Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Såpass ja. Bra du ble fulgt så godt opp! :) Albyl-e får du nok for å hindre blodpropp i morkaken slik at den ikke skal få infarkter som kan redusere funksjonen. I verste fall så kan jo infarkt i morkaken være fatalt for den lille. Så veldig bra de vil være føre var neste gang. :) Da går det nok fint skal du se. :)

Har ikke helt trua for at det blir flere små på meg altså...selv om lillebror er en supersnill baby, så var svangerskapet fælt fra dag en omtrent. Og så skal man ha energi til å ta seg av dem...ikke veit jeg om jeg tørr å føde igjen heller, det gikk litt for fort for meg.!

(Meeeen, om en 5 års tid eller no hadde det jo vært gøy med en attpåklatt da :fnise: er dette virkelig siste gangen jeg skal ha en nyfødt baby liksom...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke helt trua for at det blir flere små på meg altså...selv om lillebror er en supersnill baby, så var svangerskapet fælt fra dag en omtrent. Og så skal man ha energi til å ta seg av dem...ikke veit jeg om jeg tørr å føde igjen heller, det gikk litt for fort for meg.!

(Meeeen, om en 5 års tid eller no hadde det jo vært gøy med en attpåklatt da :fnise: er dette virkelig siste gangen jeg skal ha en nyfødt baby liksom...)

Ja, jeg ser den! Jeg har heller ikke lyst til å gjennomgå et tilsvangerskap, men som du sier, hvem vet om 5 år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt trua for at det blir flere små på meg altså...selv om lillebror er en supersnill baby, så var svangerskapet fælt fra dag en omtrent. Og så skal man ha energi til å ta seg av dem...ikke veit jeg om jeg tørr å føde igjen heller, det gikk litt for fort for meg.!

(Meeeen, om en 5 års tid eller no hadde det jo vært gøy med en attpåklatt da :fnise: er dette virkelig siste gangen jeg skal ha en nyfødt baby liksom...)

Trooor ikke det blir flere her, men jeg klarer IKKE å si at jeg er ferdig! Syns det er rart og litt trist å tenke på at jeg kanskje aldri skal være gravid og føde igjen, så kaaanskje... 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Skal jeg aldri kjenne på den spennende følelsen av å være nygravid, kjenne spark og kose meg med magen,aldri ha en nyfødt igjen osv?

Føler jeg er veldig mye mer obs på å nyte dagene nå, enn jeg var med storebror, mest sannsynlig får jeg ikke oppleve det igjen. Men storebror hadde kolikk, så der besto dagene av å overleve skrikingen, ikke mye tid til å nyte da! Husker jeg bare ble irritert da folk sa jeg måtte nyte det, fordi det går så fort, men nå skjønner jeg hva de mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært ute å gått laaang tur. Hele 1,5 time brukte vi og jeg er blitt mer kjent i nabolaget :) kjenner det godt i bekkenet. Jeg har lært meg lillegutt bedre å kjenne og vi som ikke ville bruke smokk i utgangspunktet har nå tydd til den. Nå har vi en mer harmonisk hverdag :P (Har bare prøvd ut i to dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i natt med tidenes spreng i puppen, satt en halvtime og prøvde å pumpe det tomt, uten hell. Noen som har erfaring med tette melkekanaler, og evt gode råd? Er livredd for å få betennelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våknet i natt med tidenes spreng i puppen, satt en halvtime og prøvde å pumpe det tomt, uten hell. Noen som har erfaring med tette melkekanaler, og evt gode råd? Er livredd for å få betennelse...

Varme omslag og håndmelking. F.eks en varm dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i natt med tidenes spreng i puppen, satt en halvtime og prøvde å pumpe det tomt, uten hell. Noen som har erfaring med tette melkekanaler, og evt gode råd? Er livredd for å få betennelse...

Varme omslag og håndmelking. F.eks en varm dusj.

Enig med Susa, varm dusj er det som har hjulpet meg best. Massér puppene mens du står i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom frem til at han var en promper, men nå vil han rape. Han sov tidligere godt i nestet, nå vil han helst sove på meg. Han sov tidligere 19 timer om dagen, nå er han heller våken 19 timer om dagen (liten overdrivelse). Han fikk raskt tak når vi ammet liggende, nå kaver han veldig.

Flere enn meg som føler det på denne måten? Når vi endelig føler vi forstår noe, så endrer han seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, desverre Fanteria! Her er alt som var det var dagen vi kom hjem fra sykehuset. Han sliter litt med luft på kveldene da, men roer seg fort.

------------

Noen som vet hvor mye en baby på 5 uker spiser på ett måltid? Haha. Skal til tannlege og frisør på torsdag (tannlege på morgen, frisør på kvelden) og skal pumpe melk til lillingen, men jeg aaaaner ikke hvor mye jeg skal pumpe til han!! :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer lillebror til verden 8 mars kl 1702 :) 4525 g og 52 cm. :)

Han sliter en del med magen, så sover ikke så godt som han burde dessverre, og jeg har mistet mye blod så er ganske sliten. Men håper begge deler går seg til. :) Veldig søt er han :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer lillebror til verden 8 mars kl 1702 :) 4525 g og 52 cm. :)

Han sliter en del med magen, så sover ikke så godt som han burde dessverre, og jeg har mistet mye blod så er ganske sliten. Men håper begge deler går seg til. :) Veldig søt er han :hjerte:

Gratulerer så masse med en stor gutt 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer lillebror til verden 8 mars kl 1702 :) 4525 g og 52 cm. :)

Han sliter en del med magen, så sover ikke så godt som han burde dessverre, og jeg har mistet mye blod så er ganske sliten. Men håper begge deler går seg til. :) Veldig søt er han :hjerte:

Gratulerer så mye! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. Vanskelig å lære seg å kjenne de små når ting endrer seg. Her har han begynt å slite med å ta tak når vi ligger å ammer 😞.

Kom frem til at han var en promper, men nå vil han rape. Han sov tidligere godt i nestet, nå vil han helst sove på meg. Han sov tidligere 19 timer om dagen, nå er han heller våken 19 timer om dagen (liten overdrivelse). Han fikk raskt tak når vi ammet liggende, nå kaver han veldig.

Flere enn meg som føler det på denne måten? Når vi endelig føler vi forstår noe, så endrer han seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ☺️

Her kommer lillebror til verden 8 mars kl 1702 :) 4525 g og 52 cm. :)

Han sliter en del med magen, så sover ikke så godt som han burde dessverre, og jeg har mistet mye blod så er ganske sliten. Men håper begge deler går seg til. :) Veldig søt er han :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I natt sov lillemann hele 6 timer i strekk! Det hadde jo virkelig vært godt for mor å fått seg så mange timer sammenhengende søvn, men da var det selvfølgelig en storebror som bestemte seg for å være våken fra halv to til halv fire :bond: Er det ikke typisk?!

Jaja, vi får håpe dette er starten på litt bedre netter for lillemann, det er jo lov å håpe hvertfall... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som siste kvinne på terminlisten her kan jeg nå melde om at jeg fikk ei jente morgenen 10.03.15. Så nå er jeg plutselig mamma til to jenter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som siste kvinne på terminlisten her kan jeg nå melde om at jeg fikk ei jente morgenen 10.03.15. Så nå er jeg plutselig mamma til to jenter :)

Gratulerer så mye!!

Så gøy at alle her født og at alt gikk bra med alle sammen. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som siste kvinne på terminlisten her kan jeg nå melde om at jeg fikk ei jente morgenen 10.03.15. Så nå er jeg plutselig mamma til to jenter :)

Gratulerer så masse med jenta 💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...