AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #61 Skrevet 9. juni 2014 Du må ihvertfall kunne rettskriving. Byråene godtar ikke rapporter med masse feilstaving og sms-språk. Anonymous poster hash: 2962a...d76 1
Ellevill Skrevet 9. juni 2014 #62 Skrevet 9. juni 2014 men de spanderer jo mat på deg? erfaring med de forskjellige mysteryshoppersfirmaer skjemapraksis? Mat? Det er vel bare hvis du skal teste ut et spisested. jeg ville selv vært skeptisk til å gi ut mitt personnummer. Men får du et oppdrag må du oppgi det for at de skal kunne hente skattekortet ditt. Jeg ville ikke gitt det ut uten et konkret oppdrag.
Spinat Skrevet 10. juni 2014 Forfatter #63 Skrevet 10. juni 2014 men får ikke alle oppdrag? bare at man må akseptere først? og må man ikke oppgi personnr når man registerer seg. se f.eks. DayMaker
Spinat Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #64 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Meldte interesse et sted og fikk følgende e-post: Hei, Du mottar denne e-posten fordi du har registrert din interesse via ukjentkunde.no. Så bra at du er interessert i å si din mening som kunde og hjelpe norsk varehandel med å forstå deg som kunde bedre! Jeg ønsker at vi skal ta en uforpliktende prat om hva det vil si å være observatør, slik at du kan se om det er noe som kan passe deg. Jeg vil også gjerne vite litt mer om deg og din bakgrunn. Kontakt meg på telefon *, eller oppgi ditt telefonnummer så blir du kontaktet.Vedlagt finner du to dokumenter, et velkomstbrev og en frilansavtale. For å bli observatør og kunne gjøre oppdrag må du fylle ut frilansavtalen og returnere til oss. Du vil da motta en e-post med mer informasjon og innlogging til vårt rapporteringssystem. Hører fra deg. Takk for din interesse! Med vennlig hilsen * Hva menes med uforpliktende prat? Hva kommer vedkommende til å si om jobben som observatør? Hvorfor vil vedkommende vite mer om meg og min bakgrunn? Hva spør h*n? Hvis jeg oppgir mitt mobilnummer, når vil h*n ringe, og hvor lenge pleier samtaler å vare? Hvordan fyller jeg ut Frilandsdok.? Disse holder ikke til i Oslo, hvordan kan jeg få lønn, ha kontakt med de, skrive kontrakt, osv. og skattekort og whatever med de da? Fikser DE skattekort? Og jeg bare kan ta i mot oppdrag osv? Hva menes i skrivet de sender, at jeg skal sende ved skattekort/frikort? Jeg har jo ingen i forhold til dere. Jeg har til min vanlige jobb, men den trenger ikke de? det står også i frilandsavtalen at jeg skal oppgi personnr, kontonr, og bank jeg bruker, samt skattekommune. Det er vel lite trygt? punkt 4 i avtalen forstår jeg ikke: Observatør samtykker til ikke å avsløre detaljer ved noen oppdrag eller noen annen informasjon som tilegnes ved oppdrag som ”ukjent kunde”. __ hva mener de ovenfor? OG DET STÅR INGEN STEDS I AVTALEN HVORDAN OM MAN BETALER AV EGEN LOMME VED VAREKJØP; ELLER IKKE; OG PRAKSIS RUNDT TILBAKEBETALING AV UTLEGG? Useriøst FIRMA? ERFARINGER? Endret 11. juni 2014 av Spinat
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #65 Skrevet 11. juni 2014 Dette er ikke noe for deg, så let it go.Anonymous poster hash: 4b31b...222 11
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #66 Skrevet 11. juni 2014 Jeg har jobbet for mange mystery shopping- firmaer. Ukjent kunde er det som fremstod som mest tydelig.Anonymous poster hash: 2962a...d76
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #67 Skrevet 11. juni 2014 Meldte interesse et sted og fikk følgende e-post: Hei, Du mottar denne e-posten fordi du har registrert din interesse via ukjentkunde.no. Så bra at du er interessert i å si din mening som kunde og hjelpe norsk varehandel med å forstå deg som kunde bedre! Jeg ønsker at vi skal ta en uforpliktende prat om hva det vil si å være observatør, slik at du kan se om det er noe som kan passe deg. Jeg vil også gjerne vite litt mer om deg og din bakgrunn. Kontakt meg på telefon *, eller oppgi ditt telefonnummer så blir du kontaktet.Vedlagt finner du to dokumenter, et velkomstbrev og en frilansavtale. For å bli observatør og kunne gjøre oppdrag må du fylle ut frilansavtalen og returnere til oss. Du vil da motta en e-post med mer informasjon og innlogging til vårt rapporteringssystem. Hører fra deg. Takk for din interesse! Med