Gå til innhold

Frp: Nei til norsk operasjon.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2014/06/10/nyheter/samfunn/helse/innvandring/asylpolitikk/33752669/

Den russiske ni år gamle Adam Dzartov, er fortsatt asylsøker. Norge avslår asylsøknader fra Russland, det gjør at han ikke får en viktig operasjon som er helt nødvendig. Hva synes dere, skal Norge koste dette? Burde alle som kommer til Norge få et slik tilbud?

Nei, de har fått avslag på opphold og er derfor som russiske statsborgere Russland sitt ansvar. Norge må ta vare på sine egne borgere ikke hele verden

Anonymous poster hash: 34fa8...d4b

• Liker 13
Skrevet

Men har vi noen garanti for at han får forsvarlig behandling i hjemlandet?

• Liker 1
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2014/06/10/nyheter/samfunn/helse/innvandring/asylpolitikk/33752669/

Den russiske ni år gamle Adam Dzartov, er fortsatt asylsøker. Norge avslår asylsøknader fra Russland, det gjør at han ikke får en viktig operasjon som er helt nødvendig. Hva synes dere, skal Norge koste dette? Burde alle som kommer til Norge få et slik tilbud?

Pt er han asylsøker, og det innbærer at han er vårt ansvar. Legene mener at operasjonen bør gjøres snarest, og at følgene kan være alvorlige dersom det ikke skjer. Skal man så neglisjere deres faglige vurderinger av hensyn til enkelte politikeres bekymrigner for den langt mer hypotetiske signaleffekten det vil ha å gi et barn forsvarlig helsehjelp? Jeg syns ikke det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Pt er han asylsøker, og det innbærer at han er vårt ansvar. Legene mener at operasjonen bør gjøres snarest, og at følgene kan være alvorlige dersom det ikke skjer. Skal man så neglisjere deres faglige vurderinger av hensyn til enkelte politikeres bekymrigner for den langt mer hypotetiske signaleffekten det vil ha å gi et barn forsvarlig helsehjelp? Jeg syns ikke det.

Sakens kjerne her er vel egentlig skille mellom akutt og nødvendig helsehjelp. Dersom det er slik at tilstanden vil forverres ytterligere og da potensielt innebære ennå mer og kostbar hjelp fra helsevesenet så er vel det beste å ta det med en gang. Asylsøkere i landet er etter internasjonale avtaler vårt ansvar inntil de er sendt ut.

Når det er sagt så burde det vært bedre spesifisert hva slags type behandling som skal inngå. "Akutt" behandling er åpent for ganske vide tolkninger, både i denne og andre saker. Vi kan jo heller ikke risikere at "alle" kommer hit under pådekke av å være asylsøkere. Til det har vi for store fremtidie forpliktelser selv, med tanke på eldrebølgen som ikke er så veldig langt unna.

Anonymous poster hash: be166...d2c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Familien har fått flere avslag, så det er deres egen feil at gutten har blitt så dårlig. De burde reis hjem til Russland da de fikk det første avslaget, ikke trenert og anket.

Anonymous poster hash: 00ae4...c09
  • Liker 12
Skrevet

Utrolig hvor mange ankemuligheter asylsøkere har.

Hvordan kan noen fra Sussland være ulovlig i Norge i 5 år?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vårt problem, de er russiske statsborgere og vi kan ikke redde hele verden ved å gi de medisinsk behandling her. Ønsker de behandling får de reise hjem ikke sitte her og trenere utvisningen

Anonymous poster hash: 34fa8...d4b

• Liker 5
Skrevet

Skal alle som kommer fra land med kanskje dårligere helsetilbud enn Norge få behandling her for Norges regning?

Han har fått avslag, han må forlate Norge og få operasjonen et annet sted.

• Liker 5
Skrevet

Nå må foreldrene slutte å trenere saken sin og reise tilbake for å få sønnen operert! Det er ganske uansvarlig og skremmende at de setter barnets liv og helse på spill her!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier du da om det neste år kommer 100 nye personer til Norge for å få operasjon?

