Teriyaki Skrevet 4. august 2014 #661 Del Skrevet 4. august 2014 I morgen skal jeg på tidlig UL nr 2, da er jeg 11+3. Såå spennende. Men jeg har bestemt meg for at alt er bra med lille bøllefrø Så spennende. Da får du se en hel baby da, når du er såpass langt på vei. Heldig du da! Jeg skal ikke på UL før om 5 uker og 2 dager (16+0). Det er lenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 4. august 2014 #662 Del Skrevet 4. august 2014 Er det noen her som vet om man må søke spesifikt til miljørommet på sykehuset i Bodø? Eller hvordan det funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. august 2014 #663 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Er det noen her som vet om man må søke spesifikt til miljørommet på sykehuset i Bodø? Eller hvordan det funker Nei, de holder det ikke av til noen. Hvis det er ledig når du kommer dit, og du sier du ønsker det, så får du det. Evt. hvis det ikke er ledig, så kan du "reservere" det i fall den som er der blir ferdig før du blir det. Det kjedelige er jo at du får ikke føde i badekar på sykehuset i Bodø. Ingen av jordmødrene der har den kursingen som trengs for det. Så når ungen skal presses ut så må man opp i senga, men den er i det minste større og mer behagelig enn ei vanlig fødeseng. Endret 4. august 2014 av Teriyaki 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 4. august 2014 #664 Del Skrevet 4. august 2014 Så spennende. Da får du se en hel baby da, når du er såpass langt på vei. Heldig du da! Jeg skal ikke på UL før om 5 uker og 2 dager (16+0). Det er lenge.. Det var over fem uker til denne timen når jeg fikk den. Da virket det uholdbart lenge, men det har gått overraskende fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. august 2014 #665 Del Skrevet 4. august 2014 Det var over fem uker til denne timen når jeg fikk den. Da virket det uholdbart lenge, men det har gått overraskende fort Her var det sånn...11 uker da jeg bestilte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 4. august 2014 #666 Del Skrevet 4. august 2014 Etter å ha vært utenlands de siste ukene, merker jeg at jeg har mye mer matlyst her hjemme enn når vi har bodd på hotell eller vært ute og spist. Jeg har blitt mett av ingenting mens her er det ikke sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 4. august 2014 #667 Del Skrevet 4. august 2014 Etter å ha vært utenlands de siste ukene, merker jeg at jeg har mye mer matlyst her hjemme enn når vi har bodd på hotell eller vært ute og spist. Jeg har blitt mett av ingenting mens her er det ikke sånn. Sånn var det med meg også Maten i ferien smakte ikke, bortsett fra de få dagene jeg var hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 4. august 2014 #668 Del Skrevet 4. august 2014 Hvordan tenker dere med soveplass til baby i begynnelsen? Jeg tenker å sy babynest til å ha i første etg, også tenker jeg sprinkelseng ved siden av min seng i andre etg. (Sannsynligvis montert som bedside crib). Men standard størrelse på sprinkelseng er 120x60 og jeg syns det høres stort ut til et spedbarn? Kan man gjøre det lunere i en sprinkelseng uten å være redd for kvelningsfare? Eller kanskje jeg kan bruke babynestet i sprinkelsenga også? Må man ha krybbe eller vugge? Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. august 2014 #669 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Hvordan tenker dere med soveplass til baby i begynnelsen? Jeg tenker å sy babynest til å ha i første etg, også tenker jeg sprinkelseng ved siden av min seng i andre etg. (Sannsynligvis montert som bedside crib). Men standard størrelse på sprinkelseng er 120x60 og jeg syns det høres stort ut til et spedbarn? Kan man gjøre det lunere i en sprinkelseng uten å være redd for kvelningsfare? Eller kanskje jeg kan bruke babynestet i sprinkelsenga også? Må man ha krybbe eller vugge? Hva tenker dere? Ja, du kan bruke babynest i sprinkelsenga. Vi har ei byssanlull hengevugge som henger i taket på soverommet til soving på natten. Oppe har vi en veldig fin kurv med himmel som baby kan sove i, men skal også ha babynest, og det blir nok å ligge i kurven, sofaen etc. Dessuten genialt hvis man overnatter borte slik at babyen sover i noe kjent. Eller, alt er jo på loftet nå da, men vi skal altså ta det ned, og babynestet skal gudmoren sy. Når det er sagt, så sov gutten vårt ute i vogn fra han var nyfødt. Han sov noen av lurene sine inne den første måneden, men etter det var det ute i vogn. Endret 4. august 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 5. august 2014 #670 Del Skrevet 5. august 2014 Litt senere i dag bærer turen til Riksen. Gruer meg veldig nå 😕 får se lille knøtt på skjermen igjen, det er jo hvertfall positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. august 2014 #671 Del Skrevet 5. august 2014 Litt senere i dag bærer turen til Riksen. Gruer meg veldig nå 😕 får se lille knøtt på skjermen igjen, det er jo hvertfall positivt. Håper det går bra!! Skjønner jo at du er bekymret, men det behøver jo ikke å være noe heller. Sikkert godt å få denne timen overstått uansett. Sender en stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. august 2014 #672 Del Skrevet 5. august 2014 Hvordan tenker dere med soveplass til baby i begynnelsen? Jeg tenker å sy babynest til å ha i første etg, også tenker jeg sprinkelseng ved siden av min seng i andre etg. (Sannsynligvis montert som bedside crib). Men standard størrelse på sprinkelseng er 120x60 og jeg syns det høres stort ut til et spedbarn? Kan man gjøre det lunere i en sprinkelseng uten å være redd for kvelningsfare? Eller kanskje jeg kan bruke babynestet i sprinkelsenga også? Må man ha krybbe eller vugge? Hva tenker dere? Babynest høres smart ut. Selv kan jeg ikke sy, men tror jeg kan vurdere å få hjelp til det av noen! Til nummer 1 brukte vi vanlig sprinkelseng uten noe oppi, bare kant rundt. Hun var jo veldig liten oppi der de første månedene, men det gikk greit. Vi hadde himmel og syntes også det gjorde at det så litt lunere ut, selvom det ikke er nærme kroppen. Men babynest oppi i starten kan kanskje være lurt, men selv tror jeg ikke jeg ville brukt det så altfor lenge. På dagen brukte vi enten vognbaggen inne eller hun sov i vogna ute. Det fungerte fint for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. august 2014 #673 Del Skrevet 5. august 2014 Noen som har kjent noe liv enda? Jeg lurer på om jeg kanskje har kjent litt i dag. Husker fra sist at det kila litt liksom . Er jo veldig tidlig, så er ikke sikker på om det er det (men dette er jo nummer to så kan jo være), men som jeg skrev i dagboka mi kommer jeg nok til å kjenne ekstra godt etter fremover. Det er så fantastisk når man kan kjenne den lille inni der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 5. august 2014 #674 Del Skrevet 5. august 2014 Legen sendte henvisning til sykehuset med informasjon om at jeg var på ferie tilogmed 1.september, og at OUL måtte falle etter dette. Fikk innkalling i dag til OUL den 27.august.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 5. august 2014 #675 Del Skrevet 5. august 2014 Noen som har kjent noe liv enda? Jeg lurer på om jeg kanskje har kjent litt i dag. Husker fra sist at det kila litt liksom . Er jo veldig tidlig, så er ikke sikker på om det er det (men dette er jo nummer to så kan jo være), men som jeg skrev i dagboka mi kommer jeg nok til å kjenne ekstra godt etter fremover. Det er så fantastisk når man kan kjenne den lille inni der JA Jeg kjente i helgen! Var 18+1 så kanskje ikke såå rart at jeg kjente det. Men det var første gang jeg var sikker på at det ikke var luftbobler, men faktisk lille gutten som pludrer inni de! Det var utrolig morsomt, og sært. Det var da det slo meg, jeg har et liv inni meg... Spesiell og veldig skummel tanke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. august 2014 #676 Del Skrevet 5. august 2014 (endret) JA Jeg kjente i helgen! Var 18+1 så kanskje ikke såå rart at jeg kjente det. Men det var første gang jeg var sikker på at det ikke var luftbobler, men faktisk lille gutten som pludrer inni de! Det var utrolig morsomt, og sært. Det var da det slo meg, jeg har et liv inni meg... Spesiell og veldig skummel tanke! Ja, er jo utrolig spesielt når man kjenner noe som lever og beveger seg inni der . Husker ikke helt hvorlangt jeg var på vei når jeg kjente det med førstemann, men tror kanskje 17-18 uker. Får ta en titt bakover i den gamle dagboka og sjekker Edit: sjekka den gamle dagboka og så at jeg følte meg ganske sikker på at det var babybevegelsene jeg kjente da jeg var 16+5 Endret 5. august 2014 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 5. august 2014 #677 Del Skrevet 5. august 2014 Ja, er jo utrolig spesielt når man kjenner noe som lever og beveger seg inni der . Husker ikke helt hvorlangt jeg var på vei når jeg kjente det med førstemann, men tror kanskje 17-18 uker. Får ta en titt bakover i den gamle dagboka og sjekker Edit: sjekka den gamle dagboka og så at jeg følte meg ganske sikker på at det var babybevegelsene jeg kjente da jeg var 16+5 Ja det er ganske så gøy! Er fascinerende hele svangerskapsprosessen! Er førstemann på meg, så jeg har ikke hatt aning på hva de ulike følelsene har vært. Håper jeg kjenner han igjen snart. Tipper det ikke er så uvanlig å bli småhysterisk hvis det tar for lang tid mellom bevegelsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 5. august 2014 #678 Del Skrevet 5. august 2014 Håper det går bra!! Skjønner jo at du er bekymret, men det behøver jo ikke å være noe heller. Sikkert godt å få denne timen overstått uansett. Sender en stor klem Jeg fikk svar på at risikoen fra 1:22425. Så sjansen var liiiiten. Føler meg 10 kg lettere nå. Fikk se den lille sprette rundt og to hender som var åpne, noe som var et godt tegn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. august 2014 #679 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg fikk svar på at risikoen fra 1:22425. Så sjansen var liiiiten. Føler meg 10 kg lettere nå. Fikk se den lille sprette rundt og to hender som var åpne, noe som var et godt tegn. Så bra! Da blir det ikke noe mer ekstra oppfølging? Neste blir nå OUL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 5. august 2014 #680 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg fikk svar på at risikoen fra 1:22425. Så sjansen var liiiiten. Føler meg 10 kg lettere nå. Fikk se den lille sprette rundt og to hender som var åpne, noe som var et godt tegn. Så herlig at dere har fått gode nyheter oppi det fæle. Vil jo kalle risikoen forsvinnende liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå