AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #21 Skrevet 14. mai 2014 Det er ikke direkte knyttet til øynene til barnet, men partiet rundt. Som gjør at det kan ha innvirkning på selve synet. Usikker på om det kan fikses, men skal forhøre meg ved toårskontrollen på helsestasjonen. Angående fjerning av hårvekst.. Er det noe salonger gjør på små barn? Laserbehandling f.eks.? Anonymous poster hash: a9028...7a7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #23 Skrevet 14. mai 2014 Har h*n unibrow? Hva er det? Anonymous poster hash: a9028...7a7
magicpie Skrevet 14. mai 2014 #24 Skrevet 14. mai 2014 Det er ikke direkte knyttet til øynene til barnet, men partiet rundt. Som gjør at det kan ha innvirkning på selve synet. Usikker på om det kan fikses, men skal forhøre meg ved toårskontrollen på helsestasjonen. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Hvorfor kan du ikke bare si hva det er? 7
Lady Skrevet 14. mai 2014 #25 Skrevet 14. mai 2014 Herregud, denne tråden begynner å minne meg på den parodien med hun damen som tok all slags operasjoner, fant seg en mann og da barna ploppa ut var mannen dåneferdig av sjokk! Åh, finnes de link? Den har jeg ikke sett.
Lady Skrevet 14. mai 2014 #26 Skrevet 14. mai 2014 Hva er det? Anonymous poster hash: a9028...7a7 Et øyebryn som henger sammen, istedenfor to. Siden du snakket om hårflekk mellom brynene?
Gjest Tris Skrevet 14. mai 2014 #27 Skrevet 14. mai 2014 Åh, finnes de link? Den har jeg ikke sett. Jeg tror det var i den plastikkoperasjon tråden som er på skråblikk?
Gjest Tris Skrevet 14. mai 2014 #28 Skrevet 14. mai 2014 Det er ikke direkte knyttet til øynene til barnet, men partiet rundt. Som gjør at det kan ha innvirkning på selve synet. Usikker på om det kan fikses, men skal forhøre meg ved toårskontrollen på helsestasjonen. Angående fjerning av hårvekst.. Er det noe salonger gjør på små barn? Laserbehandling f.eks.? Anonymous poster hash: a9028...7a7 Du, ta barnet ditt med til en lege, og ikke til en skjønnhetsalong! 3
Lady Skrevet 14. mai 2014 #29 Skrevet 14. mai 2014 Jeg tror det var i den plastikkoperasjon tråden som er på skråblikk? Åja, har ikke fått med meg den. Kan se om jeg finner den
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #30 Skrevet 14. mai 2014 Vil heller si det er leit med en forelder som tenker på plastisk kirurgi til sitt barn .. Nå får du søren meg begynne å LESE innlegget mitt og de påfølgende innleggene jeg skriver, får du buser ut med slike teite utsagn. Her prater vi om noe som barnet muligens vil kunne få FYSISKE plager for i årene som kommer. Hvor er det nevnt plastisk kirurgi?? Det er STOR forskjell på kosmetisk kirurgi og operasjon for å forbedre den fysiske helsen. Trådstarter. Anonymous poster hash: a9028...7a7 23
Gjest Tris Skrevet 14. mai 2014 #31 Skrevet 14. mai 2014 Åja, har ikke fått med meg den. Kan se om jeg finner den Her er tråden : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=826851
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #32 Skrevet 14. mai 2014 Du, ta barnet ditt med til en lege, og ikke til en skjønnhetsalong! Visste ikke at leger utfører slike behandlinger? Men isåfall er jo lege et alternativ fremfor kjønnhetssalong. Anonymous poster hash: a9028...7a7
Frisørdama Skrevet 14. mai 2014 #33 Skrevet 14. mai 2014 Helt ærlig, så skjønner jeg TS på en måte, vi vet alle hvor slemme både barn, ungdom og voksne kan være, og hvis det er ting hun ser kan komme til å bli en "mobbegrunn" så er det ikke rart hun tenker på det. Jeg tenker at du får gjøre ditt beste for å gi barnet ditt masse god selvtillit og selvfølelse, og hvis det blir til det, gjøre noe med det som kan gjøres noe med. Jeg husker godt det var en gutt på barneskolen i trinnet over meg som ble masse mobbet pga utstående ører, han opererte etterhvert (husker ikke om det var på slutten av barneskolen eller noe senere) og det er klart han slet med det, vi har vel alle sett eller hørt om sånne tilfeller gjennom barndommen, ikke rart foreldre tenker over det hvis dered barn har noe ved seg de er redd for skal bli lagt merke til åå en negativ måte. Elsk ditt barn like høyt som de andre to, tenk heller på hva som kan gjøre for å forbedre det du tenker kan bli ille for barnet ditt 8
Gjest Tris Skrevet 14. mai 2014 #34 Skrevet 14. mai 2014 (endret) Nå får du søren meg begynne å LESE innlegget mitt og de påfølgende innleggene jeg skriver, får du buser ut med slike teite utsagn. Her prater vi om noe som barnet muligens vil kunne få FYSISKE plager for i årene som kommer. Hvor er det nevnt plastisk kirurgi?? Det er STOR forskjell på kosmetisk kirurgi og operasjon for å forbedre den fysiske helsen. Trådstarter. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Og jeg mener at du først må snakke med legen din om dette. Så kan dere kanskje få en henvisning til hudspesialist og øyespesialist og få dekket alt. Endret 14. mai 2014 av Tris 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #35 Skrevet 14. mai 2014 Et øyebryn som henger sammen, istedenfor to. Siden du snakket om hårflekk mellom brynene? Igjen, LES INNLEGGENE MINE! Jeg prater IKKE om hårflekk mellom brynene, men en større hårflekk midt i PANNA. Det vil si langt over øyenbryn-området. Anonymous poster hash: a9028...7a7 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #36 Skrevet 14. mai 2014 Nå får du søren meg begynne å LESE innlegget mitt og de påfølgende innleggene jeg skriver, får du buser ut med slike teite utsagn. Her prater vi om noe som barnet muligens vil kunne få FYSISKE plager for i årene som kommer. Hvor er det nevnt plastisk kirurgi?? Det er STOR forskjell på kosmetisk kirurgi og operasjon for å forbedre den fysiske helsen. Trådstarter. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Kanskje du hadde blitt tatt mer seriøst om du hadde sagt hva som er feilen? Vi er da for pokker ikke synske her inne Anonymous poster hash: 4ea70...7b7 11
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #37 Skrevet 14. mai 2014 Det er ikke direkte knyttet til øynene til barnet, men partiet rundt. Som gjør at det kan ha innvirkning på selve synet. Usikker på om det kan fikses, men skal forhøre meg ved toårskontrollen på helsestasjonen. Angående fjerning av hårvekst.. Er det noe salonger gjør på små barn? Laserbehandling f.eks.? Anonymous poster hash: a9028...7a7 Jeg synes ikke du skal skamme deg så fryktelig, men heller være obs på å ikke påføre barnet noen av dine holdninger - så lenge det ikke er nødvendig for å unngå mobbing. Jeg er født med hareskår (leppe-gane-spalte) og var fram til 13-årsalderen preget av dette utseendemessig. Mine foreldre kommentere ALDRI på det, og holdt kanskje vel lenge på holdningen om at "det er sånn du er, og du er bra som du er", og ville ikke hjelpe til med å fremme utseendet på andre måter. Det fikk ikke et særlig heldig utfall, og jeg skulle virkelig ønske at de hadde sett at jeg kanskje trengte litt hjelp i påvente av at jeg ble gammel nok til å få den siste omfattende plastiske operasjonen jeg trengte. Når det er sagt, så synes jeg barnet ditt er for ungt til at du skal tenke på det enda. Er det helsemessig så ville jeg selvfølgelig gjort noe med det nå. Er det kun kosmetisk ville jeg absolutt ha ventet - så lenge du synes det er forsvarlig. Hvordan man skal forklare til et barn at h*n må gjøre noe alle andre ikke må, er jeg usikker på. Jeg tenker kanskje at det kan være nok å si at "vi alle har noen skavanker" og at det må være lov å prøve å utnytte sitt utseendemessige potensiale. Det er jo i allefall sannheten barnet vil møte når det vokser opp. Anonymous poster hash: ab7fe...d08 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #38 Skrevet 14. mai 2014 Hvor har du det fra at jeg ikke er like glad i det yngste barnet mitt!? Jeg elsker alle tre barna mine LIKE MYE. Men jeg ser jo at de to eldste har utseende med seg mer enn det yngste.. Det er snakk om ting som kan gjøres med, og ting som muligens kan gjøres via operasjon. Jeg prater i retning operasjon fordi det kan bli veldig plagsomt helsemessig og fysisk for barnet dersom det ikke blir gjort noe med. Dette er snakk om noe i ansiktet, så vanskelig å skjule også i tillegg.. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Jeg synes det er bra å ta opp tabubelagte problemstillinger. Men det er vanskelig å gi et konkret svar på en så lite konkret beskrivelse. Få trollet opp i lyset, liksom, så sprekker det. Er det for eks utstående ører? Da kan det jo fikses relativt enkelt med en operasjon. Det er vel ofte fare for mobbing når barnet begynner på skolen. Eller er det mer i retning av et syndrom-aktig utseende? Da må man jo sjekke om det faktisk kan være et syndrom. Ofte får man da et spesielt utseende. Anonymous poster hash: e3229...a7f 3
Lady Skrevet 14. mai 2014 #39 Skrevet 14. mai 2014 (endret) Nå får du søren meg begynne å LESE innlegget mitt og de påfølgende innleggene jeg skriver, får du buser ut med slike teite utsagn. Her prater vi om noe som barnet muligens vil kunne få FYSISKE plager for i årene som kommer. Hvor er det nevnt plastisk kirurgi?? Det er STOR forskjell på kosmetisk kirurgi og operasjon for å forbedre den fysiske helsen. Trådstarter. Anonymous poster hash: a9028...7a7 Take a chill pill. Når du skriver at du synes det ene barnet ditt er mindre pent, og skriver du tenker operasjon, så høres det ut som du mener en skjønnhetsoperasjon .. Endret 14. mai 2014 av Lady 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #40 Skrevet 14. mai 2014 Takk for flere gode og reflekterende svar. Når det kommer til å forklare feilen med øynene, er det noe vanskelig å forklare. Så er jeg redd for at vi blir igjenkjent her inne. "Feilen" rundt øynene er noe jeg ikke har sett før på andre, så naturlig nok redd for det. Anonymous poster hash: a9028...7a7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå