Lilleninja Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #1161 Del Skrevet 15. desember 2014 Ooo, så spennende! Har du lyst til å dele oppskrift på seigmenn? Det kan jeg gjøre vet duuuu 60 gram gelatinpulver 1 kg sukker 5 dl vann 1 flaske essens (kjøpes på apotek, jeg digger ananas ) 10 gram sitronsyre (fås på matbutikk, ved bakepulver eller krydder) Konditorfarge (Jeg kjøpte denne på apoteket også, veldig god farge i de!) 1: Kok opp sukker med 3 dl vann, til sukkeret har løst seg opp. 2: Løs opp gelatinen i 2 dl lunkent vann (bruk vannbad) 3: Hell den oppløste gelatinen oppi sukkervannet som er kokt opp 4: La det hele småkoke, mens du rører om, i ca. 15-20 minutter, til oppløsningen blir klar. (Jeg kokte det i mellom 20 og 25 minutter) 5: Ta kjelen av platen og tilsett sitronsyre og essenser 6: Tilsett konditorfarge til ønsket farge (Jeg brukte ca. halve flaska fra apoteket) 7: Hell massen i en panne/fat/form og avkjøl til neste dag. 8: Tas ut av formen (dypp bunnen av formen i varmt vann, og snu på hodet). 9: Skjæres opp og vendes i sukker De var veldig gode da vi lagde de i kjemien, gleder meg til å smake i dag Bare sånn obs obs, det lukter skikkelig ekkelt av gelatinen Og dette er grisarbeid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 15. desember 2014 #1162 Del Skrevet 15. desember 2014 Nam, seigmenn! Også hjemmelagde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #1163 Del Skrevet 15. desember 2014 Nam, seigmenn! Også hjemmelagde. Ja, jeg håper det blir bra Og ikke minst at de faller i smak hos venninnen som skal få det i gave ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 15. desember 2014 #1164 Del Skrevet 15. desember 2014 De var veldig gode da vi lagde de i kjemien, gleder meg til å smake i dag Bare sånn obs obs, det lukter skikkelig ekkelt av gelatinen Og dette er grisarbeid Gelatin er vel bokstavelig talt grisearbeid ja Men så koselig med hjemmelagede gaver! Flink du er 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 15. desember 2014 #1165 Del Skrevet 15. desember 2014 Også anbefaler jeg alltid Wilton sine konditorfarger Så flink du er som styrer på! Jeg skal lage risboller i dag tenkte jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 15. desember 2014 #1166 Del Skrevet 15. desember 2014 Takk for oppskriften! Den er notert og lagret på maskinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 15. desember 2014 #1167 Del Skrevet 15. desember 2014 Tikker bare innom for å ønske deg en fin mandag Mandagsklemmer fra meg og Linnea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. desember 2014 #1168 Del Skrevet 15. desember 2014 Hjemmelagd gelemann er sikkert godt! Jeg lager laktosefri gomme i dag jeg. Håper det går.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 15. desember 2014 #1169 Del Skrevet 15. desember 2014 Vi laga hjemmelaget seigmenn på barneskolen. Tror det var på et juleverksted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #1170 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Gelatin er vel bokstavelig talt grisearbeid ja Men så koselig med hjemmelagede gaver! Flink du er Jaa, det er grisearbeid og lukter gris Takketakk Jeg er ganske stolt av det, altså! Første gang siden barneskolen at alt unntatt emballasjen til pakken er hjemmelaget tror jeg ^^ Også anbefaler jeg alltid Wilton sine konditorfarger Så flink du er som styrer på! Jeg skal lage risboller i dag tenkte jeg Wilton? Takk Jeg var fornøyd, selv om jeg måtte ha noen sittepauser mens jeg holdt på med oppdelinga i dag! Jeg fikk to brødformer og én isbitform med hjerter av oppskriften ^^ Ble det "andre boller"? Takk for oppskriften! Den er notert og lagret på maskinen Ingen problem Spread the joy! ^^ Tikker bare innom for å ønske deg en fin mandag Mandagsklemmer fra meg og Linnea Åååh, i lige måde! Og mange klemmer tilbake, selvfølgelig ^^ Hjemmelagd gelemann er sikkert godt! Jeg lager laktosefri gomme i dag jeg. Håper det går.. De ble digge Så det gikk bra med gommen din også? ^^ Vi laga hjemmelaget seigmenn på barneskolen. Tror det var på et juleverksted. Det kan nok stemme ^^ Endret 15. desember 2014 av Lilleninja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 15. desember 2014 #1171 Del Skrevet 15. desember 2014 Åh, kult med gelé-seigmann-klumper 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. desember 2014 #1172 Del Skrevet 15. desember 2014 Jepp, gikk bra med gommen! Smakte seigmennene godt? Er det veldig likt kjøpte eller mye bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 15. desember 2014 #1173 Del Skrevet 15. desember 2014 Så flink du er som lager gavene Neste gang kan du heller pepre familien med bilder av ungen i gave Du må gjerne sende noen seigmenn hit altså Jeg har laget pepperkakehus og noen pepperkaker. Tenkte å la mini hjelpe meg å pynte huset Jeg prøvde å få han til å lage pepperkaker. Men han klikka i vinkel fordi han ikke fikk stappe i seg aboslutt ALL pepperkakedeigen Kan ikke lage noe mer godt jeg.. Eter det bare opp selv Trenger da ikke ese ut enda mer i jula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #1174 Del Skrevet 16. desember 2014 Jepp, gikk bra med gommen! Smakte seigmennene godt? Er det veldig likt kjøpte eller mye bedre? Jeg syns de var bedre, egentlig Myyye smak på de, synes jeg hvertfall Kunne tenkt meg å lage med bringebær også da, for det er favoritten min på kjøpeseigmenn Så flink du er som lager gavene Neste gang kan du heller pepre familien med bilder av ungen i gave Du må gjerne sende noen seigmenn hit altså Jeg har laget pepperkakehus og noen pepperkaker. Tenkte å la mini hjelpe meg å pynte huset Jeg prøvde å få han til å lage pepperkaker. Men han klikka i vinkel fordi han ikke fikk stappe i seg aboslutt ALL pepperkakedeigen Kan ikke lage noe mer godt jeg.. Eter det bare opp selv Trenger da ikke ese ut enda mer i jula Takk Det er planen! Julekort til tanter og onkler, og kalender til besteforeldre, tenker jeg? Hahhah Jeg er også litt snurt når vi lager pepperkaker for at jeg ikke kan spise all deigen jeg vil! Lettere mot slutten da, for da er mamma så utålmodig på å bli ferdig Åjoda, bare lag Jeg har spist risboller og seigmenn... masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #1175 Del Skrevet 16. desember 2014 I dag har jeg vært hos jordmor For første gang følte jeg faktisk at det var veldig koselig å være der! Tror det kommer av to ting, for det første så hadde vi noe konkret å prate om/rundt (amming), og for det andre var ikke studenten der denne gangen, så det var bare én person å forholde seg til Symfysemålet ble målt til å være normalt ifølge lillemors kurve igjen i dag Urinprøven var fin, hjertelyden var 137 (og like nydelig å høre på som alltid), og blodtrykket mitt var litt mer normalt nå når jeg slappet av der De andre gangene hos jm har jeg ligget oppe i ca. 118 på overtrykk, mens hos legen har jeg ligget mellom 100 og 110 i overtrykk I dag hadde jeg 104/68 hos jordmor ^^ Lærte litt nytt om amming i dag Det var en fin samtale å få hatt før den tid kommer! Har også fått lånt med meg en film om amming hjem, navnet på den høres ut som et motto; "Bryst er best!" Tenkte å se den nå ^^ Har også fått dato og klokkeslett for fødselsforberedende kurs! Det blir 6. januar klokka 12:30 Nå er jeg nesten lei meg for at jeg bare har én jordmortime igjen, i uke 38 ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 16. desember 2014 #1176 Del Skrevet 16. desember 2014 Bryst er best! Fantastisk tittel! Kanskje vi kan dra den litt videre: Bryst er best! Ingen protest! Den som er mot, er idiot! Forøvrig koselig å høre at timen i dag var vellykket!! Og så bra at målene var akkurat på kurven. Og alt det andre! Bare velstand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #1177 Del Skrevet 16. desember 2014 Bryst er best! Fantastisk tittel! Kanskje vi kan dra den litt videre: Bryst er best! Ingen protest! Den som er mot, er idiot! Forøvrig koselig å høre at timen i dag var vellykket!! Og så bra at målene var akkurat på kurven. Og alt det andre! Bare velstand! Haha, jeg ser for meg heialaget som står rundt de nybakte mødrene på barselavdelinga og rister på pom-poms og synger heiaropet ditt Jaaaa, nå er hu mor glad Nå har jeg sett filmen, og min første kommentar må være at hormonene har slått inn for fullt her i huset Flere ganger i filmen, når jeg så små som ble ammet (ikke de store ungene, blæh!), ble øynene mine så tårevåte at jeg nesten begynte å gråte Og tidligere i dag når jeg var hos jordmor, og hun snakket om "Når babyen har kommet ut og legges opp på brystet" så fikk jeg også skikkelig tårer i øynene, for det er noe av det jeg gleder meg mest til Når hun er heeelt fersk og skal ligge og varme seg på brystkassa *Tåre i øyekroken* Jeg synes det var en veldig grei film, selv om det merkes at det var en gammel film Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 16. desember 2014 #1178 Del Skrevet 16. desember 2014 Wææ, nå fikk jeg tårer i øynene! Hormonell much? Men det er også noe av det jeg ser veldig fram til. Og ikke minst første møte mellom baby og pappan sin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 16. desember 2014 #1179 Del Skrevet 16. desember 2014 Jeg også gleder meg så mye foR tiden. Men jeg har jo en evighet igjen det nermer seg jo veldig for din del Lilleninja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. desember 2014 #1180 Del Skrevet 16. desember 2014 Så bra du følte du fikk noe ut av jordmortimen. Amming er veldig koselig. Også er de så søte når de er litt eldre, sånn fire-fem måneder gammel. Hvis jeg pratet til O når han diet, så så han opp på meg og mistet sugetaket fordi han smilte sånn. Det var så fint. 118 er ikke mye i overtrykk det da, men dersom du vanligvis har mellom 100 og 110 så har du vel vært litt småstresset når du har vært der før. Jeg pleier å ligge på rundt 115/65. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå