Blue Balloon Skrevet 16. juni #221 Skrevet 16. juni (endret) I denne tråden så har jeg nå lært meg at "voldtekt" er et begrep som vi ikke alltid trenger å ta så seriøst og legge så mye i. Dette begrepet brukes visst om bagateller som alle oppegående folk med sosiale antenner skjønner at ikke er et problem. Herregud, de er kjærester. Ikke venn med fordeler. Ikke ons. Ikke fremmede. Ut fra hva ts skriver, så ser jeg for meg at de deler seng og har hatt sex med samtykke før. De kjenner hverandre. Dette går fint. Ro ned. De fleste takler å bli vekket på denne måten av kjæresten sin. Ok, kanskje han ikke liker det. Men et normalt menneske i et normalt forhold, er såpas oppegående at da sier han at det ikke var så digg. Og så finner de ut av det. Man går ikke direkte helt i fistel og roper "VOLDTEKT!!" for noe slikt. Dette var et engangstilfelle. Om hun fortsetter å gjøre det igjen over tid, etter å ha fått beskjed om å la være, da er det problematisk! Endret 16. juni av Blue Balloon La oss fortsette å krangle i en 11 år gammel tråd! :D
AnonymBruker Skrevet 16. juni #222 Skrevet 16. juni blondien skrev (På 27.5.2014 den 22.48): Love it! skal prøve det selv engang Har du prøvd ut det enda? Anonymkode: 89071...c52
AnonymBruker Skrevet 16. juni #223 Skrevet 16. juni SlemUlv skrev (På 30.4.2024 den 14.18): Utfra hva jeg såg, for å gni det inn at kvinner syns dette er ok, men også vil ha samtykke lov. Som at det er motsigende å gjør dette, med samtykke, og ville ha en samtykkelov. Er du for eller imot samtykkelov??? Anonymkode: 89071...c52
Vibelator Skrevet 16. juni #224 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 28.5.2014 den 0.31): For noe tull. Anonymous poster hash: 619ad...a7d Enig.Mange menn vil ha underlivet sitt i fred til di er våkna og dysja
AnonymBruker Skrevet 16. juni #225 Skrevet 16. juni Blue Balloon skrev (2 minutter siden): I denne tråden så har jeg nå lært meg at "voldtekt" er et begrep som vi ikke alltid trenger å ta så seriøst og legge så mye i. Dette begrepet brukes visst om bagateller som alle oppegående folk med sosiale antenner skjønner at ikke er et problem. Herregud, de er kjærester. Ikke venn med fordeler. Ikke ons. Ikke fremmede. Ut fra hva ts skriver, så ser jeg for meg at de deler seng og har hatt sex med samtykke før. De kjenner hverandre. Dette går fint. Ro ned. De fleste takler å bli vekket på denne måten av kjæresten sin. Ok, kanskje han ikke liker det. Men et normalt menneske i et normalt forhold, er såpas oppegående at da sier han at det ikke var så digg. Og så finner de ut av det. Man går ikke direkte helt i fistel og roper "VOLDTEKT!!" for noe slikt. Dette var et engangstilfelle. Om hun fortsetter å gjøre det igjen over tid, etter å ha fått beskjed om å la være, da er det problematisk! Enig og ikke enig. Samtykke er ikke en selvfølge det øyeblikket man går inn i et forhold. Det er heller ikke statisk. Samtykke er flytende og utvikler seg naturlig etterhvert som man blir bedre kjent med hverandre. Gjennom ord, handlinger, reaksjoner og kroppsspråk, etablerer man etterhvert hva som er greit og ikke. Begge parter er inneforstått med at man tar små steg for å teste vannet, og at man noen ganger vil trå litt feil. Man kommuniserer hele tiden frem og tilbake. Og det er her problemet ligger: en sovende person kan ikke gi øyeblikkelig tilbakemelding. Det er ikke rom for kommunikasjon i en slik situasjon. Å utføre seksuelle handlinger på en sovende person uten å ha tydelig etablert at dette er greit på forhånd, er ikke å teste vannet. Da tar man et jævla stort sprang, og det helt uten at partneren får ta del i det. En sovende person kan ikke kommunisere. Her har ts teknisk sett begått et overgrep i den forstand at hun utførte seksuelle handlinger på en sovende person uten at dette var etablert som ok på forhånd. Om han selv opplevde dette som voldtekt, så var det 100% voldtekt. Om han er likegyldig og ikke bryr seg så mye, så er det helt opp til ham. Det er uansett en stor risiko å ta. Ønsker man å utføre seksuelle handlinger på sin sovende partner, så MÅ man på et eller annet vis få etablert at dette er ok på forhånd. Partnere snakker jo ofte om hva de liker og ikke liker, så det er ikke så himla vanskelig å finne ut om dette er noe partneren ville vært ok med. Gjør man ikke det, risikerer man å bli en voldtektsmann/kvinne om partneren blir sittende igjen med følelsen av å ha blitt dypt krenket. Anonymkode: 415d6...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #226 Skrevet 16. juni Med mindre han har sagt på forhånd at dette er greit, så er det faktisk voldtekt. Anonymkode: 25eb3...140
AnonymBruker Skrevet 16. juni #227 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 27.5.2014 den 23.06): Idiot Ts Anonymous poster hash: a8817...4be Det er jo en voldtekt, sånn rent lovsmessig. Samboeren din synes tydeligvis det var greit, og da er det greit. Men det er ikke noe man burde gjøre uten å snakke om det først. Hadde ikke mannen synes det var ok, hadde det vært en voldtekt. Anonymkode: bb879...c71
Langline Skrevet 16. juni #228 Skrevet 16. juni Jeg har gjort det flere ganger. Det er fordi vi har snakket om det og sagt til hverandre at det er noe vi liker. Ville aldri ha gjort det uten å ha visst det på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 16. juni #229 Skrevet 16. juni I en alder av 50 så har det nå gått opp for meg at jeg er et voldtektsoffer takket være kvinneguiden som setter slike merkelapper.. Første gang jeg ble voldtatt var på en fest på Røa. Jeg var 17 år, drakk meg alt for full og lot meg utnytte av 1 år eldre jente. Andre gang jeg ble grovt seksuelt utnyttet skjedde med min daværende kjæreste en natt hun lå over hos meg i en alder av 18 år Tredje gang jeg ble voldtatt var jeg 19 år av min kjæreste i Stavanger. Jeg var ung og lot meg seksuelt utnytte av hun som var 1 år yngre enn meg Hvis jeg skal telle over alle gangene jeg har blitt voldtatt så vil tallet være nærmere 100 enn 50 der kvinner har startet å suge/onanere uten st jeg har vært våken.. I tillegg har det helt sikkert skjedd utallige andre grenseoverskridende hendelser. Hilsen, voldtektsofferet. Anonymkode: 182cb...062 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #230 Skrevet 16. juni Til alle som sier at det må avtales på forhånd: Det hjelper ingen ting, det er fremdeles voldtekt. Av akkurat samme grunn som at man ikke med den nye samtykkeloven ikke kan få noen til å signere på en app at de samtykker til sex, også kan man bare kjøre på. Det er blitt spesifisert utallige ganger at samtykke skal være entusiastisk, kontinuerlig, og når som helst kunne trekkes tilbake. Ingen av disse samsvarer med at en part kan sove uansett hva som måtte være avtalt på forhånd. Anonymkode: 115d3...c0f
Bamseklemmer Skrevet 17. juni #231 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 16.09): Er selvsagt kun sludder og vås! Anonymkode: f4765...ff0 Selvfølgelig er det sludder og vås, hvis man ikke har seksuell kunnskap om orgasmen😉
AnonymBruker Skrevet 17. juni #232 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): I en alder av 50 så har det nå gått opp for meg at jeg er et voldtektsoffer takket være kvinneguiden som setter slike merkelapper.. Første gang jeg ble voldtatt var på en fest på Røa. Jeg var 17 år, drakk meg alt for full og lot meg utnytte av 1 år eldre jente. Andre gang jeg ble grovt seksuelt utnyttet skjedde med min daværende kjæreste en natt hun lå over hos meg i en alder av 18 år Tredje gang jeg ble voldtatt var jeg 19 år av min kjæreste i Stavanger. Jeg var ung og lot meg seksuelt utnytte av hun som var 1 år yngre enn meg Hvis jeg skal telle over alle gangene jeg har blitt voldtatt så vil tallet være nærmere 100 enn 50 der kvinner har startet å suge/onanere uten st jeg har vært våken.. I tillegg har det helt sikkert skjedd utallige andre grenseoverskridende hendelser. Hilsen, voldtektsofferet. Anonymkode: 182cb...062 Der ser du. Kvinner er ikke mye bedre enn menn på det området når vi tenker oss godt om 🤔 Anonymkode: 22580...673
AnonymBruker Skrevet 17. juni #233 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Til alle som sier at det må avtales på forhånd: Det hjelper ingen ting, det er fremdeles voldtekt. Av akkurat samme grunn som at man ikke med den nye samtykkeloven ikke kan få noen til å signere på en app at de samtykker til sex, også kan man bare kjøre på. Det er blitt spesifisert utallige ganger at samtykke skal være entusiastisk, kontinuerlig, og når som helst kunne trekkes tilbake. Ingen av disse samsvarer med at en part kan sove uansett hva som måtte være avtalt på forhånd. Anonymkode: 115d3...c0f Jeg ser poenget ditt og velger å sette det litt på spissen. Dette betyr jo i praksis at "frys"-tilstand også vil gjøre et samtykke uten verdi. Er det da i praksis noen forskjell med den nye samtykkeloven. I så fall hva? 🤔 Anonymkode: 22580...673
AnonymBruker Skrevet 17. juni #234 Skrevet 17. juni Så lenge det er snakk om kjæreste, mann, samboer osv, hadde jeg nok prøvd meg forsiktig fram, men ikke kastet meg over ham. Jeg kunne aldri gjort det på en fyr jeg bare hadde hatt sex med noen få ganger. Anonymkode: cf656...6f1
draug 75 Skrevet 17. juni #235 Skrevet 17. juni Skal si denne saka ble bumpa opp fra 2014 til 2024, og så til i år.. Enten er det noen med god hukommelse eller lite å gjøre som har henta det her fram fra glemselen. Hvis det er en kjæreste som ikke liker å bli sugd, eller av en eller annen grunn ikke vil vekkes slik, så er det et overgrep. Beklager, men slik er det. Det går ut på det samme som om han hadde stappa kuken inn i munnen på henne mens hun sov. Eller at hun hadde satt seg på han mens han sov, eller at han hadde begynt å slikke henne mens hun sov, eller trengt inn i henne. Det er en seksuell handling uten eksplisitt samtykke juridisk. Og moralsk, så begynner man ikke å rote med hverandres kjønnsorganer hvis det ikke er greit. Noe annet: hvis det er signalisert på forhånd at det ikke er noe i vegen for det, at det er fri bane, så ligger samtykket i bordet, en blankofullmakt, så å si. Og da er det bare å kjøre iveg. Sjøl har jeg hatt en gammelkjæreste som pleide å vekke meg på det deilige viset at hun runka meg - og så når jeg våkna, så ba un om å få suge meg. Det fikk hun naturligvis. Samme dame sa også rett ut at hun hadde et ønske om at jeg skulle vekke henne med å trenge inn - "fukt litt først, jeg tror jeg kommer til å smøre ganske fort." Man vil påstå at da ligger ønsket - blankofullmakten - der. Dessverre våknet hun alltid før meg, så det å vekke henne ved inntrengning ble aldri noe av. Jeg skulle gjerne ha blitt vekt av å ei øm og ivrig avsuging i stedet for vekkerklokka om dagene, men det er nå meg det da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå