Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Edit: Fant dette på NAV sine sider:

Erklæring av farskap

Far kan erklære farskapet både før fødselen, i forbindelse med fødselen og etter fødselen. Erklæring av farskap skal gjøres skriftlig på fastsatt blankett utarbeidet av NAV. Far må møte personlig, samt forevise legitimasjon for en av disse instansene:

Lege/jordmor i forbindelse med svangerskapskontroll/fødsel

Skattekontor

NAV-kontor

Dommer

Norsk diplomatisk eller konsulær tjenestemann, dersom faren er i utlandet.

Vi gjorde det hos jordmor på kontroll :)

Fra i dag er jeg høygravid! :hoppe:

Endret av Essie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboer fant skjemaet på nett på forhånd, fylte ut det han kunne, og skrev ut. Hos jordmor skrev han og hun under, og samboer viste frem førerkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født :) lillemor måtte komme litt før tida da hun har lagt på seg litt lite den siste måneden. Men hun var litt større enn de trodde da heldigvis. Hun kom til verden 10 januar på Ullevål. Hun er 2770 gram, 48 cm lang og helt nydelig. Født uke 37+6. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :) Ikke så veldig langt unna 3 kg, så det er jo bra. :)

Blæh.. Jeg får ikke sove. Har hatt hodepine store deler av dagen. Håper det går over, hvis ikke må jeg vel innom lege på mandag for å måle blodtrykk. Har mer vann i kroppen også. Kjedelig å være stuptrøtt, men ikke ha ro nok i kroppen til søvn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Her er det jammen lenge siden jeg har vært. Nå er det jo ekstra spennende fremover siden vi er inne i den første av våre 2 mnd :) . Ser allerede Langbein86 har født - Gratulerer så masse med den lille jenta!!! :babyjente:

Er det noen flere som har født? Jeg orker ikke bla meg tilbake mer enn tre sider.... :)

Selv er jeg nå 36+3 - så nå kan det jo skje når somhelst, men prøver å innstille meg på at jeg skal gå over tiden. Fødte 38+2 sist, så har vel egentlig hele tiden hatt et håp om at jeg føder før termin denne gangen også. Men det er jo litt dumt å tenke så, for det er jo absolutt ikke sikkert.

Fødebaggen skal uansett pakkes i dag :) . Og må se og få oversikt over om det er noe mer jeg trenger før babyen kommer. Har vært litt slappere på det denne gangen.

Mer utålmodig, mer plager og mer sliten denne gangen - men prøver å holde det for meg selv og ikke klage for mye :) . Men må si jeg gleder meg til å få kroppen for meg selv igjen :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har født :) lillemor måtte komme litt før tida da hun har lagt på seg litt lite den siste måneden. Men hun var litt større enn de trodde da heldigvis. Hun kom til verden 10 januar på Ullevål. Hun er 2770 gram, 48 cm lang og helt nydelig. Født uke 37+6. :)

Gratulerer!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenta :hoppe: kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Langbein86 :hoppe::hjerte:

I går fikk jeg akutt behov for å gjøre klart til den lille. Vi har skrudd sammen kommoden. Hentet ned sprinkelsenga og montert den. Jeg har vasket vognposen og bilstolposen. Hentet ned vogna og hektet på stelleveska. I dag begynner jeg med å vaske ullklær og tøybleier :hjerte:

Har bestilt truser (noen digre noen, jeg liker ikke nettingtrusene på sykehuset) , joggebukse og singleter, så når det ankommer begynner jeg med sykehusbagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenta!

Helt enig med deg Tusle, de nettingtrusene er noe herk! Man føler seg litt mer vel i egne truser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye til dere som har født ❤️

Her er det 3 uker igjen til termin. Driver å vasker klær. Har satt opp vugga og begynt å ordne litt på rommet hans. Mest for å få det ferdig til å oppbevare tingene hans.

Storesøster snakker om lillebror hele tiden og gleder seg veldig til han kommer. Da skal de bade og leke sammen. Søte snuppa vår 💕

Har hatt endel smerter i underlivet/nederste delen av magen siste ukene. Er nok kroppen som forbereder seg. Skal på fødselsforberedende kurs på tirsdag. Siste arbeidsdag på mandag før permisjon 😃 det skal bli så godt, for tenker ikke på annet enn junior og fødsel fortiden 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TERMINLISTE JANUAR/FEBRUAR 2015

Januar

6. januar

- Talbot :babygutt: - født 10.desember

- sofus :babyjente:

12. januar

- Moina :babygutt:

-Lykkeliggift

13. januar

- Tvillingmor

16.januar

- lykkeliggift

21. januar

- Tutta23

27.januar

-Langbein86 :babyjente: - født 10.januar

Februar

1.februar

- Flåga

3. februar

- tinylene :babygutt:

7.februar

- missdior :babygutt:

8. februar

- Ripsy :babyjente:

9. februar

- Tusle

10.februar

- Lilleninja :babyjente:

-Februarfrøken85 :babyjente:

15.februar

- monarabb

- Fanteria :babygutt:

16. februar

- Ava Mae :babyjente:

18.februar

- Skybert

19.februar

- Essie_ :babyjente:

21.februar

-Sniff80

22.februar

- Nakenpanda :babygutt: :babygutt:

23. februar

- AquaFina

24.februar

- Teriyaki :babygutt:

- Susa :babygutt:

25.februar

- MissStiles :babyjente:

26.februar

- Malicious :babyjente:

28.februar

- Havmus

----

vi mistet desverre Nautika, ELuna og Pebbles på veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdateringen MissDior!

Spennende å følge med her fremover nå :) .

I dag har jeg satt i gang prosjekt vaske vogna. Usikker på hvordan jeg skal gjøre det, men tror jeg skal putte skumgummimadrassen i vaskemaskina. Noen erfaringer med det? Litt usikker på antall grader jeg skal gå for, vil at den skal bli så ren som mulig, men samtidig ikke ødelegge den.

Er jo litt stoff på innsiden av veggene i bagen, var noen småflekker der. Tenkte å legge hele bagen i badekaret, spraye og skrubbe forsiktig.

Andre som har gjennomvaska vogn fra nummer 1 eller brukt vogn fra andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...