Gå til innhold

Kadust sitt nye treningshjørne :)

KaDust

Anbefalte innlegg

Huff, jeg fikk også det i dag. Og hadde ekstremt vondt i dag tidlig, men det hjelper ofte å bevege seg. Nå kjenner jeg imidlertid at det er på tide med en ny dose smertestillende. Bra med sol og skille! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn, har ikke orket å skrive de siste dagene fordi jeg ble mer og mer lei av å skrive på telefonen. Av en eller annen grunn klarer jeg ikke skrive en post på telefonen uten å komme nær reklamen under der du skriver, så den åpner seg alltid i et nytt vindu. Skikkelig irriterende på telefon! Nå er jeg hjemme igjen og kan bruke pc'en.

Tja, de siste dagene matmessig. Frem til jeg kom hjem igjen var det veldig bra. Etter jeg kom igjen har jeg nesten ikke spist. Blitt i generelt dårligere humør og mat frister ikke noe særlig. Vet ikke hvorfor. Kom hjem i går kveld. Senga er i det minste mye bedre.

I dag har det blitt mye gåing, ellers har det ikke være noe trening de siste dagene. Ikke trening i dag heller. Lagde nemlig bloppis og det tok mer tid enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hei! Joda, det går bedre. Jeg og samboer er på en liten tur i Norge siden hytta ble tatt fra oss denne uka. Så vi har derfor bodd på hotell i Flå og vært i Bjørneparken i går. Det ble MYE gåing med og uten stigning. Vi gikk rundt der i 4 timer ca, og det var stier oppover og nedover i fjellet. Fikk se mange fine dyr samtidig som vi trent beina skikkelig. Ble ganske solbrent da, for solen kom uventet og jeg hadde ikke med solkrem i parken.

Spisingen har tatt seg opp også. Nå har jeg spist meg gravid-mett på frokostbuffeten selvom jeg ikke har reagert på noe. Er så mett at jeg sprenger snart. Så skal vi lage niste der borte som vi kan ta med i bilen for nå skal vi snart videre til Eidsvoll. :) blir mye gåing i dag også, så det er nok trening mens vi ennå er på innlandsferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra med mett KaDust! :) Vi kjørte forbi Flå da vi var på vei hjem i sommer, men var ikke i bjørneparken (både fordi vi hadde med vofs og det var dritvarmt, men mest fordi vi ikke vil støtte dyreparker, uten at jeg har noen kunnskap om hvordan forholdene er der).

Gåing er fin ferietrening! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørneparken er ikke en dyrepark i den forstand. Det støtter ikke jeg heller. De har hele skogen oppover hele fjellet. Ofte ser man ikke mange av dyrene engang (sånn som at vi ikke fikk sett rådyr eller elg når vi var der) fordi dem er så langt inn og opp. Bare bjørnene som er født i området som er mest fremme fordi dem vet når de får mat og derfor slipper å plukke bær selv. Bjørneparken er mer sånn at det er vi som er gjerda inn og dyra løse. Ellers hadde ikke jeg støttet det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Det hørtes jo utrolig mye bedre ut enn jeg trodde det var! :nigo:

Det var litt sånn det var da jeg var frivillig i Namibia. Inhegningene var dritsvære, sånn mange mange kilometer, så turistene som kom så ikke alltid noe. Med mindre vi som jobba der hadde med mat, for da var det jo en grunn til å komme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. :)

Dagene i det siste har gått litt i ett. Siste feriedagene, så har jo villet nyte de. Kan ikke si jeg gleder meg til siste jobbuka, men det får bare gå. Under en uke til bursdagen min også.

De siste dagene har maten være så som så. Vært mye kvalm så har bare spist det som har falt meg inn. Med andre ord; blitt en del hvetemel og bittelitt melk. Skal spise bedre igjen fra nå av, det er derfor dagens lørdagsgodt ikke eksisterer. Har uansett allerede spist en svele, så det får være nok matkos for i dag. Så har jeg lastet ned en app som heter FitStar. Ser lovende ut, så skal prøve den ut fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei. Eller litt, på en måte. Det er en treningsapp. Også er det en snakkende mann i appen som motiverer deg og minner deg på treninger. Så tar du en liten test når du registrer deg så du får lagt inn hvordan formen er nå, og så legger du inn hva du ønsker og målene dine, så kommer det opp forslag til programmer / økter du kan kjøre osv. Så ser du egen fremgang. Han mannen synes jeg er kjempemotiverende hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett litt mer på FitStar. Man kan faktisk linke den opp mot MyFitnessPal, hvor supert er ikke det? Så er det challenges der som du kan prøve deg på, f.eks: Førstemann til å forbrenne 3500 kcal, flest økter iløpet av en måned osv. Tror det er sånn at du kan utfordre en venn eller gjøre det mot andre som har appen. Kult da!

Gjorde to av øktene der også nå. Korte økter, men effektive. Brant tilsammen 187 kcal på 15 minutter. Øvelsene som var i øktene:

- Jumping jacks

- Elbow plank

- Plank to downward dogs

- Kneeling pushups

- Bodyweight squats

- Split stance back extensions

- Run in place

- Standing pushups

- Reverse crunches

- Lunges

- Air jump rope

- Crunches

- One-leg floor bridges - left and right

Registrerte meg på et "hver dag"-program, hvor jeg får 5-10 minutters økter hver dag jeg må gjøre på appen. Skal trene annet utenom dette også, så tenkte det er greit å starte med korte økter, og jeg trenger et spark til å gjøre noe hver dag nå som jeg har falt litt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gjennomført i dag også, selv etter jobb! Stolt. :) Nå må jeg faktisk straks legge meg ... allerede!

Maten i dag:

Frokost: To ryvita med sjokolade peanøttsmør.

Mellommåltid: Muslibar og en kopp te

Lunsj: En haug med frukt og et par proteinpannekaker med blåbærsyltetøy.

Mellommåltid: Et eple

Middag: En meksikansk jalapeno-burger med masse salat

Post-workout: En rabarbara joghurt, proteinbrownies og bringebær-sorbet.

Litt i feriemodus enda, så mye "søtt" og "fettet" men i sunne versjoner. :)

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabarbra yoghurt faktisk, kjøpt eller hjemmelaget? :) Det er merkelig hvordan an alltid er i feriemodus etter ferien. Herlig med god mat, og en forsiktig overgang til det virkelige liv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

STØØØØØØØØØL. Hvor er jeg mest støl? Jo i triceps og RUMPA. Hva skal jeg trene i dag? Kjerne og BEINA/RUMPA. Stakkars rumpa mi får jo gjennomgå skikkelig nå.

Ja, det blir jo fort sånn! Kjøpt, tante hadde kjøpt økologisk yoghurt med rabarbara til meg når jeg overtok hytta etter hun i helga. Jeg tåler jo ikke melk, men PYTT SANN. Jeg klarer ikke holde meg 100% borte fra det. Det verste er uansett om jeg spiser ting hvor ren melk er benyttet. Yoghurt og kesam reagerer jeg mindre på, så det er vel hvordan melka blir behandlet og hvordan proteiner forandrer seg etter det som har mest å si? Klarer uansett ikke holde meg unna kesam, hva skal jeg bytte ut det med? :vetikke: Soya yoghurt er forøvrig noe av det ekleste jeg spiser, æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare musklene rekker å lege seg litt mellom hver gang så, ellers har det motsatt effekt. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...