Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye 💕

Som siste kvinne på terminlisten her kan jeg nå melde om at jeg fikk ei jente morgenen 10.03.15. Så nå er jeg plutselig mamma til to jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som siste kvinne på terminlisten her kan jeg nå melde om at jeg fikk ei jente morgenen 10.03.15. Så nå er jeg plutselig mamma til to jenter :)

Hurra!! Gratulerer Havmus 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Havmus!

Jeg kan også melde om at jenta vår har ankommet! :rodmer: Hun kom 3. mars, og er selvfølgelig verdens nydeligste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Havmus!

Jeg kan også melde om at jenta vår har ankommet! :rodmer: Hun kom 3. mars, og er selvfølgelig verdens nydeligste :)

Gratulerer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Havmus!

Jeg kan også melde om at jenta vår har ankommet! :rodmer: Hun kom 3. mars, og er selvfølgelig verdens nydeligste :)

Gratulerer så masse 💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Havmus!

Jeg kan også melde om at jenta vår har ankommet! :rodmer: Hun kom 3. mars, og er selvfølgelig verdens nydeligste :)

Gratulerer så mye Essie! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, Havmus!

Jeg kan også melde om at jenta vår har ankommet! :rodmer: Hun kom 3. mars, og er selvfølgelig verdens nydeligste :)

Gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen herlige dager vi har nå! 💜 Vår 💜

Har vært ute i timesvis denne helga, og lillemann har sovet som en stein i vogna 😊 Tidligere har han våknet når vogna har stoppet, men i går og i dag sov han bare videre når den stoppet. I går sov han vel tre timer i vogna, og i dag vel fire timer 😀 Herlig, håper det fortsetter sånn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk vær ja! Lillegutt sov godt i vogna i dag mens vi har tatt ut hagemøblene, beskjært plommetreet og mannen har gravd i hagen. Er så deilig å føle at man får gjort ting igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æh! Nå har jeg bestilt flybilletter for meg og lillegutt for tur nordover til i sommer! Heldigvis flyr vi ikke alene, men fortsatt mye nytt jeg må tenke på. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh! Nå har jeg bestilt flybilletter for meg og lillegutt for tur nordover til i sommer! Heldigvis flyr vi ikke alene, men fortsatt mye nytt jeg må tenke på. :o

Satser på det blir like fin sommer her i nord som det var i fjor!

Hvordan går det med alle mødrene her inne?

Her er ting begynt å gå seg veldig til. De første seks ukene var tøffe siden lillemann sov så lite, og stort sett kun oppå oss, men nå er det begynt å gå seg til :) Han sovner lettere, og sover lenger. Eneste er at han våkner hver gang vogna stopper. Når vi er ferdig å gå tur går det maks 10 minutter, så er han våken! Håper det også går seg til etter hvert :)

Ellers tar han nå kveld rundt kl 19.00, og det er så fantastisk deilig! Sovner veldig greit etter amming, og sover da til mellom 23-01 sånn ca. Så er det alt fra to til fem amminger i løpet av natta. Så nå er alle tre ungene i seng stort sett samtidig, og jeg og mannen kan kose oss i lag bare vi to :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på det blir like fin sommer her i nord som det var i fjor!

Hvordan går det med alle mødrene her inne?

Her er ting begynt å gå seg veldig til. De første seks ukene var tøffe siden lillemann sov så lite, og stort sett kun oppå oss, men nå er det begynt å gå seg til :) Han sovner lettere, og sover lenger. Eneste er at han våkner hver gang vogna stopper. Når vi er ferdig å gå tur går det maks 10 minutter, så er han våken! Håper det også går seg til etter hvert :)

Ellers tar han nå kveld rundt kl 19.00, og det er så fantastisk deilig! Sovner veldig greit etter amming, og sover da til mellom 23-01 sånn ca. Så er det alt fra to til fem amminger i løpet av natta. Så nå er alle tre ungene i seng stort sett samtidig, og jeg og mannen kan kose oss i lag bare vi to :rodmer:

Satser på det ja! :) håper på å få tatt en fjelltur i sola :)

Vi fikk babycall på lørdag, så vi prøvde den for første gang i går. Her har også ting roet seg og jeg kjenner at jeg har begynt å kose meg mer og mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er alt bare flotters. Han er nå straks 7 uker gammel, og har sovet natten gjennom siden han var litt over en uke! Han legger seg samtidig med oss da, så jeg håper vi får fiksa det etterhvert :P Han sover stortsett fra 00-08, så ammer vi, også sover han til alt mellom 10 og 12. Deilig! Han sover ikke så mye på dagtid, men som regel en time eller to , og det er mens vi triller tur. Det er så fint vær i disse dager, så det er skikkelig kos med trilleturer!

I morgen skal vi reise til mamma på besøk, og da må vi fly til Oslo! Jeg sliter med å amme uten pute, så har pumpa litt melk som vi skal ha med på flaske, men skal ta med meg ei hodepute, så håper å få det til på flyet og flyplassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit også med å amme uten pute da storebror var liten, missdior!

Denne gangen har jeg amma en del uten pute, endt opp med senebetennelse i armene pga det forrige uke. Fått naproxen av legen, så håper det roer seg snart.

Lillegutt har sovet 5 timer i strekk noen netter, det er herlig.

Hvordan går det med dere som har barn fra før? Mye sjalusi?

Storebror vil gjerne løfte og bære babyen, ikke akkurat det beste! Eneste sjalusien vi har merka er om vippestolen med musikk og vibrasjon. Den vil han ha, prøver å dytte bort lillebror, og har faktisk bitt babyen to ganger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit også med å amme uten pute da storebror var liten, missdior!

Denne gangen har jeg amma en del uten pute, endt opp med senebetennelse i armene pga det forrige uke. Fått naproxen av legen, så håper det roer seg snart.

Lillegutt har sovet 5 timer i strekk noen netter, det er herlig.

Hvordan går det med dere som har barn fra før? Mye sjalusi?

Storebror vil gjerne løfte og bære babyen, ikke akkurat det beste! Eneste sjalusien vi har merka er om vippestolen med musikk og vibrasjon. Den vil han ha, prøver å dytte bort lillebror, og har faktisk bitt babyen to ganger!!!

Her er det heldigvis ikke noe sjalusi. Men jeg tror det har mye med at de er to her fra før, og de er veldig avhengige av hverandre. De er så tett i alder at de leker så fint i lag, så de går gjerne inn på rommet for å leke når jeg setter meg for å amme.

Vi fokuserer mye på at de får hjelpe til med babyen, og de får også holde når de vil. Men bæring er jo litt verre, det er jo fort gjort å miste babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket så mye til direkte sjalusi enda, men storesøster har blitt en skikkelig pappadalt og tester kanskje grensene litt mer enn tidligere.

Vi er veldig opptatt av å beholde de faste rutinene som eldste er vant til og vi fordeler oss alltid slik at en av oss er sammen med eldste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...