AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #41 Skrevet 12. mai 2014 Folk som har greie på ernæring er ikke overvektige. . Du farer med mye tvilsom logikk. Det finnes nok av både kokker, sykepleiere og leger som er overvektige. Det finnes vel omtrent enda flere ansatte i helsevesenet som røyker og drikker alkohol. Det er ofte langt mellom teori og praksis. Anonymous poster hash: 88cfc...683 3
Spaghetti Skrevet 12. mai 2014 #42 Skrevet 12. mai 2014 Nå er du bare stor i kjeften. Klokken er kvart over seks, burde ikke du se på barnetv nå?Anonymous poster hash: 70553...28a Er du sur fordi h*n faktisk kom med et godt argument til det du skrev? Du er forferdelig dårlig til å diskutere. Hva gjør du på et forum i det hele tatt? Er vel du som burde sett på barnetv, det virker som om det er mer passende for ditt intellektuelle nivå. Jeg synes det blir feil å tvinge de som veier litt mer til å betale mer skatt, egentlig. Det er egentlig ikke mye man kan gjøre med dette uten at det blir ganske ekstremt.Jeg synes at det å skattlegge overvekt var en god idé. For å skille mellom overvekt og fedme burde skattetillegget gjøres større jo høyere BMI er over 25. Sammenhengen trenger likevel ikke å være lineær, av hensyn til de tykkeste som trolig har lavere gjennomsnittsinntekt enn andre. For eksempel kunne en hatt 4% ekstraskatt pr BMI-poeng fra 25 til 30, 2% fra 30 til 35, deretter 1% økning pr BMI-poeng.Anonymous poster hash: 652b9...510 Du er virkelig ikke særlig smart hvis du seriøst mener at BMI skal bli brukt på denne måten. Skal man måtte betale ekstra skatt dersom man har muskler, altså? 2
SiMa Skrevet 12. mai 2014 #43 Skrevet 12. mai 2014 Ett betydelig problem har blitt større og større i de nyere tider. Teknologisk fremgang har gjort at folk gjør mindre kroppsarbeid og blir mer passive. I tillegg blir næring både billigere og enklere å få tak i særlig junkfood, brus og godterier. Dette har blant annet ført til at et problem har blitt mer utbredt i samfunnet, nemlig overvekt. Overvekt kan føre med seg uheldige konsekvenser som søvnproblemer, gallestein, type to diabetes, høyt blodtrykk og høyt kolesterol som igjen kan føre til hjerte og karsykdommer blant annet hjerneslag. Det at flere og flere blir overvektig vil føre til at vårt helsevesen vil bli mer belastet enn det, det allerede er. Den kommende overvektepidemien om noen år, kommer antagelig til å bli en veldig stor utfordring å håndtere. Det kommer til å kreve mye midler. En måte å finansiere dette på kan være ved gjøre det samme som med rusmidler. Legge ekstra avgifter på mat som det allerede er på tobakk og alkohol. Problemet med dette er selvsagt at det finnes mennesker som ikke er overvektige og dermed ikke bidrar til en ekstra byrde på helsevesenet ved å spise usunn mat. En løsning på dette kunne være å opprette et gottermonopol for alt av søtsaker, slikkerier, snaks og sjokolade. Kravet for å handle der burde være at man har under 25 BMI. Der man tar mennesker som man er usikre på inn på vekta for kontroll. Denne muligheten er gjennomførbar, men vil trolig funke dårlig da borgere med dårlig samfunnsmoral ville distribuert godis til overvektige mennesker uansett. Derfor er mitt forslag alle burde få en økning på 2 prosentpoeng i skatt helt til de kan dokumentere for lege at de ikke er overvektige. På denne måten kunne vi beskatte selektivt overvektige mennesker på samme måte som vi selektivt beskatter folk som ødelegger kroppen sin på andre måter, som ved røyk eller alkohol. . Hvorfor ikke bare høyere avgifter på brus, chips og godteri? Uansett vekt er det ingen som trenger det eller har godt av det. En slik avgift vil ramme på samme måte som tobakksavgiften, alle betaler selv om langt fra alle blir syke. 3
MajorasMaske Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #44 Skrevet 12. mai 2014 Det er ikke bare søtsaker som gjør folk overvektige. Mange spiser for mye, og det kan være helt vanlig mat. Hvordam vil TS kontrollere det? Utdeling av rasjoner til hver enkelt? Hmm, du er inne på noe. Hva hvis vi forbyr det å ha en BMI over 30 hvis man også har fettprosent over 30. De som overskrider blir arrestert og er pliktet til å bo i fitnessleir til de er normalvektige igjen. Vi kan kalle det fitnessplikt. 1
BritneyBitch Skrevet 12. mai 2014 #45 Skrevet 12. mai 2014 Klart, en med mangelsykdommer er i dårligere helsemessig stand enn en overvektig uten mangelsykdommer. Må nok le litt. Folk som har greie på ernæring er ikke overvektige. . Det finnes mange årsaker til at folk er overvektige, ikke bare fråtsing og latskap. Mannen min veier f.eks 70 kg. Han drikker brus og spiser junk hver dag. Han er slank, men muskuløs, 1.80 høy og sliter med å legge på seg, selv om han spiser og drikker over 3000 kalorier til dagen. Jeg derimot har en sykdom som ikke engang har et navn. Jeg har i flere år kjempet mot helsevesenet for å bli tatt på alvor, men alt som er blitt tatt av tester har vært fine. Helt til jeg leste meg opp på medisin selv, og krevde andre prøver. Min sykdom er absolutt ikke selvforskyldt, men forårsaker blant annet utmattelse. Når man ikke vet hva som er galt er det heller ikke lett å vite hva man skal gjøre. Vil jeg ned i vekt, så må jeg spise under 1000 kalorier til dagen. Det anser jeg som usunt, og passer i stedet på å få i meg mellom 1500 og 2000 til dagen, jevnt fordelt mellom proteiner, karbohydrater og sunt fett, samt en jevn fordeling av næringsstoffer jeg vet at kroppen min trenger slik at jeg kan legge til rette for at kroppen min kan bygge seg opp igjen. Syns du heller at jeg skal spise under 1000 kalorier til dagen?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #46 Skrevet 12. mai 2014 Derfor er mitt forslag alle burde få en økning på 2 prosentpoeng i skatt helt til de kan dokumentere for lege at de ikke er overvektige. På denne måten kunne vi beskatte selektivt overvektige mennesker på samme måte som vi selektivt beskatter folk som ødelegger kroppen sin på andre måter, som ved røyk eller alkohol. . Hva med de som er overvektige pga. gener? Eller arv? Skal disse også straffes av moraltrollene på venstresiden? Anonymous poster hash: fd4c9...c2b
MajorasMaske Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #47 Skrevet 12. mai 2014 Det finnes mange årsaker til at folk er overvektige, ikke bare fråtsing og latskap. Mannen min veier f.eks 70 kg. Han drikker brus og spiser junk hver dag. Han er slank, men muskuløs, 1.80 høy og sliter med å legge på seg, selv om han spiser og drikker over 3000 kalorier til dagen. Jeg derimot har en sykdom som ikke engang har et navn. Jeg har i flere år kjempet mot helsevesenet for å bli tatt på alvor, men alt som er blitt tatt av tester har vært fine. Helt til jeg leste meg opp på medisin selv, og krevde andre prøver. Min sykdom er absolutt ikke selvforskyldt, men forårsaker blant annet utmattelse. Når man ikke vet hva som er galt er det heller ikke lett å vite hva man skal gjøre. Vil jeg ned i vekt, så må jeg spise under 1000 kalorier til dagen. Det anser jeg som usunt, og passer i stedet på å få i meg mellom 1500 og 2000 til dagen, jevnt fordelt mellom proteiner, karbohydrater og sunt fett, samt en jevn fordeling av næringsstoffer jeg vet at kroppen min trenger slik at jeg kan legge til rette for at kroppen min kan bygge seg opp igjen. Syns du heller at jeg skal spise under 1000 kalorier til dagen? Det at sykdommen ikke har noe navn forteller meg at dette ikke er en sykdom som går på det fysiologiske. Jeg tror du definitivt har en psykdom som det kan lønne seg å finne ut av. Jeg syns ikke at folk med forstyrrelser bør begynne på ekstremdietter som er på under 1000kcal daglig nei. Det kan lett føre til enda fler forstyrrelser som anoreksi og andre spiseforstyrrelser. Lykke til. 1
MajorasMaske Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #48 Skrevet 12. mai 2014 Hva med de som er overvektige pga. gener? Eller arv? Skal disse også straffes av moraltrollene på venstresiden? Det er ingen personer som er overvektige pga gener, men feil kosthold. 1
MajorasMaske Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #49 Skrevet 12. mai 2014 Hvorfor ikke bare høyere avgifter på brus, chips og godteri? Uansett vekt er det ingen som trenger det eller har godt av det. En slik avgift vil ramme på samme måte som tobakksavgiften, alle betaler selv om langt fra alle blir syke. Nei, vi skal ikke straffe folk som har evnen til å begrense seg fordi noen andre ikke greier det.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #50 Skrevet 12. mai 2014 Hvordan er ståa til TS selv? Overvektig? Psykisk sykdom? Somatisk sykdom? En byrde for samfunnet? Anonymous poster hash: 0ac0f...315 3
SiMa Skrevet 12. mai 2014 #51 Skrevet 12. mai 2014 Det finnes mange årsaker til at folk er overvektige, ikke bare fråtsing og latskap. Mannen min veier f.eks 70 kg. Han drikker brus og spiser junk hver dag. Han er slank, men muskuløs, 1.80 høy og sliter med å legge på seg, selv om han spiser og drikker over 3000 kalorier til dagen. Jeg derimot har en sykdom som ikke engang har et navn. Jeg har i flere år kjempet mot helsevesenet for å bli tatt på alvor, men alt som er blitt tatt av tester har vært fine. Helt til jeg leste meg opp på medisin selv, og krevde andre prøver. Min sykdom er absolutt ikke selvforskyldt, men forårsaker blant annet utmattelse. Når man ikke vet hva som er galt er det heller ikke lett å vite hva man skal gjøre. Vil jeg ned i vekt, så må jeg spise under 1000 kalorier til dagen. Det anser jeg som usunt, og passer i stedet på å få i meg mellom 1500 og 2000 til dagen, jevnt fordelt mellom proteiner, karbohydrater og sunt fett, samt en jevn fordeling av næringsstoffer jeg vet at kroppen min trenger slik at jeg kan legge til rette for at kroppen min kan bygge seg opp igjen. Syns du heller at jeg skal spise under 1000 kalorier til dagen? Er vekten din stabil når du spiser 1500-2000 kalorier om dagen? I så fall trenger du ikke spise mindre enn 1000 kalorier daglig for å gå ned i vekt. Hvis snittet ditt i dag ligger på 1750 vil du gå ned i vekt med et snitt på 1500 kalorier, selv om det kan ta litt tid.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #52 Skrevet 12. mai 2014 Det finnes diagnoser som ortoreksi f.eks. Ikke umulig Ts lider av dette også? De som holder på med å tukle med kroppen sin slik disse fitnessfaschistene (eller hva de nå liker å kalle seg) faktisk gjør er å drite i eget reir. Fordi:De er i bunn og grunn livredde for å legge på seg selv. De nekter seg normal mat og bruker ofte masse dritt som skal fremskynde fettforbrenning og ytelse på trening. De skal ha definerte muskler må vite. De tyner seg ned i vekt og trener til de kjenner blodsmaken i munnen .Overbelaster kroppen og trener helt feil gjør mange av de også.Tror de er eksperter på mat og trening og det er om å gjøre å spre propagandaen sin til de som gidder å høre på hvor flinke de har vært med maten og treningen sin. De har jo et gyllent mål må vite! Det er å vise seg frem i bikini/ tanga. . Når de så har stilt seg ut på disse kroppskonkurransene sine, så er deffeperioden over og da begynner matorgien.. De spiser og spiser og tar igjen for all den tiden de har veid maten, seg selv og pumpet musklene sine.De har såkalte spisedager da de bare trykker i seg det de kommer over. Og disse skapningene er kompetente til å fortelle deg og meg hva som er sunt og at vi ikke må spise godterier osv? Tror ikke det, nei. De er spiseforstyrret og overtrente disse typene. Kjenner litt til dette. De er tragiske klovner. Skulle vært tvangsforet opp til 250 kg og rullet ut for en bakke og så kunne de få løpt opp igjen..... Anonymous poster hash: 0c36a...db1
MajorasMaske Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #53 Skrevet 12. mai 2014 Hvordan er ståa til TS selv? Overvektig? Psykisk sykdom? Somatisk sykdom? En byrde for samfunnet? Jeg har det helt greit
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #54 Skrevet 12. mai 2014 Hvordan er ståa til TS selv? Overvektig? Psykisk sykdom? Somatisk sykdom? En byrde for samfunnet? Stort Ego. Anonymous poster hash: 70553...28a 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #55 Skrevet 12. mai 2014 Ja, helt greit virker det ikke som om TS har det. Med slike tanker og ønsker som fremmes her, er det tydelig tegn på at det ikke er helt greit. Anonymous poster hash: 0ac0f...315
MajorasMaske Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #56 Skrevet 12. mai 2014 Det finnes diagnoser som ortoreksi f.eks. Ikke umulig Ts lider av dette også? De som holder på med å tukle med kroppen sin slik disse fitnessfaschistene (eller hva de nå liker å kalle seg) faktisk gjør er å drite i eget reir. Fordi:De er i bunn og grunn livredde for å legge på seg selv. De nekter seg normal mat og bruker ofte masse dritt som skal fremskynde fettforbrenning og ytelse på trening. De skal ha definerte muskler må vite. De tyner seg ned i vekt og trener til de kjenner blodsmaken i munnen .Overbelaster kroppen og trener helt feil gjør mange av de også.Tror de er eksperter på mat og trening og det er om å gjøre å spre propagandaen sin til de som gidder å høre på hvor flinke de har vært med maten og treningen sin. De har jo et gyllent mål må vite! Det er å vise seg frem i bikini/ tanga. . Når de så har stilt seg ut på disse kroppskonkurransene sine, så er deffeperioden over og da begynner matorgien.. De spiser og spiser og tar igjen for all den tiden de har veid maten, seg selv og pumpet musklene sine.De har såkalte spisedager da de bare trykker i seg det de kommer over. Og disse skapningene er kompetente til å fortelle deg og meg hva som er sunt og at vi ikke må spise godterier osv? Tror ikke det, nei. De er spiseforstyrret og overtrente disse typene. Kjenner litt til dette. De er tragiske klovner. Skulle vært tvangsforet opp til 250 kg og rullet ut for en bakke og så kunne de få løpt opp igjen..... No pain, no gain. Du høres ut som en person som er bitter pga manglende treningsresultater. 1
Gjest lillelarve Skrevet 12. mai 2014 #57 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Jeg er enig i det faktum at sukker er avhengighetsskapende, som rus og alkohol. Noen blir lettere avhengig av andre, mens noen ikke blir avhengig i det hele tatt. Jeg selv har vært avhengig av sukker, og tro meg eller ei; det var en hard periode! Jeg var ikke overvektig, men sukker er ikke bra uansett. Det har selvfølgelig ikke samme effekt som rus og alkohol, men det fører ofte til overvekt, noe som over lengre tid også er farlig. Jeg synes at grønnsaker og frukt (og andre sunne matvarer/drikkevarer) bør "pyntes opp" mer og bli lagt mer vekt på fremfor godteri og søtsaker. Og at frukt og grønt og sunne matvarer blir mer reklamert for og får folk fristet, spesielt for barn også (barnevennlig reklame om frukt og grønt, med masse farger)! Jeg ser ikke så mye på TV så jeg vet ikke om de reklamerer mye om frukt og grønt der, men jeg ser lite av fargerike, fine reklamer spesielt rettet til barn om sunne matvarer. Kanskje frukt og grønt-plastposene kunne fått et mer festlig utseende f.eks? Det er i alle fall noen av tankene mine. Å gjøre såpass drastiske tiltak som du nevner tror jeg ikke er nødvendig. Endret 12. mai 2014 av lillelarve
MajorasMaske Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #58 Skrevet 12. mai 2014 Jeg er enig i det faktum at sukker er avhengighetsskapende, som rus og alkohol. Noen blir lettere avhengig av andre, mens noen ikke blir avhengig i det hele tatt. Jeg selv har vært avhengig av sukker, og tro meg eller ei; det var en hard periode! Jeg var ikke overvektig, men sukker er ikke bra uansett. Det har selvfølgelig ikke samme effekt som rus og alkohol, men det fører ofte til overvekt, noe som over lengre tid også er farlig. Jeg synes at grønnsaker og frukt (og andre sunne matvarer/drikkevarer) bør "pyntes opp" mer og bli lagt mer vekt på fremfor godteri og søtsaker. Og at frukt og grønt og sunne matvarer blir mer reklamert for og får folk fristet, spesielt for barn også (barnevennlig reklame om frukt og grønt, med masse farger)! Jeg ser ikke så mye på TV så jeg vet ikke om de reklamerer mye om frukt og grønt der, men jeg ser lite av fargerike, fine reklamer spesielt rettet til barn om sunne matvarer. Kanskje frukt og grønt-plastposene kunne fått et mer festlig utseende f.eks? Jeg liker tankegangen, er nok best å rette reklamen for grønnsaker mot voksne. Da barn kommer aldri til å like å spise grønnskaper uansett hvor mye vi prøve å få dem til å like det.
Gjest lillelarve Skrevet 12. mai 2014 #59 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Jeg liker tankegangen, er nok best å rette reklamen for grønnsaker mot voksne. Da barn kommer aldri til å like å spise grønnskaper uansett hvor mye vi prøve å få dem til å like det. Ja kanskje det Eller litt begge deler. Jeg elsket grønnsaker som barn jeg, men ikke alle gjør det da... Hehe! Jeg tror uansett at det kunne vært et greit tiltak. Men det må så klart mye mer til! Edit: Så mange skrivefeil, argh.. Endret 12. mai 2014 av lillelarve 1
BritneyBitch Skrevet 12. mai 2014 #60 Skrevet 12. mai 2014 Det at sykdommen ikke har noe navn forteller meg at dette ikke er en sykdom som går på det fysiologiske. Jeg tror du definitivt har en psykdom som det kan lønne seg å finne ut av. Jeg syns ikke at folk med forstyrrelser bør begynne på ekstremdietter som er på under 1000kcal daglig nei. Det kan lett føre til enda fler forstyrrelser som anoreksi og andre spiseforstyrrelser. Lykke til. Det var også det de trodde, helt til de fant ut at det ikke var det. Jeg er ikke psykisk syk, men hele greia er litt for privat til å legge ut her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå