Fanteria Skrevet 13. februar 2015 #2181 Del Skrevet 13. februar 2015 Oi, skal du hjem alt? Fødte ikke du dagen før meg da, den 11? Syns ammingen burde være i orden før man blir sendt hjem jeg, kommer jo ofte ikke før den tredje dagen... Har fått så små barn jeg, så blir kanskje noe annet. Fikk ikke dra hjem før amminga var ok sist. (Når babyen er under 2,5 kg må de mates hver 3 time, får tillegg på sykehuset før melka er igang...) Ja, fødte på onsdag. Han har spist seg god og mett siden dag 1, men bare fått til på høyre puppen. Får besøk av helsesøster en av de neste dagene og så kan jeg jo alltids ringe. Skal også på sånn kontroll på et sykehus som ligger nærmere. Greit å komme dit når spørsmålene er blitt flere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 13. februar 2015 #2182 Del Skrevet 13. februar 2015 Det er nok bare jeg som må bli litt ekstra, siden jeg får så små babyer. Med storebror var jeg ei uke, men det var fordi han fikk gulsott. Og så ville de at amminga skulle være helt i orden før jeg fikk dra. Missdior, dra hjem etter 28 timer? Sprek dame du er!!! Altså, nå kunne jeg gjort det som andregangs, men ikke første gangen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. februar 2015 #2183 Del Skrevet 13. februar 2015 Missdior, dra hjem etter 28 timer? Sprek dame du er!!! Altså, nå kunne jeg gjort det som andregangs, men ikke første gangen da! Ikke jeg heller. Jeg fødte natt til onsdag, og vi dro hjem fredag kl 20. Personalet ville vi skulle bli lenger pga min dårlige form og fordi O også hadde gulsott, men jeg ble så utslitt av å sove dårlig på sykehuset at jeg ville hjem til egen seng, så jeg ble skrevet ut også fikk O permisjon fra sykehuset, så dro vi tilbake hver dag et par-tre dager etterpå for å ta nye prøver. Slapp heldgivsi å innlegges igjen. Men altså, jeg hadde ikke orket å dra hjem tidligere uansett om jeg hadde fått lov. Så veldig sprekt! Det må jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 13. februar 2015 #2184 Del Skrevet 13. februar 2015 Noen flere som har sett dagens episode av Senkveld? Lo så jeg grein 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 14. februar 2015 #2185 Del Skrevet 14. februar 2015 (endret) I dag (går) har jeg vært hos jordmor igjen. Alt er bra, bortsett fra min hodepine, og muligens det at hun ikke har festet seg helt ennå. Men hun ligger visst enda dypere og mer festet enn sist, så det kan jo være hun har skjønt at dét er veien ut. Ny time mandag om ti dager, jm skal ha vinterferie. Da er jeg 41 uker, og håper egentlig at jeg ikke trenger den timen Blir i tilfelle henvist til overtidskontroll på sykehuset til 41+3. Har vært og sett 50 shades of grey i kveld, og spist middag etterpå. Ble totalt seks timer med sitting. Nå er bena tømmerstokker og ryggen vond. Kom hjem til en samboer som ikke var så medfølende da det var "selvvalgt å begi seg ut på sånt seks dager før termin" Helt ok det, kjente at jeg hadde godt av en tur ut og se og snakke med folk! Kanskje jeg til og med får sove godt i natt? Endret 14. februar 2015 av Essie_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. februar 2015 #2186 Del Skrevet 14. februar 2015 I dag (går) har jeg vært hos jordmor igjen. Alt er bra, bortsett fra min hodepine, og muligens det at hun ikke har festet seg helt ennå. Men hun ligger visst enda dypere og mer festet enn sist, så det kan jo være hun har skjønt at dét er veien ut. Ny time mandag om ti dager, jm skal ha vinterferie. Da er jeg 41 uker, og håper egentlig at jeg ikke trenger den timen Blir i tilfelle henvist til overtidskontroll på sykehuset til 41+3. Har vært og sett 50 shades of grey i kveld, og spist middag etterpå. Ble totalt seks timer med sitting. Nå er bena tømmerstokker og ryggen vond. Kom hjem til en samboer som ikke var så medfølende da det var "selvvalgt å begi seg ut på sånt seks dager før termin" Helt ok det, kjente at jeg hadde godt av en tur ut og se og snakke med folk! Kanskje jeg til og med får sove godt i natt? Det er jo veldig godt å komme seg litt ut blant folk også! Om ikke fysisk, så psykisk☺ Her festet ikke hodet seg. Da de tok vannet måtte jordmor dytte og holde han nede, mens legen løsnet fosterhinnene. Hadde egentlig tenkt på å reise hjem idag, men så har gutten fått gulsott, så da må han tilbringe dagen i lyskasse...var vel egentlig ikke uventa, veldig vanlig når de er så små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
februarfrøken85 Skrevet 14. februar 2015 #2187 Del Skrevet 14. februar 2015 Overtidskontrollen på torsdag viste at lille baby ikke lå med hodet ned likevel, så vi rasket med oss bagen og kjørte til Bodø. Sitter nå på hotell og venter på at fødselen skal starte.. Ble mildt sagt en liten overraskelse, legen har jo ment i flere uker at hun lå riktig vei, men det er visstnok fort gjort å kjenne feil. Skal inn på kontroll på mandag, så får vi se om det skjer noe snart. Gratulerer til dere nybakte mødre! Begynner å bli i overkant utålmodige her, nå må man jo kjede seg på hotell i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. februar 2015 #2188 Del Skrevet 14. februar 2015 Overtidskontrollen på torsdag viste at lille baby ikke lå med hodet ned likevel, så vi rasket med oss bagen og kjørte til Bodø. Sitter nå på hotell og venter på at fødselen skal starte.. Ble mildt sagt en liten overraskelse, legen har jo ment i flere uker at hun lå riktig vei, men det er visstnok fort gjort å kjenne feil. Skal inn på kontroll på mandag, så får vi se om det skjer noe snart. Gratulerer til dere nybakte mødre! Begynner å bli i overkant utålmodige her, nå må man jo kjede seg på hotell i tillegg Blir det setefødsel da? Spennende, har omtrent bare lest positive fortellinger om det! Har de satt deg igang med noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkeliggift Skrevet 14. februar 2015 #2189 Del Skrevet 14. februar 2015 Brystbetennelse er ikke noe å spøke med, altså! Det er virkelig noe jeg ikke unner noen, og håper jeg aldri får det igjen. Fikk påvist gule stafylokokker, så har fått begynt på penicillin. Nå er formen grei, men i går hadde jeg nesten 40 i feber og tidenes skallebank. Litt av hvert man skal gjennom når det gjelder svangerskap, fødsel og barseltid I dag skal jeg og mannen kose oss. Snille mammaen min har tatt de to eldste med seg hjem og skal ha de der til i morgen, så er bare lillegutt her hjemme sammen med oss Planen er å lage oss god mat i kveld og se en film, får bare håpe jeg klarer å holde meg våken gjennom en hel film Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 14. februar 2015 #2190 Del Skrevet 14. februar 2015 Det er jo veldig godt å komme seg litt ut blant folk også! Om ikke fysisk, så psykisk☺ Her festet ikke hodet seg. Da de tok vannet måtte jordmor dytte og holde han nede, mens legen løsnet fosterhinnene. Hadde egentlig tenkt på å reise hjem idag, men så har gutten fått gulsott, så da må han tilbringe dagen i lyskasse...var vel egentlig ikke uventa, veldig vanlig når de er så små. Ja, jeg har absolutt godt av å komme meg ut! Tror samboer syns det var godt med noen timer alene hjemme også, det har ikke skjedd så ofte den siste tiden... Neida, jeg vet jo at hodet ikke alltid fester seg, så jeg er ikke så bekymret for det Så synd at dere ikke får reise hjem, og at gutten har fått gulsott - men da har han jo best av å ligge litt i lyskasse, og i det store bildet har ikke en dag ekstra så mye å si Selv om jeg kan tenke meg at jeg selv hadde vært litt utålmodig med å få reise hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 14. februar 2015 #2191 Del Skrevet 14. februar 2015 Masse lykke til februarfrøken85! Ser ut som det må bli 50 shades of grey enten på barselkino (føler ikke den er heeeelt rett ) eller på video. Var den bra Essie? Det høres virkelig ikke godt ut lykkeliggift! Skal gjøre det jeg kan for å slippe unna. Her har vi en liten en med vondt i magen. Det gjør vondt i mammahjertet og høre han skrike sånn hjalp å "legge han på armen", men snur du han tar det ikke lang tid før deg gjør vondt. Prøver å sykle med beina også. Noen som har flere tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. februar 2015 #2192 Del Skrevet 14. februar 2015 Mannen min hadde mange timer med storebror på armen da han hadde kolikk. De smådansa til musikk, enten i "rapestilling" eller hengende over armen, som du skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. februar 2015 #2193 Del Skrevet 14. februar 2015 Brystbetennelse er ikke noe å spøke med, altså! Det er virkelig noe jeg ikke unner noen, og håper jeg aldri får det igjen. Fikk påvist gule stafylokokker, så har fått begynt på penicillin. Nå er formen grei, men i går hadde jeg nesten 40 i feber og tidenes skallebank. Litt av hvert man skal gjennom når det gjelder svangerskap, fødsel og barseltid I dag skal jeg og mannen kose oss. Snille mammaen min har tatt de to eldste med seg hjem og skal ha de der til i morgen, så er bare lillegutt her hjemme sammen med oss Planen er å lage oss god mat i kveld og se en film, får bare håpe jeg klarer å holde meg våken gjennom en hel film Oi, gule stafylokokker hørtes ille ut! Håper virkelig pencilinen virker fort! Og så håper jeg dere får en fin kveld sammen☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
februarfrøken85 Skrevet 14. februar 2015 #2194 Del Skrevet 14. februar 2015 Det blir enten setefødsel eller planlagt keisersnitt, det blir vel fortløpende vurdert ut fra størrelsen på babyen og sånt. Men i utgangspunktet prøver vi oss på fødsel de snakket om å kanskje sette i gang med ballong, men det får vi se når vi kommer på kontroll på mandag. Har ikke hørt så mange setefødsel-historier, men føler meg veldig avslappet til det. Har fått veldig mye og god informasjon på fødeavdelingen, så verken jeg eller mannen er nervøse lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monarabb Skrevet 15. februar 2015 #2195 Del Skrevet 15. februar 2015 12.02.15 kom lille Dennis til verden! Vi er nå stolte tobarnsforeldre 💙 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 15. februar 2015 #2196 Del Skrevet 15. februar 2015 Ser ut som det må bli 50 shades of grey enten på barselkino (føler ikke den er heeeelt rett ) eller på video. Var den bra Essie? Filmen var helt grei, jeg syns den var bedre enn boka, men jeg var ikke så imponert over den, så det sier egentlig ikke så mye. Boka var for meg en litt tynn historie med masse detaljerte sexscener som var ganske like hverandre. Så jeg ga meg også etter å ha lest den første. Har nå hørt at bok nr to og tre er bedre, så det kan være at historien hadde vært bedre om jeg hadde lest alle tre. Helt grei underholdning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 15. februar 2015 #2197 Del Skrevet 15. februar 2015 12.02.15 kom lille Dennis til verden! Vi er nå stolte tobarnsforeldre 💙 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 15. februar 2015 #2198 Del Skrevet 15. februar 2015 12.02.15 kom lille Dennis til verden! Vi er nå stolte tobarnsforeldre Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
februarfrøken85 Skrevet 15. februar 2015 #2199 Del Skrevet 15. februar 2015 12.02.15 kom lille Dennis til verden! Vi er nå stolte tobarnsforeldre Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 15. februar 2015 #2200 Del Skrevet 15. februar 2015 12.02.15 kom lille Dennis til verden! Vi er nå stolte tobarnsforeldre 💙 Gratulerer så mye 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå