Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Fikk ikke noe ammeinnlegg hvis det var det du tenkte på.

Ja ^^ Mamma snakket på at de brukte tøybleier på puppa da hu var på føden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var det babyshower for meg og lillemor i magen :gravid:
Det var suuuperkoselig! Vi spiste taco, kake, cupcakes, hjemmelagde vaniljekjeks og noen spiste potetgull også :nigo: Praten satt løst, MissDior og jeg fikk trolig forhindret to tenåringer fra å bli gravide de nærmeste årene, siden vi snakket om slimpropper og fødsler og så videre :hoho: Fikk også veldig fine gaver :nigo: Vi fikk et kjempesøtt gipssett (av MissDior :laugh:), to pysjer (skal bytte ene str, men håååper de har den i samme designet), boken "Da jeg var liten", votter til snuppa, ett sett med klær (rosa bukse med hvite polkaprikker, hvit body med rosa kanin på, og lue som matcher buksa), ett kjempefint teppe med Mariusmønster som ene gjesten hadde brukt til ene (?) sønnen sin, ooooog BLEIEKAKE :nigo:

Ble veldig rørt da jeg skulle åpne pakker altså, hadde jo ikke forventet så mange, siden jeg sa at det ikke egentlig var nødvendig, jeg ville jo bare ha en kosekveld ^^ OG SÅ FIKK JEG BEGGE DELER :laugh:

Jeg var ikke hjemme før klokka var litt over 2 i natt (!), men jeg tok meg en dupp på sofaen da, når jeg ble pjuska i håret av ei venninne ^^ (Ganske typisk meg, sist jeg hadde filmkveld med de samme 3 personene som var igjen når jeg sovna i går, så sovnet jeg kanskje 45 minutter inn i filmen) :P

I dag har jeg sålangt spist frokost og "dessert" i form av restekake fra i går ;) Måtte legge meg nedpå når jeg hadde hatt smør på brødskivene, for jeg ble så rar "på øya" :/ Jeg så "fruktfluer" og fikk sånne lysendringer i synet, hvis dere skjønner? :) Ble bedre etter å ha ligget litt, da ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det høres ut i går :-) Kjempekjekt med babyshower med nærmeste venninnene. Vi har god tradisjon på det i vår vennegjeng også, så gleder meg til den dagen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så koselig :) godt å høre at du koste deg og at det ble en vellykket babyshower for deg og lille jenta i magen din :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, så koselig med babyshower :hjerte: Og så mye fint du fikk! :jepp: Jeg syns det er en kjempekoselig greie, lurer på om jeg får selv. Jeg arrangerte jo for en veninne, men hun har jo nettopp født, så kan vel ikke kreve noe :P For det er vel liksom ikke en sånn ting man inviterer inn til selv akkurat :sjenert:

Bra dere kunne drive med litt allmennprevensjon også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig det høres ut i går :-) Kjempekjekt med babyshower med nærmeste venninnene. Vi har god tradisjon på det i vår vennegjeng også, så gleder meg til den dagen

Det var veldig trivelig ^^ Gled deg masse :nigo:

Ååå så koselig godt å høre at du koste deg og at det ble en vellykket babyshower for deg og lille jenta i magen din

Jaaa, det var så koselig å sitte og prate og kose seg :laugh:

Åååh, så koselig med babyshower :hjerte: Og så mye fint du fikk! :jepp: Jeg syns det er en kjempekoselig greie, lurer på om jeg får selv. Jeg arrangerte jo for en veninne, men hun har jo nettopp født, så kan vel ikke kreve noe :P For det er vel liksom ikke en sånn ting man inviterer inn til selv akkurat :sjenert:

Bra dere kunne drive med litt allmennprevensjon også :ler:

Veldig fornøyd, altså, var jo så heldig med flott selskap der :hjerte: Gavene var jo som pynten på en veldig god cupcake :nigo: (Muuulig jeg skal spise sjokoladecupcakes fra i går etterpå ;) )

Jeg spurte ei venninne ganske tidlig om hun ville arrangere babyshower, så spurte hun meg hvem jeg ville ha med, men siden jeg var så treg med å svare så ble det sånn hui og hast-opplegg :P Jeg lagde faktisk facebookgruppa vi brukte som invitasjon selv :fnise: For da kunne jeg jo legge inn de jeg ville ha med :jepp:

Ja, det var jo kjekt :nigo: Hun som arrangerte syntes det var god motivasjon til å passe på prevensjonen da jeg var mye kvalm og kastet opp litt i starten også :fnise:

Sååå koslig!

Så koselig med babyshower!!

Så koselig da!

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med babyshower! Du ser veldig flott ut, ikke lenge igjen nå! :hoppendeglad:

Det var ordentlig stas, altså :nigo: Tuuusen taakk <3 Nei, nå er det jammen ikke lenge igjen, var jo 38 uker på vei i går :danse:

Jeg/vi er faktisk så heldige at vi fikk en bleiekake i dag også :sjokkert: Hun ene som ikke kunne komme i babyshoweren har laget bleiekake med tannbørste (0-2 år), tutekopp (6m +), koseklut, smekker (frokost/lunsj/middag står på de), lue og "tøfler" med leopardmønster, "Baby's first puppy" som lager raslelyd når man rister på den og er supermyk, hårpynt, zinksalve fra änglamark, badeand og bleeeier :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med babyshower! :) men du kan jo egentlig føde når som helst du nå vel? Du er forbi prematur ukene nå? :) Har du tippeliste? husker ikke om jeg har tippa hos deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med babyshower! :) men du kan jo egentlig føde når som helst du nå vel? Du er forbi prematur ukene nå? :) Har du tippeliste? husker ikke om jeg har tippa hos deg :P

Det gjorde seg med en babydusj, ja :nigo:

Kan strengt tatt det, ja :P Forrige lørdag passerte jeg 37 uker, da hadde hun ikke vært prematur lenger, nå når jeg har passert 38 uker så er hun vel å regne som "på termin" selv om hun skulle komme i morra :nigo::sjokkert: Jeg har ikke eeegentlig noen tegn på at noe er i gjerde da... :P Ikke noen slimpropp eller noooenting :P ...

Jeg kan legge ut tippelista på nytt ^^ Pleier å poste den på nytt av og til, så jeg slipper å lete så uendelig langt bak i dagboka etter den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste for lillemor sin ankomst :) :

1. februar:
Havmus

3. februar:
Spiremor

5. februar:
MissStiles

6. februar:
EryMax

7. februar:

Opprinnelig termin/menstermin
Internasjonal termin (40+0)
Tusle

8. februar:

LilleMeg90
Skyblue
*Bakepulver*

9. februar:
FrøkenAnonym

10. februar:

UL-termin
Frk.mh

11. februar:

Teriyaki

12. februar:
La Traviata

13. februar:

Nautika

14. februar:
Androide

KaosPåToBein
MissDior

16. februar:
HopsiDeisi

17. februar:
KissKissBangBang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere hadde en superflott babyshower, og du fikk noe veldig fine gaver! Og kaker og andre søtsaker er ikke å forakte heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil også ha kake, kan jo alltid være med "food baby"

Hehe, ja, det går an ^^ Var mange food babies på slutten av kvelden, tror jeg ;)

Så bra at kvelden var vellykket!! :) Og så masse fint du fikk! :)

Ja, føler meg så bortskjemt som fikk kost meg masse med en så koselig gjeng, og i tillegg fikk alle de fine tingene :laugh: Håper jeg får møtt deg en gang før jeg kalver da :)

Høres ut som om dere hadde en superflott babyshower, og du fikk noe veldig fine gaver! Og kaker og andre søtsaker er ikke å forakte heller ;)

Det var veeeldig bra, ja :nigo: Og gavene var veldig fine ^^

Husker ikke om jeg nevnte det, men fikk i tillegg "fødselsgave" av ei venninne til som ikke kunne komme i babyshoweren. Hun har nettopp fått barn selv, men visste ikke hva hun kom til å få, så hun hadde kjøpt inn til begge kjønn. Så fikk hun gutt, og vi var så heldige å få de klærne hun hadde kjøpt til jente :nigo: De fleste eller alle klærne oppi der var brukt, hun hadde kjøpt de gjennom facebook, men det gjør ingen verdens ting, for de var veldig fine :laugh: I tillegg fikk vi det hun hadde igjen av 1'er-bleier, for gutten hennes har gått over på 2'er-bleiene ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte det var på tide å fylle ut en sånn her ^^

På vei: 38+2

Igjen til termin: 15 dager :)

Neste kontroll: Skal til jordmor i morgen ^^ Planen er å ha med gubben også, siden jeg regner med det blir en del prat om fødsel nå, og det kan være greit for han å være med på :)

Innkjøp: Vi har i grunn fått ordnet alt det viktigste. Vugga skal hjem en av de nærmeste dagene, og så skal jeg kjøpte hårbørste til snuppa og ammetopper til meg i dag :) Resten trooor jeg faktisk vi har, altså ^^ Forøvrig så er stellekommoden satt klar og fylt opp på badet allerede, og sprinkelsenga er klar tilfelle hun kommer før vugga ;) Og så blir den jo ikke akkurat skitten av å stå med laken på, tenker jeg ^^ Ah, vi skulle kjøpt noen fester så vi får opp taklampa hennes, da.

Kjønn: Det blir ei jente :babyjente:

Utålmodig: Overraskende nok, nei! ^^ Jeg tenker at hun kommer når hun kommer, så er det bare viktig at vi er klare ;)

Navn: Vi har ett navn som vi begge liker veldig godt, så hvis det passer henne når hun kommer ut så får hun det :)

Vektøkning: På forrige legetime (9/1) hadde jeg gått opp ca. 15 kg, så kanskje 16-17 kg nå? Ser litt tungt (badumtss) på å ha gått opp så mye, men samtidig har jeg fått kommentarer av kjente om at de syns jeg har gått ned i egenvekt og opp i baby, så det ordner seg vel ^^ Fikk hvertfall de kommentarene til jeg begynte å få vann i kroppen nå ;P

Vann i kroppen: Yes! Fikk det først i jula og rundt nyttårsaften, da det ble litt mye aktivitet og å stå på beina/sitte. Så "forsvant" det for det meste i en stund, men har kommet tilbake de siste 2 ukene. Ikke kjempehoven, men kjenner det på fingrene/hendene og beina/tærne.. Etter babyshoweren føltes skoene mine 2 størrelser for små ut ;P Men det går som regel litt "ut" igjen når jeg ligger, det er vel fordi hjertet jobber bedre da, tror jeg? ^^

Melk i brystene: Har ganske lenge hatt sånn gjennomsiktig "prøvemelk" ^^ Har faktisk ikke lekket siden i går nå, da :klo:

Strekkmerker: Jepp! Det første strekkmerket fikk jeg da jeg var ca. 36 uker på vei, og så har de bare spruttet frem siste uka eller så, på undersiden av magen, på en måte ^^ Jobber med å omstille hjernen fra å tenke på det som "stygge strekkmerker" til "mammastriper å være stolt av", og det hjelper heldigvis litt å ha en gubbe som forteller meg at jeg er vakker ^^ (Mistenkelig nok som regel rett etter at jeg har sagt jeg føler meg ekkel eller stygg :fnise: )

Hodet ned: Det har hun hatt siden jeg var 27 uker på vei ^^ Lurte på om hun snudde seg én dag, men dagen etter var hun på rett plass, hvertfall ;P

Tungt: Ja, nå begynner det å bli ganske tungt, både fordi magen tar stor plass og er i veien, og fordi bekkenet fortsatt er vondt.. Så toppes det med vannet i kroppen og vondt i ribbein/rygg/nakke hvis jeg sitter mye i stedet for å ligge, lovely ;)

Kynnere: Merker dem ikke så godt, men får dem lett hvis jeg går for fort :) Jeg har alltid vært så forberedt på at kynnerne skulle være kjempevonde, så derfor jeg ikke syns jeg merker dem så godt :fnise:

Hodet festet: Det var ikke det da jeg var hos legen 9/1 (35+6), så er spent på om det er det på kontrollen hos jordmor i morgen :)

Matkick: Nei, ikke annet enn at jeg nesten bare har lyst på søtsaker, og gjerne kunne droppet alt annet av mat, men samtidig blir jeg lett kvalm når jeg faktisk spiser søtsaker ;P

Plager: Bekkenvondt, magen er i veien, skikkelig tette bihuler så jeg nesten sliter med å puste gjennom nesa når jeg ligger (noe som gjør at jeg faktisk konkurrerer med gubben om hvem som snorker mest ;P), ubehagelig å sitte/stå/gå, litt vann i kroppen.. Dette er jo egentlig bare ett stort klageinnlegg, føler jeg :')

Humør: Holder motet oppe, altså, men har vært ganske trist de siste dagene på grunn av noe mellom meg og mamma, så må ta meg en prat med henne, tror jeg :(

Høygravid: Oh yes :fnise:

Fødselsforventninger: Jeg går inn med holdningen om at "Dette vil jeg, men hvis det ikke går, så er det også greit", siden dette tross alt kommer til å være en smerte jeg aldri har kjent før! Jeg håper på å få miljørommet på sykehuset her, og bruke badekar/risposer/varme og bevegelse som smertelindring, og ikke noe annet. Har alltid sett for meg å føde stående på alle fire, men jeg må nesten bare se hva som føles best, i utgangspunktet vil jeg ikke føde på ryggen hvertfall. Hvis det går, og jeg er opplagt nok, så har jeg egentlig ett lite ønske om å forsøke å ta henne imot selv, men dette er noe jeg syns er skummelt også, så spørs om det blir gjennomført ;) Så skal gubben få muligheten til å klippe navlestrengen, men hvis han ikke vil gjøre det (han er ikke sikker, så må bare se der og da) så ønsker jeg å gjøre det selv :)

Laaangt innlegg, og en del klaging, men det er jo gøy å kunne ha dette innlegget å se tilbake på når hun har kommet også ^^

Endret av Lilleninja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...