Gå til innhold

Var jeg urimelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en Statoil stasjon og jeg hadde tidligere enn dame som la på 20 kroner på støvsugeren utenfor. Ho kommer inn og forlanger penger fordi den ikke fungerer, og det er jo greit nok, men jeg har egentlig ikke lov til å gi ut penger sånn. Så jeg sa at ho nesten må komme tilbake når sjefen er på jobb (mandag) for å få de pengene. Da ble ho forbanna, krevde navnet mitt, og stormet ut. Tenkte ikke at det er noe problem å få igjen de pengene, men at ho må få de av sjefen :vetikke:



Anonymous poster hash: d8689...d90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var urimelig syns jeg. Har dere ingen policy for hva dere selv kan godkjenne av rabatter/tilbakebetalinger? Jeg husker fra da jeg jobbet på bensinstasjon selv i slutten av tenårene at vi i alle fall hadde lov til å gi igjen penger når automatene ikke virket (og det skjer jo en sjelden gang). Det koster henne sikkert like mye å ta seg bryet med å komme tilbake på mandag. Hva om hun ikke bor i nærheten? Nei, det syns jeg var dårlig kundeservice for å være ærlig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var urimelig syns jeg. Har dere ingen policy for hva dere selv kan godkjenne av rabatter/tilbakebetalinger? Jeg husker fra da jeg jobbet på bensinstasjon selv i slutten av tenårene at vi i alle fall hadde lov til å gi igjen penger når automatene ikke virket (og det skjer jo en sjelden gang). Det koster henne sikkert like mye å ta seg bryet med å komme tilbake på mandag. Hva om hun ikke bor i nærheten? Nei, det syns jeg var dårlig kundeservice for å være ærlig.

Jeg har ikke jobbet lenge nok til å vite at jeg kan drive og dele ut penger til folk når sjefen ikke har sagt noe om det. Så nei, da gjør jeg ikke det.

Anonymous poster hash: d8689...d90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke jobbet lenge nok til å vite at jeg kan drive og dele ut penger til folk når sjefen ikke har sagt noe om det. Så nei, da gjør jeg ikke det.

Anonymous poster hash: d8689...d90

Men du har vel lært å slå inn en retur f.eks? Slik du gjør hvis du skulle være uheldig å slå inn en vare to ganger? Er jo vanligvis bare å gjøre det samme, med en av kodene til vasken.

Jeg ville ha snakket med sjefen om situasjonen og bedt om informasjon om hva du har lov til :-) En retur på 20 kr bør du absolutt kunne slå inn uten diskusjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rogue

Men du har vel lært å slå inn en retur f.eks? Slik du gjør hvis du skulle være uheldig å slå inn en vare to ganger? Er jo vanligvis bare å gjøre det samme, med en av kodene til vasken.

Jeg ville ha snakket med sjefen om situasjonen og bedt om informasjon om hva du har lov til :-) En retur på 20 kr bør du absolutt kunne slå inn uten diskusjon.

Jeg tenkte å høre med han, men akkurat når ho var her var det utrolig mye folk. Og jeg regna med at det gikk greit om ho kom på mandag og spurte han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte å høre med han, men akkurat når ho var her var det utrolig mye folk. Og jeg regna med at det gikk greit om ho kom på mandag og spurte han..

Lett å bli stressa når du er ny, det skjønner jeg! :-) Hvis hun er lokal kan du jo gi sjefen bekskjed, så han kan ordne opp neste gang hun er inne. Sjefen din burde ha lært deg dette da, hos oss hadde vi i tillegg en kopi av policyen bak kassa så vi kunne sjekke hvis vi var usikre på hva som var greit å gjøre hvis ikke sjefen var der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rogue

Lett å bli stressa når du er ny, det skjønner jeg! :-) Hvis hun er lokal kan du jo gi sjefen bekskjed, så han kan ordne opp neste gang hun er inne. Sjefen din burde ha lært deg dette da, hos oss hadde vi i tillegg en kopi av policyen bak kassa så vi kunne sjekke hvis vi var usikre på hva som var greit å gjøre hvis ikke sjefen var der.

Jeg er ikke såå ny at det er godkjent, heller. Vi har fått utrolig dårlig opplæring her bare.. Gud, nå angrer på at jeg sa det. Jeg er vanligvis ikke så pirkete når folk ber om slikt; jeg har gitt penger ut får når sånt har skjedd, men den dagen her har vært stressende.. Håper ikke jeg får sparken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Nei, du er ung og uerfaren. Du viste deg lojal mot arbeidsgiveren. Det ville jeg som sjef sett på som et pluss. Dette er en erfaring som du kommer til å ha glede av senere. Ikke bry deg om hun som ble sint og sur, du kan ikke vite ALT med en gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke såå ny at det er godkjent, heller. Vi har fått utrolig dårlig opplæring her bare.. Gud, nå angrer på at jeg sa det. Jeg er vanligvis ikke så pirkete når folk ber om slikt; jeg har gitt penger ut får når sånt har skjedd, men den dagen her har vært stressende.. Håper ikke jeg får sparken :(

Du får ikke sparken for dette, ta det rolig :-) Men alle bedrifter burde ha en tydelig policy, det er til hjelp for både ansatte og kunder, så forhåpentligvis får dere det på plass nå:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var urimelig.



Anonymous poster hash: 8f3c2...6f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rogue

Du var urimelig.

Anonymous poster hash: 8f3c2...6f2

Tror ikke du leste alt her. Eller kjenner sjefen min for den saks skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du leste alt her. Eller kjenner sjefen min for den saks skyld

Jeg leste alt her. Det er irrelevant hvorvidt jeg kjenner sjefen din eller ikke. Jeg synes du var urimelig overfor kunden din.

Anonymous poster hash: 8f3c2...6f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rogue

Jeg leste alt her. Det er irrelevant hvorvidt jeg kjenner sjefen din eller ikke. Jeg synes du var urimelig overfor kunden din.

Anonymous poster hash: 8f3c2...6f2

Javel. Det syns ikke jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok feil beslutning, men slapp av! Jeg har jobbet i service i mange år og det er ikke alle som har like mye samvittighet som deg. Det er positivt. Si fra til sjefen din så han er forberedt og spør hva du skal gjøre neste gang. Hvis han blir sint er han urimelig. Det er ikke en alvorlig sak i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 8be31...27a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Det syns ikke jeg

Hvorfor spør du her på forumet da? Hvis du absolutt mener det var riktig av deg, tenker jeg.. De fleste her inne sier jo at du var urimelig.

Anonymous poster hash: 8f3c2...6f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner veldig godt at kunden ble irritert. Det hadde virkelig jeg også blitt. Det er ikke kunden sitt ansvar å måtte komme tilbake for å ordne noe som butikken/stasjonen gjør/har feil. Dårlig opplæring kanskje? Uansett hva som er grunnen er det ikke kundens feil.



Anonymous poster hash: 94481...258
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overfor kunden er du jo urimelig. Rart du skal være bastant på dette, når du faktisk spør. Jeg forstår du nøler hvis du ikke har fått opplæring på dette, men sett med kundens øyne er det jævlig mye bry å komme tilbake to dager senere for å få en tjuekroning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn "vrien" kunde som glatt dropper den bensinstasjonen igjen. Det er mange nok andre å velge. Dessuten ville jeg som arbeidsgiver antagelig blitt skuffet over at en ansatt som søkte på en servicestilling, og som høyst sannsynlig har sagt at han/hun er serviceorientert, ikke klarer å ta slike avgjørelser på egenhånd. Det hadde jeg forventet. Det er såre enkelt, de 20 kronene kan potensielt koste en returnerende kunde. I tillegg hadde kunden betalt for noe hun faktisk ikke fikk og har derved krav på pengene tilbake.

Eventuelt kan det være en dårlig arbeidsgiver som er mer oppatt av lave lønnskostander og ikke nødvendigvis kvalifiserte søkere. I tillegg kan det hende arbeidsgiver lot den ansatte være alene for tidlig siden hun ikke var i stand til å ta denne avgjørelsen alene.

Jeg skal innrømme at jeg blir litt satt ut av en så manglende evne til å tenke selv. Serviceyrket er ikke enkelt, men det er noen enkle "regler" som gjelder, og de burde man klare å tenke seg frem til på egenhånd om man har søkt den type jobb.

Det er igrunn sannheten. Ikke ment som kritikk til TS personlig, men noe man bør ta inn over seg. Enten be om mer opplæring, eller ikke søke på stillinger man kanskje ikke egner seg for eller synes er vanskelig. I dette tilfellet er TS mer usikker ovenfor arbeidsgiver, enn å vise sunn fornuft og god kundeservice. Som arbeidsgiver i servicebransjen i mange år, ville jeg blitt skuffet. Jeg ville mye heller ha bllitt overbevist av en ansatt om at den gjorde det riktige i den tro at de ønsket å gi kunden god service og dermed indirekte tjene penger for bedriften.



Anonymous poster hash: 94481...258
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Du forventer at hun skal komme tilbake på mandag for å få tilbake en 20 kroning når det er deres utstyr som ikke virker? Du er totalt på bærtur, og jeg hadde sørget for at sjefen din hadde fått hørt det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...