Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Har dere den? Jeg leide en nå i jula og ble virkelig imponert over hvor stort bagasjerommet var og hvor god den var å kjøre. Svigerfar var litt furten da vi ikke kom kjørende i en Ford: "Hvorfor kjøre Skoda når du kan gå da". Vi (jeg) vurderer Scout utgaven med firhjulstrekk :)

Jepp! Er utrolig fornøyd med den. Den er stor og stødig på veien, uten å føles som en gigantisk bil. Den er ikke såååå lang heller, og det var viktig for meg (får noia av Ford Mondeo feks!). Gigantisk bagasjerom, stor plass i baksetet, god å kjøre, billig på verksted :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Er utrolig fornøyd med den. Den er stor og stødig på veien, uten å føles som en gigantisk bil. Den er ikke såååå lang heller, og det var viktig for meg (får noia av Ford Mondeo feks!). Gigantisk bagasjerom, stor plass i baksetet, god å kjøre, billig på verksted :jepp:

Ikke minst er den også rimelig som nybil sammenliknet med mange andre merker. Nei, jeg har nok bestemt oss :hoho: Mannen og hans "Ford-familie" og min Mazda frelste mor får bare godta det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg har også brukt den vitsen før :fnise: Men har sett oktaviaen til MissDior, og den er stor og kjekk, altså :jepp: Men er ett morsomt rim likevel ^^ Vi har ford, da ;) Fjerde bilmerket jeg prøver, og så langt kanskje det jeg er mest fornøyd med :)

Du har forsåvidt også denne bilvitsen:

Når oppnår ladaen toppfart?

*venter på svar*

Det paradoksale blir jo da at EL-bilen gruser de fleste biler når det kommer til å komme raskt opp i fart! :ler: Helt sykt hvor raskt Leafen vår er. :) Nå er vel neppe den gamle "elektrisk lada" særlig rask, mrn tviler på at noen enda kjører disse. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaa, da er det jo ikke noe stress :) Bra vi har sånne erfarne damer her :nigo:

Hehe, ingen problem :nigo: Det fine er jo at man ikke må tørke den vekk før amming heller, som du nok visste allerede :jepp: Når jeg fortalte mamma at jeg hadde kjøpt en liten tube med Purelan (7g) så sa jo hun selvfølgelig "Hva skal du med det da? Du smører jo bare på morsmelk og lar det lufttørke?" :dry: Jeg fortalte henne bare at hvis man blir skikkelig sår så kan det jo være greit å ha noe som hjelper enda mer enn morsmelka, selv om jeg jo har tenkt til å bruke morsmelktrikset også ;) Jeg har ikke kjøpt inotyol enda, vi har jo litt bepanthen (prøver), og så er det jo bare en dag i uka apoteket ikke er åpent, så hvis vi ser at det vi har (sinksalve/babypudder/lufttørking) ikke hjelper, sender jeg bare gubben på apoteket ;)

Bepanthen kan også brukes på brystvortene. Og da trenger du ikke vaske dem før babyen skal spise. Jeg brukte den da guttungen beit meg til blods. Han hadde en periode det klødde litt, og da beit han til...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så...da har jeg blitt lagt inn på sykehuset! Legen syns jeg hadde gått lenge nok. Hun prøvde å sette ballongkateter, men det sklei ut igjen før jeg rakk å reise meg! Var litt for moden...så da blir det en tablett snart, og så vurderer de å ta vannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så...da har jeg blitt lagt inn på sykehuset! Legen syns jeg hadde gått lenge nok. Hun prøvde å sette ballongkateter, men det sklei ut igjen før jeg rakk å reise meg! Var litt for moden...så da blir det en tablett snart, og så vurderer de å ta vannet...

Lykke til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så...da har jeg blitt lagt inn på sykehuset! Legen syns jeg hadde gått lenge nok. Hun prøvde å sette ballongkateter, men det sklei ut igjen før jeg rakk å reise meg! Var litt for moden...så da blir det en tablett snart, og så vurderer de å ta vannet...

Lykke til! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 8 satte vi oss i bilen og kjørte til sykehuset. Kom frem med 3 cm åpning. Tok litt tid før jeg var på 4cm. Da ba jeg pent om epidural. Tok 2 timer og så var åpningen på 8 cm. Mannen skulle bare flytte bilen og rakk så vidt tilbake før jeg ikke klarte å holde tilbake mer. 10 timer fra vannet gikk til at jeg har sitter med den skjønneste gutten :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 8 satte vi oss i bilen og kjørte til sykehuset. Kom frem med 3 cm åpning. Tok litt tid før jeg var på 4cm. Da ba jeg pent om epidural. Tok 2 timer og så var åpningen på 8 cm. Mannen skulle bare flytte bilen og rakk så vidt tilbake før jeg ikke klarte å holde tilbake mer. 10 timer fra vannet gikk til at jeg har sitter med den skjønneste gutten :D

Gratulerer så masse :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det paradoksale blir jo da at EL-bilen gruser de fleste biler når det kommer til å komme raskt opp i fart! :ler: Helt sykt hvor raskt Leafen vår er. :) Nå er vel neppe den gamle "elektrisk lada" særlig rask, mrn tviler på at noen enda kjører disse. :P

Hææ? :P El-bil? :P Leaf er vel nissan? :klo: Skjønner ingenting, jeg nå :P ... Men godt mulig det går fortere opp i fart med elbil, er vel kanskje mindre det kan være "motstand" i, jeg vet ikke? :P

Vitsen er hvertfall beregnet på de gamle, ikke elektriske ladaene, og er da "Når oppnår ladaen sin toppfart?"..... På samlebåndet på fabrikken :nigo:

Bepanthen kan også brukes på brystvortene. Og da trenger du ikke vaske dem før babyen skal spise. Jeg brukte den da guttungen beit meg til blods. Han hadde en periode det klødde litt, og da beit han til...

Åh, jøss, det hadde jeg ikke hørt, faktisk :jepp:

Så...da har jeg blitt lagt inn på sykehuset! Legen syns jeg hadde gått lenge nok. Hun prøvde å sette ballongkateter, men det sklei ut igjen før jeg rakk å reise meg! Var litt for moden...så da blir det en tablett snart, og så vurderer de å ta vannet...

Lykke til :nigo: Så spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleninja: Nissan Leaf er en El-bil ;) Elektrisk altså. :) De er faktisk ganske tunge pga batteriet veier mye, men de er kjemperaske å komme opp i fart. Sånn at det kiler litt i magen. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 8 satte vi oss i bilen og kjørte til sykehuset. Kom frem med 3 cm åpning. Tok litt tid før jeg var på 4cm. Da ba jeg pent om epidural. Tok 2 timer og så var åpningen på 8 cm. Mannen skulle bare flytte bilen og rakk så vidt tilbake før jeg ikke klarte å holde tilbake mer. 10 timer fra vannet gikk til at jeg har sitter med den skjønneste gutten :D

Gratulerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kl 8 satte vi oss i bilen og kjørte til sykehuset. Kom frem med 3 cm åpning. Tok litt tid før jeg var på 4cm. Da ba jeg pent om epidural. Tok 2 timer og så var åpningen på 8 cm. Mannen skulle bare flytte bilen og rakk så vidt tilbake før jeg ikke klarte å holde tilbake mer. 10 timer fra vannet gikk til at jeg har sitter med den skjønneste gutten :D

Gratulerer så masse 💝 Skikkelig gutteår i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 8 satte vi oss i bilen og kjørte til sykehuset. Kom frem med 3 cm åpning. Tok litt tid før jeg var på 4cm. Da ba jeg pent om epidural. Tok 2 timer og så var åpningen på 8 cm. Mannen skulle bare flytte bilen og rakk så vidt tilbake før jeg ikke klarte å holde tilbake mer. 10 timer fra vannet gikk til at jeg har sitter med den skjønneste gutten :D

Gratulerer så mye!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleninja: Nissan Leaf er en El-bil ;) Elektrisk altså. :) De er faktisk ganske tunge pga batteriet veier mye, men de er kjemperaske å komme opp i fart. Sånn at det kiler litt i magen. :P

Vet at det er el-bil, men bare skjønte ikke hvordan du kom inn på el-bil fra lada-kommentaren :laugh: Hehe, såpass :P Jeg gidder aldri å gasse på så fort at det kiler i magen :fnise: Har dere automat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet at det er el-bil, men bare skjønte ikke hvordan du kom inn på el-bil fra lada-kommentaren :laugh: Hehe, såpass :P Jeg gidder aldri å gasse på så fort at det kiler i magen :fnise: Har dere automat? :)

Tror kanskje det er jeg som ikke helt skjønner nå.. :ler:

Anyway...Ja EL-bilen er det bare automat på. Tror det gjelder alle EL-biler. :) Dieselbilen vår er gir på da, og det synes jeg er ganske greit egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det er jeg som ikke helt skjønner nå.. :ler:

Anyway...Ja EL-bilen er det bare automat på. Tror det gjelder alle EL-biler. :) Dieselbilen vår er gir på da, og det synes jeg er ganske greit egentlig. :)

Har aldri tenkt over om det finnes manuelle el-biler, faktisk, så da lærte jeg noe nytt :nigo: Da er det jo bare å gasse på, ja, når man slipper å gire :nigo: Vi har dieselbil med manuellgir også, det er berre lekkert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så...da har jeg blitt lagt inn på sykehuset! Legen syns jeg hadde gått lenge nok. Hun prøvde å sette ballongkateter, men det sklei ut igjen før jeg rakk å reise meg! Var litt for moden...så da blir det en tablett snart, og så vurderer de å ta vannet...

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 8 satte vi oss i bilen og kjørte til sykehuset. Kom frem med 3 cm åpning. Tok litt tid før jeg var på 4cm. Da ba jeg pent om epidural. Tok 2 timer og så var åpningen på 8 cm. Mannen skulle bare flytte bilen og rakk så vidt tilbake før jeg ikke klarte å holde tilbake mer. 10 timer fra vannet gikk til at jeg har sitter med den skjønneste gutten :D

Gratulerer så mye! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...