Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde økedøgn da han var 1 uke vi også :ler: Åh fytti melkespreng ekke godt!

Kjenner jeg grugleder meg til natt. Håper den blir bedre enn den som var :P

I morgen skal vi til fotografen, så jeg håper på å få han god og mett så han sovner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økedøgn kommer typisk ved 1 uke, 1 måned og tre måneder, men kan også komme når som helst ellers :)

Her hadde vi det også ved 1 uke. Slitsomt, men man overlever det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta her spiser hver andre time på dagen og oftere på natta! Hun må jo få styre det selv, men merker at det er slitsomt med all denne spisingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta her spiser hver andre time på dagen og oftere på natta! Hun må jo få styre det selv, men merker at det er slitsomt med all denne spisingen ;)

Jeg har også en storspiser. Har roet seg litt på dagtid nå, men på natta er det annenhver time. Han sover heldigvis godt på natta, sjelden våken utenom når han får mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri økedøgn med storebror jeg, ikke hatt noe enda heller, men nå er jo mini bare ei uke da...men, jeg har vel heller for mye melk, så hadde bare vært fint om han spiste mer☺

Siden han var så liten må jeg passe på at han får mat hver 3. time. Han pleier som regel å våkne selv...

Langbein86: ligger du og ammer på natta? Jeg må sette meg opp, hvis ikke halvsovner vi begge to, og da føler jeg natta bare består av soving og amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt og ammet med storebror slik at jeg fikk lagt han i senga si etter ammingen. Sov så utrolig dårlig hvis jeg duppet av hvis jeg tok ammingen liggende. Dessuten syntes jeg det var vanskelig å få riktig ammestilling når jeg lå, så jeg ble lettere sår da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termindato! :hoppe: Men det skjer ikke så mye, da...

I går kveld gråt jeg masse. Sint og sur på samboer, helt ufortjent. Vekket også den stakkars mannen når jeg gikk og la meg fordi jeg ikke ville være sur lenger. Jeezez, at han ikke har flytta ut ennå er et mirakel. Han er bare snill og søt og forteller hvor mye han elsker meg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer sittende om dagen, og liggende om natta. Jeg blir trøtt, men har bestemt meg for at det er et av elementene som skal skille mellom dag/natt. Går helt fint det :) Sant skal sies, så ammer vi nesten ikke på natta, for lillingen har et sinnsykt sovehjerte på natterstid! Om dagen sover han max en time eller to sammenhengende, men om natta... :nigo: Og i dag kan vi skrive noe i babyboka hans; "første gang jeg sov natten gjennom", og det blir natt til 19.februar. Han slokna som en stein etter litt byssing og tre måltider, og sov fra 23.30 - 08.00 ca. Ikke en eneste oppvåkning (utenom litt sutring i 06-tida da han mistet sutten sin). så jeg er veldig, veldig uthvilt om dagene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veksler mellom å sette meg opp og ligge å amme om natta. Jeg syntes også det er vanskelig å få til ett godt sugetak liggende, så vi setter oss mest opp. Er redd for å sovne så nærme henne også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer sittende om dagen, og liggende om natta. Jeg blir trøtt, men har bestemt meg for at det er et av elementene som skal skille mellom dag/natt. Går helt fint det :) Sant skal sies, så ammer vi nesten ikke på natta, for lillingen har et sinnsykt sovehjerte på natterstid! Om dagen sover han max en time eller to sammenhengende, men om natta... :nigo: Og i dag kan vi skrive noe i babyboka hans; "første gang jeg sov natten gjennom", og det blir natt til 19.februar. Han slokna som en stein etter litt byssing og tre måltider, og sov fra 23.30 - 08.00 ca. Ikke en eneste oppvåkning (utenom litt sutring i 06-tida da han mistet sutten sin). så jeg er veldig, veldig uthvilt om dagene :)

Heldiggris!!!! Her er det amming ca annenhver time hele natta, men han sover heldigvis godt :) Får pupp og sover videre :) Har aldri hatt baby som sover hele natta, mine har vært altfor glad i puppen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer i 12 tida og 4-5 tida. Bruker litt tid på amminga og har sovna med han på puppen et par ganger 😳 Ammer han igjen i 8-9 tiden og har da litt tid på å våkne :)

Det vi bruker mest tid på er raping og gulping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer i 12 tida og 4-5 tida. Bruker litt tid på amminga og har sovna med han på puppen et par ganger Ammer han igjen i 8-9 tiden og har da litt tid på å våkne :)

Det vi bruker mest tid på er raping og gulping.

Hørtes kjent ut ja! Raping og gulping tar tid...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer i 12 tida og 4-5 tida. Bruker litt tid på amminga og har sovna med han på puppen et par ganger Ammer han igjen i 8-9 tiden og har da litt tid på å våkne :)

Det vi bruker mest tid på er raping og gulping.

Her slipper vi heldigvis raping på natta, det er litt deilig :)

Lillegutt vokser som et ugress! Storesøster brukte størrelse 50 i en hel måned, mens lillegutt som blir en måned i morgen er nå begynt på størrelse 62!! Ikke rart så mye som han spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bestemmer lillegutten at leggetid er i 2-3 tiden på natten, og ikke før :P Er masse våken på kvelden, og skal henge på puppen og fylle seg opp :P

Første mating er i 5-6-tiden på natten, og så i 8-9 tiden. Så ligger vi ofte å slumrer litt etter det også =)

Første mating pleier jeg å stå opp, gå på stua og se tv i mørket. Skifter ofte en bleie da også.

Andre mating tar jeg liggende i sengen, og så sovner vi begge to... Er ikke så redd for å sove med han i sengen, da jeg våkner av ingenting (har små hunder jeg er vant med å ikke klemme ihjel...)

Vi har begynt på str 56, og 1'er bleiene begynner å lekke nå og da, så jeg tror vi må opp i str 2 snart!

I går kveld prøvde vi å ta nyfødt-bilder hjemme på stua. (Barnefar er hobbyfotograf).

Han tisset på meg 3 ganger, nektet å sove (tenkte å ta søte sovebilder da...) men vi fikk noen fine bilder likevel ;)

Elsker den lille gutten <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bestemmer lillegutten at leggetid er i 2-3 tiden på natten, og ikke før :P Er masse våken på kvelden, og skal henge på puppen og fylle seg opp :P

Første mating er i 5-6-tiden på natten, og så i 8-9 tiden. Så ligger vi ofte å slumrer litt etter det også =)

Første mating pleier jeg å stå opp, gå på stua og se tv i mørket. Skifter ofte en bleie da også.

Andre mating tar jeg liggende i sengen, og så sovner vi begge to... Er ikke så redd for å sove med han i sengen, da jeg våkner av ingenting (har små hunder jeg er vant med å ikke klemme ihjel...)

Vi har begynt på str 56, og 1'er bleiene begynner å lekke nå og da, så jeg tror vi må opp i str 2 snart!

I går kveld prøvde vi å ta nyfødt-bilder hjemme på stua. (Barnefar er hobbyfotograf).

Han tisset på meg 3 ganger, nektet å sove (tenkte å ta søte sovebilder da...) men vi fikk noen fine bilder likevel ;)

Elsker den lille gutten <3

Sånn var det med storebror også, fikk ikke lagt oss før 1-2 på natta...enn så lenge så er lillebror stikk motsatt, han bare sover og spiser! Men, nå er han jo bare 10 dager da, blir vel mer våkne etterhvert...

Vi tok også nyfødt bilder her hjemme igår, merkelig at disse små nekter å sove akkurat da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig begynner bekkenet å komme tilbake til normalen og stingene gro, da var det helt innafor å dra på seg blærekatarr :(

Liten prøvelse å være tålmodig når lille slår seg vrang på puppen og barseltårene lurer i øyekroken.

Godt han er så søt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig begynner bekkenet å komme tilbake til normalen og stingene gro, da var det helt innafor å dra på seg blærekatarr :(

Liten prøvelse å være tålmodig når lille slår seg vrang på puppen og barseltårene lurer i øyekroken.

Godt han er så søt :P

God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...