Spinat Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Hvordan blir man det? Hvordan blir det med skattekort/selvangivelse og inntekt generelt? Verdt å jobbe som?
Sommernatt Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Jeg gjorde det litt før, husker ikke hva firmaet heter. Sendte inn skattekort, hadde kontrakt osv. så alt var på stell. Synes egentlig det var mest stress. Men hvis man trenger penger, så er det nok verdt det!
Spinat Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2014 Er det ikke chill? få betalt for å ''kjøpe ting gratis'' og gi en tilbakemelding=?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Har jobbet masse som mystery shopper. Det er ikke en heltidsjobb, men passer best for studenter eller folk som ønsker å spe på inntekten sin. Synes det var morsomt i begynnelsen, men gjør det ikke så mye nå lenger. Det er bare å melde seg inn hos firmaene som driver med det: responsanalyse.no daymaker.no gapbuster.com betterbusiness.se ukjentkunde.no Det er de jeg kommer på nå. Det finnes sikkert flere. Noen av oppdragene får du betalt for, som regel mellom 50 - 500 kr, avhengig av hvor stort oppdraget er. Noen av oppdragene lønnes også med varer eller mat istedenfor penger. Du kan fort tjene noen tusenlapper i måneden på dette, om du er aktiv og takker ja til alle oppdrag. Noen oppdrag blir sendt ut på mail og da er det den første som sier ja, som får oppdraget. Det kan også skje at de sitter med oppdrag som ingen vil ha og da betaler de gjerne ekstra, om du har mulighet samme dag. Det er flest ledige oppdrag i Oslo-området. Om du er student er dette en perfekt jobb ved siden av, siden du kan velge selv når du vil gjøre oppdragene; innenfor en tidsramme som pleier å være 2-4 uker. Anonymous poster hash: 2962a...d76
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 Er det ikke chill? få betalt for å ''kjøpe ting gratis'' og gi en tilbakemelding=? Er ikke bare chill... Du må huske en del og ta notater underveis. Du må observere hvordan selgeren tok deg imot når du kom, om det er rent og ryddig, om du får hjelp etc. Ofte går jobben ut på å spørre om en konkret ting, feks et fuglebur eller startkabler og det er ikke alltid så lett å late som man er interessert i å kjøpe noe man overhodet ikke trenger... Anonymous poster hash: 2962a...d76 2
Spinat Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2014 (endret) Er det en seriøs jobb? Er det en jobb med stor etterspørsel/kjent jobb? Hva består jobben konkret av? Man kan ikke gå rundt med notatbok i butikken..? o.O Hva er egentlig firmaene som driver med det? Respons Analyse ser ut som et vannfirma? Skjønner lite o.O Kan man jobbe hos flere samtidig og er de norsktalende? Og hva tjener firmaene på konkret? De som gir deg jobben? sånne utfyllingskjma; de krever mye privat info om deg: http://daymakerapp.se/ObserverApply.aspx?OfficeId=4 yrket virker jo nesten faktisk for godt til å være sant? du får utlegg for alt du kjøper? da kan jeg jo handle av egeninteresser og få betalt for det, i tillegg til lønn? er det vtrygt? står et sted man må ha ''frilandsavtale'' for å få lønn. hva er det? krav til spåkkunnskaper? ukjentkunde ser profesjonelt ut, men de holder til i Larvik? gir de kun oppdrag dder da, eller? Endret 2. juni 2014 av Spinat
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Er det en seriøs jobb? Ja, men som sagt - det er bare noe du kan gjøre på deltid. Perfekt ved siden av studier eller annen jobb om du ønsker litt ekstra inntekt. Er det en jobb med stor etterspørsel/kjent jobb? Alle som vil kan jobbe som mystery shopper. Antall oppdrag varierer. Hva består jobben konkret av? Besøke butikker og late som du skal kjøpe noe. Noen ganger konkret kjøp. Andre ganger kjøp og retur av vare. Etterpå må du fylle ut et skjema med vurdering av kundeservice, om det er rent og ryddig i butikken etc. Man kan ikke gå rundt med notatbok i butikken..? o.O Bruk mobilen og lat som du skriver melding. Eller ta notater i prøverom i klesbutikker eller på toilettet på restauranter. Hva er egentlig firmaene som driver med det? Respons Analyse ser ut som et vannfirma? Skjønner lite o.O http://www.responsanalyse.no/?aid=9079898 Kan man jobbe hos flere samtidig og er de norsktalende? Ja, du kan jobbe med så mange du vil. Gapbuster er engelsk. Betterbusiness er svensk. Og hva tjener firmaene på konkret? De som gir deg jobben? Vet ikke. sånne utfyllingskjma; de krever mye privat info om deg: http://daymakerapp.s...aspx?OfficeId=4 Har ikke opplevd noen problemer med det. De krever vel ikke noe mer info enn en vanlig arbeidsgiver. yrket virker jo nesten faktisk for godt til å være sant? du får utlegg for alt du kjøper? da kan jeg jo handle av egeninteresser og få betalt for det, i tillegg til lønn? Du får et konkret oppdrag. Summen du handler for er som regel 50 - 500 kr. Hvis du skal handle for feks 300 kr får du bare dekket varen(e) og ikke noe ekstar lønn. Det er litt forskjellig. Noen ganger skal du bare spørre de ansatte om noe uten å kjøpe og da får du som regel 200 - 300 kr. Stor fordel om du kan ta flere oppdrag på en dag eller om oppdragene er i nærheten av der skal skal uansett. er det vtrygt? Ja står et sted man må ha ''frilandsavtale'' for å få lønn. hva er det? Hvis du ikke sender inn skattekort få rdu utbetalt lønn uten skatt og må melde det inn selv. Pass på å legge det av så du ikke bruker opp hele beløpet før du har betalt skatt. Sikkert greit å spørre Skatteetaten om det. Eller kanske noen på forumet her vet noe om det. krav til spåkkunnskaper? Norsk hos norsk og svensk firma. Engelsk hos Gapbuster, men er enkelt utfyllingsskjema. ukjentkunde ser profesjonelt ut, men de holder til i Larvik? gir de kun oppdrag dder da, eller? De har masse oppdrag over hele landet. Mange i Oslo også. Oppdragene kommer ofte i perioder på hjemmesiden deres og da er det lurt å logge inn raskt og ta mange oppdrag om gangen. Har jobbet en del for dem og det er veldig hyggelige Anonymous poster hash: 2962a...d76
Spinat Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2014 (endret) skjønte ikke helt det om frilandavtale og skattekort? hvis det er oppdrag man må kjjøpe noe for, så får man bare ''lønn'' i form av varen/pengene for varen, men ikke vanlig oppdragslønn? lurer litt på hvordan slike firmaer genuint tjener penger, styrer de sort, eller? blir du ikke dårlig likt hvis du returer alle varer eller aldri kjøper noe osv.? søknad, erfaringkrav osv? http://www.responsanalyse.no/?aid=9081054 mens daymaker skal ha fødelsnummer mens ukjentkunde kun skal ha e-post. o.O er denne frilandsavtalen greia gjeldende for ALLE? Endret 3. juni 2014 av Spinat
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #10 Skrevet 3. juni 2014 skjønte ikke helt det om frilandavtale og skattekort? Spør skatteetaten. hvis det er oppdrag man må kjjøpe noe for, så får man bare ''lønn'' i form av varen/pengene for varen, men ikke vanlig oppdragslønn? Ja lurer litt på hvordan slike firmaer genuint tjener penger, styrer de sort, eller? Butikkene betaler dem vel en sum, som de betaler deg fra. blir du ikke dårlig likt hvis du returer alle varer eller aldri kjøper noe osv.? Det husker de ikke, for det er så mange forskjellige butikker som har mystery shoppere. Og det er forskjellige folk bak kassa. Om du får dårlig service så fyller du det inn i skjemaet. De kan ikke behandle deg dårlig fordi du returnerer en vare etter kjøpsloven. søknad, erfaringkrav osv? http://www.responsan...no/?aid=9081054 Du trenger ikke ha noe erfaring fra tidligere for å jobbe for Respons. Opplever dem som veldig profesjonelle. mens daymaker skal ha fødelsnummer mens ukjentkunde kun skal ha e-post. o.O er denne frilandsavtalen greia gjeldende for ALLE? Vet ikke. Du kan jo kontakte dem og spørre. Det er ikke noe spesielt komplisert, og alle firmaene er hyggelige å ringe og maile med om du trenger mer info. Anonymous poster hash: 2962a...d76
