AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #101 Skrevet 15. mai 2014 Enkelt: Oppsøk lege. Hvis du er bekymret for at dette kan ha helsemessige konsekvenser så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe å fundere på i det hele tatt. Ta med barnet til lege. Anonymous poster hash: 3d873...ea8 1
Grønn Frosk Skrevet 15. mai 2014 #102 Skrevet 15. mai 2014 Jeg var hva du mener TS. Jeg har sett barn med denne typen flekk du snakker om. Om jeg forstår deg riktig er det en farget flekk, som ett fødselsmerke, med hårvekst. Om det er det jeg har sett på noen andre barn så er håret ganske tett, litt som pels. Jeg syns du skal snakke med legen om dette. På det barnet forsvant det etterhvert av seg selv, men det finnes kremer etc som hjelper. Du trenger ikke å tenke så kraftig som operasjon, men snakk med legen, så får du veiledning, og ikke kjeft jeg skjønner at du bekymrer deg for mobbing fra andre barn, og det vil legen skjønne og.
Gjest Evans Skrevet 15. mai 2014 #103 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Hvis du er redd for at ungen din har et syndrom så må du oppsøke lege. Rett og slett. Bestill en time i dag så får du det ut av verden. Er det ikke et syndrom, men "skavanker" som kan føre til fysike plager vil sikkert legen gi deg råd for hvordan dere skal forholde dere til dette og hva som kan gjøres. Er barne helt friskt, og det ikke er noen fare for fysiske plager, får du ta tankene om hva som eventuelt da kan gjøres når du har fått en avklaring på den fysiske helsen. Endret 15. mai 2014 av Evans
Japp Skrevet 15. mai 2014 #104 Skrevet 15. mai 2014 Du er ikke glade i det barnet pga det ikke er like pent som de to andre? Fy søren... Kjenner jeg nesten blir fysisk dårlig av slike idiotiske svar! Enda verre et det at tolv andre som har vært innom tråden faktisk liker det du har skrevet. Ts: Bestill time hos legen så fort som mulig. Men jeg lurer, har ikke de på helsestasjonen eller legen på kontrollene på helsestasjonen sagt noe om dette? 2
FalconPunch Skrevet 15. mai 2014 #105 Skrevet 15. mai 2014 (endret) . Endret 20. februar 2018 av FalconPunch 1
Purple Basil Skrevet 16. mai 2014 #106 Skrevet 16. mai 2014 Jeg sier ikke det her for å såre deg og skjønner at dette er en seriøs tråd. Men jeg blir overrasket over at du tenker på plastisk kirurgi for ungen din fordi det er "mindre pent", når det finnes foreldre i verden som får barn som har mangler de ikke kan gjøre noe med! Jeg har møtt slike foreldre og vet du hva? De er suuuper takknemlige for de MINSTE tingene. Det er MYE som kunne gått galt med ungen din. Utseende er det minste problemet. Synes at du skal være takknemlig. Ville DU likt å ha en flekk med hår midt i panna? Eller øyne formet på en måte som kan skade synet ditt? Ikke det nei? Jeg tipper du ville vært veldig takknemlig dersom dine foreldre gjorde det de kunne for å hjelpe deg. Barn i utlandet har ingenting med dette å gjøre. Fordi hun bor i Norge så er det helt greit at datteren blir et mobbeoffer? Mobbeoffere har et godt og fullverdig liv mener du? 3
gjestgjestgjest1 Skrevet 16. mai 2014 #107 Skrevet 16. mai 2014 Ville DU likt å ha en flekk med hår midt i panna? Eller øyne formet på en måte som kan skade synet ditt? Ikke det nei? Jeg tipper du ville vært veldig takknemlig dersom dine foreldre gjorde det de kunne for å hjelpe deg. Barn i utlandet har ingenting med dette å gjøre. Fordi hun bor i Norge så er det helt greit at datteren blir et mobbeoffer? Mobbeoffere har et godt og fullverdig liv mener du? Er du frisk? Jeg sa barn i VERDEN. Sist jeg sjekket var Norge en del av verden. Du får passe munnen din før du sier at jeg har har sagt at det er greit at datteren hennes blir et mobbeoffer! For noe tull!
Nique Skrevet 16. mai 2014 #108 Skrevet 16. mai 2014 I en perfekt verden vil alle vært akseptert uansett hva slags utseende man hadde. Sånn er det nå engang ikke. En flekk med hår, midt i panna, hvorfor skulle det ikke fjernes? Det er ikke snakk om å strebe etter det perfekte barnet, men å gjøre det man kan for å unngå at nettopp ens eget barn ender opp som mobbeoffer. "Vær stolt,vær sterk".... Store ord som hjelper lite når 6åringen kommer gråtende hjem fordi ingen vil leke med ham/henne. Vi kommer til å ta sykehuset på ordet når det gjelder lille jenta vår. Barnelegen sa om ikke fødselsmerker i ansiktet går bort av seg selv, så får hun kosmetisk operasjon, fordi hun , sitert, "skal slippe å gå med de merkene i ansiktet". Jenta vår er nydelig, men jeg ser også at merkene i ansiktet kan være skjemmende når hun blir eldre. Folk er fandens kjappe til å komme med selvforherligende kritikk av andre, uten å ha vært i samme situasjon selv, lytt til deg selv TS, og ta en prat med fastlege/helsestasjonen ang barnet ditt. 1
Purple Basil Skrevet 16. mai 2014 #109 Skrevet 16. mai 2014 Er du frisk? Jeg sa barn i VERDEN. Sist jeg sjekket var Norge en del av verden. Du får passe munnen din før du sier at jeg har har sagt at det er greit at datteren hennes blir et mobbeoffer! For noe tull! Det at du sier noe slikt til en fortvilet mor er ikke særlig friskmeldt det heller for å si det mildt. Ja, Norge er en del av VERDEN, men dette har ingenting med ts sitt barn å gjøre. Det er verre tilstander man kan bli født med, ingen tvil om det. Men for ts sitt barn så kan dette bli et veldig stort problem. Det hjelper ikke henne at andre har det verre når hun sitter der som utfryst. Ja, for barn og voksne mobber, det er dessverre realiteten.
Gjest constance90 Skrevet 16. mai 2014 #110 Skrevet 16. mai 2014 Så lenge du og legen føler det er helsemessige årsaker bak inngrepet så synes jeg du skal utføre det. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #111 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kjenner en som fikk ørene operert i veldig ung alder. Dette da fordi foreldrene mente det var det eneste riktige å gjøre. Jeg tror den personen er veldig glad for det i dag. Det var jo aldri snakk om at foreldrene ikke var glad i barnet sitt, men heller at de ønsket at det ikke skulle bli et problem i oppveksten.. Ser ikke noe problem med tankene dine - så lenge - de forblir tanker. Om dere velger å operere, ja så må dere virkelig gjennomføre om dere skal ta det opp med barnet. Om dere nevner noe og så ikke gjør noe med det kan det gjøre vondt verre.. Jeg oppfatter ikke deg som en dårlig person, bare veldig ærlig. Helt enig i dette. En venninne av meg har derimot utstående ører nå i en alder av 20, og det er noe som folk legger veldig merke til.. Anonymous poster hash: 9c68d...e09
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #112 Skrevet 16. mai 2014 Jeg var et jævlig stygt barn. Som i, hadde det blitt krig og foreldrene mine drept og jeg hadde blitt liggende gråtende i ruinene, hadde sikkert forbipasserende grøsset og gått videre. Men jeg vokste til, og som voksen er jeg direkte pen. Anonymous poster hash: d1796...39f
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #113 Skrevet 16. mai 2014 TS snakker om et barn som kan få problemer med synet, dere som syns at hun er gal, syns dere at man skal droppe å operere barn med leppespalte? Eller blir det liksom noe heeeelt annet? TS ta barnet til legen Anonymous poster hash: b742f...0f8 1
Gjest lurven Skrevet 16. mai 2014 #114 Skrevet 16. mai 2014 Vil heller si det er leit med en forelder som tenker på plastisk kirurgi til sitt barn .. du veit jo ikke helt hva som "feiler" barnet her. Lett å dømme andre
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #115 Skrevet 16. mai 2014 Vil bare gi deg en god klem TS. Folk i denne tråden er ikke riktig kloke, alle må forstå at eneste grunnen til at du starter denne tråden er at du oppriktig bryr deg om barnet ditt. Alle mødre vil gjøre alt for at barnet skal ha det bra, en mor er selvsagt like glad i barnet sitt uansett hvordan det ser ut. Anonymous poster hash: 022f3...060 1
Gjest Jørild Skrevet 16. mai 2014 #116 Skrevet 16. mai 2014 Det er dessverre slik at ikke alle kan ha utseende med seg. Jeg synes ikke det er noe rart at også foreldre merker at barna ikke er vakre, de er jo ikke blottet for realisme selv om man elsker barnet sitt. Er det så skjemmende at barnet vil få plager ville jeg tatt det med til lege. Er det kun kosmetisk får man krysse fingrene for at barnet vokser seg til eller at det har andre verdier som er viktigere. Humør, klokskap og snillhet er straks viktigere, og jo godere et menneske er jo penere blir det. 1
Apocalypse Skrevet 17. mai 2014 #117 Skrevet 17. mai 2014 Har ikke barn selv, men forstår at du er bekymret og blir skikkelig oppgitt over en del av svarene her. Hvis noen av dem som kritiserer hadde hatt en hårflekk i panna er jeg sikker på at de hadde gjort noe med det, og det er også ganske sannsynlig at barnet kommer til å be om dette selv når det blir litt eldre. Jeg ser ikke problemet med å gjøre det nå. Hvis "øyeproblemet" kan skade synet til barnet må du ta det med til lege så fort som mulig, det er ikke noe å ha dårlig samvittighet for! En veldig stor del av barn og unge får tannregulering, det er jo helt akseptert. Og selv om mange har bittfeil som kan bli mer eller mindre plagsomme etter hvert, så har det ganske mye med kosmetikk å gjøre også. Selv fikk jeg ganske mange stygge kommentarer på tennene mine som barn, og er evig takknemlig for at foreldrene mine betalte for å få rettet det opp. Ser egentlig ikke den store forskjellen med det og rette opp noe som kan gi problemer med synet.
Millimani Skrevet 20. mai 2014 #118 Skrevet 20. mai 2014 Takk for flere gode og reflekterende svar. Når det kommer til å forklare feilen med øynene, er det noe vanskelig å forklare. Så er jeg redd for at vi blir igjenkjent her inne. "Feilen" rundt øynene er noe jeg ikke har sett før på andre, så naturlig nok redd for det. Anonymous poster hash: a9028...7a7 TS her. Jeg synes ikke dere skal spekulere i hva denne misdanningen rundt øynene er. Velger å beskytte barnet mitt, for verden er mindre enn vi tror. Kanskje er det en barnehageansatt, en tante eller noen andre som legger sammen to pluss to.. Jeg har undersøkt litt på nettet idag, og funnet ut at denne misdanningen er koblet til flere syndromer. Jeg blir redd og lei meg, men vil ikke ta sorgene på forskudd. Barnet er aldersadekvat, både mentalt og fysisk. Jeg var selv et meget usikkert barn, som resulterte i en delvis ødelagt barndom. Hvis dette viser seg å være noe som kun er naturlig og ikke kan fikses, så skal jeg UANSETT utfallet i saken her sørge for at barnet blir trygg på seg selv, selvstendig og utvikler egenskaper som gjør barnet til en attraktiv lekekompis. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Det er fullt mulig å ha et syndrom selv om man har god språk-utvikling. Å ha et syndrom betyr ikke nødvendigvis at man snakker dårlig eller er veldig funksjonshemmet. Redd for å bli gjenkjent her inne? Gjør det egentlig noe? Da må de skjønne at du ønsker hjelp... Når vi ikke har den fjerneste anelse om eksakt hva som er feilen, utenom at det er noe med øynene så er det vanskelig å hjelpe. Uansett er det best om du tar kontakt med legen eller helsestasjonen ang dette, da de har mer kompetanse til å hjelpe dere med både den feilen og den hår-flekken. Ja, syndrom har slått meg. Men det var før jeg ser at barnet er meget godt utviklet språklig, motorisk, sosialt, osv. Kan ikke skjønne at det kan være et syndrom. Trådstarter. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Det er fullt mulig å ha et syndrom selv om man har god språk-utvikling. Å ha et syndrom betyr ikke nødvendigvis at man snakker dårlig eller er veldig funksjonshemmet. Du får gjøre det du kan gjøre noe med; Den flekken (antar det er fødselsflekk?), kan du få fjernet. Fødselsflekker kan fjernes ja, men det er også veldig vanlig at man vokser dem av seg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå