Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Angående spark og vekt og sånn... jeg er veldig pløsete på magen etter å ha gått ned over 40 kilo og sitter mye vekt der ennå. Mannen min kjente spark utenpå ca en uke etter meg. Men vi hadde goood tid og jeg lå på rygg i senga. Det var verre for ham å merke sparki forrige uke, når hun sparket så hardt at jeg kunne telle tær fra utsiden... for da sparket hun hele tiden et sted hvor han IKKE holdt hånda si... :P

At man er tjukk betyr ikke at sparkene blir så mye mer vanskelige fra utsiden, men man må holde med en fast hånd og ikke være redd for å klemme magefettet... så vi med litt ekstra synes nok neppe om hvemsomhelst som tar på magen. :P

Jeg kjente det også rundt uke 17! (Men tok noen dager før jeg innså hva det var).

Hahaha, ja, de vet vel hvor pappa har hånda sånn at han ikke får kjenne sparkene :ler: Takk for litt info om hvordan det er for en tjukkas å kjenne sparkene :) Det er fint å vite hva man går til!

ja, hvem hadde trodd det skulle være så komplisert :fnise:

Ville i alle fall levert det til rens! :)

Hehehe, nei, ikke jeg iallefall! Ja, det skal det helt klart gjøres, det er ikke brukt på lang tid, så det er sikkert støvete osv. Tenker at hvis vi skal bruke det så blir det i vogna, med gasklut over og voksipose over der igjen. Burde jo gå bra? Jeg aner ikke assa, er bare skikkelig lite lysten på å punge ut 1000,- for noe jeg allerede haaar :lol:

Vi hadde ikke saueskinn i vogna og mini føys ikke i vinter, og det viste seg at han ikke tåler ull og er veldig varmblodig. Så se det an du ;) Får du en baby som fryser lett så finnes det masse babyklær å få kjøpt i ull. Det med ubehandlet og behandlet saueskinn vet jeg ikke noe om men det skal være korthåret så de ikke gnur ansiktet nedi det og ikke får puste. Trur jeg ;) Jeg syns at voksipose er kjekt fordi da blir det helt tett, iallefall nå som han er større og sparker dyna av seg.

Dumt det med venninna di :( Syns og at folk kutta meg ut når jeg var gravid, selv om jeg som regel er edru på fest så ble jeg ikke invitert i f.eks bursdager og sikkert pga gravid. Kan ikke gravide feire venners bursdag? :P

Ja, kanskje greit det. Man vet jo aldri med disse småttisene. Men med voksiposen oppå skinnet når jo ikke babyen ned til skinnet med ansiktet? :ler: Skinnet blir jo uansett bare brukt fra februar-april/mai, så er bare mens babyen er bitteliten. Jeg må fundere litt på det der altså :)

Skjønner ikke hvorfor man skal kutte ut vennene sine bare fordi de er gravide! Det er jo det dummeste i verden, argh!

Jeg kjente forresten spark innvendig rundt uke 16-17, trur jeg har nevnt det før, hadde morkaka foran. Men kjente ikke noe utenpå før uke 23. Og samboer fikk nesten aldri kjenne noe fordi babyer vet når faren har hånden på magen og da er de helt rolige ;)

Ah, nais! Kanskje jeg kjenner spark om to-tre uker!

Når det er snakk om langhåret saueskinn så er det snakk om disse med 10-20 cm lange hår, det Missdior postet bilde av regnes som korthåret...

Ja, dette er jo ikke langhåret sånn sett, og alle hårene ligger flatt og er tvinnet sammen. Må som sagt fundere litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det var ganske dårlig gjort av venninna di. Du burde ta det opp med henne. :) Det ville jeg ha gjort i alle fall. :) Bare spørre henne forsiktig om det er en spesiell grunn til at det ble som det, og at du føler at hun har unngått deg i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten dynen i voksiposen din ull eller bomull i seg? Vi har en ulldyne i voksiposen, og den er så varm og god at vi hadde aldri behov for saueskinn. :) Han lå så lunt og godt oppi der <3 Født i november, så har ligget ute i ganske kaldt vær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok snakke med henne ja, må jo nesten det, liker ikke at det er "sånn" her mellom oss :sukk:

Okei Fionel, godt å høre!

Teriyaki, vi skal sikkert kjøpe sånn Urban voksi eller hva den heter. Den har vel dun i seg? Så det holder med ullpledd nedi der kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok snakke med henne ja, må jo nesten det, liker ikke at det er "sånn" her mellom oss :sukk:

Okei Fionel, godt å høre!

Teriyaki, vi skal sikkert kjøpe sånn Urban voksi eller hva den heter. Den har vel dun i seg? Så det holder med ullpledd nedi der kanskje?

Tja, det kan godt være! Meen jeg har hørt at mange ikke er helt fornøyd med Urban Voksi. Hva med Easygrow? Den har vi brukt til O fra han var ett år gammel, og den er rett og slett super! Brukte Voksi Classic som har vært i familien da han var nyfødt, og til nyfødt synes jeg kanskje det var bedre, men ville absolutt vurdert flere type vinterposer før dere bestemmer dere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, det kan godt være! Meen jeg har hørt at mange ikke er helt fornøyd med Urban Voksi. Hva med Easygrow? Den har vi brukt til O fra han var ett år gammel, og den er rett og slett super! Brukte Voksi Classic som har vært i familien da han var nyfødt, og til nyfødt synes jeg kanskje det var bedre, men ville absolutt vurdert flere type vinterposer før dere bestemmer dere :jepp:

