Gå til innhold

mammatilmichelle

Fremhevede innlegg

Skrevet
38 minutter siden, Veslefrikk skrev:

I følge artikkelen om bloggerne på vg.no så blogger AR fire innlegg i uken. Jeg trodde hun selv hadde satt som mål og ha tre om dagen.  

Nå virker jo ikke Anna så flink til å lage en historie rundt dagliglivet sitt. Fotballfruen er dørgende kjedelig, men lager jo en historie (at hun prøver å få leserne til å tro at hun er svært travel og svært vellykket når hun muligens er middels travel og helt normal er uvesentlig som sådann). Annas historie var jo "ung mor som prøver å tilpasse seg det nye livet sitt", nå har hun på et vis gjort det. Da vet hun tydelig ikke hvor hun skal eller hva hun skal fortelle om, og resultatet er en god blanding av intetsigende møl og click bait. Ingen klarer vel å lire av seg intetsigende møl som beholder leserne 3 ganger om dagen? Kanskje hun har insett det selv også, og dermed har hun dempet bloggefrekvensen?

Vet noen hvilken kompensasjon som blir tilbudt for å delta i bloggerne?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, Birdo skrev:

Skal ikke si det sikkert, formuen stemmer ikke alltid på skattelistene - og mye kan hun ha satt på firmaet.

Jeg antar dere er klar over at når man eier en bolig skal den være ganske nedbetalt for å dukke opp som formue?

Gjest CecilieX
Skrevet
12 minutter siden, Birdo skrev:

Skal ikke si det sikkert, formuen stemmer ikke alltid på skattelistene - og mye kan hun ha satt på firmaet.

Det er mulig,  men jeg mener at hun ikke hadde noe firma i fjor. Jeg mener å huske at hun var en av bloggerne jeg sjekket i forhold til dette da, siden inntekten var såpass lav i forhold til lesertallene. Det kan jo være at det er andre folk som har stått som som drivere av det eventuelle selskapet, og at det var derfor jeg ikke fant henne. 

Sjekket proff.no i dag og AR har opprettet et AS i år, stiftet i januar 2016. Det er den eneste rollen hun har i næringslivet. Tilsvarende finner jeg jo CBE sitt selskap Treasures når jeg søker på CBE. 

Bloggere har jo jevnt over vært uvillig til å fortelle både hvordan de tjener pengene sine og hvor mye de tjener, så derfor har jeg prøvd å grave litt. 

Gjest CecilieX
Skrevet
14 minutter siden, Tapet skrev:

Jeg antar dere er klar over at når man eier en bolig skal den være ganske nedbetalt for å dukke opp som formue?

Selvfølgelig, men tallene fra i fjor kom før hun hadde kjøpt hus.  

Men det er korrekt, formuestallene sier ikke så mye. Opprettelsen av et AS, forøvrig Anna Rasmussen AS, tilsier jo at hun har planer om å organisere businessen sin på en noe annen måte.

Skrevet
1 time siden, Coccojambo skrev:

Har googlet litt, men var vanskelig å finne et korrekt regelverk, men fant noe på lånekassen sin nettside om lån/stipend for elever uten ungdomsrett. Fant noen forumtråder der det var diskutert, og der stod det at de uten u.rett havner bakerst i køen. De er altså ikke garantert skoleplass.

https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/vg/krav-og-vilkar-for-a-fa-stotte/videregaende-opplaring-uten-ungdomsrett/

Men Anna har jo råd til å ta fag på Sonans uansett. Problemet er at hun ikke ser noe poeng i å ta noen utdanning. Kanskje hun finner ut at det er lurt allikevel når hun er gammel nok til å oppfylle kravene til voksenrett...

Skrevet
1 time siden, super-s skrev:

Men Anna har jo råd til å ta fag på Sonans uansett. Problemet er at hun ikke ser noe poeng i å ta noen utdanning. Kanskje hun finner ut at det er lurt allikevel når hun er gammel nok til å oppfylle kravene til voksenrett...

Ja, hun har jo avfeid skole, så det er i grunnen en uaktuell problemstilling vi diskuterer.

Jeg håper også at hun en vakker dag finner ut at skole er viktig. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
11 timer siden, Trosten skrev:

Ja, hun har jo avfeid skole, så det er i grunnen en uaktuell problemstilling vi diskuterer.

Jepp, blir vel egentlig heller en avsporing til noe som ikke har med tråden å gjøre.

Det håper jeg også. Synes egentlig litt synd på henne nå. Ser ut som at det begynner å gå nedover med bloggen nå, og er redd hun får seg en knekk om hun finner ut at dette ikke er noe hun kan leve av i lang tid fremover. Det er jo ikke noe vondt i henne, men hun har mistet bakkekontakten. Er vel lett å gjøre det når man blir kjent i så ung alder, i tillegg til at å tjene penger på blogging går ut på å skape oppmerksomhet for å få klikk. 

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Trosten skrev:

Enig. Synd at en ung jente ikke ser verdien av skolegang. Det å ikke fullført videregående fungerer ikke i dagens samfunn.

Anyway. En voksen jente som henne burde i det minst kunne skrive korrekt norsk. Det er flaut å se hvor lavt nivået er på rettskrivingen til mange bloggere.....!

• Liker 3
Skrevet

Har hun sluttet å blogge nå? Har noe skjedd?

• Liker 3
Gjest Honeyblossom
Skrevet
3 timer siden, reiseglad skrev:

Har hun sluttet å blogge nå? Har noe skjedd?

I det siste har jo mye av innleggene hennes vært klaging og sutring over diverse ting, men når ting går så bra med både huset og Jan så er det vel ikke så mye for henne å blogge om. De hverdagsinnleggene hennes er jo gørrkjedelig og stort sett alltid om det samme.

Gjest Klaveret
Skrevet

Er det lenge siden hun blogget sist? Hun pleide jo legge ut 3-4 innlegg per dag ...

Gjest blåbærpike
Skrevet
11 timer siden, Klaveret skrev:

Er det lenge siden hun blogget sist? Hun pleide jo legge ut 3-4 innlegg per dag ...

Jeg tror at Anna og Jan har tatt en helt bevisst pause fra bloggen, bare uten å informere om det. Å ikke fortelle skaper klikk og spekulasjoner. De er nok fullstendig klar over at lesertallene vil gå litt ned, men det vil ta seg opp igjen når Bloggerne kommer på TV igjen. 

Skrevet
Den 20. februar 2016 at 11.31, blåbærpike skrev:

Jeg tror at Anna og Jan har tatt en helt bevisst pause fra bloggen, bare uten å informere om det. Å ikke fortelle skaper klikk og spekulasjoner. De er nok fullstendig klar over at lesertallene vil gå litt ned, men det vil ta seg opp igjen når Bloggerne kommer på TV igjen. 

Hun ligger fremdeles relativt høyt, så fansen og andre nysgjerrige er nok innom daglig for å se om de går glipp av noe. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den 18.2.2016 at 21.02, super-s skrev:

Jeg nekter å tro at dette stemmer. Kan ikke være sånn at man ikke kan ta opp skolen igjen før man er 25. Man har rett på skole de fem første årene, men tror ikke det er sånn at du ikke får gå på skole etter det. Usikker på nøyaktig hva reglene er.

Det stemmer ikke, hehe. Det finnes mange alternativer til VGS i dag.

- Du kan søke om videregående opplæring frem til du er 21 år (du har altså rett på skolegang frem til det, altså i 5 år). Dog vil jo alle andre bli prioritert før deg, men du stiller i løpet.

- Du har 23/5 regelen (du tar 5 hovedfag, får studiekompetanse, men det forutsetter 5 år kombinert skole og jobb).

- Du kan ta fagene som privatist hos Sonans (og få støtte fra Lånekassen, men da får du jo lån på deg).

- Hvis du ikke kommer inn på VGS, kan du spørre en videregående skole om du kan følge undervisning. Det er ikke obligatorisk oppmøte, og du har ingen forpliktelser, men en mulighet til å være en slags deltaker. Dog må du betale for alle eksamenene selv.

Dette er selvfølgelig helt OT, men måtte bare skrive det. Så Anna har flere valgmuligheter :) (Jeg har vært der selv).

Når det er sagt, så er Anna i en alder hvor hun prøver og finne seg selv. Med to barn, og hun selv er i en alder av 20 (19?) år, så er det klart at den prosessen har måtte vente på seg. Jeg tror hun begynner å skjønne at bloggperioden har nådd sin ende, og hun er ikke like spennnede lenger. Noe som kan være en god ting for henne, da det er åpenbart at hun er for ung til og virkelig tenke gjennom hva slags konsekvenser som kan etterfølge henne.

Endret av Ms.Sommerfugl
  • Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Det stemmer ikke, hehe. Det finnes mange alternativer til VGS i dag.

- Du kan søke om videregående opplæring frem til du er 21 år (du har altså rett på skolegang frem til det, altså i 5 år). Dog vil jo alle andre bli prioritert før deg, men du stiller i løpet.

- Du har 23/5 regelen (du tar 5 hovedfag, får studiekompetanse, men det forutsetter 5 år kombinert skole og jobb).

- Du kan ta fagene som privatist hos Sonans (og få støtte fra Lånekassen, men da får du jo lån på deg).

- Hvis du ikke kommer inn på VGS, kan du spørre en videregående skole om du kan følge undervisning. Det er ikke obligatorisk oppmøte, og du har ingen forpliktelser, men en mulighet til å være en slags deltaker. Dog må du betale for alle eksamenene selv.

Dette er selvfølgelig helt OT, men måtte bare skrive det. Så Anna har flere valgmuligheter :) (Jeg har vært der selv).

Når det er sagt, så er Anna i en alder hvor hun prøver og finne seg selv. Med to barn, og hun selv er i en alder av 20 (19?) år, så er det klart at den prosessen har måtte vente på seg. Jeg tror hun begynner å skjønne at bloggperioden har nådd sin ende, og hun er ikke like spennnede lenger. Noe som kan være en god ting for henne, da det er åpenbart at hun er for ung til og virkelig tenke gjennom hva slags konsekvenser som kan etterfølge henne.

+ ta opp fag uten å følge noe undervisning, bare lese selv :)

• Liker 1
Skrevet

Nå ligger hun på 8.plass. Virker som det har skjedd noe..

Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjoner

Nordvesta, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...