Gå til innhold

Jeg har et mindre pent barn..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og bilder som bryter med kopiretten, samt svar til dette.

Irrlys, mod.

Videoannonse
Annonse
Gjest Riskjeks
Skrevet

Morsomt. :P

Alle disse modellene blir rost opp i skyene og fortalt at de er fantastisk vakre. Alvelignende vesener er det de ser ut som. Så det sier vel kanskje litt om fotografene og modelljegerne at de ser etter litt mer uvanlige mennesker som ikke det går 10 av på dusinet. :P

Tror folk er litt lei av sånne kjedelige normale folk som ser prikk like ut. Som deg kanskje. :P

Anonymous poster hash: a192c...25c

Et dusin er 12 - uttrykket er "tretten på dusinet" ;)

Jeg synes det er rart at TS fokuserer på utseendet i startinnlegget, og så plutselig kommer med at det er noe helseskadelig? Er det noe potensielt helseskadelig drar man vel til legen, ikke klager på KG over at ungen er mindre pen?

• Liker 5
Skrevet

Du kan be fastlegen om vurdering hos hudspesialist. De kan bruke laser, men så små barn må da legges i narkose først, og det er ikke risikofritt, så det gjør de ikke uten meget tungtveiende grunn. Mitt barn har stort fødselsmerke som har blitt fulgt opp hele veien. De anbefaler ikke laser på ham da det ikke er i ansiktet. De sa at de vurderer det bare for ansikt, og før skoletid så barnet ikke skal bli plaget. Å bli mobbet er gir svært dårlige vekstkår for personlig utvikling.

• Liker 2
Skrevet

Både lege og HS kan henvise barnet videre, ta en prat med dem.

Skrevet

Igjen:

TS sier det er noe som kan bli plagsomt helsemessig og fysisk hvis det ikke gjøre noe med. Hun ser også at barnets utseende er så spesielt at familien snakker om det med bekymring.

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg må bare få luftet noen tanker. Tanker som jeg egentlig ser på som forbudte og som jeg gremmes stort over at jeg egentlig kjenner på..

Jeg har to barn fra et tidligere ekteskap, og de er usedvanlig vakre. For to år siden fikk jeg barn nummer tre med min nåværende mann, og dette barnet har et litt spesielt utseende. H*n var veldig vakker som nyfødt, men nå er det flere ting som gjør at jeg kjenner på disse følelsene. Jeg synes jo h*n er strålende god, sjarmerende, flink.. Men det er flere ting som gjør at utseende blir oppfattet som spesielt, og som flere i nærmeste familie har påpekt og er bekymret over.. Det er vondt å høre at jeg faktisk får bekreftet følelsene mine.

Nå er jeg veldig redd for at barnet mitt vil bli mobbet for utseende sitt. Jeg vet hvor brutal verden er. Jeg får bare satse på å bidra til at barnet mitt utvikler trygghet, selvstendighet og svært kompetent på andre området, som gjør barnet til en attraktiv venn.

Flere som har slike følelser? Jeg synes det er så vondt å kjenne på dette, og trodde ALDRI jeg skulle tenke slik som mor.

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

a90283be448f11ccb79ed88024bf67a7"]

For det første : takk for at du er ærlig!

Du setter ord på en svært personlig og vanskelig ting! Gir deg virkelig honnør,i en vanskelig situasjon! Vel. Jeg er ungdonsterapaeut. Jeg vet hva som bor i barn og ungdom. Ikke bare pent.

Så. Gi din datter en STIL. Gi henne selvtillit på det! Går det? Hun skiller seg ut.

La henne bli stolt av det! Har god erfaring mes utsatte barn. Og de klarer seg fint :-)

Alt handler om s t i l og s e l v t i l l it!

Alt! Gi henne det du .

a9028...7a7

Skrevet

Her er det snakk om et lite barn, en baby som har altså har noe som kan gi fysiske og helsemessigeplager.

Skrevet (endret)

Jeg var et stygt barn, med heslig Dumbo utseende alt for store ører som stakk ut, men det løste foreldrene mine med en enkel operasjon:) Så du kan sikkert få operert vekk barnets lyte selv om jeg syns du er overfladisk som syns at ditt barn er stygt!

Endret av Anciol
Gjest Blomsterert
Skrevet

Skjønner Ikke,og hopper ut av tråden :-æ

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg synes ikke dere skal spekulere i hva denne misdanningen rundt øynene er. Velger å beskytte barnet mitt, for verden er mindre enn vi tror. Kanskje er det en barnehageansatt, en tante eller noen andre som legger sammen to pluss to..

Jeg har undersøkt litt på nettet idag, og funnet ut at denne misdanningen er koblet til flere syndromer. Jeg blir redd og lei meg, men vil ikke ta sorgene på forskudd. Barnet er aldersadekvat, både mentalt og fysisk.

Jeg var selv et meget usikkert barn, som resulterte i en delvis ødelagt barndom. Hvis dette viser seg å være noe som kun er naturlig og ikke kan fikses, så skal jeg UANSETT utfallet i saken her sørge for at barnet blir trygg på seg selv, selvstendig og utvikler egenskaper som gjør barnet til en attraktiv lekekompis.

Anonymous poster hash: a9028...7a7
  • Liker 5
Skrevet

TS her.

Jeg synes ikke dere skal spekulere i hva denne misdanningen rundt øynene er. Velger å beskytte barnet mitt, for verden er mindre enn vi tror. Kanskje er det en barnehageansatt, en tante eller noen andre som legger sammen to pluss to..

Jeg har undersøkt litt på nettet idag, og funnet ut at denne misdanningen er koblet til flere syndromer. Jeg blir redd og lei meg, men vil ikke ta sorgene på forskudd. Barnet er aldersadekvat, både mentalt og fysisk.

Jeg var selv et meget usikkert barn, som resulterte i en delvis ødelagt barndom. Hvis dette viser seg å være noe som kun er naturlig og ikke kan fikses, så skal jeg UANSETT utfallet i saken her sørge for at barnet blir trygg på seg selv, selvstendig og utvikler egenskaper som gjør barnet til en attraktiv lekekompis.

Jeg synes du får unødvendig tyn her.

Virker som enkelte her ikke vil lese hva du faktisk skriver. Ta en prat med lege og HS, ikke ta sorgene på forskudd. :hug:

• Liker 6
Gjest Blomsterert
Skrevet

TS her.

Glem d i n historie. Du "smitter"datteren din med det. Fakta. Det er DIN usikkerhetsom ødelegger.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis det først og fremst er et kosmetisk inngrep hadde jeg gått via det private, det offentlige bryr seg mer om funksjon enn om det skal se fint ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ehh.. Dette er jo noe reelt som flere har påpekt sin bekymring for. I tillegg leser jeg i diverse legetidsskrifter at misdanningen er koblet til flere syndromer. I tillegg er det ganske innlysende at denne misdanningen vil få helsemessige konsekvenser. Og ja, det er jo mindre pent å se på.. Det er også en bekymring.

Hvordan kan du koble dette mot min usikkerhet som barn?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg synes ikke dere skal spekulere i hva denne misdanningen rundt øynene er. Velger å beskytte barnet mitt, for verden er mindre enn vi tror. Kanskje er det en barnehageansatt, en tante eller noen andre som legger sammen to pluss to.. Jeg har undersøkt litt på nettet idag, og funnet ut at denne misdanningen er koblet til flere syndromer. Jeg blir redd og lei meg, men vil ikke ta sorgene på forskudd. Barnet er aldersadekvat, både mentalt og fysisk. Jeg var selv et meget usikkert barn, som resulterte i en delvis ødelagt barndom. Hvis dette viser seg å være noe som kun er naturlig og ikke kan fikses, så skal jeg UANSETT utfallet i saken her sørge for at barnet blir trygg på seg selv, selvstendig og utvikler egenskaper som gjør barnet til en attraktiv lekekompis. Anonymous poster hash: a9028...7a7

Har det kort øyespalte/liten øyeåpning? Er overleppen tynn? Det kan være en del syndromer som gir dette ja, og det behøver ikke ha noe med alkohol eller medikamenter å gjøre. De i barnehagen har sikkert lagt merke til det allerede. Søk hjelp, sånn at legen kan se om det er andre funksjoner som også er rammet. De behøver ikke å være det, men på den måten kan man tilpasse undervisning og annet for barnet fra tidlig av.

Anonymous poster hash: e3229...a7f

Gjest gloria
Skrevet

Jeg synes du skal ta med barnet ditt til legen.

Som noen poengterte her er det forskjell på normale ansiktstrekk hos et mindre pent barn, og såkalte "unormale ansiktstrekk" hos et mindre pent barn. DERSOM dette er et syndrom, ville vel de fleste av dere satt pris på å vite det?

Som en liten avpsoring, synes jeg det er like spesielt at de som anklager andre mennesker for å kalle barn stygge, selv sitter og sier at "de der modellene var ikke noe pene". Er det ulovlig å kalle barn for "mindre pene", men voksne modeller/personer generelt kan man sette i hvilken bås som helst?

Skrevet

Vet du hva, TS, hadde jeg vært deg, så ville jeg slettet (eller gått ut av) tråden og snakket med oppegående familie/venner. Ja, du får noen gode og reflekterte svar her inne, men det er altfor mange som dømmer og tror de vet så mye mer enn de egentlig gjør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke glade i det barnet pga det ikke er like pent som de to andre? :daane:

Men herre gud da! det var ikke det hun sa. Det handler jo ikke om å være glad i eller ikke....

Anonymous poster hash: 03f7f...029

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om du mener operasjon til barnets beste, eller operasjon til din egen del så ingen ser att du har laget ett lite pent barn ?

Glem slikt. Så ille kan det ikke være. Alle kan ikke gå rundt og se ut som hjernetomme filmstjerner.

• Liker 1
Skrevet

Ja, syndrom har slått meg. Men det var før jeg ser at barnet er meget godt utviklet språklig, motorisk, sosialt, osv. Kan ikke skjønne at det kan være et syndrom.

Trådstarter.

Altså, jeg ville ikke bekymret meg så mye for mobbing hvis barnet er godt språklig og sosialt utrustet. Sosial kompetanse er faktisk den viktigste årsaksfaktoren til at barn blir mobbet. Barn plukker ofte ut de minst trygge/sosialt kompetente barna og så finner de et eller annet å hakke på. Det kan være helt tilfeldige ting som at du har feil lue, har krølletehår, what ever, som skiller seg ut på akkurat den personen. dette har jo lite med klær eller kropp og gjøre, men det er det folk husker i ettertid. som regel blir ikke folk mobbet pga fregnene, men fordi de var et "lett/tilgjengelig offer." Hvis du som mor greier å oppdra et selvsikkert, sosialt, trygt og intelligent barn så spiller det som regel liten rolle om man har horn i panna altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...