Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Heihei! Velkommen hit :danse:

Ja, da er det jo bare noen dager som skiller oss, dette er spennende! Hehe, hva skal du på legetimen? Jeg skal spørre om alt i hele verden, tenkte å lage en liste her sånn at jeg får med alt som er viktig :fnise:

Har du dagbok? :) Jeg er 20, og blir 21, vårt første barn, og vi har vært sammen i to og et halvt år :jepp:

Jeg skal spørre om alt mulig ja :fnise:

Har allerede notert noen spørsmål =)

Jeg har ikke noe dagbok på nett nei :P Vurderer å starte en blogg når graviditeten blir offisiell :biggrin:

I natt var første natten med skikkelig kvalme.. Men på dagtid har det gått helt greit! Så håper det fortsetter sånn !

Gleder meg sånn til å fortelle det til nærmeste familie :biggrin: Vi har bestemt oss for å vente til etter jeg har vært på tidlig UL (i uke 7-8, pga operert livmor). Det er litt spennende å gå rundt med en hemmelighet kun mellom meg og samboer også da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der ja! Koselig å "se" deg igjen! Hadde akkurat samme opplevelse som det etter "ludo" en kveld helt i begynnelsen (sikkert rundt uke 6), men var heldigvis klar over at jeg har skjøre slimhinner. Etter det har vi tatt det litt roligere og da har det gått bra heldigvis! :)

Godt å høre at det er normalt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal spørre om alt mulig ja :fnise:

Har allerede notert noen spørsmål =)

Jeg har ikke noe dagbok på nett nei :P Vurderer å starte en blogg når graviditeten blir offisiell :biggrin:

I natt var første natten med skikkelig kvalme.. Men på dagtid har det gått helt greit! Så håper det fortsetter sånn !

Gleder meg sånn til å fortelle det til nærmeste familie :biggrin: Vi har bestemt oss for å vente til etter jeg har vært på tidlig UL (i uke 7-8, pga operert livmor). Det er litt spennende å gå rundt med en hemmelighet kun mellom meg og samboer også da =)

Hehe, blogg blir bra vettu! :hoppe: Det er veldig greit å ha en plass å skrive ned alt man tenker på.

Kvalme er noe herk, jeg er heldigvis

mest trøtt jeg da, men litt kvalm også... :sjenert: Her ble vi "tvunget" til å fortelle mor + stefar om graviditet siden vi var på festival sammen med dem i dag... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker! :strix: Dagen har vi tilbragt på festival, og a mor har fått seg to glass med Aas UTEN :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det å fortelle? :hoppe:

Gikk fint det :) Ble litt brått, siden mamma kom med ei flaske sprit hun hadde kjøpt til meg i syden :ler: Hun ble glad, men legger ikke skjul på at hun er veldig redd for at jeg skal miste igjen... :sukk: Det er jo greit da, men skulle ønske hun var litt mer entusiastisk.. :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Denne gangen det bare gå. Jeg følger hvertfall ivrig med :rolleyes:

Takk takk :strix: Ja, velkommen skal du være! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint det :) Ble litt brått, siden mamma kom med ei flaske sprit hun hadde kjøpt til meg i syden :ler: Hun ble glad, men legger ikke skjul på at hun er veldig redd for at jeg skal miste igjen... :sukk: Det er jo greit da, men skulle ønske hun var litt mer entusiastisk.. :sjenert:

:klemmer:

Noen få uker til, så er det litt tryggere :) Får du ekstra oppfølging fra legen? *gullfisk* og denne gangen sitter spiren! Det har alle forumtantene bestemt :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Noen få uker til, så er det litt tryggere :) Får du ekstra oppfølging fra legen? *gullfisk* og denne gangen sitter spiren! Det har alle forumtantene bestemt :opplyser:

:klemmer: Skal til legen på mandag, og da skal jeg be om ekstra oppfølging og seks tusen andre ting (tidlig UL f.eks) :sjenert:

Så søt du er! Forumtante :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fastelegekontoret jeg brukte tidligere fylte legen ut papirer, tok blodprøve for å måle Hg nivå, brukte min morgenurinprøve for å måle sukkernivå og ta en billig graviditetstest (?). Første time var i uke 11. Det var ikke tid til å stille noen spørsmål. Jeg lurer på om legen har bare 15 min per pasient. OUL var i uke 19. Ingen andre UL ville/trengte jeg.

Denne gangen har vi flyttet og jeg gikk til en annen fastlegekontor. Første time var i uke 12. På labolatorie ble det tatt blodprøve for å måle Hg nivå, morgenurin prøve viste ikke noe spesielt og normal sukker nivå. Så gikk jeg inn til legen hvor vi fylte ut papirer, målte blodtrykke. Så sa hun at vi skulle til en andre rom for UL som de bruker for å bekrefte graviditet. Ukens beste overaskelse! Da fikk jeg se et fremtidsmennesket!

Jeg er usiker på om dere skal ha mye tid til å stille alle spørsmål. Det får man gjort hos jordmor mens legen har tidsklemmer og mange "tekniske" sider ved graviditet å følge opp. Dere skal, selvfølgelig, snakke om tidligere graviditeter.

Hos jordmor får dere info om familieliv før og etter barnet kommer, økonomiske rettigheter og plikter, fødselsånsker osv. Lurer på om jeg hadde 30 minutters"timer" hos jordmor.

Skal du gå til både jordmor og fastlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissDior, du bør begynne å øve på å legge deg tidligere, ikke midt på nata. Det blir veldig upraktisk å fortsette med samme døgnrytne og ha en baby som er klar for dagen kl.5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Fastlegen min satte av tid til spørsmål og slikt, så jeg tror det varierer fra lege til lege.

Og døgnrytmen er det masset av tid til å justere. Misunner deg ikke lyset på denne tiden av året, søta! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syv uker alt! Hurra! Du har visst fått litt tidsstøv allikevel! :nigo:

Men bare bittelitt!!! Vil ha meeer :strix:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fastelegekontoret jeg brukte tidligere fylte legen ut papirer, tok blodprøve for å måle Hg nivå, brukte min morgenurinprøve for å måle sukkernivå og ta en billig graviditetstest (?). Første time var i uke 11. Det var ikke tid til å stille noen spørsmål. Jeg lurer på om legen har bare 15 min per pasient. OUL var i uke 19. Ingen andre UL ville/trengte jeg.

Denne gangen har vi flyttet og jeg gikk til en annen fastlegekontor. Første time var i uke 12. På labolatorie ble det tatt blodprøve for å måle Hg nivå, morgenurin prøve viste ikke noe spesielt og normal sukker nivå. Så gikk jeg inn til legen hvor vi fylte ut papirer, målte blodtrykke. Så sa hun at vi skulle til en andre rom for UL som de bruker for å bekrefte graviditet. Ukens beste overaskelse! Da fikk jeg se et fremtidsmennesket!

Jeg er usiker på om dere skal ha mye tid til å stille alle spørsmål. Det får man gjort hos jordmor mens legen har tidsklemmer og mange "tekniske" sider ved graviditet å følge opp. Dere skal, selvfølgelig, snakke om tidligere graviditeter.

Hos jordmor får dere info om familieliv før og etter barnet kommer, økonomiske rettigheter og plikter, fødselsånsker osv. Lurer på om jeg hadde 30 minutters"timer" hos jordmor.

Skal du gå til både jordmor og fastlege?

Har ikke time til noe svangerskapsregulert, har bestilt en helt vanlig legetime, og da får man jo minst 30 minutter; iallefall her ;)

Og angående leggetider; i går var vi på festival og var ikke hjemme med toget før klokka var tolv, og måtte deretter kjøre litt. Og helåå, det eeeer så varmt her! Og lyst!! (fatter ikke at jeg må forsvare leggetidene mine i min egen dagbok :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fastlegen min satte av tid til spørsmål og slikt, så jeg tror det varierer fra lege til lege.

Og døgnrytmen er det masset av tid til å justere. Misunner deg ikke lyset på denne tiden av året, søta! :ler:

Ikke sant :) Og mik fastlege haster aldri med noenting. Snille legen min :)

Her hos morsan er det ikke såå lyst, verre med hjemme i nord.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant :) Og mik fastlege haster aldri med noenting. Snille legen min :)

Her hos morsan er det ikke såå lyst, verre med hjemme i nord.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

...og når det gjelder døgnrytme kan jo det være hva som helst i starten. Mini her sov til elleve de første par månedene!

God helg og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...