Gå til innhold

Anjajoh-bloggen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har barn som er født i uke 30, og kunne ikke i min villeste fantasi tatt med meg en korrigert +/- 1 mnd gammel baby til Sør-Europa i juli!

Stemmer som andre prematurmødre sier her; de er utrolig utsatt for smitte, reagerer mye sterkere enn terminfødte på stimuli (lyder, lys og ja, bare en tur til helsestasjonen). Vår baby brukte 1 hel dag å komme til hektene igjen etter en tur ut av huset til h*n var 8-9 mnd, og vi hadde ifølge leger og nfi-sykepleiere et svært sterkt barn fysisk.

Premature sliter ofte med spisingen da mange ikke lærer sammenhengen mellom det å føle sult, amme og metthetsfølselsen pga sondematingen.

Jeg har tidligere forsvart Anja med at hun må være i sjokk og at hele situasjonen er surrealistisk, men nå er det på tide å stikke fingeren i jorda og innse at situasjonen de står i nå krever endring i planene om å være svømmefrue på -arenaer rundt om i verden.

Les deg opp på hva et prematurbarn krever, Anja! Det er både din plikt og ditt ansvar som foreldre - uten dette kan du ikke yte det beste for ditt barn! Strutsemetoden går kun utover ditt barn!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tidligere forsvart Anja med at hun må være i sjokk og at hele situasjonen er surrealistisk, men nå er det på tide å stikke fingeren i jorda og innse at situasjonen de står i nå krever endring i planene om å være svømmefrue på -arenaer rundt om i verden.

Les deg opp på hva et prematurbarn krever, Anja! Det er både din plikt og ditt ansvar som foreldre - uten dette kan du ikke yte det beste for ditt barn! Strutsemetoden går kun utover ditt barn!

Signerer denne! Man dresser ikke en prematur til Spania i juli!! Dessverre tror jeg folks bekymring blir tolket som hets og preller av som vann på gåsa :-(

Anonymous poster hash: 79238...ca1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst??? Valp NÅ??? Hvordan i alle dager tenker hun at dette skal gå greit? Det er jo hårreisende!! Kjenner mange med hund, og om det ikke akkurat er som å få en baby, så høres det kjempekrevende ut, og dette skal altså svømmefruen klare helt fint alene...Lykke til Anjamor!! Men ja, mye ligger nok i dette hun hadde sett for seg som svømmefrueliv...beklager Anja, det ble ikke sånn. Sånn ER livet..det blir ikke alltid som man planlegger. Nei fy søren...jeg er egentlig målløs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første anbefaler man ikke å få en hannhund til før den andre har bikket 4 år. For det andre er det ekstremt tidlig å parre en hannhund når han er 2 år gammel (Buddy er faren til valpen).

Det er bare en "liten" dachs, men til gjengjeld er dachsene en av de tøffeste hunderasene som er. De krever massivt med sosialisering og trening for å kunne bli de flotte familiehundene de kan bli (de er nå egentlig jakthunder og bør primært brukes til det, det er en annen sak).

Jeg FATTER ikke hva dama tenker med. Hvilket kontaktnett i Spania kan hun lene seg på om datter får illebefinnende e.l der nede? Og hva med varmen? Noen bør sende henne en mail.



Anonymous poster hash: f2965...043
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på hvorfor folk klager på sykehusmaten. Du slipper å lage middag, du slipper å vaske opp, på sykehuset jeg sokner til er det et rom hvor du kan forsyne deg med melk, kakao, te, brødmat, små poser med tørrsuppe, knekkebrød, frukt når man måtte ønske på døgnet. Og oppvasken, den tar noen andre seg av. Maten er faktisk noe av det positive ved å være på sykehus synes jeg. Greit, akkurat tørrsuppa er ikke noen høydare, men de har da mye annet godt. Anonymous poster hash: c825f...e5d

Fordi sykehusmat smaker skikkelig, skikkelig dritt..... Æsj, blir kvalm bare av å tenke på det!

Anonymous poster hash: 5b9d9...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt valp selv, men etter hvordan venninnen min beskrev det virker det rimelig stress ifm å få de stuerene, ikke bite på ledninger og andre ting man vil bevare helt, samt lære de regler om å ikke ligge i senger osv. Og så kom alle lufteturer i tillegg. Og da puberteten kom ble det enda mer mas. Jeg ble sliten bare av å høre henne fortelle...

Nei, huff! For meg høres det helt krise ut å ha et prematurt barn ved siden av en valp.....

Anonymous poster hash: 377d1...86a

Å ha valp er 150 097 642 ganger lettere enn å ha en baby. MINST

Men det er idioti å ha begge samtidig...

Anonymous poster hash: 5b9d9...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ha valp er 150 097 642 ganger lettere enn å ha en baby. MINST

Men det er idioti å ha begge samtidig...

Anonymous poster hash: 5b9d9...a6c

Eh, nei. Det kommer helt an på babyen. Jeg hadde en 20 kg tung valp som måtte bæres ut og inn fra en blokk (uten heis) ca 60 ganger i døgnet for å få han stueren, den eneste måten man klarer det på er nemlig å få dem til å tisse ute og rose etterpå. Det er et helvete de to første månedene, men gjør man jobben da går det kjapt unna. En hund vokser jo fortere til enn en baby, men det er aboslutt ikke en walk in the park å ha en valp nei. De skal ha masse oppmerksomhet, de skal sosialiseres tidlig (bæres i sekk ute blant folk og i trafikk og de skal leke med andre hunder).

Når man i tillegg har en prematur som krever mer enn andre unger... å skaffe seg valp samtidig er bare helt tankeløst.

Anonymous poster hash: f2965...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nei. Det kommer helt an på babyen. Jeg hadde en 20 kg tung valp som måtte bæres ut og inn fra en blokk (uten heis) ca 60 ganger i døgnet for å få han stueren, den eneste måten man klarer det på er nemlig å få dem til å tisse ute og rose etterpå. Det er et helvete de to første månedene, men gjør man jobben da går det kjapt unna. En hund vokser jo fortere til enn en baby, men det er aboslutt ikke en walk in the park å ha en valp nei. De skal ha masse oppmerksomhet, de skal sosialiseres tidlig (bæres i sekk ute blant folk og i trafikk og de skal leke med andre hunder).

Når man i tillegg har en prematur som krever mer enn andre unger... å skaffe seg valp samtidig er bare helt tankeløst.

Anonymous poster hash: f2965...043

EeeeeeeeeHhhhh

Hvor sa jeg at det er enkelt å ha valp? Det jeg mener er at det er vanskelig å ha valp. Det er JÆVLIG OG GRUSOMT å ha baby.

Heller ut og tisse hver time enn hyling, riving, grining, skriking, 24/7 i år etter år. Bikkja holder i hvertfall kjeft innimellom.

Anonymous poster hash: 5b9d9...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EeeeeeeeeHhhhh

Hvor sa jeg at det er enkelt å ha valp? Det jeg mener er at det er vanskelig å ha valp. Det er JÆVLIG OG GRUSOMT å ha baby.

Heller ut og tisse hver time enn hyling, riving, grining, skriking, 24/7 i år etter år. Bikkja holder i hvertfall kjeft innimellom.

Anonymous poster hash: 5b9d9...a6c

Mange barn er sovebarn, så ikke alle unger er like. Mine hunder har vært mye mer jobb enn barna iallefall, frem til de har begynt å få fart på rumpa that is.

Anonymous poster hash: f2965...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Dette er bare uforsvarlig…. Jeg kjenner jeg får vondt inni meg.

Andre folk som får barn tar permisjon fra jobben sin. Kanskje Anja burde ta permisjon fra jobben som svømmefrue???



Anonymous poster hash: 46939...aa2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk denne dama barn? :klo:

Anonymous poster hash: aad40...9ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg hysterisk når jeg leser bloggen hennes. Reagerer på hund oppi sengen til Frøya, reagere på reising og at alt blir så bra, så enkelt og fantastisk!

Får vondt inne i meg, er veldig redd for at dette kommer ikke til å gå bra for den lille. :(



Anonymous poster hash: 72f13...79e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keljo

Det finnes en tråd her: "Er det galskap å ta med en 2-åring til syden?" Nei, det er galskap å ta med et PREMATURT barn til syden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første anbefaler man ikke å få en hannhund til før den andre har bikket 4 år. For det andre er det ekstremt tidlig å parre en hannhund når han er 2 år gammel (Buddy er faren til valpen).

Det er bare en "liten" dachs, men til gjengjeld er dachsene en av de tøffeste hunderasene som er. De krever massivt med sosialisering og trening for å kunne bli de flotte familiehundene de kan bli (de er nå egentlig jakthunder og bør primært brukes til det, det er en annen sak).

Anonymous poster hash: f2965...043

Det blir litt vel detaljert å kritisere henne tilogmed for valg av hunderase. Dachsen er på ingen måte så vanskelig som du beskriver, og det sier jeg med personlig langvarig erfaring med rasen som kosehund, ikke jakthund. De har en dachs fra før og vet nok hva de gjør iht til det.

Synes også denne diskusjonen begynner å bli veldig, veldig stygg når den tross alt er offentlig og kan leses av hvem som helst, men jeg kan ingenting om barn så jeg har ikke tenkt å argumentere på emnet.

Anonymous poster hash: 7927b...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt vel detaljert å kritisere henne tilogmed for valg av hunderase. Dachsen er på ingen måte så vanskelig som du beskriver, og det sier jeg med personlig langvarig erfaring med rasen som kosehund, ikke jakthund. De har en dachs fra før og vet nok hva de gjør iht til det.

Anonymous poster hash: 7927b...508

Det er enormt stor forskjell fra hund til hund innen hunderaser da. Hvor lang tid de bruker på å bli stuerene, hvor raskt de blir vant til alt mulig (reising, mennesker, andre hunder, ''skumle ting''), om de har mark i rumpa eller ikke. ;) Man vet aldri hvor mye jobb det blir.

Jeg måtte bo en periode hos faren min da hunden min fortsatt var valp. Han syntes det virket langt mer slitsomt enn barn, og det kan jeg skjønne (om man har en grei baby altså). Han var lett å sosialisere og ta med rundt, men hadde fryktelig mye energi og skjønte ikke helt at man ikke skulle gå på do inne. Vanskelig å være alene var det også.

For å ikke glemme den hormonelle pøbelperioden som gjerne kommer etter en stund... Det er ikke bare bare. :laugh:

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars lille barn. :( Lurer på hva far tenker om saken. Noen må jo ta ansvar her.

Anonymous poster hash: eb21e...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han har "the world's best dad" i headingen på instagramen sin, sier vel det meste?

Endret av Sol79
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille barn. :( Lurer på hva far tenker om saken. Noen må jo ta ansvar her.

Anonymous poster hash: eb21e...a1e

Far er en unggutt som er opptatt av karrieren sin

Anonymous poster hash: a3b50...767

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far er en unggutt som er opptatt av karrieren sin

Anonymous poster hash: a3b50...767

Og mor er oppslukt av unggutten og tilsynelatende også veldig opptatt av hans karriere.. Synes dette er en uheldig situasjon for det lille, skjøre barnet.

Anonymous poster hash: d4f2e...689

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...