Anonymous poster hash: 307b1...986

• Liker 5
Skrevet

Hva sier du da om det neste år kommer 100 nye personer til Norge for å få operasjon?

Da får nordmenn bare betale og stå lenger i kø. De er vel uansett så rike og late og uten spennende kultur......
  • Liker 2
Skrevet

Spiller ingen rolle det, vel. Det er jo bare en jævla asylsøker som trenerer systemet. Who gives a fuck, lissom.

AnonymBruker
Skrevet

Trist sak! Men kan han ikke få operasjonen i Russland? Jeg mener, hadde gutten vært fra Somalia, så hadde jeg forstått foreldrene. Men Russland? Skulle tro han får nødvendig helsehjelp der.

Anonymous poster hash: 579f6...471

• Liker 2
Skrevet

Det skal jeg si deg neste år dersom det KOMMER 100 nye personer til Norge for å få operasjon. Det er ganske sjeldent at vi hører om saker som denne. Det kan jo være litt tilfeldig, for det er jo avhengig av at pressen skriver om det. Men det ser ikke ut til at det er noen stor trend med at foreldre med syke barn rykker opp røttene sine og reiser fra hjem og øvrig familie for å søke medisinsk hjelp under dekke av å være asylsøkere.

• Liker 4
Skrevet

Trist sak! Men kan han ikke få operasjonen i Russland? Jeg mener, hadde gutten vært fra Somalia, så hadde jeg forstått foreldrene. Men Russland? Skulle tro han får nødvendig helsehjelp der.

Anonymous poster hash: 579f6...471

Han er ikke her fordi han trenger helsehjelp. Han er her, og han trenger helsehjelp.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke her fordi han trenger helsehjelp. Han er her, og han trenger helsehjelp.

Du kan leke godhjertet og dele ut andres penger, men hvor mye ville du vært villig til å brukt av egne penger for å hjelpe denne gutten? Sosialist i et nøtteskall.

Vi lar egne statsborgere dø fordi medisinene deres er for dyre, skal vinda prioritere asylsøkere.

Anonymous poster hash: 88aed...53a

AnonymBruker
Skrevet

Det skal jeg si deg neste år dersom det KOMMER 100 nye personer til Norge for å få operasjon. Det er ganske sjeldent at vi hører om saker som denne. Det kan jo være litt tilfeldig, for det er jo avhengig av at pressen skriver om det. Men det ser ikke ut til at det er noen stor trend med at foreldre med syke barn rykker opp røttene sine og reiser fra hjem og øvrig familie for å søke medisinsk hjelp under dekke av å være asylsøkere.

Du svarte aldri på spørsmålet..

AnonymBruker
Skrevet

Du kan leke godhjertet og dele ut andres penger, men hvor mye ville du vært villig til å brukt av egne penger for å hjelpe denne gutten? Sosialist i et nøtteskall.

Vi lar egne statsborgere dø fordi medisinene deres er for dyre, skal vinda prioritere asylsøkere.

SÅ fordi at det gjøres den form for urett mot egne, syke, så skal man liksom holde seg for gode til å hjelpe et lite barn, som faktisk kommer til å dø uten operasjon? Det går an å hjelpe denne gutten samtidig som man kjemper for at alle skal få nødvendige medisiner, uansett kostnader. Det kalles å ha to tanker i hodet på én gang, og det er fullt mulig. Du burde prøve. ;)

Jeg synes det er smålig grotesk å ikke la legen få operere ham. Det smerter neppe nevneverdig i pungen hos Ola og Kari.

Anonymous poster hash: e7a73...d9c

• Liker 6
Skrevet

Jada, veldig humant av deg.

Argumentet ditt ville kanskje hatt noe for seg dersom det stod en milelang kø av alvorlig syke asylsøkere og blokkerte helsevesenet. Men det gjør ikke det. Det er en gutt på 9 år som kan lide alvorlig vondt fordi en FrP-er er bekymret for signaleffekten av human oppførsel.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...