Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3

Lilleninja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror det skjer i kveld/natt :) Moro med liten sprelsk jente i magen :hjerte: Hvordan merker du at babyen hikker? Det høres så rart ut :fnise: Det er så morsomt når magen endrer helt form. Her legger babyen seg ofte over på en side så jeg ser helt skjev ut :fnise:

Her ble det heller nesten ikke boller, men jeg måtte bare ha så nå står bolledeigen til heving ;)

:fnise: fortsatt løs i magen er godt tegn da!

Hehe, du hadde tippet i natt også, så nå stoler jeg ikke på tippingene dine noe mer :jolie: Det er veldig godt når hun har aktive dager, men da hender det at hun er litt roligere dagen etter, at hun er utslitt på en måte? :P I dag har jeg faktisk følt meg ganske avslappet, for de to gangene jeg var oppe på do i natt (hvertfall de to gangene jeg var våken) så var hun lur nok til å gi meg ett par spark med en gang jeg la meg i senga :) Hun hadde vel sett seg lei på at mammaen dreiv og plaget henne med dult i magen, så da sparket hun på eget initiativ ;) Jeg syns hikkingen kjennes nesten ut som "leamus" heeelt nederst i magen/ned i musa :fnise: Eller som LilleMeg90 sier; rytmiske dunk i magen :) Ekstra morsomt de gangene jeg kjenner at rumpa spretter samtidig :ler:

Håper det skjer noe nå!!

Guardians of the galaxy er kjempe bra!

Og Askmeagain, hikke kjennes som rytmiske dunk i magen;) kjempe koslig :rodmer:

Da er vi to :jepp:

Den var superbra! Må se den igjen en gang, tenker jeg ^^

Ble litt spontanbaking her også. Så her står også boller til heving :fnise:

Oooh, misunneliiiig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du hadde tippet i natt også, så nå stoler jeg ikke på tippingene dine noe mer :jolie: Det er veldig godt når hun har aktive dager, men da hender det at hun er litt roligere dagen etter, at hun er utslitt på en måte? :P I dag har jeg faktisk følt meg ganske avslappet, for de to gangene jeg var oppe på do i natt (hvertfall de to gangene jeg var våken) så var hun lur nok til å gi meg ett par spark med en gang jeg la meg i senga :) Hun hadde vel sett seg lei på at mammaen dreiv og plaget henne med dult i magen, så da sparket hun på eget initiativ ;) Jeg syns hikkingen kjennes nesten ut som "leamus" heeelt nederst i magen/ned i musa :fnise: Eller som LilleMeg90 sier; rytmiske dunk i magen :) Ekstra morsomt de gangene jeg kjenner at rumpa spretter samtidig :ler:

Jeg er fortsatt innenfor datoen min så det skjer før tolv ;) Jeg tippet da 15? :vetikke:

Begynner da hvertfall :fnise:

Jeg leste at mange gravide opplever ekstra aktiv baby rett før fødsel...så det så :fnise:

Ja, det er best for dem at de gir litt respons hvis ikke kommer det noen bekymrede dult fra mor :Nikke:

Så herlig :hjerte: Jeg har nok ikke kjent noe hikking tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt innenfor datoen min så det skjer før tolv ;) Jeg tippet da 15? :vetikke:

Begynner da hvertfall :fnise:

Jeg leste at mange gravide opplever ekstra aktiv baby rett før fødsel...så det så :fnise:

Ja, det er best for dem at de gir litt respons hvis ikke kommer det noen bekymrede dult fra mor :Nikke:

Så herlig :hjerte: Jeg har nok ikke kjent noe hikking tror jeg...

Bare jeg som har misforstått, da, så nå har jeg skrevet deg inn på hele dagen :fnise:

Håper du får rett, men da håper jeg også at jeg får til å sove litt i startfasen av fødselen :)

Ja, det er jo lov å håpe at hun spreller masse i dag fordi hun vet at hun skal ut i morra eller noe? :fnise:

Mhm! Håper hun gjør det samme i natt :jepp: Men det var godt å ha en dag som jeg ikke har vært nervevrak, da :) Føles faktisk greit å ikke dra på overtidskontroll før tirsdag nå som hun har hatt en veldig god dag i magen :Nikke: Men det er jo klart, hvis hun er rolig i morra så drar jeg inn en tur ;)

