Gå til innhold

Anjajoh-bloggen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får helt vondt inni meg ,stakkars frøya:-( kan vi prøve å holde denne diskusjonen saklig slik at den ikke slettes? Synes det er viktig å få diskusjon rundt dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De virker litt høye på seg selv de to der!

Stakkars lille barn!

Anonymous poster hash: 37e1f...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sendt bekymringsmelding?

Tenker da på all den reisinga den lille skal bli utsatt fort, samt hund oppi seng + +

Får vondt inni meg og sitter her trist nå :/

Mulig om hun får seg en forklaring og kanskje litt ekstra støttte/hjelp så vil hun innse alvorligheten med å ha en baby som er for tidlig født.



Anonymous poster hash: 9ec77...c96
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sendt bekymringsmelding?

Tenker da på all den reisinga den lille skal bli utsatt fort, samt hund oppi seng + +

Får vondt inni meg og sitter her trist nå :/

Mulig om hun får seg en forklaring og kanskje litt ekstra støttte/hjelp så vil hun innse alvorligheten med å ha en baby som er for tidlig født.

Anonymous poster hash: 9ec77...c96

Hvis du ikke har forstått alvoret etter 1,5 mnd på nyfødtintensiv, og hvis du ikke har fått gode nok forklaringer på ekstrahensyn du må tas og fått nødvendig støtte og hjelp, forstår du/får du det aldri. Å være innlagt på nyfødtintensiv med et prematurt barn føles som en skikkelig livskrise for de fleste.

Anonymous poster hash: a6602...d13

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på BV sine sider for å se hvordan jeg fyller ut en bekymringsmld. Det jeg er usikker på er at jeg har ikke kunnskapen som skal til for formulere et saklig bekymring basert på at dette tross alt er en ukjent kvinne. :(



Anonymous poster hash: 72f13...79e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på BV sine sider for å se hvordan jeg fyller ut en bekymringsmld. Det jeg er usikker på er at jeg har ikke kunnskapen som skal til for formulere et saklig bekymring basert på at dette tross alt er en ukjent kvinne. :(

Anonymous poster hash: 72f13...79e

Du trenger bare skrive noen setninger om at du er bekymret for det premature barnet pga valgene moren tar, og legge ved link til diskusjonen her og bloggen, så forklarer jo det ganske mye. Jeg jobber i barneverntjenesten og en gyldig bekymringsmelding er jo det beste, men det kan være like greit med linker. Man starter jo en undersøkelse på bakgrunn av en bekymringsmelding hvis den gir grunnlag for det, og da undrer man seg og undersøker dette videre, innhenter informasjon fra sykehuset/leger og andre samarbeidspartnere.

Anonymous poster hash: af2c0...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger bare skrive noen setninger om at du er bekymret for det premature barnet pga valgene moren tar, og legge ved link til diskusjonen her og bloggen, så forklarer jo det ganske mye. Jeg jobber i barneverntjenesten og en gyldig bekymringsmelding er jo det beste, men det kan være like greit med linker. Man starter jo en undersøkelse på bakgrunn av en bekymringsmelding hvis den gir grunnlag for det, og da undrer man seg og undersøker dette videre, innhenter informasjon fra sykehuset/leger og andre samarbeidspartnere.

Anonymous poster hash: af2c0...43f

Fyldig, ikke gyldig

Anonymous poster hash: af2c0...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje det er litt drøyt å legge inn en bekymringsmelding. Hun er jo en mer eller mindre offentlig person, så barnevernet hadde nok snappet dette opp selv om det hadde vært av interesse.

Selv om det ikke er bra for et prematurt barn å bli forstyrret så mye, så er det vel ikke akkurat barnemishandling heller.



Anonymous poster hash: a6602...d13
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje det er litt drøyt å legge inn en bekymringsmelding. Hun er jo en mer eller mindre offentlig person, så barnevernet hadde nok snappet dette opp selv om det hadde vært av interesse.

Selv om det ikke er bra for et prematurt barn å bli forstyrret så mye, så er det vel ikke akkurat barnemishandling heller.

Anonymous poster hash: a6602...d13

Ikke enig, tror ikke BV har nok tid for å gå rundt alle mammabloggene som finnes og monitorere hva de gjør. Viktig at noen sier ifra og linker til bloggen hennes.

Anonymous poster hash: aad40...9ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"HEIA KJÆRLIGHETEN". Superrelevant å få med i bunnen av hvert innlegg.

Anonymous poster hash: d4f2e...689

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"HEIA KJÆRLIGHETEN". Superrelevant å få med i bunnen av hvert innlegg.

Anonymous poster hash: d4f2e...689

som om det er noen som ikke heier på kjærligheten liksom, det blir så jævla dumt å si.

Anonymous poster hash: 1726a...3ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:blomst::blomst:

Heia Anja!

Viser at dere, i likhet med fotballfruetråden, blåser ting ut av proposjoner i tillegg til å ikke ha nok informasjon om det dere kritiserer. Skulle ønske noen snakket slik om deres familie en gang, så kanskje disse trådene hadde forsvunnet etterhvert.

Anonymous poster hash: 7927b...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Anja. Jeg syns det er helt utrolig at så mange kan sitte her inne å kaste ut så mye negativt om henne.

Når det kommer til sykehuset, så skjønner jeg henne utrolig godt. Jeg holdt på å gå på veggen etter en dag på barsel. Så at hun ble lei etter to mnd har jeg absolutt ikke noe problemer med å skjønne.

Når det kommer til maten så var frokost og kvelds det eneste jeg klarte å få ned. Tørre skiver er ikke fantastisk, men bedre enn det jeg fikk servert til lunsj og middag.

Stå på Anja, jeg vet du vil det beste for den lille jenta deres.

Endret av Pentu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var vel det innlegget vi alle har ventet på med litt virkelighetssans fra henne.

Hun har valgt å være en offentlig person gjennom sin blogg, da ber hun dessverre også om at hennes valg blir diskutert. Det er hennes ord som diskuteres, hennes versjon av virkeligheten. Hun som har snakket om deres valp, deres turer til utlandet + + +

Jeg ville stilt spørsmålstegn ved hvemsomhelst med hund som ligger oppi seng og jogging så sent osv osv. Jeg er uenig i mange av prioriteringene hennes, og har forholdt meg saklig hele veien. Dette med BV var oppriktig og velment, ikke et forsøk på å ødelegge idyllen/boblen.



Anonymous poster hash: 72f13...79e
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:blomst::blomst:

Heia Anja!

Viser at dere, i likhet med fotballfruetråden, blåser ting ut av proposjoner i tillegg til å ikke ha nok informasjon om det dere kritiserer. Skulle ønske noen snakket slik om deres familie en gang, så kanskje disse trådene hadde forsvunnet etterhvert.

Anonymous poster hash: 7927b...508

Jeg er ikke en av de som har tatt av i denne tråden, men en av konsekvensene ved å blogge er jo at du kan bli diskutert... Man bloggere jo ikke for sine nærmeste, da ville man vel hatt en passordbeskyttet blogg... Man bloggere med et håp om at folk skal lese og at man skal få en liten kjendisstatus... Og folk vil da diskutere og selvsagt ikke vite hele historien, kun den rosenrøde som bloggerne velger å dele.

Bra at hun kommer med mer fakta og at hun tar til motsvar, men om hun ikke tåler å bli diskutert så kan bloggen legges ned evt passordbeskyttes på 1-2-3!

Og ja jeg hadde ikke likt å bli diskutert slik, derfor har jeg ingen blogg, jeg har ikke gått uten i avisen eller blader med livet mitt, jeg har lukket konto på Instagram og deler i grunn svært lite...

Anonymous poster hash: f22c2...7a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anja, nå må du smi mens jernet er varmt, nå kommer du til å komme inn på topplisten og FF trenger ferie. Kjør på!



Anonymous poster hash: f2965...043
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelle råd til bloggeren om man vil bli tatt litt mer seriøst;

- bedre rettskrivning

- mindre tegnsetting (ett utropstegn holder for eksempel) (Mann72 kan også merke seg dette)

- Være litt mindre bastant og vise mer dybde?

- fokusere litt mindre på kropp og du skiller deg ut fra rosabloggerne

- ha åpent kommentarfelt. Husk at folk som Fotballfrue svarer på halvparten av sine kommentarer - hvis ungene tror at du er venninne med dem vil de lese bloggen din.

Men først og fremst; andres råd er også velment, det er mange som har vært i dine sko, så å angripe folk med masse erfaring og all forskning på området blir litt vel navlebeskuende. Det er fullt mulig å ha ben i nesa selv om man evner å være ydmyk.



Anonymous poster hash: f2965...043
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper fra Stavanger sykehus sin brosjyre til prematurforeldre:

"Samspill og stimulering

På nyfødtavdelingen har barnet vært i et miljø med mye sanseinntrykk og stimuli. Personalet på avdelingen har prøvd å redusere stimuli mest mulig. Barnet vil en tid etter utskrivelsen være preget av å ha vært i et miljø med mye lyd, lys og andre stimuli. Det kan dere merke for eksempel ved at barnet reagerer med uro og mistrivsel på nye situasjoner og nye omgivelser. Det er nå svært viktig at dere legger vekt på normal kontakt og samspill når dere kommer hjem.

Barnet trenger mye fysisk og psykisk kontakt og samvær med mor/far/søsken for å utvikle seg. Men det har også behov for ro og pauser innimellom.

Når barnet gråter, er det ikke nødvendigvis fordi det er sultent. Kanskje det vil ha kontakt med deg? Eller kanskje det trenger litt ro, fred og pause fra omgivelsene? Øv deg på å tolke ditt barns signaler! Dette krever øvelse fordi signalene ofte er kortvarige og uklare. Men det er viktig at dere prøver å finne ut av dette. Slik lærer barnet at det kan være med på å påvirke omgivelsene sine. Det er derfor lurt å beskytte for tidlig fødte barn mot for mange påvirkninger samtidig.

Det kan dere gjøre ved å:

- ha en rolig og regelmessig rytme i hverdagen

- introduser barnet for nye mennesker og nye omgivelser gradvis"

"Unngå smitte

En del av de minste for tidlig fødte barna kan være spesielt mottakelige for smittsomme sykdommer i tiden etter de er kommet hjem fra sykehuset.

Unngå å utsette barnet for unødig smitte:

 Unngå besøk av barn og voksne som er syke eller forkjølet.

 Unngå å ta barnet med på steder med økt risiko for smitte, for eksempel kjøpesenter, store forsamlinger osv.

 Er foreldre eller søsken syke:

- god håndhygiene

- unngå å hoste eller nyse i barnets nærhet

- unngå å kysse det lille barnet"

...men jeg antar ambulansemannen vet bedre enn neo-avdelingen.



Anonymous poster hash: a6602...d13
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...