Gå til innhold

Hvor mange 6'ere er vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, ingen? Hvis man tenker i store tall.

Antar man en normalfordeling så vil vel de aller fleste havne på en miks av karakterene 3,4 og 5. Dermed blir seksere eller enere og toere "uvanlig". Dette stemmer også noenlunde med mitt inntrykk av hva de fleste i min klasse fikk da jeg gikk ut av skolen for en mannsalder eller to siden. De fleste hadde mange firere, en god del femmere og noen treere slang innom i enkelte fag. (Men en enkelt klasse er selvsagt for dårlig grunnlag til å få en skikkelig normalfordeling i.)

Selv mener jeg å huske at jeg fikk seks 6'ere og en firer mens resten var femmere. Men jeg hadde også en ganske lett match der ettersom jeg gikk språkfag. Det var bokstavelig talt ikke "rocket science", så fagkombinasjonen har nok også noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanlige er å ha ingen. Jeg hadde åtte, men så hadde jeg ingen firere heller, da.

Anonymous poster hash: 6fba2...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få som får seksere, selv de arbeidsomme og faglig sterke. Jeg jobbet godt ned skole, men overdrev ikke lesing. Fikk 1 sekser, en firer, en 3 hvor jeg fikk 5 på eksamen. Resten femmere. Noen skoler er strengere enn andre. Jeg var ferdig i 2004.

Anonymous poster hash: bb66f...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 6 på vitnemålet, til tross for alt arbeid jeg laned i skole. Trynefaktor på høyt nivå ødela dessverre for meg og mange andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra denne tråden er det bare nerder som ikke har bedre å foreta seg enn å skryte av gamledager. Selvsagt er ikke seks vanlig! Det vanlige er 4! Gjennomsnittskarakter heter det. Det skal jo en viss konsentrasjon og forberedelse til for å få fire også. Noen få får seksere, og da er det ikke overflod av disse på vitnemålet, med mindre man er den lille brøkdelen som går ut med godt nok snitt til å få innpass på de prestisjefylte studiene rett etter vdg. Det er like mange med 3 i snitt som de med 5 i snitt. Og like mange med 2 i snitt som srks i snitt. Kjenner du mange med 2 i snitt? Tenk på helsa og stress mindre med prestisjehaget. Spyr av dette flink pike- syndromet.

Anonymous poster hash: bb66f...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra denne tråden er det bare nerder som ikke har bedre å foreta seg enn å skryte av gamledager. Selvsagt er ikke seks vanlig! Det vanlige er 4! Gjennomsnittskarakter heter det. Det skal jo en viss konsentrasjon og forberedelse til for å få fire også. Noen få får seksere, og da er det ikke overflod av disse på vitnemålet, med mindre man er den lille brøkdelen som går ut med godt nok snitt til å få innpass på de prestisjefylte studiene rett etter vdg. Det er like mange med 3 i snitt som de med 5 i snitt. Og like mange med 2 i snitt som srks i snitt. Kjenner du mange med 2 i snitt? Tenk på helsa og stress mindre med prestisjehaget. Spyr av dette flink pike- syndromet.

Anonymous poster hash: bb66f...aa4

Ja, men nå er jeg heller ikke ute etter et snitt. En kan fint ha et snitt på 4 med noen 6'ere, samtidig som en kan ha et snitt på 5 uten noen 6'ere. Snittet forteller ikke noe om hvor mange 6'ere vedkommende har, med mindre det er langt over 5.

Anonymous poster hash: 69332...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sju 6-ere. Men jobba veldig hardt for det. Var alltid bedre forberedt til prøver, muntlige fremlegg, osv. enn mange andre i klassen min.

- Og nei, jeg skriver det ikke for å skryte i tråden, men for å besvare trådstarter sitt spørsmål. Å ha sju 6-ere på vitnemålet var ikke vanlig i min klasse, men 1-2 var ikke så uvanlig.



Anonymous poster hash: a34d0...92c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 6 i alle fag bortsett fra gym (4) og naturfag (5), men de fleste i klassen min fikk ikke seksere, ettersom det er vanskeligere å få toppkarakterer på vgs enn på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra denne tråden er det bare nerder som ikke har bedre å foreta seg enn å skryte av gamledager. Selvsagt er ikke seks vanlig! Det vanlige er 4! Gjennomsnittskarakter heter det. Det skal jo en viss konsentrasjon og forberedelse til for å få fire også. Noen få får seksere, og da er det ikke overflod av disse på vitnemålet, med mindre man er den lille brøkdelen som går ut med godt nok snitt til å få innpass på de prestisjefylte studiene rett etter vdg. Det er like mange med 3 i snitt som de med 5 i snitt. Og like mange med 2 i snitt som srks i snitt. Kjenner du mange med 2 i snitt? Tenk på helsa og stress mindre med prestisjehaget. Spyr av dette flink pike- syndromet.

Anonymous poster hash: bb66f...aa4

Vanlig å vanlig, i en klasse på 30 elever har man stort sett en 4-5 elever som får 3-10 seksere på vitnemålet mens resten får maks en. Det vanligste er jo å ikke ha noen men det er ikke uvanlig å ha mange heller.

Anonymous poster hash: 12ae3...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen mens søstra mi hadde kun 6ere.

Anonymous poster hash: 3ddc2...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ingen 6'ere, et par 5'ere og 3'ere, flest 4'ere på mitt vitnemål ;)



Anonymous poster hash: fe721...7cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk to seksere. Mest flaks. Mulig jeg kunne oppnådd et par til hadde jeg giddet å gjøre noe på vgs. Som jeg uheldigvis ikke gadd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kun en sekser etter VGS, hadde derimot en god del femmere og noen firere. En 3-er (nynorsk). Kunne sikkert fått bedre, men jeg var rimelig skolelei gjennom store deler av VGS.

Anonymous poster hash: 3cf65...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen seksere på videregående, kun på ungdomsskolen. Jeg gikk på en vgs hvor det var helt vanlig å få mange seksere. Det var en skole med høyt karaktersnitt generelt, og jeg glemmer aldri at jeg fikk den dårligste karakteren i klassen på 4+ i økonomi (det faget jeg den gang gjorde det dårligst i). Snittet i min klasse lå ofte på 5 i veldig mange fag.

Nå mistrivdes jeg veldig og ble mye mobbet, så det preget karakterene en del, jeg kunne nok fått flere seksere hvis situasjonen var annerledes. Men det er ikke noe jeg tenker på i dag, jeg fikk heldigvis ikke dårlige karakterer og gjorde det stort sett ganske bra allikevel (selv om jeg ikke hadde seksere å vise til). :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen seksere på videregående, kun på ungdomsskolen. Jeg gikk på en vgs hvor det var helt vanlig å få mange seksere. Det var en skole med høyt karaktersnitt generelt, og jeg glemmer aldri at jeg fikk den dårligste karakteren i klassen på 4+ i økonomi (det faget jeg den gang gjorde det dårligst i). Snittet i min klasse lå ofte på 5 i veldig mange fag.

Nå mistrivdes jeg veldig og ble mye mobbet, så det preget karakterene en del, jeg kunne nok fått flere seksere hvis situasjonen var annerledes. Men det er ikke noe jeg tenker på i dag, jeg fikk heldigvis ikke dårlige karakterer og gjorde det stort sett ganske bra allikevel (selv om jeg ikke hadde seksere å vise til). :)

Mvh Yvonne :heiajente:

:blomst:

Anonymous poster hash: 69332...aca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...