Det er veldig godt når hun hikker i magen, ja! :rodmer: Det kommer nok, jeg syns ikke hun hikket noe særlig "før" :) Kanskje etter uke 30 jeg begynte å merke det mer, hvis ikke jeg husker helt feil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som har misforstått, da, så nå har jeg skrevet deg inn på hele dagen :fnise:

Håper du får rett, men da håper jeg også at jeg får til å sove litt i startfasen av fødselen :)

Ja, det er jo lov å håpe at hun spreller masse i dag fordi hun vet at hun skal ut i morra eller noe? :fnise:

Mhm! Håper hun gjør det samme i natt :jepp: Men det var godt å ha en dag som jeg ikke har vært nervevrak, da :) Føles faktisk greit å ikke dra på overtidskontroll før tirsdag nå som hun har hatt en veldig god dag i magen :Nikke: Men det er jo klart, hvis hun er rolig i morra så drar jeg inn en tur ;)

Det er veldig godt når hun hikker i magen, ja! :rodmer: Det kommer nok, jeg syns ikke hun hikket noe særlig "før" :) Kanskje etter uke 30 jeg begynte å merke det mer, hvis ikke jeg husker helt feil? :)

;) Kan være greit å sove litt ja ;) Det kan godt hende ;) Er flere som har fortalt meg det, men om det bare var innbilt vet jeg jo ikke :fnise:

Det skjønner jeg! Jeg syns IKKE du skal nøle med å ta kontakt/dra innom hvis det blir rolig :)

Ah ;) Da får jeg bare vente tålmodig. Høres morsomt ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte rundt uke 28-29 her tror jeg! Men er nok veldig forskjellig hvor tidlig og mye man kjenner det ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være greit å sove litt ja Det kan godt hende Er flere som har fortalt meg det, men om det bare var innbilt vet jeg jo ikke

Det skjønner jeg! Jeg syns IKKE du skal nøle med å ta kontakt/dra innom hvis det blir rolig

Ah Da får jeg bare vente tålmodig. Høres morsomt ut

Ja, hver morgen når jeg våkner så tenker jeg "Sånn! Nå kan fødselen bare starte, før jeg blir sliten igjen" :fnise: Krysser fingrene for at det er noe i det :) Men hun har jo hatt sånne aktive dager før også.. :P

Nei, jeg tenker også det, at hvis hun er rolig i morra blir det tur inn :) Men det var som sagt veldig godt å føle seg litt mer avslappet i dag, så håper hun har en "travel" dag i magen i morra også, så fremt hun fortsatt er i magen i morra ;)

Hehe, ja, jeg håper virkelig du får kjenne hikking, det er ordentlig kos og morsomt :jepp:

Lurer på om det er fordi jeg har sittet så lenge i samme stilling, men jeg syns jeg har litt flere kynnere "på rappen" nå enn vanlig? :klo: Det rare for meg er jo at jeg ikke kjenner alle, men kjenner at magen er stram nå :P Så kjenner jeg av og til at det gjør vondt helt nedi magen, så håper disse kynnerne har noe for seg ;) Hehe, den siste der varte litt lenger enn vanlig :fnise: Neida, jeg leiter ikke etter tegn i det hele tatt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte rundt uke 28-29 her tror jeg! Men er nok veldig forskjellig hvor tidlig og mye man kjenner det ja! :)

Puh, da var jeg ikke helt skivebom med tippinga mi på når jeg begynte å kjenne det da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brydde meg ikke når min slimpropp kom ut siden det ikke er et tegn, det var vel det eneste jeg lærte av det fødselsforberedende kurset. Men vannet mitt gikk 9 timer etterpå :) Og du er jo over termin så må jo være et tegn nå, du må jo føde snart ;) Føøøøød nåååå så du slipper å settes i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brydde meg ikke når min slimpropp kom ut siden det ikke er et tegn, det var vel det eneste jeg lærte av det fødselsforberedende kurset. Men vannet mitt gikk 9 timer etterpå :) Og du er jo over termin så må jo være et tegn nå, du må jo føde snart ;) Føøøøød nåååå så du slipper å settes i gang :)

På det fødselsforberedende kurset vi var, så sa jordmor at slimproppen var et usikkert tegn på at fødsel kunne komme i nærmeste fremtid, men jeg tenker også at det nesten MÅ være et tegn uansett siden jeg er over termin allerede :P Hadde jo vært bedre hvis jeg kunne fått blodslim/tegnblødning, for det stod jo faktisk som sikkert tegn på lista hennes... :P Ja, takk, vil gjeeerne føde NÅH! :jepp::fnise:

Så heldig du var som "mistet" vannet 9 timer etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søren steike :fnise:

ja ja...får bare fortsette å vente i spenning da. Innen 14 dager så er du mamma uansett :danse:

Blir nesten litt sentimental av tanken...allerede.. Det er så fantastisk, så slitsomt, så overveldende det du skal igjennom. Det er rart hvor raskt man glemmer det utfordrende. Ååååh, du har så mye å glede deg til :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søren steike :fnise:

ja ja...får bare fortsette å vente i spenning da. Innen 14 dager så er du mamma uansett :danse:

Blir nesten litt sentimental av tanken...allerede.. Det er så fantastisk, så slitsomt, så overveldende det du skal igjennom. Det er rart hvor raskt man glemmer det utfordrende. Ååååh, du har så mye å glede deg til :strix:

Seneste jeg blir igangsatt er uansett 21., så om en uke er hvertfall fødselen i gang uansett :) Men hvis det ikke har startet av seg selv til tirsdag håper jeg på å bli igangsatt tirsdag eller senest onsdag! :jepp: På nett står det hvertfall at mors ønske skal vektlegges på kontroll 41+3, men legen har siste ordet i avgjørelse om igangsettelse :)

Ja, jeg gleder meg i første omgang mest (enormt) til å få henne opp på brystet, og til å starte med ammingen :rodmer: Og å bare holde henne på brystet og snuse på min helt egne lille baby! :)

Krysser fingrene for at det setter igang av seg selv snart.

Takk :hug: Samme her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På det fødselsforberedende kurset vi var, så sa jordmor at slimproppen var et usikkert tegn på at fødsel kunne komme i nærmeste fremtid, men jeg tenker også at det nesten MÅ være et tegn uansett siden jeg er over termin allerede :P Hadde jo vært bedre hvis jeg kunne fått blodslim/tegnblødning, for det stod jo faktisk som sikkert tegn på lista hennes... :P Ja, takk, vil gjeeerne føde NÅH! :jepp::fnise:

Så heldig du var som "mistet" vannet 9 timer etterpå :P

Følte meg heldig frem til jeg innså at jeg ikke fikk rier og at det å bli satt å gang viste seg å være ganske fælt. Syns jeg da, andre syns kanskje at det er greit å settes i gang, man er jo forskjellig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det meste tolkes som mulige tegn her nå ser jeg! Og jeg skjønner deg godt. Håper alt starter snart absolutt helt av seg selv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følte meg heldig frem til jeg innså at jeg ikke fikk rier og at det å bli satt å gang viste seg å være ganske fælt. Syns jeg da, andre syns kanskje at det er greit å settes i gang, man er jo forskjellig :)

Ånei, så kjedelig :sjokkert: Hvis jeg får spørre; hvordan ble du satt i gang? :) Måtte det ballong til, eller fikk du modningspiller, eller drypp? :) Det beste er jo selvfølgelig at kroppen får starte prosessen selv, men nå ser jeg mer positivt på å eventuelt bli satt i gang på tirsdag/onsdag, enn å gå og bekymre meg lenger enn det, og eventuelt måtte igangsettes uansett :) Er jo individuelt, som du sier ^^ Kan man være i badekar og sånt hvis man settes igang, egentlig? :klo:

Jeg stemmer for at Teriaky og LilleNinja føder samme dag å blir romkamerater

Hehe, hvis jeg må dele rom med noen på barsel så hadde det jo vært koselig å dele med noen kjente :) Men helst vil jeg at det skal være så få fødende der at jeg kan ha et eget rom ;)

:ler: Det meste tolkes som mulige tegn her nå ser jeg! Og jeg skjønner deg godt. Håper alt starter snart absolutt helt av seg selv :jepp:

Åjadda! Alle tegn er gode tegn? :P Takk for det, det håper jeg også :) Og gjerne ASAP :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke føde samtidig nei, for vi har begge lyst på miljørommet! :ler:

Ser for meg den diskusjonen deres he he. Å jordmor bare rister på hodet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg den diskusjonen deres he he. Å jordmor bare rister på hodet.

Heldigvis ikke noe å diskutere da det er så enkelt som førstemann til mølla. :) Når det er sagt så blir det nok ikke noe fødsel på meg de nærmeste par dagene, så tror nok vi skal klare å unngå den! ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...