Gå til innhold

Hvorfor i all verden vil du føde hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men du ser bort i fra risikoen med å føde på sykehus? For det er en risiko med det også, som en ikke har ved en hjemmefødsel.

Avstand til sykehus er jo også noe som er med i vurderingen når en ser på hjemmefødsel, så dette blir jo tatt med i regningen.

Risikoen ved å føde på sykehus gjelder først og fremst mindre ulemper. Det er for meg mye viktigere å unngå å blø i hjel, eller at baby får hjerneskader eller dør fordi tang/vakuum/katastrofesnitt ikke er tilgjengelig fort nok, enn at jeg kan bli stresset under fødsel på fødestue, ha økt risiko for drypp, epidural, rift osv. En del av risikoene ved sykehusopphold nevnt tidligere i tråden kan løses ved tidlig hjemreise, når ungen er trygt ute og puster fint selv.

Folk må selvfølgelig få føde hjemme hvis de bor sykehusnært og legen vurderer at det er lav risiko, men jeg takker ja til å ha akuttberedskap i samme bygg. Jeg vil.heller ha fokus på å gjøre fødselsomsorg i fødeavdeling mer lagt opp etter den fødendes behov. Det går an å ha et bevisst forhold til hvordan en vil ha sin sykehusfødsel også. Og så har jeg en sterk mann som kan hive ut en obsternasig jordmor om det skulle bli nødvendig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...