Ja, skal du vite en hemmelighet?? Jeg ANER ikke hvilken som er bra!!!! Og jeg blir litt stressa av det her, det er jo bare 26 uker igjen :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler lett easygrow som voksipose, vi har "hood". Utrolig fornøyd med den til vår januarunge :) Kjøpte det skinnet som hører til og brukte det de kaldeste mnd. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Voksi City bra da? :klo: Herregud, jeg aner jo ikke. Kan nevnes at vogna kommer til å stå i ly for vind og nedbør iallefall når bebissen skal sove ute, men er jo noe annet når man triller tur. Den easygrow så bra ut, men fyttigraisen for en pris! Det er vel kanskje slike ting man ønsker seg i julegave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mye dyrere enn voksi? :klo: Aner egentlig ikke. Jeg kjøpte min på salg på lilleprinsen.no, synes de har tilbud på den hele tiden. Dra innom en butikk med bra utvalg og se og kjenn på de ulike posene, så får du et litt bedre inntrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg har den samme som Favole, iallefall en Easygrow som jeg kjøpte på salg på lilleprinsen ;) Meget fornøyd! Betalte ca 1000kr. Og den kan forlenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easygrow er ofte på tilbud. Jeg kjøpte den til halv pris. Ha litt is i magen, det er ingenting som haster enda. Jeg bestilte den på salg i januar og jeg har enda ikke åpnet den noe mer enn for å se på den.

Det er forresten en super julegave eller gave fra besteforeldrene generelt. Er deres foreldre lik våre så vil de nok gjerne bidra med noe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med dere som har litt erfaring, jeg skal ha øynene åpne for tilbud på easygrow nå hvert fall 😁

BARE 26 uker igjen... 😂 kan du si det, her sitter jeg og hakke kjøpt en dritt enda og har 13 uker igjen!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke så mye dyrere enn voksi? :klo: Aner egentlig ikke. Jeg kjøpte min på salg på lilleprinsen.no, synes de har tilbud på den hele tiden. Dra innom en butikk med bra utvalg og se og kjenn på de ulike posene, så får du et litt bedre inntrykk :)

Hehe, jeg aaaaner ikke.... Skal notere meg salg når det er! Så de kosta 1799,- nå, så får sende avgårde litt linker til morsan og svigers ;)

Trur jeg har den samme som Favole, iallefall en Easygrow som jeg kjøpte på salg på lilleprinsen ;) Meget fornøyd! Betalte ca 1000kr. Og den kan forlenges.

Nais! Den ser jo veldig fin ut :)

Easygrow er ofte på tilbud. Jeg kjøpte den til halv pris. Ha litt is i magen, det er ingenting som haster enda. Jeg bestilte den på salg i januar og jeg har enda ikke åpnet den noe mer enn for å se på den.

Det er forresten en super julegave eller gave fra besteforeldrene generelt. Er deres foreldre lik våre så vil de nok gjerne bidra med noe

Neida, ingenting haster enda, men jeg syns det er så fint å bli ferdig med slike STORE innkjøp, og store summer, slik at vi bare kan dille med klær og småplukk når det nærmer seg jul osv. Ser for meg at jeg vil være ferdig med det meste før jul, for etter jul blir det sikkert baaaare stress :ler:

Så fint med dere som har litt erfaring, jeg skal ha øynene åpne for tilbud på easygrow nå hvert fall

BARE 26 uker igjen... kan du si det, her sitter jeg og hakke kjøpt en dritt enda og har 13 uker igjen!!

Hahhaa, men det er jo så mye!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på innkalling til OUL.... Er jo ei uke siden legen sendte henvisningen, så nå må den jo komme snaaart... utålmodig jeg? Neheeei :plystre:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det tok ca to uker før jeg fikk innkalling sist. Nå har det jo nettopp vært fellesferie også, så det tar vel litt tid.. :) Skjønner du er utålmodig da, det er jeg også, men jeg har jo ikke søkt en gang! :P Skal på første kontroll om ei ukes tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det tok ca to uker før jeg fikk innkalling sist. Nå har det jo nettopp vært fellesferie også, så det tar vel litt tid.. :) Skjønner du er utålmodig da, det er jeg også, men jeg har jo ikke søkt en gang! :P Skal på første kontroll om ei ukes tid..

Ææææh, jeg blir så lei meg :( Neida, men vil helst ha den i går :P Innkallingen til tidlig UL tok jo bare en dag i postgang, og det var jo også i fellesferien :klo: De liker sikkert bare å holde meg på pinebenken :snurt: Er spent på om de har klart å sette timen på en dato jeg kan, jeg ba legen sette opp at vi er borte ei stund i august, og at timen måtte falle før/etter det. Tviler på at den faller før, jeg er iallefall bare 15+5 da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææh, jeg blir så lei meg :( Neida, men vil helst ha den i går :P Innkallingen til tidlig UL tok jo bare en dag i postgang, og det var jo også i fellesferien :klo: De liker sikkert bare å holde meg på pinebenken :snurt: Er spent på om de har klart å sette timen på en dato jeg kan, jeg ba legen sette opp at vi er borte ei stund i august, og at timen måtte falle før/etter det. Tviler på at den faller før, jeg er iallefall bare 15+5 da ;)

Jepp, de sitter nok og humrer på kontoret, med konvulutten liggende usendt, BARE for å plage deg! :nigo:

15+5 er litt tidlig ja, så du får sikkert etterpå. :jepp: Rundt september da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de sitter nok og humrer på kontoret, med konvulutten liggende usendt, BARE for å plage deg! :nigo:

15+5 er litt tidlig ja, så du får sikkert etterpå. :jepp: Rundt september da. :)

Ja, det tror jeg faktisk :snurt:

Hehe, ja, vi kommer tilbake 31.august, så tidlig 1.september da! Er 18+2 da, så det passer jo eeeegentlig fint :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...