Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3

Lilleninja

Anbefalte innlegg

Åh, kom på en bra ting til jeg ikke har skrevet her! :) Jeg spurte farmoren min (kaller henne mor) om oppskrift på gommen hun lager, for jeg har hatt lyst på den i flere mnd.. :P Så ringte hun meg i går og skulle gi meg oppskrifta, så sa hun at hun hadde gomme på kok, så hun skal sende meg både gomme, hjemmelagde fiskekaker og hjemmelaget kjøttrull i posten :hoppe:

Så deilig!! :biggrin:

Hurra for 33 uker! :D Hoho, vi er flere som ikke er overbegeistret for mannen i huset i dag... :ler: Husvask, julegavehandel og baking er bare noe som står på programmet, og så begynner han å mase på meg for at jeg skal få det gjort. Hadde lett gjort det om jeg ikke hadde fått influensa over natta, han sitter derimot bare og godter seg i sofaen med The julekalender på opptak :P

Hadde min samboer prøvd seg på å mase på at jeg skulle gjøre noe mens han satt og latet seg i sofaen med serier som til og med er tatt opp hadde det blitt huskestue! Det er én ting at det er en del mannfolk (deriblant min) som ikke bør prøve seg på julebaksten engang, men husvask og handel kan de fint bidra med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig!! :biggrin:

Hadde min samboer prøvd seg på å mase på at jeg skulle gjøre noe mens han satt og latet seg i sofaen med serier som til og med er tatt opp hadde det blitt huskestue! Det er én ting at det er en del mannfolk (deriblant min) som ikke bør prøve seg på julebaksten engang, men husvask og handel kan de fint bidra med!

Det blir ordentlige godsaker :sikle:

Her er det heldigvis sånn at hvis jeg begynner å rydde eller vaske mens han sitter i sofaen, så reiser han seg og hjelper til (som oftest) :)

Han hadde ikke tatt ned julepynten som jeg spurte om han kunne ta ned i går kveld, da :dry: Og gavene mine ligger i boden, jeg tror ikke han pakket de inn i går kveld heller, så jeg vil jo ikke gå inn og få "spoilers" :/ Men nå har jeg pyntet det jeg får pyntet frem til han står opp og tar ned eska til meg... :P Har lagt julevoksduk på spisebordet (og to spisebrikker, for det virker som den andre voksduken vår har fått misfarging av varmen fra kjeler på kjeleunderlag), oooog... That's it, really :P Ryddet på en hylle også, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ikke tatt ned julepynten som jeg spurte om han kunne ta ned i går kveld, da :dry: Og gavene mine ligger i boden, jeg tror ikke han pakket de inn i går kveld heller, så jeg vil jo ikke gå inn og få "spoilers" :/ Men nå har jeg pyntet det jeg får pyntet frem til han står opp og tar ned eska til meg... :P Har lagt julevoksduk på spisebordet (og to spisebrikker, for det virker som den andre voksduken vår har fått misfarging av varmen fra kjeler på kjeleunderlag), oooog... That's it, really :P Ryddet på en hylle også, da :P

Fikk du pyntet i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God jul! :nissekonekyss: Håper du har fått gjort alt som hjertet begjærer, og med innsats fra begge to, sånn at julefreden kan senke seg!! :tommel:

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk du pyntet i går?

Fikk pyntet, men hentet eska selv :P Han fikk hente frem juletreet da, men jeg som satte det sammen også.. :P Så pyntet jeg og storesøster det sammen :)

Ønsker dere en fin jul!

Aww, forsinket takk i lige måde :klemmer:

God jul igjen, håper det går bedre med bekkenet nå.

Takk, forsinket god jul tilbake :) Nåååja, vet ikke helt, du :P ...

*travel*

GOOOOOD JUL!

*løper videre*

Man må puste litt i jula også, *bakepulver* :opplyser: Men på etterskudd god jul! :)

God jul! Håper du har fått gjort alt som hjertet begjærer, og med innsats fra begge to, sånn at julefreden kan senke seg!!

For en smekker nissedame-smiley :fnise: Ble nok ganske ensidig innsats, men han hentet juletreet og satte de tomme eskene inn i boden da... :P Så la han på sengetøy på gjestesenga, for det ble for mye for meg.. :P

God jul

God jul

God jul håper du får en fin fin kveld

God jul

Sååå koselig å komme tilbake til masse julehilsener! Forsinket god jul til dere alle! :) Og godt nyttår, dere! :)

Godt nytt år!

