Gå til innhold

Ble med ukjent gutt hjem fra byen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 19 og veldig fortvilet! For et par uker siden ble jeg fryktelig full, og ble med en ukjent gutt hjem. Jeg kan ikke huske om han brukte kondom eller ikke, men jeg tror det. Jeg vet ikke om denne hendelsen er relatert, men jeg har i alle fall fått noe som ligner på en infeksjon i underlivet. Det er en rød flekk, som klør og er ubehagelig, og når jeg tørker meg hender det at det kommer bittelitt blod på papiret. Jeg er selvfølgelig livredd for at jeg har fått herpes eller lignende. Er det noen her som har greie på hva dette kan være? Er helt fortvilet (og veldig paranoid), og alle svar blir tatt takknemlig i mot.



Anonymous poster hash: f8616...118
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er en jente på 19 og veldig fortvilet! For et par uker siden ble jeg fryktelig full, og ble med en ukjent gutt hjem. Jeg kan ikke huske om han brukte kondom eller ikke, men jeg tror det. Jeg vet ikke om denne hendelsen er relatert, men jeg har i alle fall fått noe som ligner på en infeksjon i underlivet. Det er en rød flekk, som klør og er ubehagelig, og når jeg tørker meg hender det at det kommer bittelitt blod på papiret. Jeg er selvfølgelig livredd for at jeg har fått herpes eller lignende. Er det noen her som har greie på hva dette kan være? Er helt fortvilet (og veldig paranoid), og alle svar blir tatt takknemlig i mot.

Anonymous poster hash: f8616...118

Gå til legen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpes genitales

Herpes er forårsaket av et virus. En person som blir smittet av herpes, vil vanligvis merke symptomene etter tre til ti dager. Herpes smitter når det er blemmer og sår, mens smittefaren er minimal utenom utbruddene. Utbruddene kommer ofte på samme sted hver gang. Enkelte kan ha hyppige utbrudd, mens andre kan ha to-tre utbrudd i løpet av mange år. Utbruddene kommer ofte under infeksjoner, ved stress eller psykiske påkjenninger. Hos jenter oppstår symptomene som små blemmer, såre røde flekker på kjønnsleppene, i skjeden, rundt anus, på rumpa eller lårene i nærheten av skrittet. Blemmene sprekker og etterlater seg overflatiske sår, men kan være ganske smertefulle. Gutter får samme type sår og blemmer på penis, pungen og rundt anus.

Det er stor forskjell på det første utbruddet og de som kommer senere. De gjentatte utbruddene er som regel mindre kraftige og ubehagelige enn det første. For de fleste avtar antall og varighet av utbruddene med tiden. Det har kommet flere medisiner på markedet, som kan forbygge, lindre utbruddene, men foreløpig må de som har herpes, forsøke å lære seg å leve med sykdommen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)



Anonymous poster hash: 6c7a1...cfc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Etter omfattende googling har jeg kommet fram til at det lite sannsynlig er herpes, men heller vaginitis. Uansett, tusen takk til dere som svarte meg untatt ...

Gratulerer! :)



Anonymous poster hash: 6c7a1...cfc

Begynte å gråte da jeg leste denne kommentaren. Unnskyld, men jeg har vært så fortvilet og redd og tenkt at hele livet mitt er ødelagt. Vær litt snill.



Anonymous poster hash: f8616...118
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte å gråte da jeg leste denne kommentaren. Unnskyld, men jeg har vært så fortvilet og redd og tenkt at hele livet mitt er ødelagt. Vær litt snill.

Anonymous poster hash: f8616...118

Ærlig talt, da. Det var en sleivete og unødvendig kommentar (og ikke skrevet av meg, som du nok ser av AB-koden), men det får da være grenser for selvmedlidenhet.

Anonymous poster hash: 2bf25...c9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Etter omfattende googling har jeg kommet fram til at det lite sannsynlig er herpes, men heller vaginitis. Uansett, tusen takk til dere som svarte meg untatt ... Anonymous poster hash: f8616...118

Vaginitis betyr inflammasjon (betennelse) på vagina. Og infeksjon kan komme av bl.a herpes, dessverre. Det kan smitte med kondom også. Det du beskriver, kan være herpes om det er små blemmer og sår. Om det kun er rødt, kan det være inglammasjon med f.eks sopp.

Den eneste måten å sjekke det på er å gå til lege.

Anonymous poster hash: a3aba...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper folk lærer av denne tråden. Ikke ha sex med fremmede uten kondom.



Anonymous poster hash: 82be6...602
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper folk lærer av denne tråden. Ikke ha sex med fremmede uten kondom. Anonymous poster hash: 82be6...602

Det tror jeg neppe folk gjør...

Anonymous poster hash: a3aba...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaginitis betyr inflammasjon (betennelse) på vagina. Og infeksjon kan komme av bl.a herpes, dessverre. Det kan smitte med kondom også. Det du beskriver, kan være herpes om det er små blemmer og sår. Om det kun er rødt, kan det være inglammasjon med f.eks sopp.

Den eneste måten å sjekke det på er å gå til lege.

Anonymous poster hash: a3aba...8d1

Åh nei. Skal gå til lege første ting på mandag. Det er ikke snakk om blemmer eller sår, heller at alt sammen er ganske rødt, og klør og er ubehagelig.

Anonymous poster hash: f8616...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, da. Det var en sleivete og unødvendig kommentar (og ikke skrevet av meg, som du nok ser av AB-koden), men det får da være grenser for selvmedlidenhet.

Anonymous poster hash: 2bf25...c9b

TS igjen. Ja, det var en unødvendig kommentar, og jeg synes jeg fortjener å ha litt selvmedlidenhet akkurat nå. Hvis jeg har fått herpes kommer hele livet mitt til å forandre seg. Føler meg allerede umulig å elske, og hvis jeg har herpes att på til. Sitter her og gråter, og klarer ikke å øve til eksamen. Da jeg bor i England er jeg nødt til å vente til mandag før jeg kan gå til legen. Og jeg har ingen å være rundt akkurat nå.

Anonymous poster hash: f8616...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er herpes, så er det uansett stor sannsynlighet for at du ikke kommer til å få utbruddene ofte, og du smitter ikke i de periodene du ikke har utbrudd. Det er også mange som aldri får utbrudd igjen etter førstegangsutbruddet. Du må ikke tenke at livet er over, folk vil elske deg uansett. Herpes er blitt veldig vanlig.

Men husk å bruke kondom neste gang, det er viktig!

Selv ble jeg smittet nedentil av kjæresten min sitt munnsår, det var kjipt, men gjort er gjort og det går helt fint med meg. Når jeg får utbrudd bruker jeg salve og piller utskrevet av legen for at det går over fort. og jeg får utbrudd sjelden!



Anonymous poster hash: 81e6f...cbc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har herpes, smittet som 20 åring, har per nå- 17 år senere, bare hatt noen få utbrudd. Det er ikke slik at livet ditt er ødelagt pga det, selv om det føles slik når man får vite om det. Første utbruddet mitt var imidlertid grusomt, med blemmer og sår over hele underlivet. Etter det har jeg KUN hatt noen få små blemmer som knapt merkes, ifm stress og mensen. er godt gift og verdt å elske likevel ;) Det er nok du også, ts. lykke til hos legen



Anonymous poster hash: 0bb91...4ab
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er herpes, så er det uansett stor sannsynlighet for at du ikke kommer til å få utbruddene ofte, og du smitter ikke i de periodene du ikke har utbrudd. Det er også mange som aldri får utbrudd igjen etter førstegangsutbruddet. Du må ikke tenke at livet er over, folk vil elske deg uansett. Herpes er blitt veldig vanlig.

Men husk å bruke kondom neste gang, det er viktig!

Selv ble jeg smittet nedentil av kjæresten min sitt munnsår, det var kjipt, men gjort er gjort og det går helt fint med meg. Når jeg får utbrudd bruker jeg salve og piller utskrevet av legen for at det går over fort. og jeg får utbrudd sjelden!

Anonymous poster hash: 81e6f...cbc

Jeg har herpes, smittet som 20 åring, har per nå- 17 år senere, bare hatt noen få utbrudd. Det er ikke slik at livet ditt er ødelagt pga det, selv om det føles slik når man får vite om det. Første utbruddet mitt var imidlertid grusomt, med blemmer og sår over hele underlivet. Etter det har jeg KUN hatt noen få små blemmer som knapt merkes, ifm stress og mensen. er godt gift og verdt å elske likevel ;) Det er nok du også, ts. lykke til hos legen

Anonymous poster hash: 0bb91...4ab

TS igjen. Takk for at dere deler, det hjelper å høre sånt, og betyr garantert mer for meg enn dere tror! Jeg leste at det første utbruddet pleier å være helt forferdelig, og det var derfor jeg tenkte at jeg kanskje ikke har det, for jeg har ikke blemmer eller sår, og det gjør heller ikke veldig vondt, men det er ubehagelig (symptomer til vaginitis). Dersom det er herpes er det er ikke utbruddene jeg er redd for, men at ingen vil være med meg. Det blir på en måte en "risk" å være sammen med meg, som jeg helt ærlig tviler på at noen vil ta. Kankje jeg ikke burde tenke sånn, men jeg føler at hele kjærlighetslivet er over for min del.

Anonymous poster hash: f8616...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er herpes, så er det uansett stor sannsynlighet for at du ikke kommer til å få utbruddene ofte, og du smitter ikke i de periodene du ikke har utbrudd.

Anonymous poster hash: 81e6f...cbc

Betyr det at dersom jeg, hypotetisk sett, ikke får utbrudd igjen, er helt smittefri?

Anonymous poster hash: f8616...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS igjen. Takk for at dere deler, det hjelper å høre sånt, og betyr garantert mer for meg enn dere tror! Jeg leste at det første utbruddet pleier å være helt forferdelig, og det var derfor jeg tenkte at jeg kanskje ikke har det, for jeg har ikke blemmer eller sår, og det gjør heller ikke veldig vondt, men det er ubehagelig (symptomer til vaginitis). Dersom det er herpes er det er ikke utbruddene jeg er redd for, men at ingen vil være med meg. Det blir på en måte en "risk" å være sammen med meg, som jeg helt ærlig tviler på at noen vil ta. Kankje jeg ikke burde tenke sånn, men jeg føler at hele kjærlighetslivet er over for min del.

Anonymous poster hash: f8616...118

VET du hvor mange som har herpes i dag, eller? Det har blitt en ganske vanlig greie. På tide å plukke seg selv opp fra bakken og heve hodet - du er ikke uelskelig eller mindre verdt. Du må skifte ut mindsettet ditt, rett og slett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at dersom jeg, hypotetisk sett, ikke får utbrudd igjen, er helt smittefri?

Anonymous poster hash: f8616...118

Ja, så og si. Det må være et utbrudd for å smitte, eller på vei til å bli utbrudd.

Anonymous poster hash: 81e6f...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man regner med at 50-80% av verdens befolkning har herpes type 1, og hvert år blir 23.6 millioner mennesker mellom 15-49 år smittet med herpes type 2. I 2008 var det 536 millioner som var smittet verden over med herpes type 2. Ganske vanlig altså.



Anonymous poster hash: cbab9...cbc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS det kan være lateks allergi simpelthen, fordi gutten kan ha brukt kondom, gå til legen og ta noen allergi tester. og gå til gynekologen og ta en undersøkelse. Skal krysse fingrene mine for at det ikke er noe farlig for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...