Gjest Fraggel Skrevet 23. juni 2004 #161 Del Skrevet 23. juni 2004 det nok ingen myte, men heller ikke en regel. overraskende mange av kvinnelige befal er såkalte traktorlesber Jeg skrev: myten om at "alle" (!) jenter i militæret .... Det er jo ikke så rart at mer "maskuline" jenter trekkes mot et slikt yrke, men det er også svært mange veldig feminine jenter der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 23. juni 2004 #162 Del Skrevet 23. juni 2004 [ Hva kvinner ikke bør (skal) gjøre: -ikke spille fotball, ishokey, håndball, boksing, langrenn, bestige mount everest osv.. -ikke værve seg i forsvaret (absolutt) -ikke bli karriærekvinne (helst ikke) -ikke politi (helst ikke) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lewis Skrevet 23. juni 2004 #163 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg skrev: myten om at "alle" (!) jenter i militæret .... Det er jo ikke så rart at mer "maskuline" jenter trekkes mot et slikt yrke, men det er også svært mange veldig feminine jenter der. har ikke hatt noen sterke meninger om dette, men når sant skal være sagt skjønner jeg ikke hvorfor kvinner på død å liv skal sprenge seg inn i forsvarer når en så stor del av deres manlige medsoldater ikke liker det. Jeg hørte mange gi utrykk for det uten at de viste det overfor de jentene som var der. Og får å ha det sagt: gutter liker ikke å ha kvinnelig befal, den holdningen tror jeg er ganske unison Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 23. juni 2004 #164 Del Skrevet 23. juni 2004 Hva kvinner ikke bør (skal) gjøre: -ikke spille fotball, ishokey, håndball, boksing, langrenn, bestige mount everest osv.. -ikke værve seg i forsvaret (absolutt) -ikke bli karriærekvinne (helst ikke) -ikke politi (helst ikke) Jøss, Anton, jeg må jo være drømmekvinnen din, som er selvalgt hjemmeværende med barn. Altså ingen karriærekvinne.... Og ikke har jeg bestiget Mount Everest(ennå ), spiller ikke fotball,ishockey,håndball,absolutt ingen bokser(tror jeg) Og er svært dårlig på langrennski Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. juni 2004 #165 Del Skrevet 23. juni 2004 har ikke hatt noen sterke meninger om dette, men når sant skal være sagt skjønner jeg ikke hvorfor kvinner på død å liv skal sprenge seg inn i forsvarer når en så stor del av deres manlige medsoldater ikke liker det. Jeg hørte mange gi utrykk for det uten at de viste det overfor de jentene som var der. Og får å ha det sagt: gutter liker ikke å ha kvinnelig befal, den holdningen tror jeg er ganske unison I og med at kvinner er kommet for å bli i forsvaret, er det jo på tide at menn venner seg av med disse merkelige holdningene, for slik å få en bedre tid for sin egen del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #166 Del Skrevet 23. juni 2004 I og med at kvinner er kommet for å bli i forsvaret, er det jo på tide at menn venner seg av med disse merkelige holdningene, for slik å få en bedre tid for sin egen del. tror ikke det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 23. juni 2004 #167 Del Skrevet 23. juni 2004 I og med at kvinner er kommet for å bli i forsvaret, er det jo på tide at menn venner seg av med disse merkelige holdningene, for slik å få en bedre tid for sin egen del. alt kan forandres og kvinner er absolutt ikke kommet for å bli i forsvaret. Vær du trygg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. juni 2004 #168 Del Skrevet 23. juni 2004 tror ikke det er mulig. Det er jo isåfall mest synd for mennene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. juni 2004 #169 Del Skrevet 23. juni 2004 alt kan forandres og kvinner er absolutt ikke kommet for å bli i forsvaret. Vær du trygg Keg kan nok med hånden på hjertet si at jeg har rett og du tar feil Ikke så ofte jeg kan si det her i verden, men det føles godt når man kan, lille venn. *klappe på hodet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 23. juni 2004 #170 Del Skrevet 23. juni 2004 her er en undersøkelse som har blitt gjort vedrørende kvinnelig befal Noen av hovedfunnene i undersøkelsen er: 2. Det mannlige befal har en mer negativ oppfatning og forestilling om kvinnelig befal enn mannlig befal. De har en oppfatning om at kvinner egner seg dårligere til bestemte militære oppgaver. Særlig det mannlige befalet, synes å ha tradisjonelle oppfatninger om hva kvinner og menn er best egnet for å utøve. Disse oppfatningene deler de med noen av kvinnene. http://ugle.svf.uib.no/admorg/default.asp?...83&kategori=425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 24. juni 2004 #171 Del Skrevet 24. juni 2004 Etter å ha lest noen kvinne-innlegg fra Anton, må en jo spørre: har du fritidsproblemer? Jeg så noen gode innlegg i flere av trådene som har svart Anton med saklige og gode svar med spørsmål til ham, uten at han engang har svart på de- bare konsentrert seg om de som er "lette å ta". Dermed tar ikke jeg "Anton" seriøst, i og med at han ikke følger vanlig skikk og bruk innen debatt-regler. Og Anton, hvis du ikke blir tatt seriøst, da har du allerede tapt. Din tid er herved bortkastet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 24. juni 2004 #172 Del Skrevet 24. juni 2004 Og Anton, hvis du ikke blir tatt seriøst, da har du allerede tapt. Din tid er herved bortkastet. Det er vel ikke bare Anton som har kastet bort tid her. Mange her som (for meg) velvillig har slukt et agn. Blitt trollet, om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 24. juni 2004 #173 Del Skrevet 24. juni 2004 Og Anton' date=' hvis du ikke blir tatt seriøst, da har du allerede tapt. Din tid er herved bortkastet.[/quote'] Tror du det var mange som tok ham seriøst??? Det tror ikke jeg... men det var et par morsomme kvelder da han sto på som værst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 24. juni 2004 #174 Del Skrevet 24. juni 2004 jeg er fremdels veldig interessert i hvorfor enkele kvinner må inn i militæret og endog ble befal hvorfor ville du fraggel inn i forsvaret ? jeg har vært æelig her og nå bør du også våge det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 25. juni 2004 #175 Del Skrevet 25. juni 2004 si meg hvorfor skal kvinner bli befal når man vet at dette vil skape irritasjon og gnisninger hos mange manlige soldater som er underlagt dette befalet. Det har blitt pekt på likestillings-aspektet her, men skal det gå forann aspektet om hva som er til det beste for forsvaret? Skal kvinner rangeres som befal for å følge prinsippet om likestilling selv om dette kan redusere sikkerhet, effektivitet og skape dårlig stemning? når det føles ydmykende å ha kvinnelig befal for en god del mannlige menige som er inn til førstegangstjeneste, hvorfor skal man da ha kvinnelig befal? Ingen mann liker å underkastes en kvinne på denne måten, og dette er trolig biologisk. Så hvorfor da nærmste tvinge dem til det? Noe som nærmest strider mot naturen. Hvorfor kan ikke kvinner i større grad støtte opp om gutter i denne alderen i stedet å utfordre/konkurrere med dem? Det er nesten slik at man ikke trenger en fiende når man har slike kvinner som i Norge. til dere jenter på 18-19 som går på videregående: slutt å være sjalu på dine manlige skolekammerater som blir innkalt til sesjon. Dere har utviklet dere til å bli en byrde for samfunnet med deres holdning. Vær en støtte i steden og oppfør dere som damer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 25. juni 2004 #176 Del Skrevet 25. juni 2004 For å snu det på hodet.. Hvorfor skal ikke kvinner kunne få velge en yrkesretning som de har lyst til bare fordi noen usikre guttunger ikke takler å bli kommandert av kvinner?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #177 Del Skrevet 25. juni 2004 Tenk om man tenkte slik; før det fantes kvinnelige lærere, kirurger, leger, tannleger, psykologer og ingeniører.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2004 #178 Del Skrevet 25. juni 2004 Ærlig talt! Om en person er skikket til å utføre en bestemt jobb må det da være likegyldig hvilket kjønn den personen har? Kvinnelig befal? Hvorfor ikke? Kjære vene, vi kan da ikke være så redde for å bli kommandert av ei jente/dame så lenge hun ellers er skikket til jobben? Ikke noe problem for meg i alle fall. Tvert i mot, jeg foretrekker det om jeg får velge. Føle seg ydmyket? Som 14-åring kanskje, men en voksen mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 25. juni 2004 #179 Del Skrevet 25. juni 2004 For å snu det på hodet.. Hvorfor skal ikke kvinner kunne få velge en yrkesretning som de har lyst til bare fordi noen usikre guttunger ikke takler å bli kommandert av kvinner?? dette er snakk om en helt spesiell situasjon, - og hvorfor skal du skape aggressjon/frustrasjon hos såkalte utrygge guttunger som du sier? bare for å fremme likestillingens sak? alt skal settes til side for den ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 25. juni 2004 #180 Del Skrevet 25. juni 2004 Tenk om man tenkte slik; før det fantes kvinnelige lærere, kirurger, leger, tannleger, psykologer og ingeniører.... hvorfor drar du inn andre ting. Jeg snakker her kun om forsvaret som et isolert tilfelle. Dette er nærmste et eget samfunn og skiller seg ut i fra andre aller institusjoner og områder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå