AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #41 Skrevet 14. mai 2014 Jeg skjønner ts godt. Hadde også vært redd for mobbing. Jeg syns du skal få fjernet håret i pannen før barnehage/skole. Ungen skal ikke behøve å bli mobbet for det. Anonymous poster hash: e36b0...f72 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #42 Skrevet 14. mai 2014 Ja, syndrom har slått meg. Men det var før jeg ser at barnet er meget godt utviklet språklig, motorisk, sosialt, osv. Kan ikke skjønne at det kan være et syndrom. Trådstarter. Anonymous poster hash: a9028...7a7
Gjest Tris Skrevet 14. mai 2014 #43 Skrevet 14. mai 2014 Takk for flere gode og reflekterende svar. Når det kommer til å forklare feilen med øynene, er det noe vanskelig å forklare. Så er jeg redd for at vi blir igjenkjent her inne. "Feilen" rundt øynene er noe jeg ikke har sett før på andre, så naturlig nok redd for det. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Da må du uansett henvende deg til legen med barnet og først finne ut hva dette er. Hårdotten kan være noe så enkelt som et gammelt arvegen som har slått ut, uheldigvis, for barnet, men hvis jeg ikke tar feil så finnes det hjelp å få (laserbehandling evt hudtransplantasjon) for å få dette fjernet. Pr nå kan du alltids høre med legen om du kan barbere det bort om det er mye av det. Og barnet ditt får helt sikkert all den hjelp det trenger til å utvikle seg helt normalt. 5
Gjest crazycatlady Skrevet 14. mai 2014 #44 Skrevet 14. mai 2014 Visste ikke at leger utfører slike behandlinger? Men isåfall er jo lege et alternativ fremfor kjønnhetssalong. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Kjønnhetssalong? Hva er en kjønnhetssalong? Kjenner jeg blir trist av hele tråden. Mindre pent barn. Fy faen... Tenk om ungen din leser denne tråden om noen år og har sett at du surfer på kg og skjønner tegninga. Ting som skrives på nett blir ikke borte vet du. Selv liker jeg ikke barn engang og vil ikke ha det selv, men kunne aldri falle meg inn å kalle en unge med et spesielt utseende for mindre pen. Det er bare fryktelig stygt gjort!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #45 Skrevet 14. mai 2014 Ja, syndrom har slått meg. Men det var før jeg ser at barnet er meget godt utviklet språklig, motorisk, sosialt, osv. Kan ikke skjønne at det kan være et syndrom. Trådstarter. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Er det hengende øyelokk eller noe? Den flekken, er det et område med hår på, eller er det en føflekk det vokser hår på? Hvilken farge har hårene? Jeg ville forhørt meg med en lege først, kanskje det blir aktuelt å operere vekk hele flekken om det er en stor føflekk. Jeg tviler på du finner en skjønnhetssalong som er villig til å bruke laser på så små barn, det kan gjøre ganske vondt. Jeg ville ha brukt en buet neglesaks og klippet hårene helt ned. Men hvor mange hår kan det være snakk om da? Anonymous poster hash: b2f67...da9 5
Floskelfrosk Skrevet 14. mai 2014 #46 Skrevet 14. mai 2014 Hvor har du det fra at jeg ikke er like glad i det yngste barnet mitt!? Jeg elsker alle tre barna mine LIKE MYE. Men jeg ser jo at de to eldste har utseende med seg mer enn det yngste.. Det er snakk om ting som kan gjøres med, og ting som muligens kan gjøres via operasjon. Jeg prater i retning operasjon fordi det kan bli veldig plagsomt helsemessig og fysisk for barnet dersom det ikke blir gjort noe med. Dette er snakk om noe i ansiktet, så vanskelig å skjule også i tillegg.. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Det skjønte ikke jeg heller. Skjer litt for ofte at folk dikter opp ting selv her på KG. 9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #47 Skrevet 14. mai 2014 Takk for flere gode og reflekterende svar. Når det kommer til å forklare feilen med øynene, er det noe vanskelig å forklare. Så er jeg redd for at vi blir igjenkjent her inne. "Feilen" rundt øynene er noe jeg ikke har sett før på andre, så naturlig nok redd for det. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Jeg skjønner deg. Utrolig hvor mange fordømmende mennesker det er på akkurat barn og familie -forumet. Det er helt klart rigide forventninger til hvordan man skal være som mor (ikke like mye som far, virker det som). Om mitt barn hadde hatt de utseendemessige trekkene du beskriver, hadde jeg sjekket hos lege om det kunne være en helsemessig årsak bak det (syndrom, hormonfeil e.l). I tillegg kan det hende kosmetisk kirurgi faktisk er riktig i dette tilfellet, er det bedre at barnet blir mobbet, liksom? Det er jo ikke vanlig å ha hår midt i panna og sikkert ikke det med øynene heller. Er det noe med øyespalten? Er hele ansiktsfasongen uvanlig? Det er jo litt røde lys i så fall. Anonymous poster hash: e3229...a7f 6
Gjest Violetta Skrevet 14. mai 2014 #48 Skrevet 14. mai 2014 Kanskje du kan ta det opp med helsestasjonen? Kan være greit å lufte det med noen utenforstående, og på helsestasjonen har de taushetsplikt. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #49 Skrevet 14. mai 2014 Kjønnhetssalong? Hva er en kjønnhetssalong? Kjenner jeg blir trist av hele tråden. Mindre pent barn. Fy faen... Tenk om ungen din leser denne tråden om noen år og har sett at du surfer på kg og skjønner tegninga. Ting som skrives på nett blir ikke borte vet du. Selv liker jeg ikke barn engang og vil ikke ha det selv, men kunne aldri falle meg inn å kalle en unge med et spesielt utseende for mindre pen. Det er bare fryktelig stygt gjort! Ærlig talt, du fremstår som veldig fordømmende og bedrevitende. Mange kan tenke at et barn som skiller seg svært ut utseendemessig er mindre pent. Det betyr ikke at mindre pene mennesker er noe mindre verdt, hvilket nivå diskuterer vi på her? Det kalles å være oppriktig. Det betyr selvsagt ikke at man sier dette til barnet eller foreldrene. Men TS ser jo at det kan være et problem her (syndrom, helseproblemer, fremtdig mobbing) og vil hjelpe barnet. Det er å ta ansvar som mor.Anonymous poster hash: e3229...a7f 4
Gjest heihade Skrevet 14. mai 2014 #50 Skrevet 14. mai 2014 Det er typisk at ingen mødre vil innrømme at noe kan være "feil" med barna sine. Så klart er barnet verdens vakreste for deg, men jeg synes ikke man hjelper på problemet med mulig fremtidig mobbing med å dytte det under en stol og late som om det ikke er noe. Unger kan være slemme. Det hjelper ikke hva mamma synes hvis unger finner én feil ting de kan pirke på. Det skal ikke mye til for å ikke være som alle andre, på barneskolen, og hvis ballen først begynner å rulle kan fort 10 år av livet forsvinne til mobbing. Jeg støtter ikke skjønnhetsoperasjoner på barn, men hvis det er alvorlige, alvorlige skavanker eller noe som kan prege en fysisk så ser jeg ikke problemet. 10
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #51 Skrevet 14. mai 2014 Det har vært helt normalt og akseptert i mange år nå at vi opererer utstående ører hos barn. Hva er så galt med å fikse på andre abnormaliteter? Anonymous poster hash: e36b0...f72 7
Gjest malifika Skrevet 14. mai 2014 #52 Skrevet 14. mai 2014 Jeg syntes du skal ta det med en lege jeg ts. Folk her inne kan være så nek til tider at det er til å le seg skakk av. Jeg skjønner veldig godt at du er bekymret for at barnet skal bli mobbet og hvis en operasjon kan forhindre det og legen mener at det er ok så syntes jeg det er helt greit. Rent etisk sett er det ikke greit å operere et lite barn for og bli utseendemessig "perfekt" men, helt greit i forhold til alternativet, som kan bli mange års mobbing og sjikane. En operasjon når man er 2 år gir langt færre plager enn et 10 års mobbehelvete på skolen.
Gjest M1A Skrevet 14. mai 2014 #53 Skrevet 14. mai 2014 Jeg ville snakket med legen eller helsestasjonen for å finne ut hva som er årsaken til hårflekken og dette du nevner rundt øynene. Spesielt viktig syns jeg det er å ta en ekstra sjekk for å være helt sikker på at barnet ellers utvikler seg normalt. Lege/helsestasjon vil kunne gi deg råd angående hva du burde gjøre, og hvordan du snakker med barnet om det som skiller seg ut når barnet blir så stort at det spør om slikt. 2
Gjest Violetta Skrevet 14. mai 2014 #54 Skrevet 14. mai 2014 Dette handler ikke om at ts vil ha et "perfekt" barn slik jeg forstår det. Det handler om at vi i 2014 har en del muligheter til å hjelpe barna våre i en ellers vanskelig verden. Barn (og voksne) kan være grusomme og dømme ut fra utseende. Om en enkel kosmetisk operasjon da kan hjelpe barnet er det vel ingenting som er bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #55 Skrevet 14. mai 2014 Mitt barn har også en flekk på størrelse med en 20-kroning på kroppen hvor det vokser mørke, lange hår på. Hadde den sittet i ansiktet så hadde jeg også vurdert å gjøre noe sånn at det ble permanent borte. Nå sitter den flekken på et sted som normalt er tildekket. Det andre problemet må du ta opp med legen. Selv om man elsker sine barn så er man ikke blind. Barnet mitt er veldig liten for alderen og blir mobbet av den grunn. Jeg har tatt runden med fastlegen og ble tatt på alvor og henvist videre til sykehuset. Jeg og barnet var faktisk villig til medisiner som kunne sørge for økt høyde. Er medisiner bedre enn et kirurgisk inngrep? Begge deler er jo for å hjelpe barnet.Anonymous poster hash: e7368...de5 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #56 Skrevet 14. mai 2014 Du måtte lufte noen tanker på kvinneguiden - og jeg forstår deg godt. Det er en grunn til din bekymring; du elsker ditt barn og vil at omverden skal behandle han godt.<br />I en idealverden så ville de det. Dessverre så er det ikke slik det fungerer; barn som har noe utseendemessig (eller annet) som skiller dem fra andre, er mer utsatt for mobbing/plaging fra andre barn. I noen tilfeller også fra voksne.<br />Jeg syns du bør gjøre en vurdering ut fra hvor stort omfanget av problemene er, og gjerne i samråd med lege. Kanskje vil han vokse av seg noe av dette?<br /><br />Ang. svar fra andre her inne: Noen av dere burde ikke hatt lov til å opptre på dette forumet. Dere svarer som de tåpene dere er. Hva vet dere om hvor høyt TS elsker sitt barn? Hva vet dere om hvordan det er å ha et barn som er annerledes utseendemessig? Hva vet dere om TS sin situasjon i sin helhet? HUN ER BEKYMRET FOR BARNET SITT SOM HUN ELSKER - DEN SOM IKKE LESER DET MELLOM LINJENE - ER IKKE SPESIELT OPPEGÅENDE.<br />Anonymous poster hash: fa588...eec 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #57 Skrevet 14. mai 2014 Skjønner deg godt, jeg, TS. Det er utrolig mange slemme barn der ute. Mobbing er svært utbredt, og ser man litt annerledes ut, så kan det fort gå i den retningen. Dømming av folk pga. utseende er veldig vanlig dessverre. Jeg hadde veeldig utstående ører som barn. Så helt idiot ut. Fikk de operert inn. Man kan vel kanskje kalle det av skjønnhetsmessige grunner. Hadde ingen andre grunner for å operere ørene. Er utrolig takknemlig for at foreldrene mine gjorde noe i forhold til det såpass tidlig. Jeg vet at hadde ikke det blitt gjort, hadde jeg hatt veldig dårlig selvfølelse. Så dårlig miljø som det var der jeg gikk på skole, hadde jeg garantert blitt baksnakket og mobbet for ørene også. Flekker i ansiktet hadde jeg også likt å fått fjernet. Anonymous poster hash: ae9e1...e1f 1
Soulless Skrevet 14. mai 2014 #58 Skrevet 14. mai 2014 Jeg var et lite pent barn, og det var ikke før i slutten av tenårene jeg "blomstret til". Nå har jeg overhodet ingen problemer med å finne menn, blir ofte stoppet på gaten til og med. Har fremdeles et litt spesielt utseende, men det jobber med meg og ikke mot som det pleide. Jeg ble også mobbet en del, men heldigvis lærte det meg å bygge et bra indre og sette pris på slike kvaliteter i andre. Win-win! 1
Gjest Koy Skrevet 14. mai 2014 #59 Skrevet 14. mai 2014 Nå har det seg ofte sånn at mindre pene barn blir pene voksne og omvendt Men om du lærer han/hun å være trygg på seg selv og ikke viser barnet ditt at du går rundt med sånne tanker kommer det mest sannsynlig til å gå bra med h*n uansett. Det er mye verre for barnet å ha en mor som legger sine holdninger over på barnet enn at h*n ikke er "pen".
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #60 Skrevet 14. mai 2014 (endret) Jeg hadde veeldig utstående ører som barn. Så helt idiot ut. Fikk de operert inn. Virkelig? Alle de her modellene har utstående ører: Innlegget er ryddet for bilder som bryter med kopiretten og spekulasjoner. Irrlys, mod. Anonymous poster hash: a192c...25c Endret 14. mai 2014 av irrlys
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå