Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Kan ikke si jeg gleder meg til glukosebelastninga nå altså :P

Men gleder meg til pm fra missy ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tester etter svangerskapsdiabetes ja :Nikke:

Men smaker det så jævlig altså..?

Jeg liker sirup jeg.. :sjenert:

Aha! Men da forstår jeg. Skal oppdatere deg på smaken etterhvert... :snurt:

Selvfølgelig, pass deg for vannmelon. Det er ikke bra for blodsukkeret

Har bare spist to skiver vannmelon i hele sommer faktisk! Men er det så mye fruktsukker i det da? :klo:

Ingen MÅ. Det er frivillig. ;)

Åja, fikk ikke inntrykket av det :klo: Hun sa at siden jeg hadde BMI over 27 så måtte jeg inn. Men tenker at det er greit å ta en sånn test uansett, siden jeg er overvektig og gjerne vil vite så fort som mulig om jeg har svangerskapsdiabetes :jepp:

HELLØU forresten :nigo:

Bedre å tro det verste på forhånd, så blir man kanskje positivt overrasska hvis det ikke er så ille likevel? ;)

Det jeg også tenker... Kanskje den ikke er sååååååååååååååå jævlig!! :D

http://www.mammanett.no/gravid/gratis og http://rimi.no/Fordeler/Barnepakke ikke alle man kan få her i byen da, som Mammabox. Men vi har jo Vitusapotek, Apotek1, Kiwi og Rimi.

Syns ikke at glukosetesten var ille, bare gørrkjedelig :P Fikk en flaske rett i hånda så vil tru at den var ferdigblanda, hun dama sa at det var helt ny type, og trur det var mindre enn 500 ml fordi flaska var mye mindre enn en 0,5 l brusflaske. Smakte som veldig søt appelsinjuice, smakt mye verre ting før, får håpe at ditt legekontor har den da, vi har jo neppe samme legekontor da mitt er her på M. Ha med en bok/blad å lese i, mobilen til å surfe og musikk på øret ;) Kan være lurt å ha med en brødskive som du spiser rett etterpå, så du ikke blir dårlig av å ha fastet. Gikk bra med meg med så spiste ikke skiva mi men man kan bli veldig svimmel. Og vann.

Thank u! Hadde jo bestilt noen pakker sist jeg var gravid, så må vel "avbestille dem" tenker jeg, også bestille på nytt. Hvor lang tid tar den her testen? :klo:

... Så hvis man ikke har fått beskjed om det slipper man unna denne fæle sukkerdrikken? :fnise:

Jeg fikk tilbud om samtale rundt eventuelle svangerskapsdepresjoner og kartlegging av hvor jeg ligger an der, i uke 28. Ha ha, men det er kanskje vanlig å få det tilbudet også?

Hm, vetsje! Men det er i uke 28 det er satt opp for meg i allefall, hun skrev det ned på den oversikten over hva slags timer jeg skal på osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare spist to skiver vannmelon i hele sommer faktisk! Men er det så mye fruktsukker i det da? :klo:

Har hørt det på jobb at det ikke er bra med for mye om man har sukkersyke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer på etterskudd!!

Og hurra for 13 uker!! Veloverstått første kontrolltime!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartlegging av om man er svangerskapsdeprimert? Altså, det er jo et bra tiltak, men herlighet, det skjer ting på babyfronten, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelon, nektariner, bananer og druer er jo bare proppa av fruktsukker. Kroppen er ikke så flink til å skille på det , den tenker ofte "sukker er sukker", så det kan absolutt påvirke blodsukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... Så hvis man ikke har fått beskjed om det slipper man unna denne fæle sukkerdrikken? :fnise:

Jeg fikk tilbud om samtale rundt eventuelle svangerskapsdepresjoner og kartlegging av hvor jeg ligger an der, i uke 28. Ha ha, men det er kanskje vanlig å få det tilbudet også?

Man må han enBMI over noe. 27 kanskje? Husker ikke. Så om du er lettere så slipper du :) Men er du tyngre så bør du ta testen selv om noen syns at den er ekkel, da må det være en glipp at du ikke skal ta den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å hente pakkene når det er uner 3 mnd igjen til forrige termin? Ikke alle får stor babymage så du kan skylde på det. Noen av pakkene får man bare en gang og vet ikke om de kan avbestilles. Jeg måtte ikke vise leg og det skjemaet man må ha med til de apotekpakkene så jeg kunne like godt ikke ha bestilt de :P Og jeg hentet de ut to ganger :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en liten KG pause, derfor jeg ikke har vært innom på en stund, har i hvertfall ikke glemt deg! Gratulerer så mye med overstått fine missdior :blomst::hjerte:

Og jippi for fullførte 12 uker :strix:

Skjønner at det kan være mange vanskelige tanker, med godt at det hjelper å få snakket om det. Det hjelper som oftest på alt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelon, nektariner, bananer og druer er jo bare proppa av fruktsukker. Kroppen er ikke så flink til å skille på det , den tenker ofte "sukker er sukker", så det kan absolutt påvirke blodsukkeret.

Åneeeei!! Bananer er redningen min når jeg plutselig dør av sult 30 min etter forrige måltid :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må han enBMI over noe. 27 kanskje? Husker ikke. Så om du er lettere så slipper du :) Men er du tyngre så bør du ta testen selv om noen syns at den er ekkel, da må det være en glipp at du ikke skal ta den.

Åja, men da skjønner jeg! Jeg ligger langt under det, så da er det nok derfor ☺
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneeeei!! Bananer er redningen min når jeg plutselig dør av sult 30 min etter forrige måltid :P

Hehe, ja jeg spiser litt for mye av bananer og nektariner om dagen! Men shit dau, får bli flink når podden er ute, nå spiser jeg når kroppen ber om det! Basta 😁
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg spiser litt for mye av bananer og nektariner om dagen! Men shit dau, får bli flink når podden er ute, nå spiser jeg når kroppen ber om det! Basta 😁

Haha, heeelt enig! Er jo så mye annet vi ikke skal spise, så jeg tenker at frukt er nødt til å være innafor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt påvirker blodsukkeret :opplyser: (og jada, jeg vet dere vet det :P )

Greit å holde litt oversikt, men tror det viktigste er å ligge unna de absolutt selvfølgelige sukkerbombene.

Og reagerer blodsukkeret på vannmelon? Gubben er diabetiker, og reagerer ikke noe særlig på det.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friske gravide skal selvsagt spise frukt. Masse frukt om de ønsker. Gravide som har eller er i faresonen for diabetes skal styre unna alt ettersom hva de har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å spise frukt :) Meeen er jo selvsagt ikke nødvendig å hive i seg en hel boks druer om dagen, hehe :P

Jeg har dilla på skrelte Pink lady-epler for tiden, så her blir det gjerne både til lunsj og til kvelds. Tenker ikke at det skal være noe som helst problem. :) Nå har jeg begynt å drømme om norske epler :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var hekta på saftis som gravid, fikk ikke svangerskapsdiabetes for det. Spiste maaaange saftiser :rodme: Men kanskje det hjalp at jeg mista all lyst på sjokolade ;)

Åja, men da skjønner jeg! Jeg ligger langt under det, så da er det nok derfor ☺

Mye mindre sjanse for ar du får svangerskapsdiabetes da ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hekta på saftis som gravid, fikk ikke svangerskapsdiabetes for det. Spiste maaaange saftiser :rodme: Men kanskje det hjalp at jeg mista all lyst på sjokolade ;)

Mye mindre sjanse for ar du får svangerskapsdiabetes da ;)

Har også mistet lysten på sjokolade :klo: Bortsett fra sjokolademelk da! Og tar gjerne litt sjokoladeis. :P Men vanlig sjokolade har jeg ikke spist siden jeg ble gravid tror jeg. :P

Har helt siden helgen drømt om Lions-is! Vet ikke om jeg blir å klare å holde meg helt til helga, for den isen er jo helt himmelsk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også mistet lysten på sjokolade :klo: Bortsett fra sjokolademelk da! Og tar gjerne litt sjokoladeis. :P Men vanlig sjokolade har jeg ikke spist siden jeg ble gravid tror jeg. :P

Har helt siden helgen drømt om Lions-is! Vet ikke om jeg blir å klare å holde meg helt til helga, for den isen er jo helt himmelsk!!

Sjokolademelk er en hit hos gravide ;) Det drakk jeg og i blant men var ikke cravings som saftisen, spiste sikkert sjokoladeis og men ren sjokolade var ikke godt :P Men det aller væreste var svinekjøtt det både smakte og luktet fælt :fnise:

Lion som i sjokoladen? Syns at Snickersis er bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolademelk er en hit hos gravide ;) Det drakk jeg og i blant men var ikke cravings som saftisen, spiste sikkert sjokoladeis og men ren sjokolade var ikke godt :P Men det aller væreste var svinekjøtt det både smakte og luktet fælt :fnise:

Lion som i sjokoladen? Syns at Snickersis er bedre ;)

Ja, bare at det er is. Den har samme størrelse og form som gigant, sjokoadetrekket har sånne puffet-kjeks-kuler i seg, isen er blanding av sjokolade- og vaniljeis med en stor og good karamellkjerne, kjempegod kjeks og mer karamell neders i kjeksen. :) Snickers liker jeg ikke, for det inneholder peanøtter. :P

Ja jeg drakk mye sjokolademelk sist også. Denne gangen begrenser jeg meg litt mer. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...