Chevelle Skrevet 14. mai 2014 #62 Skrevet 14. mai 2014 Et "problem" forsvinner ikke om man tier det ihjel--Jeg synes du er en god mor TS som ser hva som kan gjøre det problematisk i livet for barnet ditt. Du er redd det vil føre til mobbing og fysiske problemer. Jeg synes du skal snakke med dine bekymringer hos lege, KG folk er så opptatt av politisk korrekt tankegang at de klarer ikke skille klinten ifra hveten. Det er ikke noe galt i og tenke slikt, alle vil det beste for sine barn. Muligens du hadde fått bedre "behandling" her om du ikke hadde formulert det som at det ene barnet ditt ikke var like vakkert som dine to andre barn. Forumdeltagere har en tendens til å henge seg opp i slike formuleringer 6
Gjest Violetta Skrevet 14. mai 2014 #63 Skrevet 14. mai 2014 Et "problem" forsvinner ikke om man tier det ihjel--Jeg synes du er en god mor TS som ser hva som kan gjøre det problematisk i livet for barnet ditt. Du er redd det vil føre til mobbing og fysiske problemer. Jeg synes du skal snakke med dine bekymringer hos lege, KG folk er så opptatt av politisk korrekt tankegang at de klarer ikke skille klinten ifra hveten. Det er ikke noe galt i og tenke slikt, alle vil det beste for sine barn. Muligens du hadde fått bedre "behandling" her om du ikke hadde formulert det som at det ene barnet ditt ikke var like vakkert som dine to andre barn. Forumdeltagere har en tendens til å henge seg opp i slike formuleringer Nå er ikke du den første som påpeker dette, så kom deg ned fra pidestallen. 1
Chevelle Skrevet 14. mai 2014 #64 Skrevet 14. mai 2014 Nå er ikke du den første som påpeker dette, så kom deg ned fra pidestallen. Hva har det med saken og gjøre Frk. Gretten 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #65 Skrevet 14. mai 2014 Da jeg var liten, så kunne de se rett opp i hjernen min sies det. Hadde rett og slett en real oppstopper. Den er ikke her i dag.Det har vokst seg til. Kan det være sånn med barnet ditt også? At det er noe som kan vokse seg til, uten operasjon. Alt som ikke snakkes ofte om er forbudt. Så bra du tar opp dette nå, så tør kanskje andre å fortelle om sine følelser etterhvert også. Det er tøft å være mamma og pappa. Anonymous poster hash: 0cebb...0a9
Gjest Violetta Skrevet 14. mai 2014 #66 Skrevet 14. mai 2014 Hva har det med saken og gjøre Frk. Gretten Du er nokså hard i bedømmelsen av KG-brukere, men du har visst glemt at det er et glasshus du kaster stein i.
Chevelle Skrevet 14. mai 2014 #67 Skrevet 14. mai 2014 Ja du skal få ha den meningen. Jeg er dog ikke enig med deg!
gjestgjestgjest1 Skrevet 14. mai 2014 #68 Skrevet 14. mai 2014 Jeg sier ikke det her for å såre deg og skjønner at dette er en seriøs tråd. Men jeg blir overrasket over at du tenker på plastisk kirurgi for ungen din fordi det er "mindre pent", når det finnes foreldre i verden som får barn som har mangler de ikke kan gjøre noe med! Jeg har møtt slike foreldre og vet du hva? De er suuuper takknemlige for de MINSTE tingene. Det er MYE som kunne gått galt med ungen din. Utseende er det minste problemet. Synes at du skal være takknemlig. 1
Ciara Skrevet 14. mai 2014 #69 Skrevet 14. mai 2014 (endret) Jeg blir litt forbauset over reaksjonene her inne. Det er ganske stor gråsone mellom "Alle barn er perfekte akkurat som de er!" og ""Alle barn som er litt annerledes bør få plastisk operasjon". Jeg synes det virker som om TS befinner seg på et normalt sted midt i mellom disse. Det er forskjell på at ha et barn med helt normale ansiktstrekk, men som ikke er spesielt pent, og å ha et barn som har så uvanlige trekk ved ansiktet at det påvirker barnets hverdag. I det siste tilfelle er det vel helt naturlig at en forelder ønsker for barnet at det så mer vanlig ut, og ikke minst, at det ikke fikk fysiske problemer av noe slag (i tillegg til sosiale problemer). Støtter dermed de andre som sier at dette bør tas opp med lege. Lykke til, TS. Endret 14. mai 2014 av Ciara 17
Gjest Riskjeks Skrevet 14. mai 2014 #70 Skrevet 14. mai 2014 Hvis det er noe som kan påvirke barnets helse, må du jo ta ham/henne med til lege!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #71 Skrevet 14. mai 2014 Virkelig? Alle de her modellene har utstående ører: *snip* Anonymous poster hash: a192c...25c Virkelig? Ingen av de modellene var pene! De fleste var faktisk ganske stygge, og flere hadde et veldig spesielt utseende. Ikke på grunn av ørene, men helheten. Fetteren min opererte inn utstående ører da har var barn. Kun av kosmetiske årsaker, og han er veldig fornøyd med det. Anonymous poster hash: dda71...509 2
Cessa74 Skrevet 14. mai 2014 #72 Skrevet 14. mai 2014 Du får gjøre det du kan gjøre noe med; Den flekken (antar det er fødselsflekk?), kan du få fjernet. Gå til fastlege og få henvisning, dette gjøres kjapt og greit på dagkirurgen på lokalsykehuset. (har en venninne som fjernet det som kalles storkebitt nettopp fordi det var skjemmende og midt i ansiktet). Videre; hver nøye på å finne en kul hårfrisyre som kler barnet mest mulig - om det er gutt er det ikke sikkert at snaua sveis er det beste, om du skjønner? Og vær nøye på at barnet går ifargerike og fine klær barnet selv føler seg vel i - og ikke minst; BYGG OPP selvtilliten til barnet! En kul og utadvent barn vinner masse på sjarm! Og som mange skriver; barn vokser seg til - og jeg har sett flere eksempler på "stygge" barn som er helt nydelige som ungdom voksne, og vakre barn som ikke har vokst seg så fint til. Og er det noe som funker mye så er det sjarmerende og utadvendte barn - selv om de er litt mer "uheldige" med ansikstrekkene! 1
Chevelle Skrevet 14. mai 2014 #73 Skrevet 14. mai 2014 Modeller har aldri trengt å være pene, de må ha spesielle trekk, være fotogen, ha en viss høyde og kropp, samt lett å sminke til forskjellige tema, eks som en kamelon 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #74 Skrevet 14. mai 2014 Virkelig? Alle de her modellene har utstående ører: Jeg tror heller du har hatt et fryktelig dårlig selvbilde.. Anonymous poster hash: a192c...25c Å være modell er ikke ensbetydig med å være pen og flott. Jeg synes ingen av de var spesielt pene, og likte i hvert fall ikke ørene deres. Mulig du synes det er fint, og det er bra! Men jeg hadde ikke likt å ha det. Jeg har forøvrig ikke hatt dårlig selvbilde, da foreldrene mine fikk ørene mine fikset da jeg gikk i barnehagen. Men jeg tror jeg hadde hatt det, om jeg hadde hatt dumboører som stakk utgjennom håret mitt til enhver tid. Så jeg er veldig glad for at foreldrene mine valgte som de gjorde Anonymous poster hash: ae9e1...e1f 2
Pringle Skrevet 14. mai 2014 #75 Skrevet 14. mai 2014 Det er en enkel sak å få fjernet den flekken, gjør det så snart som mulig, fastlegen ordner det (enten selv eller ved henvisning til hudlege). Angående området rundt øynene som du sier kanskje kan påvirke synet, så er det viktigere enn kosmetiske grunner at dette blir ordnet så fort som mulig - synet hos barn utvikler seg mens det vokser, og en skade/skavank/feilutvikling på synet vil ikke nødvendigvis kunne rette seg av seg selv. Kontakt øyelege/sykehus med en gang! 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #76 Skrevet 14. mai 2014 Kjære deg... Jeg orket ikke lese gjennom alle svarene du har fått,for samtlige var ganske usmakelige og usakelige.Det skal også nevnes at jeg registrerte meg her nettopp nå KUN fordi innlegget ditt engasjerte meg.Du skal absolutt ikke føle deg som en dårlig mor.Vi vil vel alle det beste for barna våre,og har tusenvis av bekymringer når det kommer til våre små dyrbare skatter.Min verste frykt er at barna mine skal bli mobbeoffer,mobbere,være upopulære,usikre og redde,egoistiske eller ha mangel på empati.Jeg skjønner veldig godt at du bekymrer deg for fremtiden til barnet ditt.Våre egne barn kan vi hjelpe på vei til å bli snille og omsorgsfulle,men vi har absolutt ingen kontroll når det kommer til andre sine barn og oppførsel.Desverre så er det alt for mange som blir mobbet grunnet en eller annen større eller mindre skavank.Mange barn blir mobbet helt uten grunn,men fordi en av barna i barnehagen/skolen(mest sansynlig en av de populære,) finner en grunn til å mobbe.Den eldste gutten min er 6 år.Han bruker lang tid på å bli trygg på nye ukjente voksne,og kan lett bli oppfattet som en "ufordragelig drittunge" av dem som ikke kjenner han.Jeg ønsker selvsagt at gutten min skal bli likt.Livet er som regel lettere for barn som er godt likt av andre barn og voksne.Han har heldigvis mange venner,og er en skjønn,rampete,aktiv,vilter liten tass og han er som regel alltid med på fantestreker.Dette innebærer at det har blitt en del brev med hjem fra skolen,besøk hos rektor og telefoner hjem.Jeg er en pliktoppfyllende voksen,og har mange ganger ønsket at barnet mitt var en av de søte,stille og rolige elevene.-Men så tenkte jeg:"pokker heller,så lenge gutten ikke mobber,er slem mot sine medelever og har empati og et stort hjerte,så driter jeg 5-0 i hva andre syns!" For meg er han perfekt,og jeg får bare håpe på at han vokser av seg galskapen etter hvert.Da slipper han å bli muligens å bli misforstått,møte så mye motgang og sinte voksne på sin ferd.Jeg håper inderlig at de fleste barna (og voksne!) som barnet ditt omgåes er mennesker som ikke bryr seg om en utvekst her eller der,men mer er opptatt av det indre og ser barnet ditt for den h*n er.Jeg har møtt flere billedskjønne mennesker som viser seg å være råtten innvendig,-Og jeg har møtt enda flere "mindre pene" som rett og slett blir fantastisk vakre fordi de har et ndelig vesen og sjelen skinner gjennom på utsiden.Jeg er sikker på at uansett hva du velger for barnet ditt,så er det det riktige <3 Klem til deg <3 Anonymous poster hash: 00431...a55 1
Shira Skrevet 14. mai 2014 #77 Skrevet 14. mai 2014 Du er ikke glade i det barnet pga det ikke er like pent som de to andre? Det var ikke det ho sa i det hele tatt, kjære deg. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #78 Skrevet 14. mai 2014 Virkelig? Ingen av de modellene var pene! De fleste var faktisk ganske stygge, og flere hadde et veldig spesielt utseende. Ikke på grunn av ørene, men helheten.Anonymous poster hash: dda71...509 Morsomt. Alle disse modellene blir rost opp i skyene og fortalt at de er fantastisk vakre. Alvelignende vesener er det de ser ut som. Så det sier vel kanskje litt om fotografene og modelljegerne at de ser etter litt mer uvanlige mennesker som ikke det går 10 av på dusinet. Tror folk er litt lei av sånne kjedelige normale folk som ser prikk like ut. Som deg kanskje. Anonymous poster hash: a192c...25c 1
Missy1 Skrevet 14. mai 2014 #79 Skrevet 14. mai 2014 Jeg sier ikke det her for å såre deg og skjønner at dette er en seriøs tråd. Men jeg blir overrasket over at du tenker på plastisk kirurgi for ungen din fordi det er "mindre pent", når det finnes foreldre i verden som får barn som har mangler de ikke kan gjøre noe med! Jeg har møtt slike foreldre og vet du hva? De er suuuper takknemlige for de MINSTE tingene. Det er MYE som kunne gått galt med ungen din. Utseende er det minste problemet. Synes at du skal være takknemlig. Kan skrive under på dette, men tror det er vanskelig å forstå når man ikke selv har et sykt barn eller kjenner en familie med sykt barn godt. Før jeg fikk barn og før vi oppdaget barnets diagnose® så hadde jeg aldri trodd at det var mulig å sette så enormt stor pris på de bittesmå tingene. Det er ting som alle andre tar for gitt og som er et selvfølge, som at barnet lærer seg å snakke (eller bare et eneste ord) eller at barnet lærer seg å forstå hva andre sier. Jeg husker så godt første gangen sønnen min "gav meg en klem" (tror ikke det var helt bevisst), dette skjedde når jeg leverte han i barnehagen og jeg skulle gå derfra. Jeg nærmest hylte ut av glede og sa "så dere det? Så dere det?" fordi jeg nesten ikke kunne tro hva som hadde skjedd. Og første gangen han pekte på meg og sa "mamma" som 3åring, jeg har aldri vært så stolt i hele mitt liv, tenk at han vet hvem jeg er og at han klarte å vise det. -slike ting følger med i en normal utvikling, andre foreldre blir nok kjempe stolte når barnet sier mamma for første gang, men når man har ventet så lenge og ikke forventer at det noen gang kommer til å skje så er det ekstra spesielt <3 (Beklager avsporingen her, men det bare datt ut av en stolt mamma til en herlig liten gutt som kan komme langt i livet til tross for humpler i veien) Hadde barnet mitt hatt potetnese så ville det vært helt greit, hadde han hatt utstående ører så hadde det vært helt greit. Jeg ville aldri vurdert å få utført plastisk kirurgi på et lite barn, om det er noe som ikke går seg til når barnet blir eldre og det faktisk plager barnet nevneverdig så får det være en vurdering som tas da sammen med barnet/ungdommen. (Saken stiller seg selvfølgelig annerledes om barnet har store fysiske plager eller får medisinske problemer pga dette, men på ts høres det ut som om dette har med utseendet å gjøre) Barnet mitt står klart i "faresonen" for å bli mobbet pga sine spesielle behov og fordi han ikke er "annerledes", men det er opp til meg som mamma å hjelpe han frem i livet og støtte han, det ville blitt mye vanskeligere for han om jeg skammet meg over at han er annerledes. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #80 Skrevet 14. mai 2014 Føler meg stygg når jeg leser denne tråden siden jeg har nevrofibromatose. Jeg er ikke hardt rammet, så jeg ser ikke ut som elefantmannen, men jeg har endel fibromer dessverre. Har fjernet mange og har mange igjen og har alltid hatt dårlig selvtillit pga dette. Føler meg enda styggere nå etter å ha lest denne tråden. Vi lever i et jævlig utseendefiksert samfunn. Gleder meg til jeg dør! Anonymous poster hash: efcfd...9a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå