Gå til innhold

Vi som savner 80/ 90 tallet! (bilder)

Gjest Lady.In.Heels

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Calavi

OIOIOI! Her var det bilder av ting jeg husker men ikke har sett på evigheter!

kasper.JPG

dixi.JPG

tato.JPG

grus.JPG

Ventet bare på at du skulle poste det her også :fnise:

Endret av Calavi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trollkarlen

ÅÅåååh, jeg blir skikkelig nostalgisk av denne tråden, så utrolig koselig :)

Jeg får lyst til å mimre litt dataspill og supernintendo. Pappa var veldig tidlig ute med å skaffe seg en datamaskin, og jeg og storesøskena hadde særlig dilla på to dataspill en stund. Team Park og Team Hospital. Jeg likte mest Team Park en stund, var jo gøyere for meg som liten unge med alle karusellene og alt. Når jeg ble litt eldre synest jeg at Team Hospital ble litt mer gøy fordi det var mer utfordrende. Husker jeg synest det var utrolig ekkelt med de pasientene som fikk kjempestore hoder.

Når det gjelder supernintendo var det jo mange favoritter. Likte veldig godt SuperMario og Donkey boy, men Young Merlin var sannelig noe for seg selv. Fikk plutselig spillmusikken på hjernen, og ååååh som jeg savner det spillet!

Theme Hospital er jo fremdeles sykt bra den dag i dag. Har det på PCen og fyrer det opp i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theme Hospital er jo fremdeles sykt bra den dag i dag. Har det på PCen og fyrer det opp i ny og ne.

Det er det nok. Finnest det en oppdatert versjon eller spiller du den gode gamle? Jeg har dessverre mac, så jeg tror ikke jeg får til verken det ene eller det andre spillet..

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si jeg missunner dere som fikk oppleve 80 tallet, men er født 10 år forsent. Men fikk med meg 90 tallet, og som jeg savner den tiden folk gadd å være sosiale utenfor skjermen. (vet jo at noen hadde internett rundt 98 tallet, men folk var fortsatt sosiale utenfor skjermen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.youtube.com/watch?v=UPoP8GrhdaI

Tellesangen fra Sesam Stasjon! Husker også en liten snutt de spilte der om de fire elementene. Noen barn som representerte hvert element og sang.

To hus tett i tett var også en favoritt :)

Anonymous poster hash: 1161a...993

https://www.youtube.com/watch?v=gm67lmXWmKw#t=1831

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det DER den kommer fra? Jeg var overbevist om at det var Sesam Stasjon :) Takk for link!

Anonymous poster hash: 1161a...993

Husker at jeg hadde en sesam stasjon-cd med den sangen på, selvom den er fra portveien 2 :)

Den sangen var for bra til å faktisk komme fra sesam stasjon :P

Jeg fikk den cd'n i julegave. Vilme ikke skaffe meg den cd'n frivillig, for jeg hata sesam stasjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Husker jeg var så misunnelig på venninnen min. Hun hadde scala huset, jeg hadde "bare" teltet og mange av de små settene.

Husker jeg var så misunnelig på venninnen min. Hun hadde scala huset, jeg hadde "bare" teltet og mange av de små settene.

er det derfor du designer der?

Anonymous poster hash: 11f69...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne gikk jeg med på armer og ben. Ikke kan jeg skjønne i dag at jeg syntest det var så fint, men. Jeg hadde de fargerike.

Nå er de der dødspopulære blant de "alternative". :ler:

Bare fordi de kan kalle det en choker, hahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en serie om en gutt som satt på gulvet å lekte å bygde en by eller noe, så ble den til virkelighet...Noen som husker den? Jeg likte den såå godt hehe..Tror det var far og sønn i serien?? Lego han bygde?

Ja. Jeg elsket den serien da jeg var barn. :)

http://tv.nrk.no/serie/arild-og-den-usynlige-byen/FBUS07000194/sesong-1/episode-1

Fantastisk tråd, mange gode minner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OIOIOI! Her var det bilder av ting jeg husker men ikke har sett på evigheter!

kasper.JPG

dixi.JPG

tato.JPG

grus.JPG

Grustyggis!! Så gøy 😍😍

Anonymous poster hash: 284ce...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

For dere unge ser dette sikkert ut som en tidlig og sosialrealistisk versjon av Harry Potter. For oss gamliser er det en sår og melankolsk påminnelse om hvor lenge siden 80 tallet egentlig er.

Lengre vignettlåt her (hele låta ble vet spilt under rulleteksten så vidt jeg husker).

(Vil legge til en ting til, jeg var ca like gammel som "Harry Potter" når serien gikk på norske skjermer, så dette traff skikkelig hos en ung og usikker Lutetium)

Endret av Lutetium 71
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verden var jo så mye bedre før!  :skya:  :skya:

Anonymkode: 047ec...77d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...