Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg fødte seks dager før termin sist. Da var jeg overhodet ikke lei eller utålmodig. Denne gangen er jeg nok litt mer av begge deler :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var heller ikke spesielt utålmodig sist. Ble nesten sjokkert og tatt helt på senga da vannet gikk fire dager over termin. :P Hadde innstilt meg på å måtte settes i gang. Nå når jeg vet at jeg "kan" starte av meg selv, og jeg vet mer hva jeg har i vente + har mye mer plager så er jeg definitivt mer utålmodig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Teri, kanskje vi er typiske flergangs da?

Sist var jeg litt, tja, om ikke naiv, så hvertfall lykkelig uvitende om hva jeg hadde i vente. Denne gangen vet jeg hva som venter meg, men gleder meg uansett. Tenk å få oppleve dette enda en gang :)

Jeg var på innskriving på sykehuset idag. Pratet med en veldig søt jordmor. Pga overvekt og nye retningslinjer må jeg ha konstant overvåking, hvilket betyr at jeg ikke får bruke vann som smertelindring og det var litt nedtur merket jeg. Hun satte hvertfall opp at jeg vil ha nåler. Og ja, sist fødsel var visst styrtfødsel, det fikk jeg vite i dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Teri, kanskje vi er typiske flergangs da?

Sist var jeg litt, tja, om ikke naiv, så hvertfall lykkelig uvitende om hva jeg hadde i vente. Denne gangen vet jeg hva som venter meg, men gleder meg uansett. Tenk å få oppleve dette enda en gang :)

Jeg var på innskriving på sykehuset idag. Pratet med en veldig søt jordmor. Pga overvekt og nye retningslinjer må jeg ha konstant overvåking, hvilket betyr at jeg ikke får bruke vann som smertelindring og det var litt nedtur merket jeg. Hun satte hvertfall opp at jeg vil ha nåler. Og ja, sist fødsel var visst styrtfødsel, det fikk jeg vite i dag :ler:

Må man innskrives? Får man innkalling til dette? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss:

Jeg var ikke det med storesøster for snart 4 år siden. Det varierer fra sykehus til sykehus vil jeg tro. Jeg fikk innkalling. Hør med jm, hun vet nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man innskrives? Får man innkalling til dette? :lol:

Ikke på vårt sykehus. Du er allerede lagt inn i systemet pga det skjemaet du leverte til ordinær ultralyd. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! :) Hvordan melder man inn farskapet forresten? Gjøres det på sykehuset?

Jepp. Dersom dere ikke er gift må far skrive under på papirene rett etter fødsel, er dere derimot gift blir ektemannen automatisk registrert som far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med en ting og lurer på om det bare er meg.

Plutten er veldig aktiv om dagen og jeg sitter her å stirrer fascinert på magen min mens jeg ser den spretter frem og tilbake. Problemet mitt er at hver gang jeg prøver å få det på film, så slutter han! :fnise:

Jeg vil jo vise besteforeldrene hvordan han holder på, men han har visst en annen mening om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med en ting og lurer på om det bare er meg.

Plutten er veldig aktiv om dagen og jeg sitter her å stirrer fascinert på magen min mens jeg ser den spretter frem og tilbake. Problemet mitt er at hver gang jeg prøver å få det på film, så slutter han! :fnise:

Jeg vil jo vise besteforeldrene hvordan han holder på, men han har visst en annen mening om det :P

Du er ikke alene, har prøvd flere ganger å få aktiviteten på film, men det er visst uaktuelt :) Baby må være tankeleser, for hun har en tendens til å roe seg helt ned så fort jeg sier til enten far eller besteforeldre at "Nå må du komme og kjenne her" :P

Fikk bilsete i hus i går, samt litt ekstrautstyr som ammepumpe og noen flasker. Nå tror jeg vi har de viktigste tingene på plass, så det hadde ikke vært krise om hun kom nå. Men det er enda en mnd igjen, så er vel ikke vits å bli utålmodig riktig enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mamma til å komme hit og pakke ned julepynten igår, ligger mest på sofaen selv. Hun lagde middag også, så pappa kom hit etter jobb og så fikk jeg han og gubben til å bære julepynten opp på loftet og alle babytingene ned fra loftet☺

Så da er det bare å vaske bittesmå klær...

Skal til jordmor senere idag, spent på blodtrykket. Det steg til 150/100 på denne tiden forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mamma til å komme hit og pakke ned julepynten igår, ligger mest på sofaen selv. Hun lagde middag også, så pappa kom hit etter jobb og så fikk jeg han og gubben til å bære julepynten opp på loftet og alle babytingene ned fra loftet☺

Så da er det bare å vaske bittesmå klær...

Skal til jordmor senere idag, spent på blodtrykket. Det steg til 150/100 på denne tiden forrige svangerskap.

Så koselig!

Vi fikk også julepynten opp og babyutstyret ned i går. Gleder meg til å gå litt mer gjennom det i dag. :) Har allerede vasket klærne da, for det tok vi ned for en stund siden. Skal legge klærne i kommoden i dag, også skal jeg få vasket trekket til vippestolen og hengevuggen. :)

Lykke til på kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å få vasket klærne og lagt de i kommoden. Først må bare rommet ryddes, males og kommoden kjøpes. Tror det blir en sånn milepæl, for når det er på plass, da er vi helt klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg til å få vasket klærne og lagt de i kommoden. Først må bare rommet ryddes, males og kommoden kjøpes. Tror det blir en sånn milepæl, for når det er på plass, da er vi helt klare.

Veldig koselig ja! :)

Nå begynner jeg å komme i mål med tanke på babyutstyret. Har dynen til vognposen hengende ute til lufting, trekket er vasket, det samme er bilstolpose, stoffet til hengevuggen og dynen. Sykehusbagen blir jeg vel å ta i neste uke. Må bare få kjøpt ammeinnlegg og et par nye joggebukser først. :) Kjenner et sterkt behov for å bli ferdig med ALT i disse dager. :P Så tipper vi er helt klare innen 14 dager. Da er det jo enda 4 uker til termin, men da kan jeg jo bruke litt tid på baking av rundstykker, vasking av kriker og kroker i huset og slike ting. Artig å endelig ha kommet så langt at man begynner å forberede mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket var kjempebra! Har ligget på 125/80 hele svangerskapet, idag var det 115/70! Var jo på denne tida det steig så brått forrige gang.

Har vaska bilstoltrekket og madrassen til vogna idag, begynner på de bittesmå klærne imårra tenker jeg.

Skal faktisk få husmorvikar, siden jeg omtrent er sengeliggende om dagen! Jeg føler det er litt vrient å ta imot, men gubben min sa ja han...skal også ha e samtale med ei dame fra et spe og småbarnsteam til uka. Mannen min gruer seg bare til det kommer baby, og jeg er ganske sikker på at han er deprimert. Har prøvd å si ifra til fastlegen (har samme) flere ganger, men ikkeno har skjedd. Helt til jeg fortalte det til jordmora.

Mannen min ble uføretrygdet rett før jul, har ikke jobbet siden 2008 pga ødelage skiver i ryggen. Tror det har vært veldig tungt å svelge at han føler seg ubrukelig som 40-åring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere finner ut av det sammen, Susa. Er nok ikke lett å bli uføre i den alderen! Broren min har vært uføre siden han var 25, så han sliter nok med litt av det samme. Ser han lett melder seg ut av familiesammenkomster osv, nesten så han skammer seg.

Her mangler vi bare bilsete så er alt på plass. Stellematten kom i dag, og jeg skal sterilisere flasker og smokker i kveld. Bilstolen er bestilt, og kommer nok en gang i løpet av neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Dersom dere ikke er gift må far skrive under på papirene rett etter fødsel, er dere derimot gift blir ektemannen automatisk registrert som far.

Leste bare en plass at de har sluttet med dette på sykehuset, og at det måtte gjøres på NAV :klo: Kanskje jeg blander !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste bare en plass at de har sluttet med dette på sykehuset, og at det måtte gjøres på NAV :klo: Kanskje jeg blander !

Ikke i 2011 i alle fall,mrn mye kan jo ha skjedd siden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var i 2011, så skal ikke si at det ikke er blitt endret på.

Edit: Fant dette på NAV sine sider:

Erklæring av farskap

Far kan erklære farskapet både før fødselen, i forbindelse med fødselen og etter fødselen. Erklæring av farskap skal gjøres skriftlig på fastsatt blankett utarbeidet av NAV. Far må møte personlig, samt forevise legitimasjon for en av disse instansene:

Lege/jordmor i forbindelse med svangerskapskontroll/fødsel

Skattekontor

NAV-kontor

Dommer

Norsk diplomatisk eller konsulær tjenestemann, dersom faren er i utlandet.

Endret av lykkeliggift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...