TAKK :nigo: Til deg og dine også :hjerte::)

Hei, lenge siden sist. Hurra for 33 uker, og godt nyttår

Har faktisk ikke vært inne siden 21. desember før i dag, tror jeg :) Takk for både hurra og ønsker om ett godt nytt år :) Håper dette blir ditt år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en veldig koselig jul :) Feiret med mamma, storesøster og familiehunden! :) På julaften kom også gubben på julefrokost, det var veldig koselig å se ham da :jepp: Fikk masse fint til jul også! Gardiner til barnerommet, dyne til sprinkelseng, pute til hun kan bruke det, sengesett, fleecepledd (80x80), en hettehåndduk, og masse annet! :) Fikk gavekort på 500 kr på rema fra mamma også ^^ Hun hadde også skrevet et lite julekort hvor det stod "...siste jula før lille snuppa kommer" og da satte jo jeg i hylgrininga for jeg ble så rørt :fnise: *HORMONES* :P

Nyttårsaften ble som vanlig feiret med gubben hos hans familie :) Storkoset oss! Men det ble ett par hormonutbrudd der også :) Ett når jeg sa til gubben rett før midnatt "Tenk at dette er de siste minuttene i den siste dagen, i det siste året som det var bare deg og meg!", da kom det litt koselige tårer hos hormonmor ja! :P Det andre utbruddet kom takket være lillebroren til gubben som så på magen min og sa "Happy first year" :rodmer: Jeg ble jo så rørt så jeg satte i stortutinga! :) Gledestårer da, men fikk likevel en goood klem fra gubben og klemmer fra svigers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers så runder jeg 35 uker i morgen :) Bekkenet er fortsatt veldig DER, da, for å si det sånn :P .. Nå presser lillemor i tillegg en god del på ribbeina mine.. Så det er ikke godt å sitte, og ikke like godt som før å ligge heller :( Kan heller ikke sitte veldig tilbakelent eller ligge på ryggen lenger, for da får jeg ubehag i hele kroppen etter en veldig kort stund, mistenker vena cava?.. I jula begynte jeg også å hovne opp i beina når jeg stod mer enn 10 minutter, og de siste 3 dagene har det kommet dit hen at jeg hovner opp i beina og hendene hvis jeg SITTER oppreist i en stund, så må legge meg ned ofte, da går hevelsen litt ned igjen :) Så på nyttårsselskapet tok jeg meg en hvil på sofaen ;) Har kjøpt meg støttestrømper da! :)

Nå er jeg offisielt høygravid, forresten, og kjenner jeg både gleder meg og har litt panikk/angst for å få henne på utsiden :P Vogga er ikke ferdig enda, men han sier han skal ta siste strøk i morgen, så må vel tvinge han av gårde :fnise: Har kjøpt madrasser til både vugge og sprinkelseng i dag da! Og madrassbeskyttere, tisselaken og vanlige laken til begge deler. Den kommende tanta (storesøster) kjøpte også 3 sengesett til lillemor sin vuggedyne :) Så kjøpte vi ergobaby 360 i dag, bestilte spedbarnsinnlegget til den og bestilte sprinkelseng :) Så kjøpte vi sprinkelbeskytter, eller hva det heter ^^ Tenkte å lufte madrassene ganske med en gang, får sprinkelsenga om en uke cirka :) Så skal jeg begynne å vaske babytøy! Må bare gå over stellekommoden med en klut først ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Satt forresten oppreist når jeg skrev siste halvdel av det siste innlegget, og nå kjenner jeg VELDIG behov for å legge meg ned igjen :dry: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har hatt en fin jule og nyttårsfeiring!:) den "Happy first year" var jo veldig koslig da :rodmer:

Og virker jo som du har full kontroll!:) tenk, nå er hun snart her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har hatt en fin jule og nyttårsfeiring! :) den "Happy first year" var jo veldig koslig da :rodmer:

Og virker jo som du har full kontroll! :) tenk, nå er hun snart her!!

Det var en veldig bra feiring av begge deler, ja :) Og tradisjonen tro var vi også på middag hos tanta til gubben første nyttårsdag, fårikål til middag og fruktsalat til dessert :) Jeg lagde min egen i år, pga alle allergiene mine :) Tror jeg skal lage det igjen i dag eller i morgen, for det var sykt godt! :P Hermetisk fersken (tåler ikke fersk), appelsin, honningmelon og rosiner, og så litt pisket krem oppå ;)

Jeg synes det var ordentlig stas med den kommentaren, ja, og var litt ekstra koselig at det kom fra lillebroren til mannen ^^

Føles som at tilstanden "kontroll" nærmer seg, hvertfall :fnise: Håper på å få HJEM enten vugga eller sprinkelsenga snart, siden vi ikke har noe annet i vogna hun kan sove i så langt :overrasket: Vil få luftet madrassene også, men tenker å legge madrassene oppi sine respektive senger når de skal luftes... :P Ellers er det for det meste rydding av leiligheta igjen.. Skap og sånt :P Så skal vi ta kommoden som står på barnerommet ut i stua som tv-bord, og hive tv-bordet vårt :) Det er jo sånt som jeg faktisk er avhengig av hjelp til, så ting tar tid :dry: Og så må jeg hive meg rundt i dag og kjøre en kokvask på maskinen så jeg kan begynne å vaske babytøyet i dag eller i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...