Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Blir helt skjelven av å tenke på hvor dyrt det er med bryllup... :overrasket: Vi er såpass unge at jeg tviler det har noe å si om vi venter noen år :P

Men hvorfor forlover man seg da hvis man ikke har intensjonen om å gifte seg med en gang? :klo: Jeg bare spør :Nikke:

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor forlover man seg da hvis man ikke har intensjonen om å gifte seg med en gang? :klo: Jeg bare spør :Nikke:

Vi har lovt hverandre at vi skal være sammen og inngå ekteskap, selve papirarbeidet utsettes bare litt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss vel 1 år og en uke etter forlovelsen! Men det koster ja! Og vi gjorde mange tinge billig... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også der med å ville skrive under papirene for å få det unnagjort, men hos oss er det omvendt! Det er mannen som ønsker seg stort og staselig bryllup med vielse i kirka Men her er det heller ingen hast, vært forlovet et år bare

Hehe, ingen av oss ønsker bryllup i kirka :P ... Jeg vil ha utebryllup :)

Følger dere ikke gamle regler om at man skal være gift innen ett år fra forlovelsesdatoen altså?

Vi overholdt fristen, 9 måneder fra forlovelse

Men det er dyrt å gifte seg ja :daaner: Og jeg er enig i at hvis man først skal gjøre det, så får man gjøre det skikkelig Selv om det hadde fristet å reise til utlandet hvis jeg skulle gjort det igjen

Nei, må vi vi er dårlige på å følge sånne regler :fnise: NÅR vi omsider skal gifte oss, tenker jeg vi kutter litt utgifter med å be så få som mulig på middag. Tenker bryllup - kaffe/kaffegjester - middag ;) Men vi kommer sannsynligvis bare til å ha alkoholservering til maten, og så en kopp kaffe med evt cognac til etterpå, og så er det stopp :) Jeg ser ikke poenget med å skulle ha åpen bar, hvis folk vil drikke masse så kan de dra på byen ;) Alkoholfri drikke blir det selvfølgelig FLUST med :) Har litt med tidligere dårlige erfaringer med fulle folk også, da :)

Blir helt skjelven av å tenke på hvor dyrt det er med bryllup... Vi er såpass unge at jeg tviler det har noe å si om vi venter noen år

JEPP! :P Tenker det samme, egentlig ^^ Men nå føler jeg at jeg vil ha det "på papiret" :P

Men hvorfor forlover man seg da hvis man ikke har intensjonen om å gifte seg med en gang? Jeg bare spør

Duh! :P Her var det veldig stort at vi i det hele tatt ble forlovet, for gubben sa fra jeg møtte ham (og hadde visst alltid sagt) at han aaldri skulle gifte seg, men når han fridde hadde han visst planlagt det i ett halvt år :) For meg er også forlovelsen en forpliktelse :) Hadde vi hatt råd, så hadde vi (forhåpentligvis) vært gift nå :)

Tenk å få baby den 14. Februar da! så da tipper jeg det.

Skal skrive deg inn ;) Det hadde vært noe, hæ? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh! :P Her var det veldig stort at vi i det hele tatt ble forlovet, for gubben sa fra jeg møtte ham (og hadde visst alltid sagt) at han aaldri skulle gifte seg, men når han fridde hadde han visst planlagt det i ett halvt år :) For meg er også forlovelsen en forpliktelse :) Hadde vi hatt råd, så hadde vi (forhåpentligvis) vært gift nå :)

Ååh, jeg blir så rørt når menn som "aldri" skal gifte seg frir til frøkna :rodmer: Enig i at forlovelsen er en forpliktelse i seg selv! Joda, hvorfor da ikke bare gifte seg med en gang... Men likevel er jo løftet allerede gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buksa var faktisk på sånt stativ til 29 kroner på Lindex :laugh: Bodyen kostet bare 80 kr ca. på H&M ^^ Han likte den, forresten, første han sa da han så den var "DEN skal hun reise hjem i!" :ler: Måtte fortelle at den var litt for stor til det, da ;)

Notert ^^

Babyen er vel ferdigshoppet :fnise: Nå tror jeg faktisk ikke vi trenger å kjøpe noe mer til henne foreløpig, for vi får nok litt i fødselsgave ;)

Notert :nigo:

Jeg var innom Lindex i stad, og da fant jeg den blå buksa med sitroner, men ingen bukser med jordbær og marihøner :( Må nok ta meg en ny titt på HM, for jeg så ikke nevnte body der, men det var ikke sånn at jeg så etter den da jeg var der heller.

Deilig å føle seg ferdig med handlingen? Nå er det ikke lenge igjen til lille tulla di kommer! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg blir så rørt når menn som "aldri" skal gifte seg frir til frøkna :rodmer: Enig i at forlovelsen er en forpliktelse i seg selv! Joda, hvorfor da ikke bare gifte seg med en gang... Men likevel er jo løftet allerede gitt :)

Jaaa, det var veldig spesielt, altså, for han hadde visst sagt i alle år at han ikke skulle gifte seg ^^ Men så ombestemte han seg :hjerter: Det jeg også tenker, eneste som gjør at jeg har ett større ønske om å få de "papirene" nå er jo hvis en av oss mot formodning skulle gå bort :/ Da har man bedre rettigheter som gift enn samboer, selv om den som er igjen får litt flere rettigheter av at vi får felles barn tror jeg :)

Den største forpliktelsen man gjør til noen er uansett hvis man får barn sammen!

Jaaa :rodmer: Da er man jo også bundet sammen for livet, og har faktisk skapt et lite liv sammen :) *snufs*

Jeg var innom Lindex i stad, og da fant jeg den blå buksa med sitroner, men ingen bukser med jordbær og marihøner :( Må nok ta meg en ny titt på HM, for jeg så ikke nevnte body der, men det var ikke sånn at jeg så etter den da jeg var der heller.

Deilig å føle seg ferdig med handlingen? Nå er det ikke lenge igjen til lille tulla di kommer! :hoppe:

Aww, så dumt :( Kanskje de har solgt ut den buksa der? :(

Hm, ja, håper du finner den, da, gubben likte den som sagt kjempegodt :fnise:

Jaa! Men MissDior gjorde meg obs på noe angående strømpebuksene vi kjøpte! Strømpebuksene i 50/56 er jo like store som de jeg hadde fra før i 62/68? :klo: Og den i 62/68 ser jo giiiga ut :P

Nå skulle jeg bare ønske at gubben kunne få lagt det siste strøket på vugga! Han la ett strøk til på mandag, men må visst ett til på.. Men nå er han ikke i form :( Føler liksom ikke jeg kan mase på han når han er småsyk heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på fødselsforberedende kurs :) Det var veldig greit, mye av det hadde jeg jo hørt fra før av, men mye nytt også :) JM anbefalte ikke å ha med hentesett/babyklær og sånt, fordi det var liten avdeling, og egne klær kunne gå tapt i vask, eventuelt? Jeg tenker vi uansett tar med en body eller to og sånt, men i utgangspunktet tenker jeg å bruke sykehuset sine klær :)

Spurte gubben etter kurset hva han syntes, og han sa "Det var veldig informativt, men jordmora kunne spart seg den grafiske forklaringa om revning, det bildet trengte jeg ikke neste gang jeg skal inn dit" :hoho:

Det er forresten noe jeg har glemt å skrive her :P Når jeg la meg på søndagskvelden, så fikk jeg litt sånn lette menssmerter i både magen og ryggen (er vant til suuupersmerter under mens), og det kjentes ut som at det skjedde noe nedi hoohaa'en samtidig :klo: Når vi var på kurset i går så forklarte JM at noen kjente sånne menssmerter når livmorhalsen (eller noe sånt) gikk fra 4cm til 0 cm, som den skulle gjøre omtrent nå, så tror det må være det jeg har kjent? :P Fikk liksom tre "omganger" med sånne smerter, med ett bittelite opphold mellom dem :) I går kveld begynte jeg å få litt kraftigere kynnere også, men jordmor sa at det var vanlig at kynnerne ble litt sterkere nå mot slutten :) Fikk forresten kjent at magen ble hard under kynner for første gang i går! Det kjentes helt likt ut som det jeg har TRODD var kynnere (bare litt sterkere nå), så da vet jeg at det ER det jeg har hatt ^^

Det var noe mer jeg skulle skrive, men det husker jeg ikke hva var xD Jeg har vasket litt rosa og beige babyklær også nå, da, og nå vasker jeg en annen rosanyanse :) Koooseeliiig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel med tanke på om noen andre skifter på babyen din, eks om du er sliten og en barnepleier tar seg av det. Tror vi også kommer til å bruke sykehuset sine klær. Så får evt. Mannen kjøre hjem å hente. Men man må jo liksom ha med hentesettet da:):)

Høres jo ut som at dere har fått noe ut av kurset! Men kan tenke meg at det ikke var noe vakkert for mannen å tenke på revning ;)

Har hørt at slik du forklarer er modning ja! Spennende!!

Her gikk jeg gjennom klærne vi kjøpte i går og vi hadd faktisk mindre enn jeg trodde. Hvor mange bodyer og nattdrakter har dere i str 50 og 56?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, her skjer det jo ting!! Ikke lenge til dere får bruk for kurset!

Jeg skal på kurs om noen timer, håper jeg også føler at jeg får en del utav det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte gubben etter kurset hva han syntes, og han sa "Det var veldig informativt, men jordmora kunne spart seg den grafiske forklaringa om revning, det bildet trengte jeg ikke neste gang jeg skal inn dit" :hoho:

:ler:

For en mann er vel tanken på at noe større enn deres manndom skal ut der ganske utrolig (for de fleste menn syns vel de var noe voldsomme greier der nede :fnise: )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok gått for sjukehusets klær til den minste fram til avreisedag. Ikke pga. faren for at klær blir borte, men rett og slett fordi jeg av erfaring vet at da måtte jeg for den første tiden hatt med fryktelig mye klær. Man skal jo lære seg alt.. og om jeg ikke husker helt feil var det fryktelig mye gris med klossete nybakte foreldre som ikke turte å stramme bleia godt nok, som glemte å brette ut fliken rundt beina, som ikke fikk dratt klærne godt nok bort ved bytting etc.

Wæææ! Den følelsen når man setter barnet i bilstolen for første gang og setter setet i bilen og vet at man plutselig skal ta alt ansvaret alene! Mannen satt å niholdt i rattet med hvite knoker på den korte kjøreturen vi hadde fra St. Olav og hjem med første :ler:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gått for sjukehusets klær til den minste fram til avreisedag. Ikke pga. faren for at klær blir borte, men rett og slett fordi jeg av erfaring vet at da måtte jeg for den første tiden hatt med fryktelig mye klær. Man skal jo lære seg alt.. og om jeg ikke husker helt feil var det fryktelig mye gris med klossete nybakte foreldre som ikke turte å stramme bleia godt nok, som glemte å brette ut fliken rundt beina, som ikke fikk dratt klærne godt nok bort ved bytting etc.

Wæææ! Den følelsen når man setter barnet i bilstolen for første gang og setter setet i bilen og vet at man plutselig skal ta alt ansvaret alene! Mannen satt å niholdt i rattet med hvite knoker på den korte kjøreturen vi hadde fra St. Olav og hjem med første :ler:

Hehe, jeg hadde min første og siste runde med skikkelige barseltårer i bilen på vei hvem; "Æ veit ikke kordan æ skal ta vare på han, hulke hulke" :P

Jeg har forresten også en del "menssmerter" for tiden, så modningen er absolutt i gang. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel med tanke på om noen andre skifter på babyen din, eks om du er sliten og en barnepleier tar seg av det. Tror vi også kommer til å bruke sykehuset sine klær. Så får evt. Mannen kjøre hjem å hente. Men man må jo liksom ha med hentesettet da:)

Høres jo ut som at dere har fått noe ut av kurset! Men kan tenke meg at det ikke var noe vakkert for mannen å tenke på revning

Har hørt at slik du forklarer er modning ja! Spennende!!

Her gikk jeg gjennom klærne vi kjøpte i går og vi hadd faktisk mindre enn jeg trodde. Hvor mange bodyer og nattdrakter har dere i str 50 og 56?

Ahaa, det tenkte jeg ikke over engang, at noen andre kanskje skal skifte på henne :sjokkert: *DetErJoMiiiinJo* Tenker også at mannen eventuelt kan dra hjem og hente, for han får jo ikke være med meg på sykehuset hele tiden uansett :/ Og jeg har sortert alt etter størrelse i stellekommoden, så burde være greit for han å finne riktig størrelse ;)

Jeg synes det var ett veldig nyttig kurs, ja, og flink jordmor ^^

Wææææ :bond:

Hmm, jeg er ikke helt ferdig å vaske enda, men så langt har vi 2 bodyer i 50, 12 bodyer i 56, én pysj i 50 og én pysj i 56 :) Sikkert alt for mye xD Men 50 tenker jeg at vi ikke trenger noe særlig egentlig, for mange passer ikke 50 når de kommer ut, og man kan jo "hepse" opp 56 tenker jeg? ^^

Så spennende, her skjer det jo ting!! Ikke lenge til dere får bruk for kurset!

Jeg skal på kurs om noen timer, håper jeg også føler at jeg får en del utav det :)

Får fortsatt litt panikk når jeg tenker på at hun snart er her :overrasket: Hun får vente i noen uker til, altså, for vugga er (ENDA!) ikke ferdig, selv om han la ett strøk til i går (som skulle være siste strøket, men så trengtes det visst ett til likevel)! Får forhåpentligvis sprinkelsenga på mandag eller tirsdag da, så har jeg hvertfall ÉN mulighet for henne å sove i hvis hun kommer ;P

Lykke til på kurs, vil tro du også kommer derifra med noe ny informasjon og nye inntrykk ^^

:ler:

For en mann er vel tanken på at noe større enn deres manndom skal ut der ganske utrolig (for de fleste menn syns vel de var noe voldsomme greier der nede :fnise: )

Hehe, det var dét da :fnise: Virket ikke som at han hadde noe problem med at det skulle noe større ut der, det var mer hvilke konsekvenser det kunne få :ler:

Jeg ville nok gått for sjukehusets klær til den minste fram til avreisedag. Ikke pga. faren for at klær blir borte, men rett og slett fordi jeg av erfaring vet at da måtte jeg for den første tiden hatt med fryktelig mye klær. Man skal jo lære seg alt.. og om jeg ikke husker helt feil var det fryktelig mye gris med klossete nybakte foreldre som ikke turte å stramme bleia godt nok, som glemte å brette ut fliken rundt beina, som ikke fikk dratt klærne godt nok bort ved bytting etc.

Wæææ! Den følelsen når man setter barnet i bilstolen for første gang og setter setet i bilen og vet at man plutselig skal ta alt ansvaret alene! Mannen satt å niholdt i rattet med hvite knoker på den korte kjøreturen vi hadde fra St. Olav og hjem med første

Veldig godt poeng :) Det kan vel bli litt gris bare av amminga også? :P Tenker det er greit å slippe full maskin med babyklær med en gang man kommer hjem ^^

Heheh, jeg tror nok vi egentlig skulle hatt politieskorte hjem, for selv om vi eventuelt kjører 60-sonen hjem, ser jeg for meg at gubben kommer til å kjøre i maks 20 km/t :fnise: Fortere enn det får han nok ikke LOV til å kjøre heller ;P Heldigvis kan vi for det meste slippe unna med 30 og 40-soner ;P

Hehe, jeg hadde min første og siste runde med skikkelige barseltårer i bilen på vei hvem; "Æ veit ikke kordan æ skal ta vare på han, hulke hulke"

Jeg har forresten også en del "menssmerter" for tiden, så modningen er absolutt i gang.

Det er noe sånt jeg ser for meg at kommer til å skje her også! :P "Hva skjer NÅ, da, liksom?!"

Jeg syns det er litt skummelt med denne modningen, altså, selv om det er normalt :P ....

Forresten, jeg fikk sånne menssmerter igjen i går kveld :sjokkert: Den første varte litt lenger denne gangen... :P Så ble jeg skikkelig svimmel samtidig på de neste "rundene" med menssmerter, tro hva det kan ha kommet av? :klo: Noen som vet? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes sylehuset sine klær er helt jævlige, alt for store,stive og utvaska og stygge. Jeg syntes nesten det var heslig å ha ungene mine i de klærne :ler:

Syntes også det var godt å kle dem i noe jeg hadde kjøpt sjøl, de ble liksom mer mine med en gang da. Dessuuuten foretrekker jeg ull på miniene på den tida av året, så da var saken grei for min del ;)

Bare nevner'e, sånn i tilfelle du skulle ville pakke ned lott miniklær og, i fall du kjennet på noe av det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok veldig individuelt. :) Jeg synes det var greit å bare ha den der skjorten på babyen, og pakke han godt inn i pledd. :)

Også var det veldig stas når vi da kledde på han for å dra hjem. :)

Hva med å ta med to-tre skift, også kan samboeren din hente mer hvis du ender opp med å bruke egne klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...