Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Dere som har født tidligere, hvor mye modning/sammentrekninger/murring må til for at kroppen blir klar for fødsel? Jeg merker veldig lite, syns jeg. Har litt murring og nedpressmerter innimellom, men mindre enn jeg hadde forventet/håpet. Er bare 38+3, så jeg forventer ikke fødsel ennå, bare tegn på at kroppen begynner å gjøre seg klar ;) Var hos jordmor i går, og hun sa at babyen har lagt seg godt ned i bekkenet, men ikke festet seg ennå. Burde hun ikke ha gjort det nå? Vet jo at det kan skje underveis i fødsel også, så det er kanskje ikke noe å henge seg opp i?

Våknet forresten i går med veldig hovent ansikt. Såpass at jeg skvatt når jeg så meg i speilet - og ikke klarte å åpne øynene ordentlig. Egentlig litt ekkelt at det var så ekstremt, men håpet jo kanskje det var "fødetryne"? Men hevelsen gikk ned i løpet av et par timer og har vært borte siden, så det hadde nok mer med dårlig søvn og stort væskeinntak i løpet av natten å gjøre... :(

Her har jeg hatt lite modningssmerter før alle tre fødsler. Denne gangen begynte jeg å kjenne litt kvelden før han kom. Mine rier sitter helt nederst i magen, akkurat der jeg har vondt når jeg har menssmerter også. Kynnerne sitter derimot lenger opp i magen.

Første gang festet hodet seg i god tid før fødsel, men nummer to og tre festet seg ikke før etter fødsel var i gang. Er vanlig at hodet ikke fester seg på flergangsfødende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra! Når tror du de evt. setter deg i gang? Nå er du jo 38 uker i morgen, så han regnes jo som innenfor termin da i alle fall. :)

Legen vil helst at jeg skal komme igang av meg selv, jeg er jo på ultralyd anenhver dag, så hun tar vel fortløpende vurderinger, og så har han jo vokst litt da. Eneste er at en måling i hodet kan tyde på at han sparer litt på reservene, mens blodgjennomstrømningen i navlesnora er helt fin!

Litt slitsomt å leve i en bag da, veit jo aldri når jeg kommer til å trenge den...

Og så håper jeg vi slipper å føde på lørdag...svigerfar og svigerinne har bursdag den dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, noen av dere som syns magen er som et digert blåmerke? Føler jeg er helt øm og vond i hele babymagen jeg! Er det modning? Har mye mensenmurringer omtrent ved bikinilinja, men dette gjelder liksom hele magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min føles også som et blåmerke. Men det er mer når lille beveger seg. Spesielt mens jeg har kynnere. I dag er jeg ekstra plaget med vondt i korsryggen og i magen. Håååååper på at dette skal utvikle seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som begynner å bli utålmodig _Essie? Jeg har plutselig hatt to dager hvor energien har kommet tilbake. De sier at det også er et tegn.

Vi lette etter tegn når vi prøvde å få lille frøet til å sitte og nå leter vi etter tegn igjen :P

Hehe... Egentlig føler jeg meg ikke såå utålmodig ennå, jeg bare syns det er på tide å kjenne noen tegn på at det nærmer seg. Men, for all del, godt å slippe det en kan også - dersom det er mulig å gå i fødsel uten å ha hatt så mye plagsomme tegn i forkant. Jeg kjenner ikke engang når/om jeg har kynnere.

Å beskrive magen som et stort, ømt blåmerke kan jeg kjenne meg igjen i. De koselige sparkene og bevegelsene er ikke alltid så koselige lenger. Hun har funnet seg et punkt under ribbena på høyre side hvor hun stadig vekk spenner fra. Au! ....men gi det noen uker, så savner jeg det sikkert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vondt i korsryggen, mensmurringer og kraftige kynnere (spesielt på kveld/natt). Om det er tegn på at fødsel nærmer seg, eller bare generelt ubehag vet jeg ikke :)
Den blåmerkefølelsen kjenner jeg igjen, men den har vært begrenset til en "flekk" øverst på magen på størrelse med en blåflekk, faktisk.. Legen mente det sannsynligvisk bare var et ekstra nervefølsomt punkt som babyen kommer borti til stadighet.

Gratulerer til dere som har fått babyene allerede!

Vi gleder oss veldig til det er vår tur her, men håper det blir etter helga, sånn at stormen får dratt forbi. (må reise med båt første biten til sykehuset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens man venter kan man ikke bare sitte inne å sture. Så nå bærer det avsted for å fikse en babyshower for ei venninne :) er det fælt av meg å glede meg mest til kakene? :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens man venter kan man ikke bare sitte inne å sture. Så nå bærer det avsted for å fikse en babyshower for ei venninne :) er det fælt av meg å glede meg mest til kakene? :P

Kakeeee :wow: (Så; nei! :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss veldig til det er vår tur her, men håper det blir etter helga, sånn at stormen får dratt forbi. (må reise med båt første biten til sykehuset)

Det hadde jo vært noe det! Av egen erfaring som lite sjøvant tror jeg rier og sjøsjuke er en lei kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 stykker og litt chips klarte jeg å dytte i meg :O god sjokoladekake :P

Omtrent grønn av misunnelse her...var på besøk hos svigerinna mi idag, for hun har bursdag, så jeg håper jo på kake! Snøft, ikkeno kake der i huset, kun ei nøtteskål!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent grønn av misunnelse her...var på besøk hos svigerinna mi idag, for hun har bursdag, så jeg håper jo på kake! Snøft, ikkeno kake der i huset, kun ei nøtteskål!!!

Hva?! :O vi hadde en hel langpanne vi fikk kose oss med. Hadde gått å kjøpt meg en kake om det bare hadde vært nøtter :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen har lovet meg kake i dag, som bot og bedring for forrige morsdag hvor jeg måtte stå opp med frøkna i otta mens han purket og dro seg til kl 12 :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf, ikkeno kake eller noe fra mannen idag...han lå og sov, mens jeg sto opp med guttungen.

Jaja, baker kanelsnurrer til mamma idag, så litt kake blir det jo, selv om jeg må ordne den selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg bakt kaken selv, men mannen er tilgitt siden han er på jobb hele helgen. Og siden jeg i tillegg fikk verden vakreste blomsteroppsats levert på døren i går er han hvertfall tilgitt 💖

Gratulerer med dagen til alle dere vakre mødre og kommende mødre 💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ny stormberg-genser som jeg ønsket meg, frokost med egg og bacon og en blomst. :) Koselig. :) Samboer bryr seg mer om disse dagene enn jeg gjør :P

Har hatt økende hodepine/kvalme siste dagene. Skal på kontroll på tirsdag, men vurderer å bare stikke innom føden i morgen siden jeg og samboer uansett blir på sykehuset hele dagen med storebror som skal opereres. Får se an i morgen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TERMINLISTE JANUAR/FEBRUAR 2015

Januar

6. januar

- Talbot :babygutt: - født 10.desember

- sofus :babyjente:

12. januar

- Moina :babygutt:

13. januar

- Tvillingmor

16.januar

- lykkeliggift :babygutt: - født 21.januar

21. januar

- Tutta23

27.januar

-Langbein86 :babyjente: - født 10.januar

29.januar

- Hundemamma :babygutt: - født 29.januar

Februar

1.februar

- Flåga

3. februar

- tinylene :babygutt: - født 3.januar

7.februar

- missdior :babygutt: - født 6.februar

8. februar

- Ripsy :babyjente: - født 30.januar

9. februar

- Tusle

10.februar

- Lilleninja :babyjente:

-Februarfrøken85 :babyjente:

15.februar

- monarabb

- Fanteria :babygutt:

16. februar

- Ava Mae :babyjente:

18.februar

- Skybert

19.februar

- Essie_ :babyjente:

21.februar

-Sniff80

22.februar

- Nakenpanda :babygutt: :babygutt:

23. februar

- AquaFina

24.februar

- Teriyaki :babygutt:

- Susa :babygutt:

25.februar

- MissStiles :babyjente:

26.februar

- Malicious :babyjente:

28.februar

- Havmus

----

vi mistet desverre Nautika, ELuna og Pebbles på veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...