Gå til innhold

Ønsker å bli foreldre i ung alder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer bare på om dere er her. Gidder ikke gå mer spesifikt inn på hva vi jobber med/studerer i henhold til fordommer. Ønsker ikke heller kommentarer av de som mener vi er for unge og ikke har aning om hva begir oss selv ut på. Jeg er jenta i forholdet og jeg er 20 år mens han er 25 år. Vi vil klare oss fint og ungen vil ha en økonomisk trygghet og selvfølgelig få masse kjærlighet hos oss.

Lurer bare på om dere er her dere som ØNSKET å bli foreldre i ung alder? Hvordan gikk det og hvordan har dere det i dag? :)



Anonymous poster hash: ba8d9...9d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir ikke noe dårligere å være foreldre om dere venter til dere er godt etablert i voksenlivet.



Anonymous poster hash: 0ebcb...6b4
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil høre solskinnshistorier mao?

Anonymous poster hash: f5998...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå bra, men går høyst sannsynligvis på ræva. Solskinnshistorie nok for deg?

Anonymous poster hash: 70c07...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med typen, går delvis på NAV. Angrer ikke på barnet, men burde ventet.

Anonymous poster hash: e2c6c...36b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mamma når jeg var 19, og det var jævelig tøft! Ble alene med barnet, selvfølgelig.. flere år senere møtte jeg drømmemannen og fikk senere flere barn. Var utrolig mye enklere å bli mamma da. Vil anbefale å vente 5år til iallefall!

Anonymous poster hash: 4ae39...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått barnet enda, men jeg er 21 år, og vi har prøvd siden jeg var 19. Endelig gikk det for oss, og vi føler oss utrolig klare for dette. Det er veldig forskjell på folk, ei på 20 kan være veldig voksen av seg, med voksen mann, og ei på 26 kan være ei skikkelig umoden jente. Det er stygt å dømme folk kun etter alder.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du bruker "masse kjærlighet å få" som argument for å få få barn sier meg at det ikke er tiden for dere enda.Masse kjærlighet er noe man antar uansett er tilstede, og er ikke noe pluss.



Anonymous poster hash: c3d25...61d
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt at jeg ville bli mor før 23-25 år. Ble uplanlagt gravid da jeg var 20. Er nå 23, fortsatt sammen med faren og planlagt gravid med nummer to. Hus, utdanning og to biler har vi også. :) veldig fornøyd med tilværelsen.

Det er ikke dermed sagt at alt er en dans på roser. Det er nok flere grunner til å vente litt enn det er for å sette i gang. :)

Endret av Teriyaki
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år og gravid :) Vi gleder oss mye! :D

Snakket idag med ei som ikke fikk barn før hun hadde bikket 30, og sa at hun angret på at hun ikke fikk barn tidligere! For å få barn var det mest fantastiske noen gang! Hadde hun kunne endret noe så ville hun fått barn tidligere og heller tatt igjen utdannelsen senere :) Og hadde hun vært 10 år yngre så hadde også barna hatt henne lenger :)

Jeg har ikke angret på at jeg ble gravid og kommer nok aldri til å gjøre det heller! Vi er 100% klar for det selv om vi er unge :)



Anonymous poster hash: 4c318...c6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er prøvere. Jeg er 22 han er 28. Jeg vil uansett være 23 når jeg får barn så syns det er en bra alder. Hus og økonomi er såklart på plass viss ikke hadde det ikke vært aktuelt. Han vil også få barn før fullt 30 ( iallefall første)

Anonymous poster hash: 2aafd...46a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang historie, kort - Jeg er selv bare 17 år, å har en liten gutt på snart 1 år. Jeg begynner skole igjen nå til høsten, Barnefar er 21 og har fast jobb. Vi har nylig kjøpt oss et stort hus, å vi skal begynne å prøve på nr 2 om noen få mnd.

Det går supert, så lenge det er noe du føler deg klar for. Lykke til! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Jeg var skikkelig verpesjuk da jeg var 19/20, og så roet det seg litt, vi giftet oss et par år senere og så fikk vi Vesla året etter. For oss passet det seg sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå bra, men går høyst sannsynligvis på ræva. Solskinnshistorie nok for deg?

Anonymous poster hash: 70c07...886

Høyst sannsynlig at det går på ræva med de som venter i mange år også. Skilsmissestatistikken er urovekkende høy i Norge, til tross for at gjennomsnittsalderen bare blir høyere og høyere for førstegangsmødre. At man er ung har ingenting med saken å gjøre. For noen tiår tilbake var man ikke ung og umoden mor som 20 åring, og statistikken for å skille lag var betraktelig lavere.

Anonymous poster hash: 03f58...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang historie, kort - Jeg er selv bare 17 år, å har en liten gutt på snart 1 år. Jeg begynner skole igjen nå til høsten, Barnefar er 21 og har fast jobb. Vi har nylig kjøpt oss et stort hus, å vi skal begynne å prøve på nr 2 om noen få mnd.

Det går supert, så lenge det er noe du føler deg klar for. Lykke til! :blomst:

Det er vel han som har kjøpt hus.. Du er jo ikke myndig engang..

Anonymous poster hash: 75da4...d76

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legg merke til at de som kommer med positive oppfordringer kun er ett til tre år inn i foreldrelivet selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at de som kommer med positive oppfordringer kun er ett til tre år inn i foreldrelivet selv.

Vi har et vennepar som ble kjærester som 15 åringer, han var hennes første. De fikk første barn når de var var 21 år, andre tre år etter. Giftet seg når de var 25 år, og er nå 34 år. Det er 19 år sammen til nå, og de lever i beste velstand. Fornøyd?

Anonymous poster hash: 03f58...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket ikke men ble det likevel.

Har gått greit, men har måtte sette mye mer på vent enn hva jeg trodde, og forholdet mellom jeg og barnefar ble veldig anstrengt. Hadde jeg hatt et valg ville jeg mer enn gjerne ventet noen år..! Handler ikke om modenhet eller kjærlighet, det er så mye mer å bli mamma/pappa.
Veier det opp med at barnet er smarteste i klassen og er veldig opptatt av at mobbing ikke er lov og er veldig opptatt av rettferdighet og likeverd. :) Helt klart en ressurs for klassen og for skolen.



Anonymous poster hash: 8a36a...bf3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel han som har kjøpt hus.. Du er jo ikke myndig engang..

Anonymous poster hash: 75da4...d76

Om det er interessant for deg, så har jeg deltatt økonomisk i kjøpet av huset. Selvfølgelig ikke nok til at vi fikk delt det på to. Men tiden kommer når jeg får fast inntekt å har kapasitet til å evt kjøpe meg inn i huset, selv om vi ikke ser på det som nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...