Stinelin Skrevet 13. juni 2014 #81 Del Skrevet 13. juni 2014 Det har jeg hørt MANGE ganger. "Like greit å bli ferdig med det" "Få det unnagjort" "Bli ferdig med bleier på kortest mulig tid" "Da kan de leke med hverandre, så vi slipper å underholde de hele tiden" "Da får vi tilbake livet vårt raskere" Trist Anonymous poster hash: 6adb0...123 Ser ikke hvorfor dette er så trist. Det er jo kjapt å svare slik når man får kommentarer på hvor tette ungene er, og at det sikkert må være slitsomt. Det er ikke alle som digger småbarnstiden og gjerne vil ha den i så mange år som mulig, betyr ikke at ungene ikke har det fint fordi. Joda, hørtes litt kjent ut det der. Jeg har sikkert også sagt at jeg syns det er greit å få unna de første hjelpeløse årene på en gang, men det er absolutt ikke negativt ment. Det er mye som følger med bleier, våkenetter, oppfølging 24/7, trappegrinder, smokker, amming, kort sagt være bundet til småbarnsregimet hele døgnet. Så jeg syns rett og slett ikke det er logisk å spre det over mange år. Når man attpåtil ser at ungene har så stor glede av hverandre er det ikke noe å tenke på. Selv om man ønsker å komprimere småbarnsperioden betyr det ikke at man ikke har glede av den. Det handler mer om hvordan man ønsker at familiens hverdag skal være, og hvilke ting man setter pris på. Helt enig! Vi har glede av småbarnsperioden, men jeg synes det blir bedre og bedre ettersom de blir større, og jeg gleder meg til begge to går og snakker. Ser hvor mye enklere alt begynner å bli med eldstemann nå, og snart er heldigvis den minste der også. Vi lever et aktivt liv, og det er mye enklere med en som går, spiser og snakker selv enn den som må bæres overalt, mates, sove ofte osv. Jeg føler at det er litt unntakstilstand med små små barn i hus, de setter endel begrensninger for ting vi ønsker å gjøre. Men selvfølgelig er det koselig! Å få flere barn med f.eks 3 års mellomrom betyr ganske lang periode med småbarn (amming, flasker, soving, bleier, bæring), og vi foretrekker nok å begrense den perioden mest mulig. Vi er forskjellige! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå