Gå til innhold

KG: er dere flinke til å skille sak og person?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på det fordi det er endel personangrep her inne. Pluss at nesten alle nevner brukere de bestandig er enige med når det er tråder om hvem man liker.

Så klarer dere det? Innrømmelse : jeg tenker noen ganger at innlegg sikkert er teite før jeg har lest dem. Bare pga brukernavnene :sjenert:

Anonymous poster hash: 3a7b0...7f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, KGere generelt er ikke flinke til det. Men det ligger i vår natur at man automatisk vil være mer enig med noen man fra før "liker".



Anonymous poster hash: 63c2e...815
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg er flink til å skille mellom sak og person. Om en person jeg ikke liker skriver noe fornuftig jeg faktisk er enig med, så klarer jeg å si det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg er flink til å skille person og sak. Dette i hovedsak fordi jeg ikke får med meg hvem som skriver hva.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Jeg mentalt ignorerer flere brukere. Ikke gidder jeg lese innleggene og skulle jeg finne på det, så svarer jeg ikke. Sånn er det å være dust, da blir man oversett.

Endret av Jørild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, KGere generelt er ikke flinke til det. Men det ligger i vår natur at man automatisk vil være mer enig med noen man fra før "liker".

Anonymous poster hash: 63c2e...815

Det er en kvinnegreie. Jeg blir ikke automatisk mer enig i noen jeg liker. Jeg blir faktisk mer interessert i å lese det de skriver for å se om jeg er enig eller ikke. Men det henger vel sammen med at kvinner er spesielt dårlig på å forholde seg til mennesker de er uenig med og stort sett begrunner meningene sine etter hva de føler og ikke hva de rasjonelt burde kunne resonnere seg frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Jeg er nok litt forutinntatt når jeg ser at enkelte brukere har skrevet innlegg. Men er jeg enig så er jeg enig. Jeg motsier ingen bare fordi jeg ikke liker de.

Jeg er heller ikke redd for å si fra at jeg er uenig med brukere jeg liker fra før. Men kan vel innrømme at jeg måten jeg ordlegger meg på kan variere ut fra hvem jeg svarer. Lettere å holde seg saklig når Jeg diskuterer med brukere jeg liker fra før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kvinnegreie. Jeg blir ikke automatisk mer enig i noen jeg liker. Jeg blir faktisk mer interessert i å lese det de skriver for å se om jeg er enig eller ikke. Men det henger vel sammen med at kvinner er spesielt dårlig på å forholde seg til mennesker de er uenig med og stort sett begrunner meningene sine etter hva de føler og ikke hva de rasjonelt burde kunne resonnere seg frem til.

Men hvis du blir mer interessert i å lese det de du liker skriver så skiller du ikke sak og person?

Anonymous poster hash: 3a7b0...7f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du blir mer interessert i å lese det de du liker skriver så skiller du ikke sak og person?

Anonymous poster hash: 3a7b0...7f8

Nei, men du gidder jo ikke lese samtlige innlegg i en 6 siders lang tråd for eksempel. Da skummer du gjennom en del innlegg, men blir mer nysgjerrig på de innleggene skrevet fra brukere du kjenner til eller "liker". Hva er det med dere kvinner og logikk? Å legge merke til personen bak et argument er ikek det samme som å skille sak og argument så lenge du faktisk leser det som skrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt rart at hver gang en kvinne uttaler seg om noe så er det "føleri", og når en mann uttaler seg så er det "rasjonell tenking"..

Så vidt jeg vet har menn også følelser så hele den påstanden blir bare teit.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du gidder jo ikke lese samtlige innlegg i en 6 siders lang tråd for eksempel. Da skummer du gjennom en del innlegg, men blir mer nysgjerrig på de innleggene skrevet fra brukere du kjenner til eller "liker". Hva er det med dere kvinner og logikk? Å legge merke til personen bak et argument er ikek det samme som å skille sak og argument så lenge du faktisk leser det som skrives.

Jeg leser alle innlegg dersom tråden er interessant, hvis ikke forholder jeg meg til HI. Noe de fleste her gjør, både kvinner og menn.

Endret av Evel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det umulig å skille sak og person. Er det så rart at det er noen man får bedre inntrykk av, og derfor mer lyst til å diskutere med eller gi råd til? Syns det er rart hvis brukere som er konstant nedlatende og ekle mot andre forventer at andre skal møte dem med all verdens velvilje, for å være ærlig.



Anonymous poster hash: dc6a8...72a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg suger på å huske brukernavn og hvilken avatar som tilhører hvem, så jeg skiller mellom person og sak fordi jeg rett og slett ikke husker hva andre brukere har sagt tidligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du gidder jo ikke lese samtlige innlegg i en 6 siders lang tråd for eksempel. Da skummer du gjennom en del innlegg, men blir mer nysgjerrig på de innleggene skrevet fra brukere du kjenner til eller "liker". Hva er det med dere kvinner og logikk? Å legge merke til personen bak et argument er ikek det samme som å skille sak og argument så lenge du faktisk leser det som skrives.

Men Teeden, hvis du bare leser innleggene til de du pleier å være enig med, så skiller du hvertfall ikke mellom sak og person!

Anonymous poster hash: 3a7b0...7f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser alle innlegg dersom tråden er interessant, hvis ikke forholder jeg meg til HI. Noe de fleste her gjør, både kvinner og menn.

Kvinne påstå: Man blir autmatisk enig i de man liker. Jeg anerkjenner at man gjør en forskjell på de man liker og de man ikke kjenner til, MEN jeg er uenig i at det jeg automatisk sier meg enig i noe en person sier basert på hvor godt jeg liker personen. Så hevder noen at dette er å skille sak og person, noe det definivt ikke er. Det er å skille person fra person, noe man gjør helt ubevisst. At du personlig leser hvert innlegg er ikke et argument mot mitt eget som var følgende: Nei, man blir ikke automatisk mer enig med en person man liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nøyaktig hva har du ikke opplevd? :) Jeg syns du kan utdype denne påstanden. Dessuten er ikke du den som er flinkest her på kg til å skille mellom sak og person.

Det du skrev om selvfølgelig. Jeg har opplevd at du har vært enig i min påstand, men at jeg måtte gjenta meg før du sa deg enig, selv om gjentagelsen var den samme som den opprinnelige påstanden.

Så, nå er det din tur. Utdyp din påstand der du mener jeg ikke er flink til å skille mellom sak og person. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne påstå: Man blir autmatisk enig i de man liker. Jeg anerkjenner at man gjør en forskjell på de man liker og de man ikke kjenner til, MEN jeg er uenig i at det jeg automatisk sier meg enig i noe en person sier basert på hvor godt jeg liker personen. Så hevder noen at dette er å skille sak og person, noe det definivt ikke er. Det er å skille person fra person, noe man gjør helt ubevisst. At du personlig leser hvert innlegg er ikke et argument mot mitt eget som var følgende: Nei, man blir ikke automatisk mer enig med en person man liker.

Når du forklarer det slik så er jeg faktisk enig med deg. Men jeg som kvinne liker ikke automatisk kommentarer fra en kvinnelig bruker jeg liker godt, bedre enn en mannlig bruker, dersom han har skrevet en kommentar jeg liker.

Og jeg kan like kommentarer skrevet av brukere jeg ikke liker. Sånt sett skiller jeg sak (kommentaren en bruker skrev) fra person (at jeg ikke er så begeistret for vedkommende).

Nå svarer jeg vel egentlig på flere ting fra flere innlegg her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg skrev.

Du skrev at du leser innleggene til de du liker.

Anonymous poster hash: 3a7b0...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...