Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3

Lilleninja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Seneste jeg blir igangsatt er uansett 21., så om en uke er hvertfall fødselen i gang uansett :) Men hvis det ikke har startet av seg selv til tirsdag håper jeg på å bli igangsatt tirsdag eller senest onsdag! :jepp: På nett står det hvertfall at mors ønske skal vektlegges på kontroll 41+3, men legen har siste ordet i avgjørelse om igangsettelse :)

Ja, jeg gleder meg i første omgang mest (enormt) til å få henne opp på brystet, og til å starte med ammingen :rodmer: Og å bare holde henne på brystet og snuse på min helt egne lille baby! :)

bare ha en liten tanke om at det for noen kan ta noe tid før ammingen kommer i gang:-) noe som er helt normalt assa :-) men, hos noen spruter melka omtrent idet bebis legges til. Mulig du er klar over det. Et par ting jeg skulle ønske jeg fikk mer informasjon om før jeg ble mamma bare ;-)

Takk :hug: Samme her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en modningspille oppi dåsa, men måtte ha drypp og. Ble heftige rier. Ballong og badekar (hehe høres ganske festlig ut) får man ikke når vannet har gått, pga infeksjonsfaren. Jeg måtte ha antibiotika intravanøst hver fjerde time siden babyen ikke var ute innen 18 timer etter vannet gikk. Pga infeksjonsfaren. Gikk 59,5 timer fra vannet gikk til han var ute :P

Håper dere slipper å føde på et kontor iallefall :) Du og Teriyaki, kult hvis dere får dele barselrom! For det måtte ei jeg kjenner som fødte samtidig som meg, altså føde på et kontor fordi det var fult :P Men om du må settes i gang så tror jeg at du ikke vil få miljørommet, fordi da føder du ikke naturlig. Miljørommet er jo bare for de som føder 100% naturlig, noe man ikke gjør når man settes i gang. Tror man må overvåkes litt ekstra når man settes i gang og, at man regnes litt som en risikofødsel selv om det kan gå helt supert :) Men skjønner hva du mener, ingen ønsker å gå langt over termin, er jo ikke bra i lengen. Så da vil man heller settes i gang :) Ei jeg kjenner som også fødte her og måtte settes i gang på maks over termin fikk og en pille eller flere oppi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge deg i innspurten :nigo: Håper det skjer noe snart :biggrin:

Nå har jeg kommet ett godt stykke inn i boka :) Lever meg sånn i det at jeg også føler for å tippe kjønn :fnise: Og så følger jeg deg på insta nå forresten :nigo:

En kveld med rier ønskes deg (føles litt stygt, men er godt ment :rolleyes:) , hvis ikke det så ønsker jeg deg en strålende kveld :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det må drypp til får du ikke badekar. Du er jo da koblet på et elektrisk apperat. Usikker på om alle må det, men da jeg fikk drypp måtte jeg gå med ctg på magen under hele fødselen i tillegg. I det hele tatt en masse duppedingser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gleder jeg meg til du føder!! Blir bare mer og mer utålmodig av all den fødinga på kg. Vil snart få møte mirakelet vårt!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det må drypp til får du ikke badekar. Du er jo da koblet på et elektrisk apperat. Usikker på om alle må det, men da jeg fikk drypp måtte jeg gå med ctg på magen under hele fødselen i tillegg. I det hele tatt en masse duppedingser.

Stemmer i følge det jordmor sa her i hvertfall. Med en gang man blir satt i gang så regnes det som en risikofødsel, så håååper det starter av seg selv for deg Lilleninja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke ligge i badekar hvis vannet har gått? Vet man ikke skal i basseng og sånt, men ikke badekar på føden? Hva med de hvor vannet går mens de ligger der? Må de opp da? :klo: For ikke å snakke om at man ikke nødvendigvis merker at vannet går når man selv ligger i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke ligge i badekar hvis vannet har gått? Vet man ikke skal i basseng og sånt, men ikke badekar på føden? Hva med de hvor vannet går mens de ligger der? Må de opp da? :klo: For ikke å snakke om at man ikke nødvendigvis merker at vannet går når man selv ligger i vann.

Man får jo føde i badekar? :klo: så man må vel kunne være der etter vannet er gått? Mulig det er om det går for lang tid mellom vannavgang og at noe skjer? Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo føde i badekar? :klo: så man må vel kunne være der etter vannet er gått? Mulig det er om det går for lang tid mellom vannavgang og at noe skjer?

Ja, samme tenker jeg. Har i alle fall aldri hørt om at badekar utgår ved eventuell vannavgang. Er sikkert hvis det har gått lang tid ja :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Håper du slipper å vente noe særlig lengre nå! Jeg gikk 10 dager over termin, og det var ikke mye gøy altså. Men jeg slapp akkurat unna igangsetting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nei. Kommer helt ann på hvor lenge etter vannet har gått at fødselen starter.

De praktiserer vel forskjellig fra sjukehus til sjukehus, men innen så så mange timer. Det skyldes infeksjonsfare.

Fra vannet gikk hos meg til frøkna var ute tok det over 90 timer. Jeg fikk ikke badekar, ei heller dusje fordi riene forårsaket av drypp forsvant når de forsøkte å skru ned dryppet. Altså kunne de ikke koble meg fra drypp og stativet som fulgte meg :P

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan ikke føde samtidig nei, for vi har begge lyst på miljørommet!

Stemmer det! :fnise:

Heldigvis ikke noe å diskutere da det er så enkelt som førstemann til mølla. Når det er sagt så blir det nok ikke noe fødsel på meg de nærmeste par dagene, så tror nok vi skal klare å unngå den!

Hehe, du får knipe igjen til jeg har født! :P Men du kan gjerne få komme rett etter at jeg er ferdig å føde da :P

Håper det setter igang snart!!

Takk, jeg også ;D

Det er greit å ha i bakhodet, ja :) Men gleder meg til oppstarten også ^^ Hadde du melk i brystene før lille kom? ^^

Jeg fikk en modningspille oppi dåsa, men måtte ha drypp og. Ble heftige rier. Ballong og badekar (hehe høres ganske festlig ut) får man ikke når vannet har gått, pga infeksjonsfaren. Jeg måtte ha antibiotika intravanøst hver fjerde time siden babyen ikke var ute innen 18 timer etter vannet gikk. Pga infeksjonsfaren. Gikk 59,5 timer fra vannet gikk til han var ute

Håper dere slipper å føde på et kontor iallefall Du og Teriyaki, kult hvis dere får dele barselrom! For det måtte ei jeg kjenner som fødte samtidig som meg, altså føde på et kontor fordi det var fult Men om du må settes i gang så tror jeg at du ikke vil få miljørommet, fordi da føder du ikke naturlig. Miljørommet er jo bare for de som føder 100% naturlig, noe man ikke gjør når man settes i gang. Tror man må overvåkes litt ekstra når man settes i gang og, at man regnes litt som en risikofødsel selv om det kan gå helt supert Men skjønner hva du mener, ingen ønsker å gå langt over termin, er jo ikke bra i lengen. Så da vil man heller settes i gang Ei jeg kjenner som også fødte her og måtte settes i gang på maks over termin fikk og en pille eller flere oppi der.

Ja, har lest litt, og da stod det at det var ganske vanlig å få modningspille, men at ikke alle trengte drypp :) Hehe, ballong og badekar hørtes ut som rene festen, ja! ;P

Nei, jeg satser da virkelig på å slippe å føde på kontor! :fnise: Æsj, jeg som har så lyst til å komme på miljørommet :( Får se hva de eventuelt sier på kontrollen i morgen, jeg kan jo spørre om det samtidig ^^ Hvis det ikke blir igangsettelse tirsdag/onsdag, så vil jeg hvertfall sjekkes ofte, kanskje hver dag! :P Har også lest at hvis de blir født etter uke 42 (kan jo ta flere døgn totalt å få i gang fødselen), så øker sannsynligheten både for å måtte gå over til keisersnitt, og for at baby må ha hjelp til å puste eller må på nyfødtintensiven :/ Nei, hadde lillemor bare skjønt at det var på tide å komme ut, nå! :)

Spennende å følge deg i innspurten Håper det skjer noe snart

Nå har jeg kommet ett godt stykke inn i boka Lever meg sånn i det at jeg også føler for å tippe kjønn Og så følger jeg deg på insta nå forresten

En kveld med rier ønskes deg (føles litt stygt, men er godt ment ) , hvis ikke det så ønsker jeg deg en strålende kveld

Takk, jeg krysser fingrene for at noe setter i gang snart ;P

Hehe, bare å tippe ivei, men du har en urettferdig fordel :fnise: Tror jeg nettopp fulgte deg tilbake? ;P Gjerne bekreft i så fall xD

Ønsker om rier tas veldig godt imot her, nå! :nigo: Kanskje hvis vi avtaler at alle skal rope på LilleNinja sin lillemor klokka xx:xx, at hun kommer ut, sånn som nissen? ;P Fikk en fin kveld, hvertfall, selv om det ikke ble noen rier :dry:

Off, da håper jeg at jeg slipper drypp hvertfall! :( Aller helst skulle jeg ønske hun kunne komme ut på eget initiativ.. Men det ser jo ikke ut som hun vil det :/ Jeg ønsker meg såå å få være på miljørommet og i badekar, men samtidig er det viktigere for meg å være helt sikker på at lillemor kommer trygt ut :)

Nå har jeg lest meg gjennom hele svangerskapet ditt, så nå er det bare å begynne fødsel!

Helluu ^^ Så koselig at du har lest gjennom alt! :nigo: Ja, jeg skulle gjerne etterkommet den forespørselen, altså ;P

Nå gleder jeg meg til du føder!! Blir bare mer og mer utålmodig av all den fødinga på kg. Vil snart få møte mirakelet vårt!

Jeg også :fnise: Jeg blir nesten litt bitter når jeg leser om at andre har modningstegn nå, for jeg har ikke hatt noe mer tegn enn at slimproppen gikk på lørdag, og den førte tydeligvis ikke til noen fremgang ellers :P

Stemmer i følge det jordmor sa her i hvertfall. Med en gang man blir satt i gang så regnes det som en risikofødsel, så håååper det starter av seg selv for deg Lilleninja

Wæææ, da må jo bare lillemor ta til vettet og komme ut nååå! Jeg vil så gjerne på miljørommet, selv om jeg eventuelt ikke får bruke badekar, for der har de også dobbeltseng så gubben kan ligge i skje med meg og massere meg eventuelt :)

Får man ikke ligge i badekar hvis vannet har gått? Vet man ikke skal i basseng og sånt, men ikke badekar på føden? Hva med de hvor vannet går mens de ligger der? Må de opp da? For ikke å snakke om at man ikke nødvendigvis merker at vannet går når man selv ligger i vann.

Man får jo føde i badekar? så man må vel kunne være der etter vannet er gått? Mulig det er om det går for lang tid mellom vannavgang og at noe skjer?

Tenker det samme som dere ^^

Håper du slipper å vente noe særlig lengre nå! Jeg gikk 10 dager over termin, og det var ikke mye gøy altså. Men jeg slapp akkurat unna igangsetting

Takk :klem: Det beste hadde vært å slippe igangsetting, ja.. Men det ser jo ut som hun trives alt for godt i magen! ;P

Ja, men nei. Kommer helt ann på hvor lenge etter vannet har gått at fødselen starter.

De praktiserer vel forskjellig fra sjukehus til sjukehus, men innen så så mange timer. Det skyldes infeksjonsfare.

Fra vannet gikk hos meg til frøkna var ute tok det over 90 timer. Jeg fikk ikke badekar, ei heller dusje fordi riene forårsaket av drypp forsvant når de forsøkte å skru ned dryppet. Altså kunne de ikke koble meg fra drypp og stativet som fulgte meg

Aha ^^ Oi, 90 timer? :sjokkert: Tro om man kan ordne seg "gråsone" og sitte i badekaret uten å fylle det, men at noen andre holder dusjen over korsryggen? ;P Da kan man jo evt ha på dryppet også? ^^ Men jeg håper jeg slipper drypp hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha ^^ Oi, 90 timer? :sjokkert: Tro om man kan ordne seg "gråsone" og sitte i badekaret uten å fylle det, men at noen andre holder dusjen over korsryggen? ;P Da kan man jo evt ha på dryppet også? ^^ Men jeg håper jeg slipper drypp hvertfall!

Hadde nå bare rier de siste 10 timene da, og var vel i aktiv fødsel i 6t :)

Dette er det jordmødrene som bestemmer.. og de følger vel sine regler og prosedyrer, men det skader jo ikke å høre. Ikke at det blir et problem for deg fordi jeg satser på at fødselen din starter av segselv natt til lørdag og at du har veslejenta i armene innen lørdag formiddag :)

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nå bare rier de siste 10 timene da, og var vel i aktiv fødsel i 6t :)

Puh, det var da enda godt! :P Men regner med det var nok likevel? ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det skjer noe snart!

Tusen takk :klem: Virker ikke som det er noe på gang enda, hvertfall, men håper det kommer noe utover dagen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste for lillemor sin ankomst :) :

1. februar:
Havmus

3. februar:
Spiremor

5. februar:
MissStiles

6. februar:
EryMax

7. februar:

Opprinnelig termin/menstermin
Internasjonal termin (40+0)
Tusle

8. februar:

LilleMeg90
Skyblue
*Bakepulver*

9. februar:
FrøkenAnonym

10. februar:

UL-termin
Frk.mh

Blomst12

11. februar:

Teriyaki
Havmus
Spiremor

12. februar:
La Traviata
Yesterday

Saltsild
Focklop

13. februar: (Fredag den 13.)

Nautika
Mafalda
Millimani
Skyblue

14. februar: (Valentine's Day, vært forlovet i 3 år) Slimpropp!
Androide

KaosPåToBein
MissDior

15. februar:
Løvsol
Millimani

AskMeAgain89

16. februar:
HopsiDeisi
Teriyaki

17. februar:
KissKissBangBang

19. februar:
Kakaoen

Jordmor tippet: Natt til 9. februar (hun har nattevakt da)
Gubben sier han har "snakket" med lillemor, og hun hadde visst "kick to confirm" at fødselen skulle starte søndag kveld klokka 19? :P

Begynner å gå tom for tippinger, jo :P

Endret av Lilleninja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...