vennlig hilsen * Hva menes med uforpliktende prat? Hva kommer vedkommende til å si om jobben som observatør? Hvorfor vil vedkommende vite mer om meg og min bakgrunn? Hva spør h*n? Hvis jeg oppgir mitt mobilnummer, når vil h*n ringe, og hvor lenge pleier samtaler å vare? Hvordan fyller jeg ut Frilandsdok.? Disse holder ikke til i Oslo, hvordan kan jeg få lønn, ha kontakt med de, skrive kontrakt, osv. og skattekort og whatever med de da? Fikser DE skattekort? Og jeg bare kan ta i mot oppdrag osv? Hva menes i skrivet de sender, at jeg skal sende ved skattekort/frikort? Jeg har jo ingen i forhold til dere. Jeg har til min vanlige jobb, men den trenger ikke de? det står også i frilandsavtalen at jeg skal oppgi personnr, kontonr, og bank jeg bruker, samt skattekommune. Det er vel lite trygt? punkt 4 i avtalen forstår jeg ikke: Observatør samtykker til ikke å avsløre detaljer ved noen oppdrag eller noen annen informasjon som tilegnes ved oppdrag som ”ukjent kunde”. __ hva mener de ovenfor? OG DET STÅR INGEN STEDS I AVTALEN HVORDAN OM MAN BETALER AV EGEN LOMME VED VAREKJØP; ELLER IKKE; OG PRAKSIS RUNDT TILBAKEBETALING AV UTLEGG? Useriøst FIRMA? ERFARINGER? Er dette din første jobb? Vet du virkelig ikke hva en uforpliktende prat er? Hvordan er været i morgen? Anonymous poster hash: 26019...db5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #68 Skrevet 11. juni 2014 Hvorfor gjør du dette mot deg selv, TS? Virker som dette bare blir stress for deg... Jeg har tatt masse oppdrag som mystery shopper, har aldri stresset med det. Oppfattet det som en enkel og fleksibel ekstra-jobb. Anonymous poster hash: 2962a...d76
Spinat Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #69 Skrevet 11. juni 2014 Meldte interesse et sted og fikk følgende e-post: Hei, Du mottar denne e-posten fordi du har registrert din interesse via ukjentkunde.no. Så bra at du er interessert i å si din mening som kunde og hjelpe norsk varehandel med å forstå deg som kunde bedre! Jeg ønsker at vi skal ta en uforpliktende prat om hva det vil si å være observatør, slik at du kan se om det er noe som kan passe deg. Jeg vil også gjerne vite litt mer om deg og din bakgrunn. Kontakt meg på telefon *, eller oppgi ditt telefonnummer så blir du kontaktet.Vedlagt finner du to dokumenter, et velkomstbrev og en frilansavtale. For å bli observatør og kunne gjøre oppdrag må du fylle ut frilansavtalen og returnere til oss. Du vil da motta en e-post med mer informasjon og innlogging til vårt rapporteringssystem. Hører fra deg. Takk for din interesse! Med vennlig hilsen * Hva menes med uforpliktende prat? Hva kommer vedkommende til å si om jobben som observatør? Hvorfor vil vedkommende vite mer om meg og min bakgrunn? Hva spør h*n? Hvis jeg oppgir mitt mobilnummer, når vil h*n ringe, og hvor lenge pleier samtaler å vare? Hvordan fyller jeg ut Frilandsdok.? Disse holder ikke til i Oslo, hvordan kan jeg få lønn, ha kontakt med de, skrive kontrakt, osv. og skattekort og whatever med de da? Fikser DE skattekort? Og jeg bare kan ta i mot oppdrag osv? Hva menes i skrivet de sender, at jeg skal sende ved skattekort/frikort? Jeg har jo ingen i forhold til dere. Jeg har til min vanlige jobb, men den trenger ikke de? det står også i frilandsavtalen at jeg skal oppgi personnr, kontonr, og bank jeg bruker, samt skattekommune. Det er vel lite trygt? punkt 4 i avtalen forstår jeg ikke: Observatør samtykker til ikke å avsløre detaljer ved noen oppdrag eller noen annen informasjon som tilegnes ved oppdrag som ”ukjent kunde”. __ hva mener de ovenfor? OG DET STÅR INGEN STEDS I AVTALEN HVORDAN OM MAN BETALER AV EGEN LOMME VED VAREKJØP; ELLER IKKE; OG PRAKSIS RUNDT TILBAKEBETALING AV UTLEGG? Useriøst FIRMA? ERFARINGER? skulle man bl.a. aktivere redigering i frilansavtalen og ''elektronisk'' signatur? Hvordan er det mulig? Bare skrive navn med tastaturknapper? er mangespørsmål her. skal jeg svare dem på e-post eller brevpost?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. juni 2014 #70 Skrevet 11. juni 2014 Har du vurdert å få en person igjennom komunnen som kan hjelp deg med sånne spørsmål? Sånn at du slipper å bruke så lang tid på internett. Jeg vil tro at personen kan svare deg mye raskere. Det er ikke slemt ment, bare et forslag.
Spinat Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #71 Skrevet 11. juni 2014 Meldte interesse et sted og fikk følgende e-post: Hei, Du mottar denne e-posten fordi du har registrert din interesse via ukjentkunde.no. Så bra at du er interessert i å si din mening som kunde og hjelpe norsk varehandel med å forstå deg som kunde bedre! Jeg ønsker at vi skal ta en uforpliktende prat om hva det vil si å være observatør, slik at du kan se om det er noe som kan passe deg. Jeg vil også gjerne vite litt mer om deg og din bakgrunn. Kontakt meg på telefon *, eller oppgi ditt telefonnummer så blir du kontaktet.Vedlagt finner du to dokumenter, et velkomstbrev og en frilansavtale. For å bli observatør og kunne gjøre oppdrag må du fylle ut frilansavtalen og returnere til oss. Du vil da motta en e-post med mer informasjon og innlogging til vårt rapporteringssystem. Hører fra deg. Takk for din interesse! Med vennlig hilsen * Hva menes med uforpliktende prat? Hva kommer vedkommende til å si om jobben som observatør? Hvorfor vil vedkommende vite mer om meg og min bakgrunn? Hva spør h*n? Hvis jeg oppgir mitt mobilnummer, når vil h*n ringe, og hvor lenge pleier samtaler å vare? Hvordan fyller jeg ut Frilandsdok.? Disse holder ikke til i Oslo, hvordan kan jeg få lønn, ha kontakt med de, skrive kontrakt, osv. og skattekort og whatever med de da? Fikser DE skattekort? Og jeg bare kan ta i mot oppdrag osv? Hva menes i skrivet de sender, at jeg skal sende ved skattekort/frikort? Jeg har jo ingen i forhold til dere. Jeg har til min vanlige jobb, men den trenger ikke de? det står også i frilandsavtalen at jeg skal oppgi personnr, kontonr, og bank jeg bruker, samt skattekommune. Det er vel lite trygt? punkt 4 i avtalen forstår jeg ikke: Observatør samtykker til ikke å avsløre detaljer ved noen oppdrag eller noen annen informasjon som tilegnes ved oppdrag som ”ukjent kunde”. __ hva mener de ovenfor? OG DET STÅR INGEN STEDS I AVTALEN HVORDAN OM MAN BETALER AV EGEN LOMME VED VAREKJØP; ELLER IKKE; OG PRAKSIS RUNDT TILBAKEBETALING AV UTLEGG? Useriøst FIRMA? ERFARINGER? skulle man bl.a. aktivere redigering i frilansavtalen og ''elektronisk'' signatur? Hvordan er det mulig? Bare skrive navn med tastaturknapper? er mangespørsmål her. skal jeg svare dem på e-post eller brevpost? Hva menes også med: Ja, jeg aksepterer ved retur (per e-post) av denne avtalen, alle vilkår og betingelser i avtalen _ skal jeg registrere meg på e-post? hæ? hvordan fikses skattekortet?
Zafkiel Skrevet 11. juni 2014 #72 Skrevet 11. juni 2014 Du printer ut avtalen, skriver under, scanner og sender den på mail.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #73 Skrevet 11. juni 2014 Å herregud!!! Det var morsomt en stund men........Anonymous poster hash: 31bf5...9b0 5
Spinat Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #74 Skrevet 11. juni 2014 Du printer ut avtalen, skriver under, scanner og sender den på mail. skjer ikke elektronisk underskfti mmed bank-id osv? har ikke skanner... vet ikke hvordan det fungerer annet enn i jobbsammenheng der alt er spesialisert...
Zafkiel Skrevet 11. juni 2014 #75 Skrevet 11. juni 2014 Bank id?! Nei... Bruk et digitalkamera isteden da, om du ikke har scanner.
Spinat Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #76 Skrevet 11. juni 2014 Har ikke smartmobil. Men svar på dem adre spm. også da
Spinat Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #78 Skrevet 12. juni 2014 men får ikke alle oppdrag? bare at man må akseptere først? og må man ikke oppgi personnr når man registerer seg. se f.eks. DayMaker Meldte interesse et sted og fikk følgende e-post: Hei, Du mottar denne e-posten fordi du har registrert din interesse via ukjentkunde.no. Så bra at du er interessert i å si din mening som kunde og hjelpe norsk varehandel med å forstå deg som kunde bedre! Jeg ønsker at vi skal ta en uforpliktende prat om hva det vil si å være observatør, slik at du kan se om det er noe som kan passe deg. Jeg vil også gjerne vite litt mer om deg og din bakgrunn. Kontakt meg på telefon *, eller oppgi ditt telefonnummer så blir du kontaktet.Vedlagt finner du to dokumenter, et velkomstbrev og en frilansavtale. For å bli observatør og kunne gjøre oppdrag må du fylle ut frilansavtalen og returnere til oss. Du vil da motta en e-post med mer informasjon og innlogging til vårt rapporteringssystem. Hører fra deg. Takk for din interesse! Med vennlig hilsen * Hva menes med uforpliktende prat? Hva kommer vedkommende til å si om jobben som observatør? Hvorfor vil vedkommende vite mer om meg og min bakgrunn? Hva spør h*n? Hvis jeg oppgir mitt mobilnummer, når vil h*n ringe, og hvor lenge pleier samtaler å vare? Hvordan fyller jeg ut Frilandsdok.? Disse holder ikke til i Oslo, hvordan kan jeg få lønn, ha kontakt med de, skrive kontrakt, osv. og skattekort og whatever med de da? Fikser DE skattekort? Og jeg bare kan ta i mot oppdrag osv? Hva menes i skrivet de sender, at jeg skal sende ved skattekort/frikort? Jeg har jo ingen i forhold til dere. Jeg har til min vanlige jobb, men den trenger ikke de? det står også i frilandsavtalen at jeg skal oppgi personnr, kontonr, og bank jeg bruker, samt skattekommune. Det er vel lite trygt? punkt 4 i avtalen forstår jeg ikke: Observatør samtykker til ikke å avsløre detaljer ved noen oppdrag eller noen annen informasjon som tilegnes ved oppdrag som ”ukjent kunde”. __ hva mener de ovenfor? OG DET STÅR INGEN STEDS I AVTALEN HVORDAN OM MAN BETALER AV EGEN LOMME VED VAREKJØP; ELLER IKKE; OG PRAKSIS RUNDT TILBAKEBETALING AV UTLEGG? Useriøst FIRMA? ERFARINGER? Hva menes også med: Ja, jeg aksepterer ved retur (per e-post) av denne avtalen, alle vilkår og betingelser i avtalen _ skal jeg registrere meg på e-post? hæ? hvordan fikses skattekortet?
Ellevill Skrevet 12. juni 2014 #79 Skrevet 12. juni 2014 Jeg har fortlat deg hvordan skattekortet fikses tidligere: Skattekortene er nå elektroniske og blir hentet hos skatteetaten av din arbeidsgiver ved hjelp av ditt personnummer. En uforpliktende samtale betyr at dere ikke forplikter dere til noe kun som følge av samtalen. En samtale betyr altså hverken at du har fått jobb eller at du må begynne å jobbe hos dem. De er rett og slett bare interessert i å lære deg bedre å kjenne og finne ut om du er en de vil ansette. De vil høre litt om tidligere jobberfaringer osv. Hva observatøren kommer til å si om jobben er jo umulig for oss andre å svare på. Vi kan heller ikke spå hvor lenge samtalen vil vare. Punkt 4 i oppgaven betyr at de forventer at du ikke forteller andre hvem som er oppdragsgiver for oppdragene dine eller forteller om detaljer fra de. Men dette er vel ganske selvsagt at man ikke skal gjøre? Jeg har f.eks. ikke fortalt hvilket firma jeg skal besøke eller hva konkret de ønsker jeg skal finne ut da jeg tidligere i tråden forsøkte å forklare deg litt om hvilket oppdrag jeg straks skal gjøre. Du kan returnere eposten du har fått, og samtidig skrive en samtykkende erklæring: "Jeg xxx godtar med dette betingelsene i vedlagt kontrakt" eller noe lignende. Det er likegyldig om arbeidsgiver befinner seg i Oslo eller ei. Og det heter forøvrig ikke "frilandsavtale". Men frilans/freelance. 3
Ellevill Skrevet 12. juni 2014 #80 Skrevet 12. juni 2014 Er du sikker på om dette er jobben for deg? Hva jobber du med i dag?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå