Gå til innhold

Hadde du vært villig til og da deg av dine nevøer\nieser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så du ville nektet din mann og ta seg av sine søskens barn. ?

Anonymous poster hash: 157f3...59c

Forsåvidt ikke, men han hadde måtte ta hovedansvaret. Det hadde også fått en annen oppdragelse enn den de får nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er bare en. Hadde det vært 5-6-7 stykker..... Vet ikke om jeg hadde hatt kapasitet, ork eller psyke til det.



Anonymous poster hash: f0c20...7c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det uten å blunke! Den potensielle mannen sine nevøer/nieser også.

Faktisk ganske sjokkert over de som sier at de kunne tatt inn sine egne, men ikke mannen sine. Akkurat som om hans blodsbånd ikke var like viktig..

Helt enig - det sjokkerer meg og.

Det viser litt at man ser på seg selv som den viktigste og mannen som en slags annenrangs person.

Anonymous poster hash: 900ac...590

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke broren min barn ennå, men det er en selvfølge at jeg ville gjort det. Og jeg ville også uten tvil tatt meg av mine nevøer og nieser på mannens side også.

Samme situasjon og svar fra meg. Min bror har ikke barn, men får han så hadde jeg tatt meg av dem. Ville også åpnet hjemmet for mannen min sine nieser og nevøer uten å tenke over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men vi er mange i familien som kunne det, så det hadde ikke vært en selvfølge at det skulle vært meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Nå er det bare min samboer som har eller noensinne får nevøer/nieser, men jeg ville ikke tatt ansvar for dem. Barn er ikke noe for meg. Om han ønsket å ta dem inn så står han naturligvis fritt til det, men da måtte han tatt 95% av jobben selv. Akkurat som at jeg velger å ta inn en hund og tar 95% av jobben med den selv. Man hjelper hverandre med småting, såklart, men det endelige ansvaret for barna måtte vært hans.

Anonymous poster hash: 267de...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Helt enig - det sjokkerer meg og.

Det viser litt at man ser på seg selv som den viktigste og mannen som en slags annenrangs person.

Anonymous poster hash: 900ac...590

Nei, det betyr det ikke. Jeg har et veldig godt forhold til mine svigerforeldre og de er langt fra annen rangs.

Min manns bror har derimot valgt å ta avstand fra sin familie (etter press fra kona). Min mann har det samme syn som meg på denne saken, min brors barn hadde vi tatt uten tvil. Vi hadde nok tatt hans brors barn også, men med adskillig mer skepsis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt meg av barna, uavhengig av hvilken relasjon jeg hadde til mitt søsken eller mannens søsken. For det handler om barna, at de får et fast holdepunkt og noen som tar vare på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, uten tvil. Selv om jeg i utgangspunktet ikke vil ha flere barn så hadde jeg ikke tvilt et sekund på å tatt dem til meg. Betingelsen måtte være at de flyttet hit til oss da, vi bor ikke i samme by, men det skulle ikke gått utover mine barn.

Husker faktisk at jeg tenkte en del på dette da jeg var yngre. Jeg har halvsøsken som er 10 og 13 år yngre enn meg, og fra jeg var 18 var jeg helt forberedt på å flytte til andre siden av landet der de bor for å ta meg av dem om det skulle bli behov for det.

Slikt gjør man bare for familie :)

Anonymous poster hash: 77321...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg helt klart gjort, om det hadde vært det beste stedet for barna!

Vi stiller opp for hverandre, for det er det familie gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke nå når de er små i hvert fall. Hadde blitt for mye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Magdalene

Nei, ikke nå når de er små i hvert fall. Hadde blitt for mye for meg.

Så da hadde du latt de bli overlatt til fremmede? Virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Det spørs hvor gamle barna var og om de skikket seg bra. En treåring, helt klart. En femtenåring helt uten kontroll, nix. Jeg har egen familie som jeg må ta hensyn til først.

Om barna kom fra min side av familien eller mannens hadde ikke spilt noen rolle.

Endret av Jørild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt søsken vil aldri kunne få barn, så jeg vil aldri kunne få noen nieser eller nevøer på min side. Jeg ville derimot ikke hatt noen betenkeligheter med å ta meg av niesen min på samboeren sin side dersom det hadde vært behov for det, enda jeg ikke helt tror vi noen gang havner i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...