Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ryddet for personangrep/spekulasjoner.

Irrlys, mod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fortlat deg hvordan skattekortet fikses tidligere: Skattekortene er nå elektroniske og blir hentet hos skatteetaten av din arbeidsgiver ved hjelp av ditt personnummer.

En uforpliktende samtale betyr at dere ikke forplikter dere til noe kun som følge av samtalen. En samtale betyr altså hverken at du har fått jobb eller at du må begynne å jobbe hos dem. De er rett og slett bare interessert i å lære deg bedre å kjenne og finne ut om du er en de vil ansette. De vil høre litt om tidligere jobberfaringer osv.

Hva observatøren kommer til å si om jobben er jo umulig for oss andre å svare på.

Vi kan heller ikke spå hvor lenge samtalen vil vare.

Punkt 4 i oppgaven betyr at de forventer at du ikke forteller andre hvem som er oppdragsgiver for oppdragene dine eller forteller om detaljer fra de. Men dette er vel ganske selvsagt at man ikke skal gjøre? Jeg har f.eks. ikke fortalt hvilket firma jeg skal besøke eller hva konkret de ønsker jeg skal finne ut da jeg tidligere i tråden forsøkte å forklare deg litt om hvilket oppdrag jeg straks skal gjøre.

Du kan returnere eposten du har fått, og samtidig skrive en samtykkende erklæring: "Jeg xxx godtar med dette betingelsene i vedlagt kontrakt" eller noe lignende.

Det er likegyldig om arbeidsgiver befinner seg i Oslo eller ei.

Og det heter forøvrig ikke "frilandsavtale". Men frilans/freelance.

så jeg skal ikke tenke på skattekort og selvangivelse i det hele tatt?

må jeg ikke signere dddn på noe vis?

jobber i serviceyrke

Skrevet

Selvangivelse? Den må du sjekke når det er tid for innlevering av denne. Men det har jo ikke noe med det at arbeidsgiver skaffer seg tilgang til skattekortet ditt?

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette så du forstår.

Hva mener du du skal signere? Skattekortet?

Arbeidsgiver får personnummer av deg. De kontakter skatteetaten og oppgir hvor mye du har tjent. Når selvangivelsen kommer må du sjekke at dette stemmer (det kan du være ganske sikker på at det gjør).

Skrevet

Kontrakten; frilandsavtalen. Den skal signeres og sendes pr. e-post.

Skrevet

Det heter IKKE friland!!!

Jeg vet ikke mht signatur, jeg vil anta det er nok å gjøre det jeg har sagt, men hvorfor spør du dem ikke??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Frilansavtalen er det samne som arbeidskontrakt, men gjelder enkeltprosjekter.

Scan og send den inn på mail. Har du ikke scanner må du låne en. Får du ikke lånt scanner får du ikke gjort jobben heller. Kvitteringene skal jo scannes de også.

Evt kan du ta bilder istedenfor å scanne.

Anonymous poster hash: 2962a...d76

Skrevet

Det må alltid leveres originale kvitteringer. Sendes med post. Ingen arbeidsplass med revisor godtar kopier av kvitteringer.

Jeg kan fint utføre min jobb som Mystery Shopper uten scanner.

AnonymBruker
Skrevet

Alle mystery-shopping-firmaene jeg har jobbet for har ønsket scannede kvitteringer ved varekjøp. Har aldri vært noe problem.

Skrevet

Kjære TS... Denne jobben passer ikke for deg. Du har ikke en gang fått jobb som mystery shopper, men har allerede rukket å stille nøyaktig 101 spørsmål i løpet av denne tråden. Jeg syns du stresser fælt med dette her og syns du skal la det ligge. Har du ingen som kan hjelpe deg med jobbsøking så du slipper å stille så mange spørsmål på nett?

• Liker 2
Skrevet

Kjære TS... Denne jobben passer ikke for deg. Du har ikke en gang fått jobb som mystery shopper, men har allerede rukket å stille nøyaktig 101 spørsmål i løpet av denne tråden. Jeg syns du stresser fælt med dette her og syns du skal la det ligge. Har du ingen som kan hjelpe deg med jobbsøking så du slipper å stille så mange spørsmål på nett?

Har du talt alle spørsmålene han har stilt?

Skrevet

Har du talt alle spørsmålene han har stilt?

Ja... Men ikke for å være slem... Ble nysgjerrig. :sukk:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også bli Mystery Shopper. Tror dere jeg kan finne de fleste spørsmål jeg lurer på her, eller bør jeg lage en egen tråd?

Lag gjerne en egen tråd :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...