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #11 Skrevet 4. juni 2014 Du må for all del ikke ta noen oppdrag for Respons Analyse. Har jobbet for dem (med telefonundersøkelser) og maken til useriøst firma har jeg aldri opplevd. De rotet til vaktene mine flere ganger. De ga ingen innføring i noen av undersøkelsene. Eller jo de leste høyt fra spørreskjemaet, ordrett. Jeg kan lese, takk som spør. De betalte ikke lønnen min før i januar (jobbet fra oktober - desember). Lønnen var latterlig lav. 100 kr timen. I tillegg påsto de at jo færre pauser vi tok jo høyere timelønn fikk vi. Noe som selvfølgelig er bullshit. Lønnen var 100 kr timen enten jeg gjennomførte ett intervju eller femti.Anonymous poster hash: 358f3...49d 2
Spinat Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #12 Skrevet 4. juni 2014 Dette var telefon; vet du noe om deres Mystery Shopping? Merkelig at bare Daymaker skal ha fødelsnummer men ingen andre? Hvem bør jeg være tilknyttet av Respons analuse, Daymaker og UkjentKunde? Hva skal jeg konkret spørre skatteetaten om?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #13 Skrevet 4. juni 2014 Dette var telefon; vet du noe om deres Mystery Shopping? Merkelig at bare Daymaker skal ha fødelsnummer men ingen andre? Hvem bør jeg være tilknyttet av Respons analuse, Daymaker og UkjentKunde? Hva skal jeg konkret spørre skatteetaten om? Vet ikke noe om deres Mystery Shopping, men i og med at det er samme firma og samme eiere så regner jeg med de er like useriøse. Anonymous poster hash: 358f3...49d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #14 Skrevet 5. juni 2014 Jeg prøvde dette en gang. Var veldig mange punkter å huske, og jeg glemte et par smådetaljer som kan ha vært viktige. Ikke vet jeg, men jeg fikk ikke flere oppdrag, og fikk aldri betalt for det. Jeg gjorde sikkert noe feil. Anonymous poster hash: 57d90...ec3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #15 Skrevet 5. juni 2014 Jeg prøvde dette en gang. Var veldig mange punkter å huske, og jeg glemte et par smådetaljer som kan ha vært viktige. Ikke vet jeg, men jeg fikk ikke flere oppdrag, og fikk aldri betalt for det. Jeg gjorde sikkert noe feil. Anonymous poster hash: 57d90...ec3 Alstå, ikke det at det gjorde så mye. Er ikke interessert i å jobbe med det. Var alt for mye jobb for for lite penger. Jeg måtte sette meg inn i alt jeg skulle gjøre, komme meg til og fra butikken, gjøre alt der, så skrive og fylle ut masse skjemaer. Jeg skulle få betalt litt over en hundrelapp for noen timers arbeid. Anonymous poster hash: 57d90...ec3
Spinat Skrevet 5. juni 2014 Forfatter #16 Skrevet 5. juni 2014 Hallo? For å skrive ned hva dere syns, så får dere gratis måltid på luksusrestaurant, og dere KLAGER? Nei, Mystery Shoppers har forkjellige firmar. Hvem er den mest riktige
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #18 Skrevet 7. juni 2014 Alle disse er bra. Jeg har alltid fått lønn og ikke opplevd noen problemer. responsanalyse.no daymaker.no gapbuster.com betterbusiness.se ukjentkunde.no Du kan melde deg inn hos alle om du vil. Det er jo bare å melde seg ut igjen om du ikke er fornøyd. Anonymous poster hash: 2962a...d76
Sphynx Skrevet 7. juni 2014 #19 Skrevet 7. juni 2014 Er dette noe å ta med i en CV? Jeg jobber i butikk fra før av, tenker det kan være lurt å ha erfaring fra andre siden også. Tenker også at å ha vært mystery shopper er greit å ha erfaring fra til andre butikkjobber, eller er det negativt? Er det dumt å være mysteryshopper og å jobbe i butikk samtidig? Har forsåvitt også fått tilbakemelding fra mystery shopper og det er mange pungt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #20 Skrevet 7. juni 2014 Jeg tok den med i cv'n min under "prosjekter". Har gjort masse oppdrag og da synes jeg det er greit å ta med. Var på jobbintervju og arbeidsgiveren spurte litt om mystery shoppingen, selv om det ikke var relevant for den jobben. Du kan jobbe i butikk og mystery shoppe samtidig, men ikke for den samme butikken som du jobber i. Anonymous poster hash: 2962a...d76
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå