del Skrevet 29. januar 2006 Møøsa har det helt fint - har spist endel "hare" idag Mannen ler av lille Ida enda..... :grine2: :grine2: ← Kan ikke spise hare? :grine2: -> Kan ikke spise håret (pusen vasker seg) En voksen: Nå må pusen ut å tisse. Ida: Møøøsa ikke tisse! En voksen: Jo, pusen har ikke bleie. Ida: Møøøsa ikke beie? Vi fant også Ida under sofaen på kattejakt, under bord og prøvde å lokke til seg katta med både mat og leker med mindre suksess. Nå gleder vi oss til lillemann kommer ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #366 Del Skrevet 1. februar 2006 T-16 Det er ganske uvirkelig å sitte her nå, med 2 uker og 2 dager igjen til termin. Ja - kalenderen viser faktisk 38+0 idag. Og jeg som ikke har noen nevneverdige plager enda Hadde liksom forventet at det å gå skikkelig høygravid skulle være slitsomt, tungt etc - men foreløpig har ting gått over all forventning ... Permisjonsdagene går foreløpig unna i en fei - har hatt nok å drive med, og har lagt litt planer for de neste dagene for å få dem unna. Fikk en kommentar av ei venninne som var innom igår "Ja, førstegangsfødende har en tendens til å ha alt dødsstrøkent" Kjente at jeg ble litt irritert Pokker heller, hva tror hun da - at jeg skal sitte på rævva hele dagen og vente Da vil jeg jo hvertfall gå på veggen.... Nei, jeg driter i det - og fortsetter å rydde i skap og skuffer (burde vært gjort for lenge siden - men i en hektisk hverdag blir ikke det prioritert) Tinte av fryseren igår, og jammen ble den nesten tom Kanskje jeg kan bake litt - til mannens store glede ? Selv om han hater at ting blir lagt i fryseren da Kjekt å ha tenker jeg da .... Nei, over til dagens prosjekt - mathandling. Må skrive lang liste - har nemlig planlagt middager for den neste uka, flink jeg eller ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. februar 2006 #367 Del Skrevet 1. februar 2006 Du er flink ja! Og selvsagt skal du få lov til å dille og rydde så mye du vil. Så dagene går. Men husk å hvile, som du fikk ordre om da. Meeeen... du pleier jo alltid oppdatere oss etter kontrollene dine, og sist skrev du Ny kontroll og UL pga. prøverørsvangerskap 30.01 Og siden har vi ikke hørt noe mer... tenkte jeg skulle få lese at du hadde vært på Ul og sett den vesle gutten vifte med tærna eller noe (kanskje ikke plass til det? Hva vet jeg?) tolker dette som at alt er bra med mor og barn da i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 1. februar 2006 #368 Del Skrevet 1. februar 2006 Det kalles redebygging, og er helt normalt! Du er helt normal. Og du er kjempeflink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #369 Del Skrevet 1. februar 2006 Oj - jeg har visstnok glemt å oppdatere kontrolltallene ja .... Takk for påminnelsen ... Her kommer siste kontroll sine lotto-tall. 10. "jordmor"kontroll (gynekologen foretok denne kontrollen) 30.01.06 Uke: 37+5 Vekt: +0,5 kg (20,6 fra utg.pkt ) BT: 136/87 HB: 13,2 Urin: - Ødem: 1 Leie: HF - hodet er festet Fl./min: 160 SF-mål: målte ikke Notater: P1=0,8 (aner ikke hva dette betyr) Ser ut til at jeg har vippet bort fra mulig sv.skapsforgiftning . Ødemer noe ned, urin fin igjen - MEN, blodtrykket stiger - men ikke faretruende. Alt bra med den lille, han følger kurven sin helt perfekt. Glemte å spørre om antatt fødselsvekt jaja... Vi fikk hilse på en meget aktiv liten krabat idag, han var ihvertfall ikke veldig begeistret da gynekologen skulle måle gjennomstrømningen i navlestrengen .... Men, alt i alt så ser det ut som han har det meget bra der inne. Lå og gjorde pusteøvelser lille prinsen vår Jordmor 07.02 Ny UL hos gyn. 14.02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 1. februar 2006 #370 Del Skrevet 1. februar 2006 Fortsatt prins, ja? Dessuten ser du utrolig flott ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. februar 2006 #371 Del Skrevet 1. februar 2006 fint at tegn på SF ikke er så fremtrendede, SF skal du ikke tulle med. sikker på at den lille prinsen koser seg der inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #372 Del Skrevet 2. februar 2006 Her er det ferdige vognteppet/krabbeteppet - lite stolt mamma nå ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. februar 2006 #373 Del Skrevet 2. februar 2006 Kjempeflott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 2. februar 2006 #374 Del Skrevet 2. februar 2006 NYYYDELIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. februar 2006 #375 Del Skrevet 2. februar 2006 Guri, så nydelig teppe Har du lagd det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 3. februar 2006 Forfatter #376 Del Skrevet 3. februar 2006 Guri, så nydelig teppe Har du lagd det selv? ← Ja Så sitter man her i natten lys våken pga. en turbosprellemann i magen..... sånn var det forrige natt også, samme tidspunkt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 6. februar 2006 Forfatter #377 Del Skrevet 6. februar 2006 Har pådratt meg halsbetennelse + begynnende bihulebetennelse iflg. legen. Så nå sitter jeg her med kroppen full av feber, en kaktus i halsen (kjennes sånn ut iallefall) og en hel bomullsplantasje i hodet..... Har fått en ukes penicillinkur av legen for å bli kvitt dritten - typisk min flaks å bli syk nå, T-11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. februar 2006 #378 Del Skrevet 6. februar 2006 Æsj, så kjedelig at du har blitt syk God bedring. Håper du blir frisk til lillegutten bestemmer seg for å komme ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 6. februar 2006 #379 Del Skrevet 6. februar 2006 God bedring. Husker du lo litt av meg da jeg var oppe halv fire hver natt de siste 3 mnd med Ida inni magen. Turbosprellemann kanskje blir som Ida, det mønsteret som dannet seg i magen, det ble utenfor en stund også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #380 Del Skrevet 7. februar 2006 11. jordmorkontroll 07.02.06 Uke: 38+6 Vekt: -0,6kg (20, fra utg.pkt ) BT: 122/82 HB: Urin: +1 prot (jordmor mente det var fordi jeg var sliten/syk) Ødem: 1 Leie: HF - hodet er festet Fl./min: 144 SF-mål: 35 cm Notater: Halsbetennelse og Sinusitt, behandles med Apocillin tbl. Hatt feber. Mye kynnere og nedtrykk. Kjenner liv daglig. Jordmor mente hun kunne se på meg at nå var det like før, men hun håpte som meg at det drøyde så jeg fikk litt tid til å bli frisk fra denne sykdommen. Ny UL hos gyn. 13.02 Jordmor 16.02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå